IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Билборд АД (BBRD / BOARD)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Билборд АД (BBRD / BOARD)

    IPO-то на Билборд се планира за края на септември
    Компанията очаква 47% ръст на консолидираните приходи през 2007 г. и предвижда второ, по-голямо увеличение на капитала

    http://www.investor.bg/?id=52121

    Билборд АД прогнозира ръст от 47% до 25 млн. лв. на консолидираните приходи за 2007 г., съобщи Калин Генчев, търговски директор на дружеството, по време на пресконференция днес.
    Надяваме се през септември да преминем етапа с одобрение на проспекта от Комисията за финансов надзор и в края на септември да започне подписката по първичното публично предлагане на Билборд АД с 1,5 млн. нови акции. След увеличението броят на акциите на дружеството ще достигне 7,5 млн., което ще формира free-float от 20%, каза Румен Радев от консултанта по увеличението Адрона ЕООД.

    Към края на 2006 г. дружеството има 17 млн. лв. консолидирани приходи, 6 млн. лв. печалба преди лихви, данъци и амортизации и 2 млн. лв. нетна печалба. Стойността на активите му е 21 млн. лв. За 2007 г. компанията предвижда нетна печалба от 2,7 млн. лв. Досега дейността й се е финансирала с банкови кредити и лизинг.

    Мениджър по емисията е ПФБК. Светозар Абрашев от посредника заяви, че нещата, които са му направили най-силно впечатление в Билборд, са на първо място мениджмънтът, на второ - ясната визия за бъдещето и също така равнището на печатната база, което е на европейско ниво и дори по-добро.

    Част от оборудването на Билборд е единствено на Балканския полуостров, а някои технологии се срещат само на още едно място в Западна Европа, уточни Румен Радев. По думите му компанията е фокусирана около печата - широкоформатен и офсетов, има компания за търговия с печатарска техника, която продава и на другите печатници, има също и софтуерна компания, която разработва приложения за печатарския бизнес, каквито липсват в световен мащаб, дори в номенклатурата на компании като SAP. Софтуерната компания работи и за външни клиенти, като в момента стартира софтуер за една от най-големите рекламни агенции в България, името на която не бе уточнено.

    В момента площадката на Билборд под НДК е с площ 8 дка, на нея работят 350 души, като работният процес е непрекъсваем на три смени в денонощието, 7 дни в седмицата, 363 дни в годината, като само два дни в годината има почивка. Билборд притежава и компанията Моушън артс ООД, която през 2001 г. спечели конкурс на Метрополитен ЕАД за вътрешно оформление на метровагоните чрез рекламни пана. Това поставя началото на изграждане на рекламната мрежа в софийското метро, като компанията работи по 5-6 проекта с различен срок на действие, като имаме клаузи за продължаване, уточни Калин Генчев в отговор на журналистически въпрос.

    Делът на Билборд АД в широкоформатния печат е 40% (350 000 кв. м през 2006 г., изпечатани от компанията), а в офсетовия печат - около 15% (чрез дъщерната група Дедракс), според данни на Калин Генчев. Капацитетът ни е зает на 100% и в момента приемаме поръчки за изпълнение след 45 дни, като с новите инвестиции се надяваме да намалим този срок на 7 дни, каза Васил Генчев, финансов директор в компанията.

    Дружеството работи за съседните пазари Сърбия, Румъния, Македония и Гърция, като наскоро е било реализирано облепване на слънчогледови силози в Сърбия с площ 2 000 кв. м.

    Според Калин Генчев от началото на годината, с присъединяването към ЕС, се забелязва увеличение на доверието към България в клиенти от Западна Европа и компанията развива и ще развива износ в посока Германия, Австрия и Франция, където цената на продукцията е 2-3 пъти по-висока.

    Билборд единствен в България има технология за печатане върху твърди и гъвкави повърхности. За последните 3 години има 15 пъти ръст на пазара на брандиране на автомобили, като освен таксита се печата и върху фирмени автомобили. Компанията обслужва имена като Coca Cola, Pepsi, Nestle, KFC, Praktiker, Мтел, Глобул, БТК, McDonald's и др., или общо над 3 000 клиенти.

    Планираме последваща голяма емисия акции в следващите години, с която да бъде финансирано още по-голямо разгръщане на бизнеса на Билборд АД, уточни Румен Радев. Обмисляме IPO от 2005 г. насам. Реално, средствата от увеличението на капитала с 1,5 млн. акции ще постъпят в края на 2007 г. и посочените консолидирани приходи и печалба за 2007 г. реално ще бъдат постигнати без този капитал.

    Инвестициите през 2007-2008 г. ще бъдат насочени към увеличаване на производствения капацитет на офсетовия и широкоформатен печат и изграждане на производствена инфраструктура на новата вече закупена площадка с площ 28 дка и разгърната застроена площ по проект 17 хил. кв. м в околностите на София.

    Финансовият директор Васил Генчев представи една от потенциалните възможности пред Билборд, а именно европейските структурни фондове по оперативна програма Конкурентоспособност, където 50% от инвестицията се възстановява от фондовете на ЕС и това ще донесе значителна печалба на дружеството. Румен Радев информира, че при скорошното посещение на президента на компанията за печатарско оборудване Man Roland в България, при срещата му с премиера Сергей Станишев е станало дума за този въпрос и премиерът е дал уверение, че ще направи стъпки за улесняване на финансирането по програма Конкурентоспособност с цел покупка на оборудване.

    Калин Генчев призна, че в последните години има спад на цената на печатарските услуги, но според него не се очаква последващ спад, а дори поскъпване поради увеличаване цената на труда.

    За 2003 г. в Билборд АД са осъществили печат върху 80 000 кв. метра, а през 2006 г. - върху 350 хил. кв. м.

    Наскоро сградата на Евромаркет в София бе опакована с продукти на Билборд, като са изобразени близо 1 000 служители на компанията по случай 15 години от основаването й. Широкоформатният печат формира около 8 млн. лв. от оборота на компанията за 2006 г., като за сравнение вторият по-големина широкоформатен печатар има около 2 млн. лв. оборот, каза Румен Радев.

    Рано е да говорим за емисионна цена на акция, но смятаме да спазим неписаното правило, че трябва да се даде възможност за капиталова печалба при IPO за новите акционери, уточниха Румен Радев и Светозар Абрашев в отговор на въпрос на Investor.bg. При записването няма да има минимална и максимална цена, а ще бъде обявен ориентировъчен ценови диапазон.

    За нас много важна е алокацията на инвеститорите и даването на възможност максимално много инвеститори да станат акционери, като публичният статут ще даде възможност и за по-лесно банково финансиране на акциите ни.

    Вижте презентацията на дружеството, раздадена на пресконференцията.

    http://www.boshko.com/Investorbg/bilbordd.zip
    Last edited by mpy_yordanov; 22.02.2021, 14:43.
Working...
X