PEPI, MAISTOR4ETO RABOTI PO SU6A VUZDUH I VODA- HA- HA
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мостстрой АД (5MY / MOSTS)
Collapse
X
-
източник: stroitelstvo.bg 3 Септември 2007 17:16
"Геотехмин", "Главболгарстрой" и "Мострой" са кандидати за изпълнител на втория метролъч
Строителна компания “Геотехмин” е единствената българска компания, която кандидатства самостоятелно за строителството на втория метрорадиус на софийското метро от квартал “Надежда” до бул. Черни връх”. “Главболгарстрой” се явява в смесено дружество с германската фирма “Хохтиф”, а заявление за участие в джойнт венчър е подала и българската “Мострой” ЕАД. Строителството трябва да започне през 2008 г. и да продължи 45 месеца, обяви изпълнителният директор на “Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев.
Това стана ясно днес при обявяването на началото на процедурата за избор на изпълнител на 7 метроспирки по втория метродиаметър, за които Столичната община търси финансиране от европейските фондове. Общо 10 са фирмите, които на първия етап заявяват намерения. Сред тях са две италиански, две испански фирми, една или две гръцки компании, чешката “Метростаф”, турска компания, руска компания и т. н. Списъкът им ще стане ясен, след прегледа на документите на кандидатите. На пръв поглед, мога да кажа, че има фирми, строили метрото в Мадрид, Барселона, Истанбул, Прага и други големи европейски градове, подчерта шефът на “Метрополитен”. Днес в зала № 5 на Столичната община публично стартира процедурата, а малко по-късно председателката на комисията Боряна Пенчева от Министерството на финансите прикани журналистите да напуснат. В комисията са включени още представители на Столичната община, сред които зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов, и шефът на правната дирекция, представители на министерството на транспорта, като зам.-министър Весела Господинова, областният управител на София Тодор Модев и др.
Комисията ще направи оценка на техническите, финансовите и професионалните възможности за изпълнител на пълния инженеринг — проектиране с предложение за технически способ за строителство — австрийски начин на копаене или щит, плюс изграждането на метрорадиуса, както и технологично и електрооборудване. Процедурата е по правилата на FIDIC. Минимално изискваните точки за допускане на 65 т. На втория етап ще се търсят вече конкретните оферти, обясни инж. Братоев.
Общо 185 млн. евро ще търси София от Европейския съюз за този проект, плюс средства за трасето до летището. Втория метродиаметър е двуетапен. Първо трябва да бъде изграден участък от 7 спирки от “Надежда” през центъра и НДК — някои от които готови повече от десетилетие; а на втория ще бъдат построени още 4 метроспирки към жк “Обеля”. За тях обаче ще се осигурява местно финансиране, подчерта Братоев. След построяването на метрото за 6 минути ще се достига отпреди жп гарата до бул. “Черни връх”. Предстои и и избор на консултант. Идейният проект е по възлагане на “Метрополитен” и е на “Метропроект” и подизпълнители.
Първи метрорадиус до жк “Младост 1” ще бъде пуснат в експлоатация през 2009 г. Освен това предстои работа по отчуждителните процедури и финансирането на лъча до летището.
Коментар
-
Съни, мила, не зная защо и аз много пъти съм се хващал в пристрастие, когато разсъждавам по определени въпроси. И тук - също - АКО оценя няколко дружества с разнородна дейност (несъпоставими помежду си), накрая си казвам - "Това повече ми харесва! Някак, по ми е БЛАГОЗВУЧНО!"
Чувал съм от познати: "Ще си взема акции на дружеството "Х", защото работя с тях от години!"
Някои пазаруват, водени от добре поставена реклама...
По мое мнение, не винаги най-добрата акция обвързвам с най-добри резултати на дружеството, сравнени с еднотипни в бранша, както и обратно (това важи за случайно вмъкнато мнение в настоящата тема за дружество, което е вън от полезрението на мостчетата...).
Лично мнение и никакви препоръки!
Мостовете са и моя слабост...
Успехи!))
"Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо
Коментар
-
Затварят мостове в София за ремонт
Основни мостове в София трябва да бъдат затворени за ремонт. Това стана ясно вчера при откриването на реконструираната улица "Живко Николов" в квартал "Слатина".
Пари за обновяването на мостовете има, но по-големия проблем е кога да се спре движението в тези възлови за столицата участъци, категоричен заместник.-кметът по транспорта на София Велизар Стоилов.
"Направили сме преглед на 14 моста в София. Голяма част от тях се нуждаят от ремонт. Най-належаща е реконструкцията на съораженията на бул. "Сливница" и бул."Раковски", на булевардите "Цариградско шосе" и "Александър Малинов", както и на моста "Чавдар". Това заяви вчера Стоилов.
Заместник-кметът допълни, че е подготвена документация за всички подобни съоръжения в София, като някои от тях, строени при социализма, не са имали такава документация, а други, като моста на "Сливница" и "Раковски" разполагат с остарели и неактуални книжа от края на 20-те и началото на 30-те години на миналия век, когато са били градени.
Коментар
Коментар