IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глобалнота затопляне мит или реалност?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

    Какво пречи и сега да изчезнат тези ледове, независимо дали има или няма затоплисти? Нали говорим за цикли, нещо пречи ли наистина сега да изчезват ледовете?
    Естествено, че пречи,щото НЯМА глобално затопляне. Всичко е една голяма лъжа, направена заради пари. Ама много пари.Трилиони долари ще усвоят добрите чичовци и лели да ни спасят от нещо несъществуващо.
    И с това глобално затопляне в средата на май още пускам климатика на топло.Каролев падна,докато караше ски преди няколко години край Банско на 9-и май и то извън пистите,а не на изкуствен сняг
    Егати и затоплянето.
    Last edited by mirodes; Вчера, 18:12.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

      Естествено, че затоплистите изопачават фактите. Площта е с по-голям размер от половината време, откакто има измервания, ама имало тренд за намаляване на ледовете. На баба им хвърчилото.Като не могат да скрият фактите правят затоплистки коментари.
      Между другото и площта на снежната покривка в Северното полукълбо е на рекордни нива.И по-рано съм дал линк.
      Когато наистина е имало глобално затопляне в Арктика в продължение на милиони години е нямало ледове.
      Какво пречи и сега да изчезнат тези ледове, независимо дали има или няма затоплисти? Нали говорим за цикли, нещо пречи ли наистина сега да изчезват ледовете?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

        Мирко, ама ти не разбираш написаното. Там ясно е заявен трендът на затопляне и загуба на ледена площ и понижаване на налягането, което е функция на повишени температури. Показани са флуктуации, които ти не си разбрал - ако един април площта е по-голяма от предния април при глобален тренд на намаляване площта- това не е увеличаване на площта, а флуктуация.
        Естествено, че затоплистите изопачават фактите. Площта е с по-голям размер от половината време, откакто има измервания, ама имало тренд за намаляване на ледовете. На баба им хвърчилото.Като не могат да скрият фактите правят затоплистки коментари.
        Между другото и площта на снежната покривка в Северното полукълбо е на рекордни нива.И по-рано съм дал линк.
        Когато наистина е имало глобално затопляне в Арктика в продължение на милиони години е нямало ледове.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

          https://nsidc.org/arcticseaicenews/
          Ами ето ти пресни данни. Площта на ледената покривка за април е по-голяма от 15 години от 1980г насам .Реално измервания се правят от 40 години,но затоплистите нарочно не отчитат годините преди 1980г,когато площта е била с по-малък размер.Та реално площта на ледовете в Арктика в наши дни е по-голяма от половината години откакто има измервания.
          А приказките за северният морски път си остават само приказки. Даже наскоро руски кораби бяха заседнали сред ледовете,та се наложи ледоразбивач да ги спасява.
          И на страницата, която постнах има сниима,на която се вижда площта на ледовете в сравнение със средното ниво за периода 1980-2012г.Но въпросът е,че има измервания от 1974г,а се прави сравнение с периода, когато ледената покривка е била с най-голямата си площ.А не се сравнява с целия период на измервания. Все.едно аз както сега тежа 80 кг да правя сравнение с периода, когато съм тежал 55 кг или с периода, когато тежах 95 кг.И в зависимост от сравнението да твърдя, че съм напълнял или отслабнал.
          Мирко, ама ти не разбираш написаното. Там ясно е заявен трендът на затопляне и загуба на ледена площ и понижаване на налягането, което е функция на повишени температури. Показани са флуктуации, които ти не си разбрал - ако един април площта е по-голяма от предния април при глобален тренд на намаляване площта- това не е увеличаване на площта, а флуктуация.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

            Интересно, всички твърдят, че Арктика топи ледовете си, но ти си непреклонен. Да не си бил там на инспекция? Китайците искат да ползват този северен маршрут за превоз на стоки заради тапата на Тайван, с което ги цакат американците. Дали растат ледовете, щом китайците са се насочили натам, как мислиш? С ледоразбивачи ли ще карат тишъртки до Ротердам? Сега, има твърдения, че пък ледовете на Антарктика растели като противовес на топенето в Арктика, но там пък се откъсват едни големи блокове като цели държави, което е документирано за разлика от твоите приказки. Каквато и конспирация да приемем, че има, тя не може да скрие един такъв процес. Може да има някакво шикалкавене по отношение на числата, но не и за процеса.
            https://nsidc.org/arcticseaicenews/
            Ами ето ти пресни данни. Площта на ледената покривка за април е по-голяма от 15 години от 1980г насам .Реално измервания се правят от 40 години,но затоплистите нарочно не отчитат годините преди 1980г,когато площта е била с по-малък размер.Та реално площта на ледовете в Арктика в наши дни е по-голяма от половината години откакто има измервания.
            А приказките за северният морски път си остават само приказки. Даже наскоро руски кораби бяха заседнали сред ледовете,та се наложи ледоразбивач да ги спасява.
            И на страницата, която постнах има сниима,на която се вижда площта на ледовете в сравнение със средното ниво за периода 1980-2012г.Но въпросът е,че има измервания от 1974г,а се прави сравнение с периода, когато ледената покривка е била с най-голямата си площ.А не се сравнява с целия период на измервания. Все.едно аз както сега тежа 80 кг да правя сравнение с периода, когато съм тежал 55 кг или с периода, когато тежах 95 кг.И в зависимост от сравнението да твърдя, че съм напълнял или отслабнал.
            Last edited by mirodes; Вчера, 17:43.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

              Това са приказки за наивници. Ледената покривка в Арктика не само не намалява,но расте в последните години. Ледниците в планините не са показател,защото на тях им влияят и други фактори,не само температурата.А и ако се случи някое лято с няколко горещи дни,то стопените части от ледника после трудно ще се възстановят.За разлика от ледниците в Арктика и Антарктика.
              Интересно, всички твърдят, че Арктика топи ледовете си, но ти си непреклонен. Да не си бил там на инспекция? Китайците искат да ползват този северен маршрут за превоз на стоки заради тапата на Тайван, с което ги цакат американците. Дали растат ледовете, щом китайците са се насочили натам, как мислиш? С ледоразбивачи ли ще карат тишъртки до Ротердам? Сега, има твърдения, че пък ледовете на Антарктика растели като противовес на топенето в Арктика, но там пък се откъсват едни големи блокове като цели държави, което е документирано за разлика от твоите приказки. Каквато и конспирация да приемем, че има, тя не може да скрие един такъв процес. Може да има някакво шикалкавене по отношение на числата, но не и за процеса.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                Точно обратното е-сателита най-точно мери,щото на него не му влияят странични фактори като местни климатични явления. Не му влияят изгорелите газове и топлината, която отделят асфалта и бетона като се нагреят. Освен това океаните и моретата са 70 процента от повърхността на Земята и в тях измервателните станции са малко.Няма как да се сложи измервателна станция в океана на хиляди километри от най-близката суша.Ама сателит може да измери температурата в тоя регион.
                С нула понятия по метрология, всичко очакваме от теб.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Кисимов, товарните автомобили масово ги правят на две горива, метана е много евтин и ако погледнеш по улиците случайно заснети в Русия в трафика е рядкост да няма допълнителни резервоари за метан и рядко пропанбутан. Първо ресурса на двигателя е по голям и после разхода за гориво е по нисък и не пушат тези дизели. Преди година не можеха да им направят точното подаване на гориво, но сега ги правят вече добре. А корабите зареждат гориво за милиони на месец, там интереса ще е още по голям. Има и това нещо - не може да зареди дизел или мазут или локално цената е висока и минава на метан, дори режима на работа на двигателя ще променят също според конкретните горива и цени. ДВГ ще има, но ще са мултифюел. Дори ще се появи обозначение MF двигател, работи с дизел, бензин, керосин течни и с някакво газово гориво и частично може и дори водород да направят да бъде част от горивото.

                  "Супер"-трейдърче,

                  Даваш ли си сметка какво би се лолучила, ако танкер, който превозва нефтопродукти на 10 000 морски мили - бъде снабден - както ти предлагаш - "с двигатели НА МЕТАН" и, че при корабите (цитат от теб!) - "интереса (към метана) - щял да бъде още по-голям"???

                  Да те върна на земята!

                  Метанът се използва от десетилетия! Защо ли при корабите все още не е предизвикал предложеният от теб "иновативен" интерес? Какво предлагаш, за да се запази устойчивостта на танкера??? Отделните танкове за съхранение на нефтопродуктите и на метана - да се редуват по ляв и десен борд, ЛИ!

                  Смешник си отвсякъде "супер"-трейдърче! ))

                  Ето на защо всеки не може да бъде корабособственик! НЕ е шега тая работа, за да фантазираш така, "супер"-трейдърче.

                  Мноого още причини има, за да са се наложили в големите тонажи БАВНООБОРОТНИТЕ КОРАБНИ ДИЗЕЛИ.

                  СЕЩАШ ЛИ СЕ ЗА ВРЪЗКАТА НА въртящия момент и честотата на въртене? Далеч си от тия неща, щом правиш аналогия между кораб и автомобил. 100 - 200 - 500 ХИЛЯДИ ТОНА (И ПОВЕЧЕ) ТОВАРИ! СХВАЩАШ ЛИ?

                  Да, има и други топлинни двигатели на корабите, но.бавнооборотните дизели ВИНАГИ ЩЕ ИМА Т ПРЕВЕС!

                  В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ - КАКТО ВЕЧЕ ПИСАХ - ЩЕ СЕ СБУТАМЕ В ПЕЩЕРИТЕ, а "Грета" ще живее в лукс със своите "активисти" - вероятно ти ще й бъдеш "съветник"...

                  Не ми се четат ТВОИТЕ фантасмагории по вечерно време, ШЪ ЗНАИШ! Айде, лЕгай си, за да се наспиш!


                  Коментар


                  • Кисимов, товарните автомобили масово ги правят на две горива, метана е много евтин и ако погледнеш по улиците случайно заснети в Русия в трафика е рядкост да няма допълнителни резервоари за метан и рядко пропанбутан. Първо ресурса на двигателя е по голям и после разхода за гориво е по нисък и не пушат тези дизели. Преди година не можеха да им направят точното подаване на гориво, но сега ги правят вече добре. А корабите зареждат гориво за милиони на месец, там интереса ще е още по голям. Има и това нещо - не може да зареди дизел или мазут или локално цената е висока и минава на метан, дори режима на работа на двигателя ще променят също според конкретните горива и цени. ДВГ ще има, но ще са мултифюел. Дори ще се появи обозначение MF двигател, работи с дизел, бензин, керосин течни и с някакво газово гориво и частично може и дори водород да направят да бъде част от горивото.
                    Last edited by supertrader; 14.05.2024, 21:04.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • mikomikov, в момента най евтиното гориво е метан, може да се изгори в турбини и кпд е 55%, може и в дизелов двигател в който диз. гориво само го запалва. Така е много по евтин транспорта, цената на метана няма да се повиши скоро. Корабите също ще минат на две горива, вече всичко става на две - три горива при топлинните машини, по добър горивен процес и не замърсява и не се износва толкова бързо машината. Сега има товарни автомобили които ги правят така вече, виж какво се прави в Русия. Вече новите неща ще идват от там и за корабите ще има.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                        Това са приказки за наивници. Ледената покривка в Арктика не само не намалява,но расте в последните години. Ледниците в планините не са показател,защото на тях им влияят и други фактори,не само температурата.А и ако се случи някое лято с няколко горещи дни,то стопените части от ледника после трудно ще се възстановят.За разлика от ледниците в Арктика и Антарктика.
                        Така си е.

                        Но на уфчиците им е по-спокойно да блеят по гегата на овчарина.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение

                          Чета научни стании и то – критично.

                          С журналята се тъпчете вие без умствен капацитет за друго.
                          Това са приказки за наивници. Ледената покривка в Арктика не само не намалява,но расте в последните години. Ледниците в планините не са показател,защото на тях им влияят и други фактори,не само температурата.А и ако се случи някое лято с няколко горещи дни,то стопените части от ледника после трудно ще се възстановят.За разлика от ледниците в Арктика и Антарктика.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Абе младежо, обяснявах ти неведнъж: сателит НЕ МОЖЕ с точност са измери темп.на въздуха.
                            Точно обратното е-сателита най-точно мери,щото на него не му влияят странични фактори като местни климатични явления. Не му влияят изгорелите газове и топлината, която отделят асфалта и бетона като се нагреят. Освен това океаните и моретата са 70 процента от повърхността на Земята и в тях измервателните станции са малко.Няма как да се сложи измервателна станция в океана на хиляди километри от най-близката суша.Ама сателит може да измери температурата в тоя регион.

                            Коментар


                            • "Супер" - трейдърче,

                              Не зная по каква причина намесваш Путин. Не го намесвай в темата, още повече, че световния флот работи преимуществено, в голямата си част на дизел.

                              Горе ти е ОСНОВНАТА ТЕЗА. Около нея трябва да се въртиш.

                              Зная, че няма да схванеш за какво точно иде реч, но ще опитам ОТНОВО да наливам "от пусто в празно" - дано усетиш, че може много да фантазираш и да политизираш нещата, но истината е една.

                              Опитай да коментираш ЗА СЕБЕ СИ - следните ДАДЕНОСТИ (ще ги нахвърлям най-общо):

                              1. Най-голям (ОСНОВЕН) замърсител са корабните двигатели. Едва ли знаеш защо, но ще го прочетеш от някъде.
                              Разбира се, те никога (!) няма да бъдат посочени като такива, защото (разбери го, защото ще се наказваме!) - да, защото ВСИЧКИ ДРУГИ ТОПЛИННИ ДВИГАТЕЛИ:
                              - не могат да превозват толкова евтино товарите си между континентите. Да, цените постоянно растат, но това са най-ниските възможни! Всички други цени на превозите - ВЕДНАГА КАЛКУЛИРАНИ - биха довели до невъзможността стоките да бъдат продаваеми, т.е. започва нова вълна от фалити, която се дължи на СПИРАНЕ КОРАБНИТЕ ДВИГАТЕЛИ НА ДИЗЕЛ, МОТОРНИ ГОРИВА И МАЗУТ.

                              Защо ли ти пиша подобни анализи, като ти пак ще почнеш да обясняваш какво "знаел... Путин"?

                              Хайде, със здраве!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                                Дадох вече линк от измерванията на глобалните температури със сателити за последните 44 години като данните са категорични,че глобално затопляне НЯМА.От данните на измервателната станция на Южният полюс се установява, че миналата зима е била най-студената в историята на Южният полюс(в Южното полукълбо зимата е,когато тук е лято).
                                Данните на Датският метеорологичен институт сочат,че за последните години има нарастване на снежната покривка в Арктика, а обемът на ледената покривка се повишава в последните години, както и този в Антарктида.
                                Морското ниво се повишава незначително с по 3 мм на година и е напълно в границите на повишението за последните няколкостотин години.
                                Абе младежо, обяснявах ти неведнъж: сателит НЕ МОЖЕ с точност са измери темп.на въздуха.

                                Коментар

                                Working...
                                X