Гари, не съм искал да споря с теб или да участвам в "мощна група" срещу теб. Просто изразих мнение, аргументирано при това. Не ти прави чест да използваш думи като - "балъци" и т.н. Относно примерите с Бъфет, излишно е да коментирам, ако всички ги спазваха то просто нямаше да има фондови пазари . А за цените - доказан факт е, че при покачването на цените повече инвеститори забелязват дадена акция, примери много не само в нашата практика. Допреди 1 година никой не искаше ХЕС и на 3 лева, а сега и на 90 се избиват.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ИХБ Електрик АД (Елпром-ЗЕМ АД) (55E / ZEM)
Collapse
X
-
ОК. Явно имаме различни възгледи с вас, момчета. Няма лошо - всеки може да прави каквото си иска и да печели /или губи/ както си знае. За пореден път се убеждавам, че отрицателните мнения за която и да е позиция изобщо не са добре дошли в този форум. И срещу написалия ги веднага се сплотява една мощна група, на която им се ще цените да растат. Котировките за ZEM седяха на 5 лева и нещо поне месец и тогава никой не се сещаше за тях. Сега някой тръгна да купува и изведнъж на ниво 7 лева станаха много привлекателни.
Както и да е, пожелавам ви отново и съвсем искрено успех.
А на Лийсън ще припомня две от правилата на Уорън Бъфет, които той явно е забравил.
1. Най-доброто време да продадеш една добра акция е ...... никога
2. Най-глупавата причина де се купи една акци е, че цената й се покачва
Коментар
-
Гари ти наистина ли мислиш, че с писане във форума Бо се опитва да хване някоя "балък" както ти се изрази??? Ти по този начин ли решаваш кое да купиш и кое да продадеш??? Не забравяй, че това все пак е форум където всеки си изразява свободно мнението. Моите уважения към форума, но дано само ти си в заблуда, че с писане тук се ловят "балъци" - цитирам Гари. И още нещо Гари, ти като купуваш една акция, я купуваш с намерение да я държиш докато си жив ли???
Коментар
-
Като е толкова хубава тази акция - дръж си я. Щом толкова ти харесва, защо още като я купиш мислиш кога да я продаваш. Ти не искаш да имаш тези акции, нали? Искаш да изкараш бързо някой лев, като я продадеш на 10 лева на някой балък, който вярва, че ще стане 15. Може и да успееш, тя тази позиция се манипулира с 200 лева джоб пара.
Коментар
-
Вид на изделието 2002 г 2003 г 2004 г 2005 г
Производство на електрически машини 852 1141 932 931
Ремонт на хидрогенератори 2396 2312 3063 4766
Други ремонти и услуги 240 218 363 244
Продажба на стоки 859 670 214 376
Общо: 4347 4 341 4572 6317
38% ръст на приходите. P/E 4,78, ръст на незавършеното производство от 65%. Сътрудничеството с ЕРХ явно си казва тежката дума. ЕРХ наскоро спечели и поръчки от останалите ВЕЦ по р. Арда. Най-вероятно подизпълнител по тези поръчки отново ще е Елпром. Значителен потенциал се крие и при производството на електрически машини.
Коментар
-
На 16.03.2005 година между “Енергоремонт холдинг” АД и “Елпром ЗЕМ” АД се сключи договор за “Рехабилитация на статора ( статорния магнитопровод и статорната намотка с непрекъсната хидровакумна изолация) и полюсите на ХГ ,ХГ 3 и ХГ 4 на ВЕЦ “Кърджали” , възлизащ на над 10% от средните приходи на дружеството за последните три години
От друга страна основните клиенти на дружеството са :
- външен пазар: “КЕШ” Албания, “Елин” Австрия, “Дуковани” Чехия;
- вътрешен пазар: “НЕК” ЕАД, “Кремиковци” АД, “Випом” АД, “Олимпия” АД, “Елаците МЕД” Ад, “Солвей соди” АД, “Вапцаров хидро” АД,”Аква вак” др.
Мисля на това може да се обясни печалбата от 1,744 млн. лв. за 2005 г.
Коментар
-
Приходите идват не от производство, а от извършване на услуги - конкретно ремонт на хидрогенератори. Остаряла техника и много конкуренти.
Ето някои извадки
3. Описание на основните пазари на “Елпром ЗЕМ” АД.
Поради богатата гама от произвеждана продукция от фирмата пазарите, на които тя оперира, условно могат да се разделят на следните видове:
производство и продажба на ел.машини ниско и високо напрежение.
Търсенето на този вид продукция се характеризира с висока ценова еластичност. Доколкото продуктите са стоки с инвестиционно предназначение върху динамиката на продажбите на Дружеството основно влияние оказва общото равнище на инвестиционна активност в страната. Пазарният дял на Дружеството е сравнително нисък.
ремонт на ел.машини ниско и високо напрежение
Търсенето се характеризира с относителна ниска ценова еластичност и с ниско равнище на ефекта на дохода. Пазарният дял на Дружеството, особено по отношение на ремонтите на хидрогенератори, е висок.
Големият относителен дял на приходите от ремонт на хидрогенератори поставя Дружеството в силна зависимост от програмата за рехабилитация на “НЕК” ЕАД и увеличава финансовия риск от промяната на нормата на доходност при неблагоприятна стопанска конюнктура.
Основни конкуренти:
"Елпром ЗЕД" Пловдив; "Енергоремонт" АД София; “АВВ” Швейцария; "Раде Кончар" Хърватска; "Север" Югославия; "Електрим" и др.
Недостатъци на Дружеството относно Производство на ел. машини ниско напрежение (НН).
ниска машинна въоръженост, изразяваща се в:
- неавтоматизирани процеси на щанцоване, което води до загуба на ефективност в резултат на по-дългото време, необходимо за производство и повишените разходи за труд;
- липса на оборудване за активен контрол на теглото и размера на статорния пакет чрез автоматични датчици;
- липса на оборудване за машинен бобинаж;
- процеса на импрегнация се осъществява чрез “потапяне”, при който качеството на изолационния слой е по-ниско поради факта, че в него остава въздух;
част от произвежданата номенклатура е съобразно стандарти, детерминиращи занижени технически параметри. Търсенето на такива машини на пазара е слабо.
остарял машинен парк със средна възраст на машините и съоръженията над 15 години, което налага наемането на допълнителен персонал за поддръжката му;
висока производствена себестойност на продукцията в резултат на:
- относително високо ниво на ръчния труд, влаган при производството в сравнение с конкурентите поради ниското ниво на автоматизация
- сравнително високи разходи за ремонт и поддръжка на машините и съоръженията.
непривлекателен търговски външен вид в резултат на факта, че отливката за тялото е от чугун, което рефлектира в завишение на теглото на машината и в груба и неестетично оформена повърхност;
липса на средства на инвестиции .
за всеки сегмент се подчертава липсата на средства за инвестиции, което няма как да радва акционерите.
Изобщо има един само един тесен сегмент на работа където са конкурентноспособни - ремонта на хидрогенератори, който ги обвързва много силно с НЕК. И ако това кранче секне по някакви причини - отиват на умиране.
Коментар
Коментар