драгичево - долна диканя
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ХД Пътища АД (6H2 / HDPAT) - архив до 01.09.11
Collapse
Заключена.
X
X
-
Първоначално изпратено от ПепиПървоначално изпратено от StormПървоначално изпратено от ПепиЕ как ще знаете, като само мрънкате,
абе не ти трябва и да знеш,
по-добре бегай бързо ........хахахаха......!:-D
Питам - къде ?
а за точните километра и начален и краен етап,
се обади на г-н Хаджиянков да ти направи извлечения,
за да е прецизно тестването ти!;-))
Коментар
-
Първоначално изпратено от StormПървоначално изпратено от ПепиЕ как ще знаете, като само мрънкате,
абе не ти трябва и да знеш,
по-добре бегай бързо ........хахахаха......!:-D
Питам - къде ?
а за точните километра и начален и краен етап,
се обади на г-н Хаджиянков да ти направи извлечения,
за да е прецизно тестването ти!;-))
Коментар
-
Първоначално изпратено от ПепиЕ как ще знаете, като само мрънкате,
абе не ти трябва и да знеш,
по-добре бегай бързо ........хахахаха......!:-D
Питам - къде ?
Коментар
-
Първоначално изпратено от B.GrahamМи нека ги проведат търговете прозрачно.Нас това не ни притеснява.Нашите 20-30% от поръчките ще си ги вземеме
Казано честно, повече се надявам на моста, че там нещата са специфични и който и да спечели, няма да има как да мине без тях, но .. ще видим.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ПепиНай -бързо стартиране е чрез публично-частно партньорство,
бат Бож и предложи , почва я веднага и след това ще се разплащат,
к'во се чудят и моткат още не проумявам!;-))
Коментар
-
Външна комисия може да оценява офертите за магистрала "Тракия"
Въпрос на няколко дни е обявяването на тръжната процедура за лот 3 на недостроената отсечка Стара Загора – Карнобат от магистрала "Тракия", потвърдиха в сряда от ръководството на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура". В момента в Агенцията по обществени поръчки (АОП) очакват номера на търга, зададен от Европейската комисия, която трябва да е вписала поръчката в собствения си европейски регистър.
Лот 3 обхваща пътя от Нова Загора до Ямбол и е с дължина близо 36 км. Той се обявява преди лот 2 (32 км), защото фондът и АОП са по-подготвени с тръжната документация и трасето. В рамките на общо двайсетина дни трябва да са стартирали поръчките за трите лота на магистралата.
В средата на май правителството обяви официално провала на концесионния договор с португалско-българския консорциум за доизграждане на магистралата и оттогава почти всяка седмица министри и шефове на пътния фонд твърдят, че едва ли не всеки момент може да бъдат обявени търговете за строителство. През това време добре известни български пътностроителни фирми, фаворизирани от правителството при досегашно изпълнение на крупни поръчки, изявиха желание да започнат строителството със собствени средства, а в последствие държавата да се разплати.
Публичните заявки, дадени от "Холдинг пътища", "Глаболгарстрой" и "Трейс груп" и недомлъвките от страна на ресорни министри станаха на фона на безпрецедентните критики от Брюксел за конфликт на интереси, корупция и злоупотреби в пътния фонд, който за наказание е лишен от стотици милиони европейско финансиране.
Ако първата тръжна процедура за "Тракия" наистина бъде обявена "до дни", тя ще изпревари буквално с броени дни преструктурирането на пътния фонд в агенция към МС с директор, посочен лично от премиера Сергей Станишев. Очаква се ръководството на новия орган, който ще наследи компрометирания Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (ФРПИ), да бъде ясно на 14 август.
От фонда обаче заявиха, че сегашният му изпълнителен директор Милош Поцков има готовност да задейства процедурата. Представители на ФРПИ казаха пред Mediapool, че той може да назначи изцяло външна комисия, която да оценява офертите за строежа на магистрала "Тракия". Според Закона за обществените поръчки (ЗОП), възложителят назначава тръжната комисия, състояща се от минимум трима души, в която задължително влиза правоспособен юрист. Останалите членове на комисията може да са експерти, външни на фонда. Външни експерти могат да се назначават и като консултанти на комисията.
Милош Поцков най-вероятно ще се възползва от тази възможност на закона. Поцков обаче може се раздели с директорския пост още на 14 август, когато се очаква премиерът да обяви новото ръководство на Национална агенция "Пътна инфраструктура".
В пътния фонд, възложител на поръчката, очакват засилен интерес от чужди фирми към досторяването на магистралата. В търга най-вероятно ще участват австрийски, португалски, испански и чешки фирми, коментират във ФРПИ.
Цената на километър строителство е трудно да се обсъжда преди да се видят офертите на кандидатите. В проваления концесионен договор беше заложена цена за строителство от 2.7 млн. евро на километър. Днес сумата може да е скочила двойно, заради поскъпването на горивата, не отричат от фонда. Парите за "Тракия" ще дойдат изцяло от държавният бюджет, като правителството вече отпусна 120 млн. лева от преизпълнението на бюджета за тази и други важни магистрални отсечки.
Ако всичко е наред с тръжните процедури, работа по "Тракия" може да започне в края на годината. Асфалтополагане обаче не се извършва в периода ноември – май, така че през 2008 г. ще може да се случат най-много изкопните работи по трасето.
Това е най-оптимистичният сценарий за аутобана, чието изграждане започна с пари на Европейската инвестиционна банка и държавния бюджет, но досторяването се отлага вече няколко години, съпътствано от скандали за корупция, съмнения за задкулисни сделки и вътрешни конфликти сред заинтересованите среди.
Поради всичко това в момента има реална възможност строителни фирми да участват в търга за строителството на "Тракия" само, за да обжалват процедурата, коментират в пътния фонд. Това ще доведе до ново забавяне на проекта и съответно – загуби за икономиката на страната.
www.mediapool.bg
Коментар
Коментар