If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Първоначално изпратено от toto Разгледай мнение
принципно си прав, ама за себестойност на дизела различна от на бензина е трудно да се говори. Процеса е един и същ - когато произвеждаш бензин се произвежда и дизел и гзьол и другите там компоненти на нефта. Количеството е почти еднакво - казва се сепариране. Разходите за филтрация и разните там очистки са еднакви. Това че дизела е бил по-евтин на времето е друг въпрос.
не мога да не се посмея когато някой се прави на компетентен,а не е
Без да се изтъквам-но това е моята свера,и нека да поправя колегата
Процеса на произвеждане на горива от нефта става чрез различни процеси на които се подлага нефта.(не е един и същ)
Само през първоначалния етап на атмосферна дестилация се извеждат продуктите в зависимост от количеството им в нефта.
не се казва сепариране-което значи отделяне,а ректификация!
няма никакви филтрации,това да не е цедено мляко
Подлага се на хидроочистка дизеловата фракция-чрез свързването на свободната сяра с водород-до сяроводород,което е по-скъп и енергоемък процес,имайки предвид по-голямото съдържание на сяра в дизеловите фракции,спрямо бензиновите такива,което пък се обуславя от по-високо кипящите компоненти в дизела,спрямо бензина.
Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
принципно си прав, ама за себестойност на дизела различна от на бензина е трудно да се говори. Процеса е един и същ - когато произвеждаш бензин се произвежда и дизел и гзьол и другите там компоненти на нефта. Количеството е почти еднакво - казва се сепариране. Разходите за филтрация и разните там очистки са еднакви. Това че дизела е бил по-евтин на времето е друг въпрос.
Е добре де, а как тогава преди 20 години беше почти двойно по - евтино от бензина?
Равносметката за мен е проста – колкото повече компоненти образуват една цена, толкова повече манипулации има, поради простата причина, че с многото компоненти има възможност да обяснява всичко. Утре може и 10 лева за литър да направят цената и пак ще имат логично обяснение. Я долърът скочил, я акцизната ставка, я ДДС-то, пък после доставките, пък пазарното търсене и предлагане. Дори и петролът да се подарява на безценица ние сигурно пак ще го плащаме на поне 2 лева литъра на различните горива. Спомням си времената, в които в България се използваше масово само бензин, а нафтата беше само за камионите. Тогава маржът между цената на литър нафта и литър бензин беше двоен. Почнаха хората да карат коли на дизел и хоп цените се изравниха. Защо? Просто има повече търсещи дизел и защо да не им го продаваме два пъти по-скъпо от себестойността му, пък те ако искат да купуват. Същото я чака и газта.
принципно си прав, ама за себестойност на дизела различна от на бензина е трудно да се говори. Процеса е един и същ - когато произвеждаш бензин се произвежда и дизел и гзьол и другите там компоненти на нефта. Количеството е почти еднакво - казва се сепариране. Разходите за филтрация и разните там очистки са еднакви. Това че дизела е бил по-евтин на времето е друг въпрос.
Равносметката за мен е проста – колкото повече компоненти образуват една цена, толкова повече манипулации има, поради простата причина, че с многото компоненти има възможност да обяснява всичко. Утре може и 10 лева за литър да направят цената и пак ще имат логично обяснение. Я долърът скочил, я акцизната ставка, я ДДС-то, пък после доставките, пък пазарното търсене и предлагане. Дори и петролът да се подарява на безценица ние сигурно пак ще го плащаме на поне 2 лева литъра на различните горива. Спомням си времената, в които в България се използваше масово само бензин, а нафтата беше само за камионите. Тогава маржът между цената на литър нафта и литър бензин беше двоен. Почнаха хората да карат коли на дизел и хоп цените се изравниха. Защо? Просто има повече търсещи дизел и защо да не им го продаваме два пъти по-скъпо от себестойността му, пък те ако искат да купуват. Същото я чака и газта.
Аха, моя грешка. Но, според мен тези стойности от 41-42 не са точно отнесени към тези 1.90, тъй като тези 1.90 не отразяват дъното, тъй като то бе достигнато съвсем за кратко - по-скоро следващите нива, които са около 45-46, дори 50 евра.
Коментар