IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Абсурд... какво прави Лукоил???

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • hemilio

    Монополист който да не надува цените няма.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от toto Разгледай мнение
      принципно си прав, ама за себестойност на дизела различна от на бензина е трудно да се говори. Процеса е един и същ - когато произвеждаш бензин се произвежда и дизел и гзьол и другите там компоненти на нефта. Количеството е почти еднакво - казва се сепариране. Разходите за филтрация и разните там очистки са еднакви. Това че дизела е бил по-евтин на времето е друг въпрос.




      не мога да не се посмея когато някой се прави на компетентен,а не е
      Без да се изтъквам-но това е моята свера,и нека да поправя колегата

      Процеса на произвеждане на горива от нефта става чрез различни процеси на които се подлага нефта.(не е един и същ)
      Само през първоначалния етап на атмосферна дестилация се извеждат продуктите в зависимост от количеството им в нефта.

      не се казва сепариране-което значи отделяне,а ректификация!

      няма никакви филтрации,това да не е цедено мляко

      Подлага се на хидроочистка дизеловата фракция-чрез свързването на свободната сяра с водород-до сяроводород,което е по-скъп и енергоемък процес,имайки предвид по-голямото съдържание на сяра в дизеловите фракции,спрямо бензиновите такива,което пък се обуславя от по-високо кипящите компоненти в дизела,спрямо бензина.
      Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от toto Разгледай мнение
        принципно си прав, ама за себестойност на дизела различна от на бензина е трудно да се говори. Процеса е един и същ - когато произвеждаш бензин се произвежда и дизел и гзьол и другите там компоненти на нефта. Количеството е почти еднакво - казва се сепариране. Разходите за филтрация и разните там очистки са еднакви. Това че дизела е бил по-евтин на времето е друг въпрос.
        Е добре де, а как тогава преди 20 години беше почти двойно по - евтино от бензина?

        Коментар


        • http://clubz.bg/FullArticleView/29101?ver=60034

          И отговора на въпроса защо дизела ни е най-скъп...само 2 фирми държат реално пазара..едната е лукойл, по-малката петрол

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mammita Разгледай мнение
            Равносметката за мен е проста – колкото повече компоненти образуват една цена, толкова повече манипулации има, поради простата причина, че с многото компоненти има възможност да обяснява всичко. Утре може и 10 лева за литър да направят цената и пак ще имат логично обяснение. Я долърът скочил, я акцизната ставка, я ДДС-то, пък после доставките, пък пазарното търсене и предлагане. Дори и петролът да се подарява на безценица ние сигурно пак ще го плащаме на поне 2 лева литъра на различните горива. Спомням си времената, в които в България се използваше масово само бензин, а нафтата беше само за камионите. Тогава маржът между цената на литър нафта и литър бензин беше двоен. Почнаха хората да карат коли на дизел и хоп цените се изравниха. Защо? Просто има повече търсещи дизел и защо да не им го продаваме два пъти по-скъпо от себестойността му, пък те ако искат да купуват. Същото я чака и газта.
            принципно си прав, ама за себестойност на дизела различна от на бензина е трудно да се говори. Процеса е един и същ - когато произвеждаш бензин се произвежда и дизел и гзьол и другите там компоненти на нефта. Количеството е почти еднакво - казва се сепариране. Разходите за филтрация и разните там очистки са еднакви. Това че дизела е бил по-евтин на времето е друг въпрос.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от dex Разгледай мнение
              Никой ли не чете, че пиша Евро!?
              Аз не

              Извинявам се

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнение
                Брент не е падал под 40
                Никой ли не чете, че пиша Евро!?
                Вчера ходи даже до 36 евро, сега е малко над 37

                http://www.exchangerates.org.uk/comm...s/BRT-EUR.html

                Коментар


                • https://www.energy.eu/fuelprices/

                  Малта пак ни е прецакала. Втори сме

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от dex Разгледай мнение
                    Брента отиде на 38 евра днес. Янаури като беше 41-42 бензина беше 1,90 лева, а днес 5-10% надолу от това, а бензина е 2,25 лева!!!
                    Брент не е падал под 40

                    Коментар


                    • Равносметката за мен е проста – колкото повече компоненти образуват една цена, толкова повече манипулации има, поради простата причина, че с многото компоненти има възможност да обяснява всичко. Утре може и 10 лева за литър да направят цената и пак ще имат логично обяснение. Я долърът скочил, я акцизната ставка, я ДДС-то, пък после доставките, пък пазарното търсене и предлагане. Дори и петролът да се подарява на безценица ние сигурно пак ще го плащаме на поне 2 лева литъра на различните горива. Спомням си времената, в които в България се използваше масово само бензин, а нафтата беше само за камионите. Тогава маржът между цената на литър нафта и литър бензин беше двоен. Почнаха хората да карат коли на дизел и хоп цените се изравниха. Защо? Просто има повече търсещи дизел и защо да не им го продаваме два пъти по-скъпо от себестойността му, пък те ако искат да купуват. Същото я чака и газта.

                      Коментар


                      • Аха, моя грешка. Но, според мен тези стойности от 41-42 не са точно отнесени към тези 1.90, тъй като тези 1.90 не отразяват дъното, тъй като то бе достигнато съвсем за кратко - по-скоро следващите нива, които са около 45-46, дори 50 евра.
                        www.bgrail.eu

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Петър Делчев Разгледай мнение
                          А долара колко е бил тогава ? Сега е 1.69.
                          Цитирам ти цените на Брента в Евро

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от dex Разгледай мнение
                            Брента отиде на 38 евра днес. Янаури като беше 41-42 бензина беше 1,90 лева, а днес 5-10% надолу от това, а бензина е 2,25 лева!!!
                            А долара колко е бил тогава ? Сега е 1.69.
                            www.bgrail.eu

                            Коментар


                            • Брента отиде на 38 евра днес. Янаури като беше 41-42 бензина беше 1,90 лева, а днес 5-10% надолу от това, а бензина е 2,25 лева!!!

                              Коментар


                              • Коментар

                                Working...
                                X