IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика (архив до 10.01.2013 г.)

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Движим се със 130 км.ч. по бойковите магистрали към социалното дъно

    Корупцията, грандоманията и егоцентризма на българското правителство и премиер през трите години управление на ПП „ГЕРБ” на практика обрече следващите поколения българи на бедност и мизерия. Магистралите на Борисов не привлякоха чуждите инвеститори в страната. Точно обратното от 2008 г. насам преките чуждестранни инвестиции в страната са намалели в пъти – от 6,5 млрд. евро през 2008 г. по време на мандата на Тройната коалиция, на 3,3 млрд. евро през кризисната 2009 г. и едва 1 млрд.евро през 2011 г.. Тези данни се дължат в най-голяма степен на несигурната бизнес среда в страната – непредвидимата данъчна политика на правителството и висока корупция. За тези високи нива на корупция говори Индексът за възприятие на корупцията на TransparencyInternational, който в последните три години системно се влошава и се доближава до нивата от 1998 г. и 1999 г., като ни подрежда на 86-то място в света, заедно с Ямайка и Панама, след Перу и Тайланд. В потвърждение на това идват и докладите на Europolи Европейската комисия.

    Годишният ръст на брутния вътрешен продукт от 6.7 % през времето на мандата на Тройната коалиция (който е по висок от средния за ЕС и за света) през мандата на ПП ГЕРБ пада на ниво от 2 %, което не може да бъде оправдано единствено с кризата, тъй като средните нива в ЕС и в света са по-високи с няколко процентни пункта. Но, все пак, за да сме коректни трябва да се отбележи, че България е малка и отворена икономика, което й придава специфичното вероятно поведение да бъде повлиявана по-силно от и да влиза по-рязко в регионални и световни кризи, но също така и да излиза по-бързо, тъй като за последното са нужни сравнително малко чужди инвестиции на фона на глобалната активност. И дори да дадем толеранс за кризисната 2009 година, слабото и анемично възстановяване на БВП и притеснителното продължително намаляване на БДС (брутна добавена стойност) не може да бъде оправдано с някаква продължаваща икономическа нестабилност на световно ниво (въпреки че за 2012 се очаква световната икономика да нарастне с около и дори над 3 %, което по никакъв начин не може да се квалифицира като криза) или с европейската дългова криза. Икономиките на много държави от Централна и Източна Европа, като например Естония, Латвия, Литва, Полша, вече растат с темпове далеч по-високи от тези на ЕС и Еврозоната, доказвайки, че за държавите без дългови проблеми продължават да съществуват възможности за растеж.

    На практика излиза, че по бойковите магистрали не само не идват чужди инвестиции, не се създават нови работни места и не се повишават доходите на населението, а парите на българите изтичат по тях. Всъщност именно затова говори и финансовият министър Симеон Дянков през 2009 г. в едно свое интервю дадено за Агенция „Фокус”, когато е все още експерт в екипа на ГЕРБ: „дългосрочни инфраструктурни проекти са просто несмислена антикризисна мярка. Според мен вместо тази насока да се говори за магистрали, макар, че те са необходими за държавата и трябва така или иначе да се построят, вместо това трябва бързите мерки да са наистина бързи”.

    За периода, в който управлява Тройната Коалиция, резервните активи на БНБ се увеличават, както следва за 2005, 2006, 2007 и 2008, с 324.3, 1505.8, 2908.4 и 674.2 милиони евро. Това се дължи на факта, че за същите години, салдото от общия баланс е положителна величина. За 4-те години, съответно 569.3, 1785.6, 3163.7 и 674.2 милиони евро. Тези непостижими за управлението на Борисов стойности се дължат на огромните излишъци по капиталовата и финансова сметка. Това е постигнато основно чрез привличането на огромни количества преки чуждестранни инвестиции, които през 2007 година достигат рекордните 9051.8 милиона евро. Нещо повече, за периода 2005 – 2008, когато на власт е Тройната Коалиция, средният размер на преки чуждестранни инвестиции е 6287 милиона евро. За първите три години от управлението на ГЕРБ, общото количество на ПЧИ в България е едва 4985 милиона евро. Тоест, по времето на Тройната Коалиция средно за една година в Българската икономика са влизали ПЧИ с 20% повече отколкото за първите три години от управлението на ГЕРБ и вероятно колкото ще успее да привлече Борисов за целия си мандат. Казано на прост език, огромният приток на чуждестранни капитали (валута) се използва за покриването на търсенето на Българските граждани на чуждестранни стоки и услуги, и формиране на резерви в БНБ. Без този приток дължащ се на преки чуждестранни инвестиции, който Борисов е очевидно неспособен да възроди, пред българската икономика има два пътя. Единият е българите да спрат да потребяват чужди стоки и услуги, преди резервите на БНБ да са изтъняли, поставяйки страната пред нужда да ползва заем от МВФ, който, разбира се, идва със своите макроикономически рестрикции и обвързаности с тежки реформи. Вторият е българската икономика да генерира такъв приход на чужди валути чрез износ надвишаващ вноса. За 2011 г. се наблюдава за пръв път излишък по салдото на текущата сметка, но то е минимално и нетраен, тъй като в голямата си част се дължи на потребление на чуждестранни туристи, а туризмът в България има разумен лимит, при който е устойчив, и далеч няма възможност да поддържа излишък на търговското салдо за бъдещите периоди. Тук трябва да отбележим, че има и трети вариант. Когато резервите на БНБ свършат, а чуждестранните заеми нараснат до такава степен, че станат непосилни за погасяване, единственият изход ще бъде или излизане от системата на Валутния Борд с цел умишлено обезценяване на лева, последвано от многократно покачване на цените на стоките и услугите от първостепенна социална важност, или неизплащане на задълженията по дълговете ни, което би довело до трайна икономическа изолация на държавата.

    Тези данни не биха били притеснителни, ако, де факто, антикризисната стратегия на Борисов, основана върху инфраструктурното строителство, целеше превръщането на България във водещ износител на определен вид стоки и услуги и имаше залегнали годишни цели за ръст на износа, които да покажат на обществото, че кризата в притока на чуждестранна валута ще бъде овладяна целенасочено и по план. Парадоксът е, че Борисов цели точно обратното – възстановяване на ПЧИ като се привлекат инвеститори чрез строеж на пътна инфраструктура. Но данните сочат, че ежедневното откриване на пътна инфраструктура не е фактор, който е в състояние да възстанови преките чуждестранни инвестиции. Тук няма да разискваме дали това е следствие на относителната нерелевантност на тази инфраструктура или фактът, че това не е нищо невиждано за последните 5 години. Важното е, че не съществуват „добри“ и „лоши“ пари и инвестиции във финансите, както Борисов се опитва да ни убеди. Притокът на капитали чрез ПЧИ не е задължително да бъде възстановен, ако България компенсира чрез износ, но в най-добрият случай това ще е случайно стечение на обстоятелствата, тъй като е диаметрално-противоположно на антикризисната политика на правителството. А с оглед на динамиката напоследък, най-добрият случай е казус за далечното бъдеще.

    Днес обаче, достигаме до високи нива на безработица, ниска заетост и ниски доходи. Така ако през 2008 г. имаме най-ниски нива на безработица от 5,6 % в началото на кризата през 2009 г. тя е 6,8 и е по-ниска от средната за ЕС – 9 %. Днес към 30 юни 2012 г. средната безработица за страната е около 12, 4 % при средно 11,2 в ЕС, а в някой градове в страната като например Белоградчик тя е рекордните 40 %. Положението със заетостта не е по-различно и спада до около 60 % през 2012 г., което на практика означава, че почти половината от трудоспособното население няма работа. Липсата на заетост, следователно липсата на доходи се отразява изключително негативно и на вътрешното потребление. Отново се връщаме на онова интервю на финансовия ни министър от 2009 г. и ето какво казва той: „Другата част, която за мен е най-важна, е да не се позволява безработицата да расте. Тя ще расте, но да не се позволява да мине 10%. Това, ако стане, част от тази безработица става хронична и след пет години ние ще имаме пак сравнително голяма безработица, както и в България сме го видели след 1997 година, и сме го видели по света”.

    Ширещата се корупция, липсата на работни места, свитото вътрешно потребление има своите преки ефекти и върху приходната част на държавния бюджет. Свитото потребление и контрабандата намалява приходите от ДДС и акциз. Оттук насетне следва орязване на разходите за пенсии, майчински, социални помощи, здравеопазване, образование и субсидии за общините. Това наложи вдигането на възрастта и осигурителния стаж за пенсиониране и закриването на болници и училища в страната.

    За съжаление този най-страшен сценарий на финансовия ни министър започна да се осъществява под режисурата на премиера Борисов. Прекрасно съзнавайки какво ще се случи в страната правителството на Борисов води вече 3 години целенасочена политика против българските граждани. Още в началото на мандата си Симеон Дянков създаде висока вътрешнофирмена задлъжнялост като не се разплати на фирмите за спечелените и изпълнени обществени поръчки, под удобния предлог за стриктна финансова дисциплина, която ще ни позволи да влезем в Еврозоната, което така и не се осъществи. Увеличи акциза на цигарите като с това стимулира контрабандата. Допусна се рекордно повишение на цената на електрическата енергия и горивата, която ще оскъпи допълнително всички стоки и услуги. Борисов говори това, което всички искаме да чуем – ще имаме магистрали, работни места и високи доходи, но истината е, че се движим се със 130 км.ч. по бойковите магистрали към социалното дъно.http://www.mbsp.bg/newsshow.php?idd=113

    Коментар


    • Всички руснаци вън от България....стига са лежали на една освободителна война....поточно за тях война за територии и влияние........които и след 100г оште опражняват....гаспром тим марешки и др
      Животът е огледало.....усмихвай се

      Коментар


      • Опа ето какви братушки сме имали.Каква война какви 5 рубли, тези руснаци са напълно изпушили вече.
        Русия е новият световен враг, след като по този начин ще се опитва да изнудва целяит ЕС, какво да говорим за малка държава като нашата,Ужас.
        Къде са руските подлоги в форума, да ви видим?

        Руски сайт: София тръгна по пътя на войната

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Flanker Разгледай мнение
          Я пак ?Повече е излишно да се комуникира с теб...
          Един барел е равен на 150 литра и струва 113 долара. Един литър нефт в евро струва 0.58 евро. даже и по малко защото един барел е 158,9 литра или един литър е 0.71 $ или 0.543 евро 1000 л струват 543+637 акциз = 1170 евро или 2288 лв. . Значи няма как да паднат цените.
          има и 20% ддс. = 0.47 лв и разходи за труд и други. =2.78-2.28-.0.47= 3 ст на литър нещо не се връзва. Явно избиват от другите по скъпи продукти добивани от нефта.
          Last edited by 4un4o; 18.09.2012, 09:48.

          Коментар


          • Добро утро

            И внимавайте по пътищата!

            Вчера 25 катастрофи и 6 загинали по пътищата ни - повече от конфликта в Афганистан....когато обявихме национален ден на траур
            (имаше такава тема, но не успях да я открия)

            http://fakti.bg/bulgaria/48381-shest...pri-katastrofi

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
              Газпром прави Южен поток като Бойко подари тръбите в този проект на Газпром.
              .
              какво направи Бойко - купи тръбите и ги подари на Газпром , така ли да те разбирам. За каква сума става въпрос ,която е подарил бойко...интересно ми е как си е позволил от моите пари , без да ме пита да ги подарява някому.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от 4un4o Разгледай мнение
                Суровината им е 113$/150 литра=0.58 евро като се има предвид ,че от нефта добиват и моторни масла и хиляди други продукти с цена десетоктатно по висока от тази на горивата.
                Я пак ?Повече е излишно да се комуникира с теб...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 4un4o Разгледай мнение
                  Суровината им е 113$/150 литра=0.58 евро
                  Не ми се навлиза чак в такива подбрности, защото все пак Лукойл работи с Урал, другите де да ги знам с какво. Бензина би трябвало от рафинериите да излиза на доста сходни цени, но не е сигурно все пак. По-ефективните рафинерии би трябвало да печелят повече другите по-малко. Но никой потребител не е длъжен да плаща неефективността на дадена рафинерия. Така че приемам че всички разходи без заплати и акцизи са еднакви. Така печалбата се формира основно от разликата в цената преди акцизи и от разходите за заплати.

                  Очевидно е че в България цената поставена на пазара е такава че разходите за България без акцизи да са сходни с тези в ЕС - както вече казах така никой голям няма стимул да стъпва в България масирано. Като свръх печалбата идва от в пъти по-ниските номинални заплати. Като тази разлика в заплатите отива в акционерите на Лукойл, ОМВ, ШЕЛ и другите играчи на пазара ни. И я плащаме всички ние.

                  А тъй като в основата на всеки картел е максимизиране на печалбата и пречене на конкуренцията, то е очевидно че в България имаме картел.

                  Очевидно за всички, освен за тези дето трябва да го разследват.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
                    Ако вземем за пример ценообразуването в Германия за еталон Цена на литър 1,738 за безоловен евро. От тях 0,67 евро са акциз на безоловния Всички останали разходи и печалбата са 1,068

                    За българия акциза на безоловния е 363 евро на тон или 36,3 евро цента на литър. Цена 1,419 остават 1,056. Почти колкото в Германия, само дето никой работник по веригата не взима германски заплати.

                    Т.е. всичко което се спестява от заплати отива в печалба. Не си заслужава да влиза нов конкурент на пазара. Но пък всичките в момента на пазара правят много по-високи печалби отколкото ако бяха в Германия.
                    Суровината им е 113$/150 литра=0.58 евро като се има предвид ,че от нефта добиват и моторни масла и хиляди други продукти с цена десетоктатно по висока от тази на горивата.

                    Коментар


                    • Ако вземем за пример ценообразуването в Германия за еталон Цена на литър 1,738 за безоловен евро. От тях 0,67 евро са акциз на безоловния Всички останали разходи и печалбата са 1,068

                      За българия акциза на безоловния е 363 евро на тон или 36,3 евро цента на литър. Цена 1,419 остават 1,056. Почти колкото в Германия, само дето никой работник по веригата не взима германски заплати.

                      Т.е. всичко което се спестява от заплати отива в печалба. Не си заслужава да влиза нов конкурент на пазара. Но пък всичките в момента на пазара правят много по-високи печалби отколкото ако бяха в Германия.
                      Last edited by ravnovesie; 18.09.2012, 00:37.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
                        Акцизи на горива в ЕС

                        http://ec.europa.eu/taxation_customs...roducts_en.pdf


                        Акциз в българия Бензин 424 евро на 1000 литра минимален акциз в ЕС 421 евро на 1000 литра.
                        Белгия - 637 евро
                        Чехия 551 евро
                        Дания 682 евро
                        германия 721 евро
                        естония 422 евро
                        испания 457 евро
                        франция 639 евро
                        ирландия 587 евро
                        италия 704 евро
                        кипър 421 евро
                        латвия 421 евро
                        литва 579 евро
                        люксембург 516 евро
                        унгария 421 евро
                        малта 588 евро
                        холандия 813 евро

                        омръзна ми който се интересува да го види в документа

                        Грубо в България трябва бензина да е само с 0,008 лева над най-евтиния бензин в ЕС
                        Тези горива само разходи за акциз и ддс ли имат? А да си чувал ,че разходите свързани с Работната заплата и условия на труд съставляват най- голямото перо на разходите. Сами казвате ,че в ЕС били 6-8 пъти по-високи. Е как така става, че тази 6-до 8 пъти по-ниски разходи не влияят на цените на крайният продукт?
                        Да не говорим ,че Лукоил получиха Нефтохима подарък за 100 000 000. и разходите за амортизации не са им големи Една такава рафинерия струва милиарди ако я построиш нова. и разхода за амортизация е пак над 10 пъти по-нисък у нас.
                        Чакай да си сложа тиренцата, че онзи редактора пак ще се заяжда.
                        Last edited by 4un4o; 18.09.2012, 00:38.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
                          http://energy.eu/ представя средни цени за местните пазари!!!

                          това, че в България цените са единни е тема на разговора ни
                          Обикновено, разликите в различните бензиностанции в другите страни варират между 7-8 до 15 цента

                          Така че, и още по-зле сме в таблицата, може и 15 по дизел да се наредим, ако вземем най-ниски цени на съответния пазар!
                          Съни, аз нямам оплаквания от цената на коя и да било стока в БГ, просто където и да съм ходил в ЕС, все по-скъпо са ми взимали, а все пак светът вече е глобален и това е огромен плюс за нас! Тъй като тук почети всички мразите Бойко, ви съветвам да го атакувате за ниските доходи и нивото на безработица - иначе наистина ставате смешни в очите на средния дори българин! За горивата е идентичен случай, но ако искаш ще задълбаем и там.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Flanker Разгледай мнение
                            Има немалко развити държави,в които е далеч под 10 %.
                            Да, но и там нараства обезспокоително.

                            Коментар


                            • Акцизи на горива в ЕС

                              http://ec.europa.eu/taxation_customs...roducts_en.pdf


                              Акциз в българия Бензин 424 евро на 1000 литра минимален акциз в ЕС 421 евро на 1000 литра.
                              Белгия - 637 евро
                              Чехия 551 евро
                              Дания 682 евро
                              германия 721 евро
                              естония 422 евро
                              испания 457 евро
                              франция 639 евро
                              ирландия 587 евро
                              италия 704 евро
                              кипър 421 евро
                              латвия 421 евро
                              литва 579 евро
                              люксембург 516 евро
                              унгария 421 евро
                              малта 588 евро
                              холандия 813 евро

                              омръзна ми който се интересува да го види в документа

                              Грубо в България трябва бензина да е само с 0,008 лева над най-евтиния бензин в ЕС

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Flanker Разгледай мнение
                                За пореден път-научи се да пишеш грамотно !Особено щом ще лепиш етикети.
                                Не,не съм тъп,а подобни бакалски сметки,нямащи нищо общо с реалността,може да си ги правиш на село,но не и тук.
                                Щом си толкова грамотен, я сега си открий правописните грешки!
                                Само 7 грешки имаш в правописа.
                                Last edited by 4un4o; 18.09.2012, 00:19.

                                Коментар

                                Working...
                                X