Първоначално изпратено от Хайърсъзов
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мостстрой АД (5MY / MOSTS)
Collapse
X
-
Акционерите на Мостстрой АД ще получат по 4 нови безплатни акции, след като по-рано днес общото събрание на дружеството взе решение да увеличи капитала от 1.115 млн. лв. на 5.575 млн. лв. със собствени средства, предаде репортер на Profit.bg.
Кворумът представен на събранието бе 82.04%.
Ще бъдат издадени 4.46 млн. нови акции, като акционерите ще получат по 4 безплатни книжа.
Увеличението е за сметка на финансовия резултат от изминалата година (5.153 млн. лв.), който няма да бъде разпределян като дивидент, а ще бъде отнесен във фонд „Резервен”.
Общото събрание на дружеството овласти Управителния съвет да сключи подизпълнителски договори за строителство с дъщерните дружества на “Мостстрой” АД – “Мостстрой - София” АД, “Мостстрой - Пловдив” АД и “Мостстрой - Велико Търново” АД и “Релс ремонт” ЕООД.
С гореизброените дружества ще бъдат сключени договори за превъзлагане на изпълнението на СМР и СРР на обекти на територията на България в размер до 30 млн. евро. (10 млн. евро с Мостстрой София, 15 млн. евро с Мостстрой Пловдив и 5 млн. лв. с Мостстрой Велико Търново).
Коментар
-
Първоначално изпратено от repo na repotoА за метрото няма ли да правят среща ) 4е е време да го взимаме ) и да полетим )
Бутат напред строителството на три магистрали
в. Стандарт
Работна среща свика вицепремиерът Меглена Плугчиева за магистралите „Хемус”, „Марица” и „Струма”. Конкретни мерки за ускоряване строителството на тези пътни артерии решават заместник-министрите на транспорта Весела Господинова, на регионалното развитие и благоустройството Искра Михайлова, на финансите Любомир Дацов, на околната среда и водите Чавдар Георгиев и изпълнителният директор на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” Милош Поцков.
Тази година трябва да започне изграждането на две отсечки от автомагистрала „Хемус” - Шумен – Белокопитово и Шумен –Търговище с обща дължина около 26 км. За строителството до края на годината трябват около 30 млн. лв.
Дължина на автомагистрала „Марица” от Оризово до Капитан Андреево пък е 117 километра, като трябва да бъде въведена в експлоатация през 2010 г.
Коментар
-
Плугчиева свиква работна среща за ускоряване на проектите за автомагистралите
25.06.2008
Днес вицепремиерът Меглена Плугчиева свиква работна среща, на която ще се разгледа текущото състояние и ще се набележат мерки за ускоряване на проектите за автомагистралите „Струма”, „Марица” и „Хемус”.
В нея ще участват заместник-министрите на транспорта Весела Господинова, на регионалното развитие и благоустройството Искра Михайлова, на финансите Любомир Дацов, на околната среда и водите Чавдар Георгиев и изпълнителният директор на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” Милош Поцков. /БГНЕС
БГНЕС
Все някога ще тръгнат строежите и на пътища и на мостове и на метро.
А парите ще са много и ще има за всички!
Коментар
-
"Холдинг Пътища" АД
Вътрешна информация
17 Юни 2008 12:18:39
В изпълнение на чл. 100ш от ЗППЦК и чл.27 и чл.28 от Наредба №2 за проспектите при публично предлагане и допускане да търговия на регулиран пазар на ценни книжа и разкриването на информация от публичните дружества и другите емитенти на ценни книжа, Ви уведомяваме, че в интервю пред медиите на 16.06.2008г. г-н Орлин Хаджиянков – Председател на УС и Изпълнителен директор на „Холдинг Пътища” АД оповести следната информация:
„Холдинг Пътища” АД е готов да финансира изграждането на магистрала Тракия
За 2008 г. „Холдинг Пътища” планира 202 млн. лв. консолидирани продажби и 41,7 млн. лв. консолидирана печалба
„Холдинг Пътища” е готов да финансира изграждането на последните 117 километра от магистрала Тракия, заяви още на пресконференцията Орлин Хаджиянков.
Готови сме да започнем изграждането на магистралата със собствени средства и след година и половина държавата да започне да ни се издължава, уточни Хаджиянков. „Холдинг Пътища” е готов да работи по методът на публично-частно партньорство или да спечели търг за трите лота на магистрала Тракия, като и в двата случая е готов в офертата си да впише, че ще финансира изграждането на магистралата.
В края на миналия месец „Холдинг Пътища” и „Мостстрой” заявиха, че могат да изградят магистрала Тракия за 2 г.
Цената за изграждането на 1 км. магистрала в момента е 2,5-2,7 млн. евро, като тя постоянно се увеличава и скоро може да бъде и 3 млн. евро, затова държавата трябва да възложи строежа възможно най-рано, уточни Хаджиянков, като допълни че отсечката на магистралата до Стара Загора, открита преди почти година е струвала около 2 млн. евро на километър, но цените постоянно се повишават.
Бързото стартиране на процедурата ще ни позволи да предвидим разходите си, уточни Хаджиянков, като компанията може и да привлече подизпълнители, за да бъде изградена магистралата по-бързо.
„Холдинг Пътища” е намалил таргета си за инвестиции през 2008 г. от 42 млн. лв. на 15 млн. лв. поради опасения от ипотечната криза в САЩ, но вече тези опасения отминават и от юни-юли ще засилим инвестициите с таргет 42 млн. лв. за следващите 12 месеца.
Закупени са нови асфалтови бази, като една вече е монтирана на магистрала Марица, друга край Карнобат, където има и кариера за твърд камък, какъвто се добива само на три места в България и третата асфалтова база ще бъде монтирана до магистрала Струма, уточни Хаджиянков. С 3-те нови и старите 7, дружеството ще притежава 10 асфалтови бази, марка АMMANN.
Един от актуалните проекти на холдинга е строителството на производствените площадки към Дунав мост -2, извършвано от „Видапътстрой”, дружество на „Холдинг Пътища” АД.
Ще бъде създаден подхолдинг Струма към „Холдинг Пътища”, които ще обедини три дружества на холдинга в региона.
Планираме да листваме и „Мостстрой Изток”, което развива дейност в Полша, а скоро и в Украйна, като дружеството се планира да бъде листвано и на варшавската борса. В процес на регистрация е „Мостстрой – Запад”, който да обхване дейността ни в Албания, Македония, Сърбия и Хърватска, уточни Хаджиянков. В момента в Албания се създава консорциум за участие в два големи проекти за пътна инфраструктура.
Плана за 2008 г. е Холдинг Пътища да има 202 млн. лв. консолидирани продажби и 41,7 млн. лв. консолидирана печалба, за всички дружества на групата да имат 340-350 млн. лв. продажби, съобщи Хаджиянков.
„Мостстрой” е поръчал и две машини с по 8 и 10 м. диаметър, тип Ти Би Ем за прокопаване на тунели за метро. В момента дружеството обучава персонал за работа с машините.
Дружеството предвижда да кандидатства за проекти в столичното метро заедно с Мостстрой и ЖП Инфраструктура ХД, привличайки партньор с европейски опит в сектора, а на последващ етап и опериращо самостоятелно с Мостстрой и ЖП Инфраструктура ХД. В момента Мостстрой и РВП Кьоне (собственост на ЖП Инфраструктура ХД) работят в столичното метро, работят по производството и монтажа на облицовки на тунелите (тюбинги) и поставяне на траверси и релси в столичното метро между метростанции 7 и 9 (между ЦУМ и стадион Юнак).
По отношение на ЖП Инфраструктура ХД, Орлин Хаджиянков заяви, че дружеството има договор за доставка на 120 хил. траверси за отсечка от жп трасето Пловдив - Свиленград, като в момента се готви консорциум между ЖП Инфраструктура АД, Мострой, Вибе и Тисен круп за последния участък от жп трасето Пловдив-Свиленград.
Предвижданията са ЖП Инфраструктура да привлече между 25 и 50 млн. лв. от IPO-то си.
Коментар
Коментар