If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Защо Мостстрой няма да влезе в холдинга, а ще остане отделно дружество?
Според мениджмънта "..имало различна дейност..."???
Кое му е различното? То е пътен подизпълнител за определен етап от инфраструктурата. Кратко и ясно.
Но, нека се замислим дали не се гони 1млрд.кап и наистина реална работа, но без балони. Т.е продажба на Моста , сед като е яко надут. Ако се влее Моста, бая ще избалончи холдинга, по-добре е да го надуят и даго хвърлят на кучетата.
Не искам да коментирам каква е акцията, кой ще продава и т.н. Говорим чисто практично за дейността на холдинга.
Другото което е добре да се замислим е че тези 1 млрд вложения в инфраструктурата, са приказки на лаици. Реално ще има около 1,1 млрд. вложения в пътна инфра+ 500-700 млн в ж.п инфра. Но това е само по линия на бюджета, отделно са вложенията чрез кохезионния фонд.
Къде ще отидат тези пари ли? Ами не в хдпат, защото:
1. Имаме ГБС и Трейс и още доста компании.
2. Длъжни сме ЗОП за над 1 мил. да обявявме в ЕК. ( всички поръчки за тези пари ще минават по ЗОП)
Тоест, сумата ще се разпредели почти равномерно между БГ пътни дружества и чуждестранни такива с БГ под-изпълнители ( но, малки фирми!).
Естествено е че на фона на идентични приходи и разходи и печалби, по-доброто дружество за инвестиране ще бъде това , което има по-добра капиталова структура, дълг и прилично оценени акции, а не надценени.
Всеки сам да си прави сметките за своята пазарна стратегия. Лично аз бях казал, че хдпат и трейс са добрите инвестиции, а моста ще иде на кучетата. Все пак някой трябва да обере каймака и да бъде хвърлен на кучетата. Жертвай 1 за да спечелят 10.
В конкретната ситуация сега, аз бих продал моста и парите бих налял в хдпат. Просто ще видоизменя портфейла и пак ще съм при същия мажоритар.
Това което съм написал не е за трейдинг, а личното ми дългосрочно виждане с хоризонт 6м-1г. Защото, в инфраструктурата проектите се залагат с хоризонт 1-2г, изпълнението им може да достигне и 10г., а хоризонта за реакция на пазара е около 6м.
ПП>>И колеги не говорете като неграмотните журналисти за европейски "фондове", на тях им е простено те толкова си зная, фонда е един -кохезионен. А какво ще става там, много добре е описано в Секторна оперативна програма транспорт ( СОПТ сайта на МТ)
Защо Мостстрой няма да влезе в холдинга, а ще остане отделно дружество?
Според мениджмънта "..имало различна дейност..."???
Кое му е различното? То е пътен подизпълнител за определен етап от инфраструктурата. Кратко и ясно.
Но, нека се замислим дали не се гони 1млрд.кап и наистина реална работа, но без балони. Т.е продажба на Моста , сед като е яко надут. Ако се влее Моста, бая ще избалончи холдинга, по-добре е да го надуят и даго хвърлят на кучетата.
Не искам да коментирам каква е акцията, кой ще продава и т.н. Говорим чисто практично за дейността на холдинга.
Другото което е добре да се замислим е че тези 1 млрд вложения в инфраструктурата, са приказки на лаици. Реално ще има около 1,1 млрд. вложения в пътна инфра+ 500-700 млн в ж.п инфра. Но това е само по линия на бюджета, отделно са вложенията чрез кохезионния фонд.
Къде ще отидат тези пари ли? Ами не в хдпат, защото:
1. Имаме ГБС и Трейс и още доста компании.
2. Длъжни сме ЗОП за над 1 мил. да обявявме в ЕК. ( всички поръчки за тези пари ще минават по ЗОП)
Тоест, сумата ще се разпредели почти равномерно между БГ пътни дружества и чуждестранни такива с БГ под-изпълнители ( но, малки фирми!).
Естествено е че на фона на идентични приходи и разходи и печалби, по-доброто дружество за инвестиране ще бъде това , което има по-добра капиталова структура, дълг и прилично оценени акции, а не надценени.
Всеки сам да си прави сметките за своята пазарна стратегия. Лично аз бях казал, че хдпат и трейс са добрите инвестиции, а моста ще иде на кучетата. Все пак някой трябва да обере каймака и да бъде хвърлен на кучетата. Жертвай 1 за да спечелят 10.
В конкретната ситуация сега, аз бих продал моста и парите бих налял в хдпат. Просто ще видоизменя портфейла и пак ще съм при същия мажоритар.
Това което съм написал не е за трейдинг, а личното ми дългосрочно виждане с хоризонт 6м-1г. Защото, в инфраструктурата проектите се залагат с хоризонт 1-2г, изпълнението им може да достигне и 10г., а хоризонта за реакция на пазара е около 6м.
ПП>>И колеги не говорете като неграмотните журналисти за европейски "фондове", на тях им е простено те толкова си зная, фонда е един -кохезионен. А какво ще става там, много добре е описано в Секторна оперативна програма транспорт ( СОПТ сайта на МТ)
Мостстрой АД е една от най-подценените акции в момента
де да беше така.....
ако Моста е подценен, то тогава колко би трябвало да струва ОЦК (примерно) според теб? 110, 510 или 1110 лв?
Моят таргет и за ОЦК е доста нагоре и съответно и частта в портфейла ми от него е доста голям, но в цифри и доходност не обичам да говоря, защото по принцип смятам доходността на целия си портфейл, а не по отделните позиции
Ееей, шматкии, спрете да завиждате! Ние като купувахме, вие що спахте. Това са милиарди евро за инфраструктура(приоритет N 1) за страната ни. Познайте кой ще изпълнява поръчките.
Идете и си говорете глупостите на някой друг, който ще ви повярва.
Ееей, шматкии, спрете да завиждате! Ние като купувахме, вие що спахте. Това са милиарди евро за инфраструктура(приоритет N 1) за страната ни. Познайте кой ще изпълнява поръчките.
Идете и си говорете глупостите на някой друг, който ще ви повярва.
В отговор на всички, дето плюят (вкл. и Инсайдера) : Спрете се бре! Злоба яко! Някои хора пари печелят по време на падащ пазар! Тези приказки дето ги леете, как било надуто, как не знам си какво..., чувахме (четохме де) ги на 1200 лв, да не кажа, преди месец... Тогава, ако не философствахте, ами си бяхте направили извода, че г-н Божков не влиза в недоходоностни предприятия, щяхте да влезете и да изкарате 100% за месец. Но не обвинявайте други за личните си грешки... Хайде, без злоба. Всички сме с ясни цели, не винаги става така, че да печелим от всичко. Не е хубаво да сме лакоми
Минчев, забравяш Бат Бож на какви кинти купи моста,
то с такъв марж хич не ме интересува има или няма печалба
дружеството. А че 53 хил. печалба са смях в залата е отделен
въпрос. Нека поне за тая година да раздадат по 5 лева
дивидент да се почерпят инвеститорите по една боза преди
да са пили студена водица.
В отговор на всички, дето плюят (вкл. и Инсайдера) : Спрете се бре! Злоба яко! Някои хора пари печелят по време на падащ пазар! Тези приказки дето ги леете, как било надуто, как не знам си какво..., чувахме (четохме де) ги на 1200 лв, да не кажа, преди месец... Тогава, ако не философствахте, ами си бяхте направили извода, че г-н Божков не влиза в недоходоностни предприятия, щяхте да влезете и да изкарате 100% за месец. Но не обвинявайте други за личните си грешки... Хайде, без злоба. Всички сме с ясни цели, не винаги става така, че да печелим от всичко. Не е хубаво да сме лакоми
Извинявай Минчев, преди по малко от десет дни!:-)
Не им се ядосвай и в техните думи има логика! ;-)
Доста време ще мине докато някои разберат, че учебниците са фундамент, а пазара си е пазар! :-(
п.с -...и да знаеш това грозде е доста кисело за много хора! ;-)
В отговор на всички, дето плюят (вкл. и Инсайдера) : Спрете се бре! Злоба яко! Някои хора пари печелят по време на падащ пазар! Тези приказки дето ги леете, как било надуто, как не знам си какво..., чувахме (четохме де) ги на 1200 лв, да не кажа, преди месец... Тогава, ако не философствахте, ами си бяхте направили извода, че г-н Божков не влиза в недоходоностни предприятия, щяхте да влезете и да изкарате 100% за месец. Но не обвинявайте други за личните си грешки... Хайде, без злоба. Всички сме с ясни цели, не винаги става така, че да печелим от всичко. Не е хубаво да сме лакоми
Коментар