IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Борисов: Като падне снежинка, трябва във въздуха да я хващате

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
    +1 Абсолютно вярно. Но това не снема отговорността от момиченцето-министър, дето цяла есен ряза лентички в компанията на премиера. Можеше да не ходи подире му и да свърши някаква работа.

    И на колегата по-долу


    Говориш вероятно за средния верижен влекач АТ-С. Той е с двигател модификация на танковия двигател В-2.
    Проблемът не е в разхода или в мощността. Мощност колкото искаш. Проблемът при изтегляне на закъсал натоварен ТИР е в теглителната сила на влекача. А тя зависи от теглото на влекача и коефициента на сцепление. Накратко казано веригите просто си драскат по асфалта. Същото е и при използваните от Гражданска защита влекачи МТ-ЛБ. Те дори са и по-леки от АТ-С.
    Не колесен е. Служил съм в гражданска защита за малко, в поделението имаше едно такова чудовище. Гумата му беше към два метра и наистина го използваха само за измъкване на тирове. Нямам идея какъв модел е всички му казваха БКТ Брониран колесен трактор.

    Коментар


    • New world order

      Паркинги няма навсякъде , да добавя и аз. Ако имаше паркинги нямаше да има толкова дълбока криза в строителството , защото за да има места и пари за паркинги трябва да има адекватен данък при застрояване според гъстотата на застрояване на даден район. Но ако има такъв справедлив данък няма да са толкова скъпи топ местата за застрояване защото данъка при тях би бил висок много.Съответна няма да може да се открадне общинско място и да се продаде за милион , а това е лошо.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от New world order Разгледай мнение
        Ефективното почистване е както въпрос на организация, така и на ресурсно обезпечаване. Организацията в България много често ни липсва. Дори и военизирани структури, които трябва да за много подредени и организирани, да имат тествани планове за действия са абсолютно хаотични. Обичайно всеки има мнение по всякакви въпроси, а като дойде време да се поема отговорност, започва да се огледжда, да се осланя на колективната безотговорност или да търси някой друг да е виновен.
        В допълнение към организацията трябват машини, хора, консумативи. Те се осигуряват от държавата/общините. Те парите си събират то данъци/такси. Като знаем какви са ни данъците, как се събират и как се плащат, такава ни е и държавата, и снегопочистването. И тук не включвам стремежа на Ганьо да се облажи... Какво сме тръгнали да се сравняваме с Европейците. Там и системата им е далеч по-стройна и парите им са много, много повече. Щото и данъците са няколко пъти по-високи, и има кой да ги събира ефективно и защото като те хванат, че шмекеруваш го отнасяш целия.
        Има и още нещо - ние сме свикнали да правим каквото си искаме и да не се съобразяваме нито с правилата, нито с околните. И ето ви един пример - мои познати ми разказваха за снегопочистването в един от курортите. Започва да вали здравия сняг, шофьорите скачат по машините, тръгват и след няколко метра почистването на улиците в курорта прикрючва... Почиващите са паркирали от двете страни на пътя, оставили колите както им скимне, а разстоянието между тях е по.малко от широчината на греблото. И какво да прави тракториста? Обръща и се прибира... Няма да изтиква и колите, я. А има знаци в целия комплекс, забраняващи не просто паркирането, а спирането. Ама не са виновни и туристите като няма предвидени паркоместа...
        +1 Абсолютно вярно. Но това не снема отговорността от момиченцето-министър, дето цяла есен ряза лентички в компанията на премиера. Можеше да не ходи подире му и да свърши някаква работа.

        И на колегата по-долу
        Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
        Имаше едни БКТ та които използваха за измъкване на тирове, трактори с двигатели на танк. Проблема беше че само като му завъртиш ключа да запали и отиваха литри дизел.
        Говориш вероятно за средния верижен влекач АТ-С. Той е с двигател модификация на танковия двигател В-2.
        Проблемът не е в разхода или в мощността. Мощност колкото искаш. Проблемът при изтегляне на закъсал натоварен ТИР е в теглителната сила на влекача. А тя зависи от теглото на влекача и коефициента на сцепление. Накратко казано веригите просто си драскат по асфалта. Същото е и при използваните от Гражданска защита влекачи МТ-ЛБ. Те дори са и по-леки от АТ-С.
        Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Ефективното почистване е както въпрос на организация, така и на ресурсно обезпечаване. Организацията в България много често ни липсва. Дори и военизирани структури, които трябва да за много подредени и организирани, да имат тествани планове за действия са абсолютно хаотични. Обичайно всеки има мнение по всякакви въпроси, а като дойде време да се поема отговорност, започва да се огледжда, да се осланя на колективната безотговорност или да търси някой друг да е виновен.
          В допълнение към организацията трябват машини, хора, консумативи. Те се осигуряват от държавата/общините. Те парите си събират то данъци/такси. Като знаем какви са ни данъците, как се събират и как се плащат, такава ни е и държавата, и снегопочистването. И тук не включвам стремежа на Ганьо да се облажи... Какво сме тръгнали да се сравняваме с Европейците. Там и системата им е далеч по-стройна и парите им са много, много повече. Щото и данъците са няколко пъти по-високи, и има кой да ги събира ефективно и защото като те хванат, че шмекеруваш го отнасяш целия.
          Има и още нещо - ние сме свикнали да правим каквото си искаме и да не се съобразяваме нито с правилата, нито с околните. И ето ви един пример - мои познати ми разказваха за снегопочистването в един от курортите. Започва да вали здравия сняг, шофьорите скачат по машините, тръгват и след няколко метра почистването на улиците в курорта прикрючва... Почиващите са паркирали от двете страни на пътя, оставили колите както им скимне, а разстоянието между тях е по.малко от широчината на греблото. И какво да прави тракториста? Обръща и се прибира... Няма да изтиква и колите, я. А има знаци в целия комплекс, забраняващи не просто паркирането, а спирането. Ама не са виновни и туристите като няма предвидени паркоместа...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
            Бате Пешо, аз съм имал машини за чистене на сняг и съм участвал в такова нещо, ама при наистина бедствено положение. Бедствие обаче наричам обилен снеговалеж съчетан със силен вятър. Тогава на места се получават преспи по 2-3 метра. Такива имаше преди няколко години около Шумен. Дойде един Т-150 с гребло и се набута в пряспата и затъна. Дойде друг трактор, та го измъкна. После пробваха с роторен снегорин. И той закъса. Та накрая с фадроми. Загребва една кофа и я изсипва на 100 метра, после пак и така пробиха пряспата. Ама е смешно държавната фирма да има само един роторен снегорин. Без шофьор.
            Знаеш ли колко много ЗИЛ-131 и Урал-375 има излишни в армията. Само на мое подчинение имаше поне 50 такива, излишни. Само трябва да се преустроят. Да се постави допълнителен двигател в каросерията, понеже роторът иска голяма мощност и двигателят на автомобила не може да я осигури. И един военен завод, например "Хан Крум" Търговище да изработи роторите и да ги постави. Технически не е трудно. За участък от 100 км магистрала ще са нужни 2-3 ротора и 3-4 камиона с гребло и устройство за разпръскване на луга и пясък. Също проста работа.
            И тогава ще ловят снежинките във въздуха. И не ми разправяй, че се чисти след спиране на снеговалежа. Нищо подобно. Чисти се когато започне да вали. На държавата ще и излезе по-евтино. Щото няма гражданската защита да измъква закъсали камиони с помощта на верижни машини. Това е трудно и скъпо. Вервай ми, правил съм го. Когато закъса натоварен ТИР с едно МТЛБ не можеш го измъкна. Знам го от опит.
            Имаше едни БКТ та които използваха за измъкване на тирове, трактори с двигатели на танк. Проблема беше че само като му завъртиш ключа да запали и отиваха литри дизел.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
              Бате Пешо, аз съм имал машини за чистене на сняг и съм участвал в такова нещо, ама при наистина бедствено положение. Бедствие обаче наричам обилен снеговалеж съчетан със силен вятър. Тогава на места се получават преспи по 2-3 метра. Такива имаше преди няколко години около Шумен. Дойде един Т-150 с гребло и се набута в пряспата и затъна. Дойде друг трактор, та го измъкна. После пробваха с роторен снегорин. И той закъса. Та накрая с фадроми. Загребва една кофа и я изсипва на 100 метра, после пак и така пробиха пряспата. Ама е смешно държавната фирма да има само един роторен снегорин. Без шофьор.
              Знаеш ли колко много ЗИЛ-131 и Урал-375 има излишни в армията. Само на мое подчинение имаше поне 50 такива, излишни. Само трябва да се преустроят. Да се постави допълнителен двигател в каросерията, понеже роторът иска голяма мощност и двигателят на автомобила не може да я осигури. И един военен завод, например "Хан Крум" Търговище да изработи роторите и да ги постави. Технически не е трудно. За участък от 100 км магистрала ще са нужни 2-3 ротора и 3-4 камиона с гребло и устройство за разпръскване на луга и пясък. Също проста работа.
              И тогава ще ловят снежинките във въздуха. И не ми разправяй, че се чисти след спиране на снеговалежа. Нищо подобно. Чисти се когато започне да вали. На държавата ще и излезе по-евтино. Щото няма гражданската защита да измъква закъсали камиони с помощта на верижни машини. Това е трудно и скъпо. Вервай ми, правил съм го. Когато закъса натоварен ТИР с едно МТЛБ не можеш го измъкна. Знам го от опит.
              +1
              "Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."

              Коментар


              • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                Бате Пешо, аз съм имал машини за чистене на сняг и съм участвал в такова нещо, ама при наистина бедствено положение. Бедствие обаче наричам обилен снеговалеж съчетан със силен вятър. Тогава на места се получават преспи по 2-3 метра. Такива имаше преди няколко години около Шумен. Дойде един Т-150 с гребло и се набута в пряспата и затъна. Дойде друг трактор, та го измъкна. После пробваха с роторен снегорин. И той закъса. Та накрая с фадроми. Загребва една кофа и я изсипва на 100 метра, после пак и така пробиха пряспата. Ама е смешно държавната фирма да има само един роторен снегорин. Без шофьор.
                Знаеш ли колко много ЗИЛ-131 и Урал-375 има излишни в армията. Само на мое подчинение имаше поне 50 такива, излишни. Само трябва да се преустроят. Да се постави допълнителен двигател в каросерията, понеже роторът иска голяма мощност и двигателят на автомобила не може да я осигури. И един военен завод, например "Хан Крум" Търговище да изработи роторите и да ги постави. Технически не е трудно. За участък от 100 км магистрала ще са нужни 2-3 ротора и 3-4 камиона с гребло и устройство за разпръскване на луга и пясък. Също проста работа.
                И тогава ще ловят снежинките във въздуха. И не ми разправяй, че се чисти след спиране на снеговалежа. Нищо подобно. Чисти се когато започне да вали. На държавата ще и излезе по-евтино. Щото няма гражданската защита да измъква закъсали камиони с помощта на верижни машини. Това е трудно и скъпо. Вервай ми, правил съм го. Когато закъса натоварен ТИР с едно МТЛБ не можеш го измъкна. Знам го от опит.
                ами след като го знаеш всичко това защо се напрягаш толкова много ... само защото дежурно трябва да се изхрачиш....

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бате Пешо Разгледай мнение
                  Гигов аз също не обичам Бойко и тъпата милиция ама не бива по този начин.ПАК ПОВТАРЯМ ЗА ДА ЗАПОМНИШ НЯМА ДЪРЖАВА КОЯТО МОЖЕ ДА ИЗЧИСТИ СНЕГА ДОКАТО ВАЛИ.ЗА ДА СЕ ИЗЧИСТИ ТРЯБВА ДА СПРЕ ДА ВАЛИ.И НЕ ВЯРВАЙ НА ГЛУПОСТИТЕ КОИТО ЧЕТЕШ ПО ВЕСТНИЦИТЕ ЗА ЕЛЕКТРОСНАБДЯВАНЕТО.Едно е да вали сняг друго е да е тежък мокър а трето е да се получи обледеняване.Жалко че не помолих колегите да снимат за да видиш.На стълб от електропровод 110KV носеща изолаторна верига се огъва под формата на U и проводника залепва за конзолата на стълба.А знаеш ли колко стълбове има и как се чисти такова нещо при сняг 1 метър.Спрете да коментирате медиините чекиджии щото нищо не става от тях.Така убедително дрънкат глупости че направо ти идва да отидеш в студиото и в ефир да им кажеш че са пълни бездарници.Политиците в случая не се излагат толкова от непочистените пътища колкото с неадекватното си поведение и приказки.Именно те създават у глупаците очакването че човешкия фактор може да победи Природата.
                  Бате Пешо, аз съм имал машини за чистене на сняг и съм участвал в такова нещо, ама при наистина бедствено положение. Бедствие обаче наричам обилен снеговалеж съчетан със силен вятър. Тогава на места се получават преспи по 2-3 метра. Такива имаше преди няколко години около Шумен. Дойде един Т-150 с гребло и се набута в пряспата и затъна. Дойде друг трактор, та го измъкна. После пробваха с роторен снегорин. И той закъса. Та накрая с фадроми. Загребва една кофа и я изсипва на 100 метра, после пак и така пробиха пряспата. Ама е смешно държавната фирма да има само един роторен снегорин. Без шофьор.
                  Знаеш ли колко много ЗИЛ-131 и Урал-375 има излишни в армията. Само на мое подчинение имаше поне 50 такива, излишни. Само трябва да се преустроят. Да се постави допълнителен двигател в каросерията, понеже роторът иска голяма мощност и двигателят на автомобила не може да я осигури. И един военен завод, например "Хан Крум" Търговище да изработи роторите и да ги постави. Технически не е трудно. За участък от 100 км магистрала ще са нужни 2-3 ротора и 3-4 камиона с гребло и устройство за разпръскване на луга и пясък. Също проста работа.
                  И тогава ще ловят снежинките във въздуха. И не ми разправяй, че се чисти след спиране на снеговалежа. Нищо подобно. Чисти се когато започне да вали. На държавата ще и излезе по-евтино. Щото няма гражданската защита да измъква закъсали камиони с помощта на верижни машини. Това е трудно и скъпо. Вервай ми, правил съм го. Когато закъса натоварен ТИР с едно МТЛБ не можеш го измъкна. Знам го от опит.
                  Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Гигов аз също не обичам Бойко и тъпата милиция ама не бива по този начин.ПАК ПОВТАРЯМ ЗА ДА ЗАПОМНИШ НЯМА ДЪРЖАВА КОЯТО МОЖЕ ДА ИЗЧИСТИ СНЕГА ДОКАТО ВАЛИ.ЗА ДА СЕ ИЗЧИСТИ ТРЯБВА ДА СПРЕ ДА ВАЛИ.И НЕ ВЯРВАЙ НА ГЛУПОСТИТЕ КОИТО ЧЕТЕШ ПО ВЕСТНИЦИТЕ ЗА ЕЛЕКТРОСНАБДЯВАНЕТО.Едно е да вали сняг друго е да е тежък мокър а трето е да се получи обледеняване.Жалко че не помолих колегите да снимат за да видиш.На стълб от електропровод 110KV носеща изолаторна верига се огъва под формата на U и проводника залепва за конзолата на стълба.А знаеш ли колко стълбове има и как се чисти такова нещо при сняг 1 метър.Спрете да коментирате медиините чекиджии щото нищо не става от тях.Така убедително дрънкат глупости че направо ти идва да отидеш в студиото и в ефир да им кажеш че са пълни бездарници.Политиците в случая не се излагат толкова от непочистените пътища колкото с неадекватното си поведение и приказки.Именно те създават у глупаците очакването че човешкия фактор може да победи Природата.

                    Коментар


                    • Цвъки пак се обяснява по телевизията. И пак други му виновни. А истината е че държавата (правителството на Бойко Борисов) не си е свършило работата.

                      Първоначално изпратено от Сега
                      Зимата у нас не е сезон, а бедствие

                      Що за суперминистерство е МВР, след като не може да спре 4 ТИР-а с износени гуми на магистралата?!
                      Самуил Димитров


                      В снежната баталия на министър Лиляна Павлова - гордостта на премиера, се падна ролята на многострадалната Геновева - излъгали я за действителното положение на прохода "Витиня", а тя пък цял ден им вярвала.

                      В България зимата не е сезон, а бедствие. Последствията от него засягат всички сфери на обществено-политическо-културния ни живот, но за щастие не траят много дълго. Обикновено докато природата не реши да се смили над жалките опити на институциите да се справят с лошото време и им прати по-високи температури или спре снеговалежа. Преди това да се случи обаче, ставаме свидетели на удивителни неща. 4 ТИР-а например стигнаха в събота, за да се блокират за много часове двете магистрали "Струма" и "Хемус". Какво е това Министерство на вътрешните работи с 1 млрд. лв. бюджет и десетки хиляди служители, което не може да спре 4 ТИР- на магистралата? Да не би да са невидими? Не можеше ли просто да поставят двама полицаи пред водещия колоната ТИР и да решат проблема? Как очакваме същата институция да се бори с далеч по-сложни явления като организираната престъпност, след като не може да спре няколко неразумни тираджии на магистрала?! А с терористи например?

                      Още по-учудващо бе поведението на регионалния министър Лиляна Павлова, която при втори провал тази зима обяснява, че снегът за нея не е никаква изненада. Нито ни изненада това, че един снеговалеж е в състояние да парализира държавата, защото сме свикнали. Единствената разлика е във впечатлението, което създаваше настоящият премиер, че той контролира абсолютно всичко, включително и снега. Контролира - дръжки, както стана ясно. И винаги когато положението стане отчайващо, той се покрива. Само пред "Стандарт" в положение на отчаяна самоотбрана плаши тираджиите с износени гуми с арест. С по-голям успех можеше да заплаши снежната буря с белезници и с Цветанов. Парадоксален пример за това кой и как ни управлява.

                      Оказа се, че шефът на фирмата, отговорна за почистване на "Хемус", имала нужния роторен снегорин, но нямала шофьор, който да може да го кара. Тук вече навлизаме в сълзливата част на магистралната драма. 34-годишната министър Павлова влезе в ролята на многострадалната Геновева. Ръководството на "Автомагистрали" я лъгало за ситуацията на "Хемус", а тя, нали е малка, не знаела. Нима неопитната министърка няма телевизор, радио или интернет у дома? Многобройните й съветници и пиари също ли нямат? И за какво им плаща тогава? От петък през нощта и събота сутринта новинарските сайтове и радиата съобщаваха за драматичната ситуация на прохода "Витиня" и за затворения тунел "Топли дол".

                      На фона на снежната баталия съветите, идващи и от полицията, и от регионалното министерство, бяха: не тръгвайте на път, ако не е наложително. Само че мнозина, които решиха да се вслушат, попаднаха в друг абсурд, който също се разгръща с пълна сила при всеки снеговалеж. За втори път тази зима става ясно, че един по-силен сняг е в състояние да спре тока на стотици населени места. За дълго време при това. Във втория ден от снежната буря само в едно от трите електропреносни дружества - ЧЕЗ, без ток останаха 450 хил. домакинства. От клечки ли са направени стълбовете, та биват съборени от тежък, мокър сняг два пъти в една зима? Някои села стояха без ток 6 дни. Курорти останаха без електричество. В Боровец през целия уикенд туристите се мотаеха напред-назад, защото нямаше трифазен ток и съответно лифтовете не работеха. В Чепеларе нямаше нито двуфазен, нито трифазен. Новият президент Плевнелиев висял час и половина в лифта в Банско, защото спрял токът. В Пампорово пък нямаше вода. Съвсем отделна тема е как ЕРП-ата искат да направят инвестиции в мрежата, но срещу това и да вдигнат цената на тока, а ДКЕВР не им позволява.

                      Така че при първите прогнози за предстоящ снеговалеж започнете да се запасявате с провизии. Не се знае дали снегът няма да блокира достъпа до дома ви и да се наложи да изкарате известно време на суха храна, докато чакате спасителните екипи, координирани от министри, имащи навика да обвиняват другите за собствените си грешки. Подсигурете акумулатор (по-добре от камион), към който може да включите лампа, в случай че снежната буря скъса кабелите или бутне стълбовете. И последен съвет - най-добре е да заспите зимен сън. Така ще си спестите цирковете на властта, която помага зимата да се превърне в още по-голямо бедствие от обикновено. Разбира сe, и този съвет е относителен, защото, заспивайки зимен сън, може да бъдете нахално събудени от Силвестър Сталоун и снимачния му екип в поредния епизод на "Непобедимите". Т.е. спасение няма, поне не на тази територия. Или ще е министър Павлова, или премиерът Борисов, или Сталоун.
                      Голяма смехория. Държавната фирма имала ЕДИН роторен снегорин, ама нямала шофьор!
                      Управляват ни неграмотни тъпанари или вчерашни ученички.
                      А тъпия псевдополицай предлага да се арестуват шофьорите. Същият тъпанар преди две години каза, че арестите били "най-добрата антикризисна мярка". И идиотите му ръкопляскат. И сега ще излязат ....
                      Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Една новина от последните часове от Австрия във връзка с "винаги почистените" им от сняг улици.

                        http://www.fr-online.de/panorama/sch...,11408884.html

                        Seit Tagen schneit es im Westen Österreichs unaufhörlich. Straßen und Bahnstrecken sind blockiert, zahlreiche Orte sind von der Außenwelt abgeschnitten. Die Räum- und Bergedienste sind im Dauereinsatz. Die Lage entspannt sich aber nur langsam.

                        Завали ли истински , няма кой да ти помогне. А който е тръгнал по бели гащи, да се сърди на себе си.
                        Last edited by Peter(Petar); 10.01.2012, 02:41.

                        Коментар


                        • аз и там съм висял на паркинг да чакам да си оправят нещата
                          просто са по-организирани срещу природната стихия
                          Last edited by ceneto; 10.01.2012, 00:18.
                          “The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ceneto Разгледай мнение
                            в Австрия слагат химикали, които топят снега
                            тука не може да използваме такива щото асфалта не е толкова качествен и ще се разтопи и той
                            Бе в Австрия са велики.Те казват на снега къде и кога да вали.Над пътищата са му забранили да вали и он слуша де че оди.Митовете за Запада в главите на българите са големи и непобедими

                            Коментар


                            • в Австрия слагат химикали, които топят снега
                              тука не може да използваме такива щото асфалта не е толкова качествен и ще се разтопи и той
                              “The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                                В Шумен няма грам сняг. Тоест, има тук-там от Нова година. На 31,12. е валяло.
                                След това само дъжд.
                                А относно в коя държава....
                                Един братовчед, дето работи десетина години в Австрия казваше, че по пътищата в Австрия не вали. Щото са винаги чисти до асфалт.
                                Хайде сега, не оправдавай некадърността на Бойковите министри с 20-30 см сняг. За цял ден...
                                Гигов това са митове и легенди.Небивалици.Гледай новините и ще видиш точно в Австрия как са почистили.Ще видиш лед 20 сантима и хорицата маат с лопатите.Омръзна ми да слушам глупости как там като закъснеел влака с 2 минути и министъра подава оставка.Социалистически митове и легенди за запада.Същите негодници са като нас.

                                Коментар

                                Working...
                                X