Доста сте задълбали тук. Не ми се чете много назад в темата, но като че ли мненията се разделят дали етносът е генетика(антропологичен тип), или е друга форма на обединение.
Срещал съм нещо по въпроса преди време:
“Обикновено етническа принадлежност се определя чрез набор от белези, като език, обичаи и носия. У.Пол (W.Pohl) отбелязва, че всички тези белези могат да се променят без видима промяна в идентичността на техните носители. Геъри (Geary) смята, че в ранното средновековие всеки етнос трябва да да се разглежда като субективен процес, в който индивиди и групи, идентифицират себе си или някой друг в рамките на специфични ситуации и за специфични цели. Той заключава, че етническата принадлежност тогава не е съществува като обективна категория, а по-скоро като субективна и променлива категория. Археологията разполага с примери които показват че средновековния етнос е форма на социална мобилизация, използвана, за постигнане на определени политически цели. Етническата идентичност е изградена върху някои вече съществуващи културни идентичности.”
Общо взето много етноси се оформят и са свързани със съществуването и разпада на империи. В един етнос могат да влязат и доста антропологично различни групи, ако имат общ интерес. Държавността има роля за формиране на етноса и за разпада му. Един етнос може да се разпадне ако не отговаря на интересите на всички или обединението не носи успехи и предимства. Разпада е индикация, че вече няма признавани, кадърни и успешни лидери.
Срещал съм нещо по въпроса преди време:
“Обикновено етническа принадлежност се определя чрез набор от белези, като език, обичаи и носия. У.Пол (W.Pohl) отбелязва, че всички тези белези могат да се променят без видима промяна в идентичността на техните носители. Геъри (Geary) смята, че в ранното средновековие всеки етнос трябва да да се разглежда като субективен процес, в който индивиди и групи, идентифицират себе си или някой друг в рамките на специфични ситуации и за специфични цели. Той заключава, че етническата принадлежност тогава не е съществува като обективна категория, а по-скоро като субективна и променлива категория. Археологията разполага с примери които показват че средновековния етнос е форма на социална мобилизация, използвана, за постигнане на определени политически цели. Етническата идентичност е изградена върху някои вече съществуващи културни идентичности.”
Общо взето много етноси се оформят и са свързани със съществуването и разпада на империи. В един етнос могат да влязат и доста антропологично различни групи, ако имат общ интерес. Държавността има роля за формиране на етноса и за разпада му. Един етнос може да се разпадне ако не отговаря на интересите на всички или обединението не носи успехи и предимства. Разпада е индикация, че вече няма признавани, кадърни и успешни лидери.
Коментар