IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Оргахим АД (5ORG / ORGH)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • ORGH

    O4akvam skoro cenite na 52- 55 leva.

    Коментар


    • ORGH

      Няма връзка между Оргахим и Мегахим. Две съвсем различни фирми са. Оргахим са по-голямата и по-старата фирма, Мегахим ги гонят, прибират им изгонените кадри и така.

      Коментар


      • ORGH

        Ne, Pepsi e marka na Coca-Cola Company!
        Tragnala e rozovata pantera...

        Коментар


        • ORGH

          Мегахим марка на Оргахим ли е?Каква е връзката между двете намиращи се в Русе дружества?

          Коментар


          • ORGH

            Orgh e dosta nadalech zonata na navodneniata, taka che prichina za pritesnenie niama.
            “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

            Коментар


            • ORGH

              Moje bi v momenta nai dobroto predprijatie v BG. Opredeleno akciite 6te poskupvat, sa6toto menijmunta e mnogo podgotven i produktite sa konkurenntni.

              Коментар


              • ORGH

                някой от Русе да каже наводнени ли сме?Щото разправят,че Западана зона е наводнена.

                Коментар


                • ORGH

                  Stiga ste si hvalili akciite koito imate.

                  Коментар


                  • ORGH

                    Иван СОКОЛОВ: Миноритарните акционери все още се третират неравнопоставено в публичните компании
                    ИНТЕРВЮТО ВЗЕ ГЕОРГИ БИСЕРИНСКИ

                    Оргахим" АД спечели наградата за най-добро корпоративно управление през 2004 г. в края на юни. Конкурсът се организира от Асоциацията на инвеститорите в България. До финалната фаза стигнаха седем публични дружества - "Албена", "Софарма", "Благоевград БТ", "Доверие обединен холдинг", "Инвестор.БГ" и "Индустриален холдинг България". Публичните компании се оценяваха за нивото на корпоративно управление на базата на критерии в пет области, а именно ангажираност с корпоративното управление, права на акционерите, прозрачност, управителни, контролни и изпълнителни органи и счетоводство и финансов контрол. След обстоен анализ комисия, в която влизаха представители на борсата, Комисията за финансов надзор, участници на капиталовия пазар и университетски преподаватели, присъди наградата на „Оргахим", която получи 64 точки от 100 възможни.


                    ----


                    За наградата се преборихте в изключително сериозна конкуренция, с какво мислите, че превъзхождате останалите компании?


                    - Едно от основните ни предимства е постоянната ни ангажираност с изучаване и прилагане на международната практика, в резултат на което програмата ни за корпоративно управление е обновена с ревизираните през 2004 г. принципи за добро корпоративно управление на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. Ревизираните принципи включват и осигуряване на основа за ефективна рамка на корпоративно управление; ефективно упражняване правото на собственост и справяне с конфликти на интереси. Наблегнахме на принципите, отнасящи се до разкриване на информация, и по-специално на сделки със свързани лица. Особено внимание сме обърнали на защита правата на миноритарните собственици и на задълженията на членовете на борда.





                    Чия е основната заслуга "Оргахим" да бъде отличена с приза за най-добро корпоративно управление през 2004 г.?


                    - Заслугата е на цялото ръководство на компанията, което следи и прилага международните практики за добро корпоративно управление.





                    Смятате ли, че в България успешно се налагат практиките за добро корпоративно управление?


                    - Определено да. Все повече публични компании се стараят да прилагат международните практики за добро корпоративно управление и да спазват принципите на ОИСР. За успешното налагане на практиките за добро корпоративно управление говори и фактът, че победителят в конкурса, организиран от Асоциацията на инвеститорите, печели приза с повече точки от победителя в предходната година, имайки предвид, че критериите за оценка, по които са оценявани номинираните дружества през трите поредни години, са едни и същи.





                    Каква е основната слабост на българските публични дружества при налагането на тези практики?


                    - Може би една от слабостите на публичните дружества е неравнопоставеното третиране на миноритарните им акционери и ненавременното и неточно разкриване на информация относно всички съществени за дружеството въпроси.


                    Как си обяснявате факта, че компании с неколкократно по-големи мащаби от "Оргахим" остават далеч от подобни призове?


                    - Според мен капиталовият пазар ще мине през това първоначално трудно и на места болезнено развитие. Ние сме приели ролята на “първопроходници” и ще се гордеем, ако резултатът от нашите усилия, както и от усилията на другите компании като нас спомогнат за разширяване, усъвършенстване и модернизиране на капиталовия пазар в България.





                    Какви предизвикателства поставя присъединяването към Европейския съюз пред корпоративното управление в България?


                    - За да останат конкурентоспособни в един променящ се свят, публичните компании трябва да обновяват вече съществуващите си практики за корпоративно управление и да възприемат нови такива, изучавайки и прилагайки международния опит. По този начин те ще могат да отговорят на новите изисквания и да се възползват от новите възможности.


                    Рамката на корпоративното управление трябва да бъде разработена с цел въздействие върху цялостното икономическо представяне, пазарната цялост и стимулите, които създава за участниците на пазара, и рекламирането на прозрачни и ефективни пазари. Доброто корпоративно управление трябва да бъде съвместимо с приложимите закони и ясно да разграничава задълженията на различните надзорни, регулативни и изпълнителни органи.





                    Ще задълбочите ли бизнес отношенията си с испанската фирма "Нубиола" , която купи от вас цеха за производство на пигменти?


                    - Ние ще работим съвместно, като те ще използват нашата дистрибуторска мрежа в страната за предлагане на продукцията си. Особен интерес ще е използването на техни продукти в нашето производство.





                    В края на миналата година заявихте, че ще търсите възможности за излизане на европейските пазари. Успяхте ли да реализирате това намерение?


                    - На този пазар можеш да излезеш само ако предлагаш достатъчно високо и постоянно качество. Вече по-голямата част от продуктите ни отговарят на европейските изисквания за намалено съдържание на олово, имаме дори изцяло безоловни продукти и сме се насочили към производство на продукти на водна основа.


                    Окачествяването и класифицирането на продуктите ни става съобразно EN 13300, която регламентира класифицирането на водните бои според устойчивостта на мокро триене, покривност, гланц и финост. Според този стандарт сме класифицирали основните си продукти и предлагаме бои с различна комбинация от показатели.





                    Как се приема от пазара новата марка на дружеството "Деко профешънъл"?


                    - Независимо от това, че е отскоро на пазара, тази серия продукти доби много голяма популярност сред професионалистите в строителния бранш. С продуктите "Деко профешънъл" има реализирани много обекти по морето, в големите градове и по проекти на "Красива България" в цялата страна. Гарантираното качеството на предложените от "Оргахим" продукти, специалното обслужване и многото демонстрации в страната са може би основните ключови моменти, които популяризираха марката. Освен това продуктите са произведени от най-големия и доказал се български производител на такъв род продукти в страната. Целта ни е марката да стане синоним на българското качество в строителството.


                    Наложихте ли се на пазара при боите от висок клас?


                    - Да. Нашите продукти се класифицират съобразно EN 13300, която е основа за класифициране на продуктите в европейските държави. Ние предлагаме бои от най-висок клас. Проведените тестове в различни химико-технологични лаборатории, НИСИ и други институции, оторизирани за подобен род наблюдения, установяват, че продуктите на "Оргахим" са с много високи качествени показатели, което ни дава право да мислим, че единствени предлагаме на клиентите си очакваното от тях качество и гарантираме добрия резултат.


                    Висок ли е делът на нелоялната конкуренция в сектора и как се справяте с копирането на търговските марки на дружеството?


                    - На пазара има силно изразена конкуренция от български производители, които са по-скоро с локално значение, и вносители на чужди производители. Обособили са се продукти с много ниска цена и качество, предназначени за силно ценово ориентираните клиенти, има и продукти с много добро качество и разумни цени, а най-хубавото е, че вече се търсят и продукти с високо качество, без да се гледа на цената като на определяща. Това показва, че българският потребител израства и започва да цени качеството все повече и повече. Конкуренция по отношение качествени показатели срещаме рядко, предимно от вноса. Ценовите разлики са чувствителни и по тази причина най-притеснителна е конкуренцията от фирми от сивия сектор, предлагащи продукти без документи - феномен, довел до сериозни затруднения не едно легитимно предприятие. Търговските обекти имат подчертан интерес за работа с тези продукти заради икономическата изгода от спестяване на ДДС.


                    Относно копирането на търговските марки - за това също си има законови начини за борба и ние се възползваме от тях. Такъв беше случаят през 2003 г. с неправомерното ползване на нашия сайт от фирма "Антарес", предлагаща продукти на "Мегахим". Този трик продължи близо година, докато траеше юридическият ни спор по повод на това недопустимо обвързване на "Оргахим" и "Мегахим", които по същество са толкова различни.

                    Коментар


                    • ORGH

                      1.663 млн. лева разходи по валутни операции, срещу 0.655 приходи от валутни операции. загуба 1 млн. лева. за какво си говорим тогава?

                      Коментар


                      • ORGH

                        Не ми е ясно защо повтаряте като папагали едно и също за доларовия ЗУНК, който носи загуби на компанията. Вижте какъв е нетния резултат от финансова дейност на компанията и тогава коментирайте за ЗУНК и други подобни неща.

                        Коментар


                        • ORGH

                          sega dolarovia im zunk, koito im nose6e pe4alba v poslednite 2 godini, 6te im nosi zaguba v sledva6tite 5. ajde i tozi balon 6te se pukne skoro.

                          Коментар


                          • ORGH

                            Ама то за повечето акции важи същото.
                            Ама кой е този герой с акцийката днес, много ми е интересно...

                            Коментар


                            • ORGH

                              А ако се формира ще скочат с 20-30%
                              http://forexnews.bg

                              Коментар


                              • ORGH

                                Ako ne se formira pravitelstvo, vsi4ki ceni 6te padnat s o6te 10-15 procenta.

                                Коментар

                                Working...
                                X