If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
става ясно че за т.г. не предвиждат ръст, едва за догодина и то не кой знае каклко бурен - 30%. Каква тогава е логиката още от сега да се търгува на Р/Е 49 !?!
Монбат е с много по-ниско Р/Е и с много по-високи перспективи за ръст на бизнеса, но го наричат Балон. Какво да кажем тогава за Хес - Дирижабъл?! Или ако не е то тогава Монбат има още много да ръсте, н`ъл тъй!?
ХЕС: Продукцията за външни пазари съставлява над 90% от продажбитеНадежда Чолакова, директор за връзки с инвеститорите на Хидравлични елементи и системи АД, отговори на въпросите на eдин сайт относно развитието на компанията. ХЕС е част от холдинговата структура на Стара планина холд АД.
1. Какви са основните произвеждани продукти от Хидравлични елементи и системи?
Основните сфери на дейност на ХЕС АД са производство и маркетинг на хидравлични елементи. Производството на Дружеството е ориентирано към изпълнение на клиентски поръчки за:
- бутални хидравлични цилиндри – еднодействащи и двойнодействащи, с диаметър на буталото от 20 мм до 300 мм;
- плунжерни хидравлични цилиндри – с диаметър на плунжера от 20 мм до 250 мм, с максимална дължина на хода 3000 мм;
- телескопични хидравлични цилиндри – еднодействащи до 8 степени, с максимален ход до 8000 мм, двойнодействащи до 3 степени с максимален ход 4500 мм;
- ротационни детайли с нанесени върху тях галванични покрития.
2. Каква част от продукцията е предназначена за износ и каква за местния пазар?
Мениджърският екип на Дружеството прилага последователна политика към експортно ориентирана дейност. Предназначената за външни пазари продукция съставлява над 90% от продажбите, а за последните 3 години е в рамките на 94% - 95%.
3. Наскоро компанията приключи с увеличението на капитала си. За какво ще се използват набраните средства?
Набраните от увеличението на капитала средства имат за цел обезпечаване на първия етап от разработената от мениджмънта на ХЕС АД Петгодишна Програма за Технологично и Организационно Развитие (5ПТОР+), която стартира в началото на второто тримесечие на 2007 година. Програмата обобщава и обвързва дейности от неотложен и перспективен характер, като изпълнението им ще изведе ХЕС на нови бизнес хоризонти.
Реализирането на програмните цели е свързано с необходимо развитие до 2011 г. на ефективни капацитети за производство на хидравлични елементи, като това включва развитие на съществуващи и въвеждане на нови процеси.
4. Имате ли сключени дългосрочни договори с български и/или чуждестранни клиенти? На каква стойност са те и докога?
Реализираните приходи от продажби на външни пазари се осъществява чрез директни продажби на компании в страните от Западна Европа и САЩ, с които Дружеството традиционно поддържа дългосрочни договорни отношения. Към момента ХЕС АД има сключени договори за продажба на хидравлични цилиндри със следните основни клиенти:
- Действащ договор с фирма PALFINGER - Австрия за продажба на хидравлични цилиндри. Срокът на договора е до 31.12.2009 г. с опция за удължаване до 31.12.2011 г.
- Действащ десетгодишен договор с фирма HS PENTA - Италия за продажба на хидравлични цилиндри. Срокът на договора е до 2012 г.
5. Какви са прогнозните резултати на дружеството за тази и следващите години?
6. Как се измени процентното участие на основните акционери в компанията след приключилото увеличение на капитала?
Капиталът на ХЕС след увеличението е в размер на 3 032 292 лв. Преди увеличението Стара планина холд АД притежаваше 73.7%, а Славяна АД (дъщерно дружество на Стара планина холд АД) – 9.6%, или общо 83.3%.
След увеличението на капитала Стара планина холд АД притежава 1 932 050 акции – 63.7%, а Славяна АД притежава 251 100 акции – 8.3%. Общият размер на участието на двете дружества е 72%, с което свободно търгуваният обем акции на борсата нарасна от 16.7% на 28%.
7. Какви са предимствата от публичността за една компания?
- Изграждане и поддържане на добър имидж на предприятието и неговия мениджмънт, прозрачност по отношение на дейността и постигнатите резултати.
- Повишаване доверието на потенциалните инвеститори в дружеството и неговата дейност.
- Разширяване възможностите на фирмата за достъп до външни източници на финансиране
НА ХЕСОВЦИТЕ ИП И ДФ БЕТОНИРАХА ОСНОВАТА НА 30-32 - ХА СЕГА ДА ВИДИМ ДАЛИ ДО ЯНУАРИ НЯМА ДА УДАРЯТ 50-КА... КАКТО СЕ КАЗВА НОВА ГОДИНА - НОВ КЪСМЕТ !!!
НА ВСИЧКИ ПЕЧЕЛИВШИ ЧЕСТИТО!
Коментар