Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трейс Груп Холд (T57 / TRACE)
Collapse
X
-
13 юни в. Дневник:
"Трейс груп холд" и "Финанс инженеринг" планират да излязат на борсата, като двете компании вече се подготвят за този ход. "Трейс груп холд" ще направи публично предлагане на акции от настоящия си капитал от 2 млн. лв., а успоредно с това ще увеличи капитала си с 200 хил. лв., което се равнява на 10% от настоящия капитал, поясниха от компанията. Ако новите акции бъдат оценени добре и има интерес към тях, мажоритарният собственик планира да пусне и 5% от старите акции за търговия на борсата. В момента инвестиционният посредник "Сомони файненшъл брокеридж" подготвя проспекта на холдинга, като се очаква в началото на юли той да бъде предаден за одобрение в Комисията за финансов надзор. Планира се самото предлагане да се извърши есента.
"Трейс груп холд" е сред големите строителни холдингови структури в страната, като негов публичен аналог е "Холдингово дружество Пътища". В структурата му влизат 10 дружества от строителния бранш, основно от които е "Пи Ес Ай" АД - Стара Загора, което спечели конкурс за изграждането на отсечката Оризово - Стара Загора от автомагистрала "Тракия". Холдингът е съсредоточен именно в изпълнението на инфраструктурни проекти.
"Естественият път на всяка компания е именно борсата", коментира председателят на съвета на директорите доц. Николай Михайлов. Той е и основен акционер в холдинга с около 90% от капитала, а останалата част се държи от други физически лица.
Коментар
-
Bobi75
Аха, и Техноекспортстрой нещо щял да излиза.
Абе всички разбраха покрай ХДПАТ, че мноооого инфраструктурни проекти ше има и всеки тича за капиталец
Коментар
-
На 5 юни в Централен депозитар АД е регистрирана емисията от 2 млн. акции с номинална стойност 1 лв., издадена от пътностроителната компания Трейс Груп Холд АД, става ясно още от бюлетина на институцията. Дружеството планира IPO, а в интервю за Investor.bg основният акционер на Трейс Холд Николай Михайлов заяви, че обмисля използването на преимуществата, които дава капиталовия пазар.
http://www.investor.bg/?cat=107&id=48272
Коментар
-
Drugite publichni kompanii na BFB, zanimavashti se s putno stroitelstvo - vsichki sa napravili mnogo dobra dohodnost:
vuprosa mi e ne se li ochakva che i tazi shte i se vdigne mnogo cenata sled IPO-to? Bi triabvalo da donese mnogo dobra dohodnost pri polojenie che infrastrukturata shte e prioritet nomer 1 za novoprisuedinena BG?
Коментар
-
За момента Трейс Груп Холд няма нужда от допълнително финансиране, тъй като със сегашните си възможности при едно средно ниво на цените, компанията има капацитет да реализира оборот от порядъка на 150-200 млн. евро годишно.
Коментар
-
Трейс Груп Холд (T57 / TRACE)
Николай Михайлов: Българският бизнес трябва да е водещ
От: Иван Нончев
ivan@investor.bg
23.03.2007 12:34
Доц. д-р инж. Николай Mихайлов. Снимка: Investor.bg
Трейс Груп Холд АД е компания, оперираща в сферата на строителството и свързаните с него дейности. Основната дейност е съсредоточена в изграждането на инфраструктурни обекти, сред които са участъкът Оризово - Стара Загора на автомагистрала "Тракия", военното летище в Граф Игнатиево и др. Холдингът бе сред участниците в организираната от Българска фондова борса – София кръгла маса във Велико Търново, която имаше за цел да запознае компаниите от северния централен район на страната с възможностите за финансиране чрез капиталовия пазар.
- Какви са финансовите резултати на компанията за последната година?
За миналата година имаме около 130 млн. лв. оборот и печалба от 7 млн. лв. Прогнозите ни за 2007 година предвиждат оборотът да надмине 150 млн. лв.
- Кои са най-големите обекти, по които работите в момента?
Тази година очакваме да завършим отсечката Оризово – Стара Загора на автомагистрала „Тракия“. Участъкът е дълъг 40 км и ще излезе около 60-70 млн. евро. На практика ние сме единствената българска компания, която е спечелила търг за проект от такъв мащаб.
Заради работата по АМ „Тракия“ се налага да задържаме някои дейности в други части на страната. Компанията инвестира значителни средства в този проект, както в човешки ресурс, така и в техника. Всяка година инвестираме между 2 и 3 млн. лв. в нова техника.
В последните две години не е имало търгове за големи инфраструктурни проекти, но те тепърва предстоят. Имаме спечелен проект Плевен – Никопол, като работата по него вероятно ще започне в близките месеци. Също така имаме и проект в град Пловдив за 8-9 млн. лв., свързан с ремонти на улици, мостове и инфраструктура като цяло. Миналата година сключихме договор за поддържане на пътната маркировка в шест окръга на страната.
- Какви са намеренията на Трейс Груп Холд относно капиталовия пазар? Планирате ли финансиране чрез фондовата борса?
За момента Трейс Груп Холд няма нужда от допълнително финансиране, тъй като със сегашните си възможности при едно средно ниво на цените, компанията има капацитет да реализира оборот от порядъка на 150-200 млн. евро годишно. Към момента ние използваме половината от този потенциал, което означава, че имаме нужда от нови обекти, а не от финансиране.
Капиталовият пазар обаче дава други възможности, които са полезни за компания от нашия бранш. Освен имиджа, публичността има и други вторични положителни ефекти. Това, което мога да кажа е, че към момента обмисляме възможните варианти за евентуално участие на този пазар. Не напразно имахме представител и на мероприятието във Велико Търново.
Наясно съм с предимствата на публичността, тъй като съм един от основателите на Приватизационен фонд Пътища. По-късно той се преустрои като Холдингово дружество Пътища, където бях председател на борда на директорите. То и до този момент е публично дружество. На сегашния етап сме в процес на анализиране на недостатъците на едно такова начинание, и на базата на този анализ ще вземем окончателно решение. До този момент не сме установили някакви кой знае колко големи недостатъци.
http://www.investor.bg/?id=48272Тагове: Отмаркиране на всички
Коментар