IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Оргахим АД (5ORG / ORGH)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • benchmark

    Оборотът за първото шестмесечие на годината на румънския производител на бои "Поликолор" бележи ръст от 20 на сто, съобщи агенция Ромпрес. Така продажбите на компанията от началото на 2005 г. се оценяват на 14 млн. евро. За същия период "Поликолор" обяви печалба от 900 хил. евро, което е близко до данните от 2004 г., когато печалбата за полугодието беше 830 хил. евро.


    "Поликолор" е сред водещите компании на румънския пазар за бои. Дружеството е лидер сред производителите на бои за коли, а през миналата година наблегна и на декоративните бои. В момента компанията е сред първите три на този сегмент на пазара, след като пусна няколко нови продуктови линии. Пазарната капитализация на "Поликолор" на букурещката борса се оценява на 28 млн. евро.


    Мажоритарен акционер в компанията, както и в "Оргахим", е "Уайтбийм холдингс лимитид". През 2003 г. цехът за производство на смоли в румънското химическо дружество е затворен и оттогава необходимата смола за производство се доставя от русенския завод. Освен смоли според рамков договор "Оргахим" изнася за букурещката компания фталов анхидрид, бои, пигменти и метални бидони.

    Коментар


    • otnosno cenite

      ОРГАХИМ
      БЕНЧМАРК ФИНАНС
      ОРГАХИМ спечели приза за "Дружество с най-добро корпоративно управление за 2004 г." в проведения за трета година конкурс, организиран от Асоциацията на инвеститорите.
      Дружеството има близо едновековна история, като от началото на 90-те години на миналия век носи наименованието Оргахим. През 1998 г. е приватизирано, като 51% от капитала са закупени от компанията Whitebeam Hоldings Ltd, Малта, за 8.9 млн. долара. Собствениците на фирмата притежават и мажоритарния пакет от акции на румънското дружество Поликолор АД, с което Оргахим поддържа тесни търговски контакти.
      Оргахим е единственият производител в страната на анхидриди и най-големият производител на пластификатори и алкидни смоли. Компанията притежава 12 търговски марки, като пазарният й дял в страната се изчислява на малко над 37% в условията на засилена конкуренция.

      БОРСОВА ТЪРГОВИЯ
      Акциите на дружеството участват във формирането на борсовите индекси SOFIX и BG-40. Сравнението с повишаването на SOFIX през 2004 г. показва, че акциите му са се характеризирали с по-ниска степен на нарастване, като силен ръст се забелязва в края на годината и началото на 2005 г., когато са публикувани годишните финансови отчети.
      Пазарната капитализация на дружеството възлиза на 30 169 000 лв. От началото на 2004 г. нарастването на котировките е с над 124%, като за сравнение пазарната капитализация на дружеството в началото на предходната година е възлизала на 12 550 000 лв.
      За последната една година постигнатата най-висока цена на търгуване е 73 лв. за една акция, а най-ниската - 21,26 лв.

      ФИНАНСОВИ РЕЗУЛТАТИ
      Трудно може да бъде изведена някаква сезонност на приходите от дейността. Традиционно силни се явяват третото и четвъртото тримесечие на годината. Въпреки това към края на юни 2005 г. Оргахим реализира нетна печалба в размер 880 хил. лв. при загуба от 571 хил. лв. година по-рано. Нетните приходи от продажби отбелязват значителен ръст от 75% до 37.464 млн. лв., докато разходите по икономически елементи се увеличават с по-малък темп - 63% до 33.414 млн. лв. Това дава основание да се очаква отново силна финансова година.
      Прави впечатление, че междинната нетна печалба би била и по-добра, ако не бяха отчетени високи разходи от валутна преоценка, като нетните разходи достигат 2,5 млн. лв. Това разкрива високата зависимост от движението на валутните курсове, като не са взети адекватни мерки по хеджиране срещу валутен риск. През 2003 г. именно финансовите приходи допринасят за реализиране на нетна печалба в размер на 3 489 000 лв.
      През 2004 г. приходите достигат 57 130 000 лв., което е повишение с над 15%, като реализираната нетна печалба възлиза на 4 423 000 /+26%/ или 8,80 лв. за акция. Именно този резултат е в основата на поскъпването на книжата на русенското дружество в началото на годината. При запазване на подобна печалба, разпределена на една акция, и поддържане на постоянен темп на нарастване от минимум 2%, при норма на дисконтиране от 11%, настоящата стойност на една акция възлиза на 80 лв. Моделът на дисконтиране на печалбата на една акция съдържа редица ограничения и условности, като не отчита високото ниво на конкуренция в сектора, както и сравнително слабото проникване на продукцията на компанията в страните от Западна и Централна Европа.
      Друго ограничение е консервативното възприемане за средногодишен темп на нарастване от 2%, като за сравнение през 2004 г. възвръщаемостта на собствения капитал /ROE/ достига 37.92%, при 48,34% за предходната година. Именно с високите стойности на този показател може да се обясни и показателят Price/Book Value от 2,23х, което е една от високите стойности на българския пазар, но включва в себе си високата норма на възвръщаемост, с която не могат да се похвалят повечето от родните публични дружества. Високо е и значението на възвръщаемостта на активите /ROA/, която достига 10% и се запазва почти непроменена за последните три години, а това говори за високата ефективност на нововъведените в експлоатация активи.
      Ако раздробим показателя ROE, лесно може да се види, че за високата му стойност е допринесла не толкова степента на обръщаемостта на активите /1.41/, колкото високият ливъридж на компанията /при съотношение Активи/собствен капитал от 3,46/. Това също така дава основание да се смята, че независимо от сравнително ниското ниво на финансова автономност /Нетни задължения/Собствен капитал - 2,45/, компанията без проблеми може да обслужва задълженията си /Коефициент на покритие на лихвени разходи над 2,00/.
      Съотношението Price/Earnings при текущи цени и печалба за последната финансова година е на сравнително ниско ниво от 6.82х, което при подобряване на печалбата през 2005 г. допълнително би спаднало.

      ПРОДУКТИ И ПАЗАРИ
      Пазарът на бои, лакове и лепила се характеризира с изключително голяма конкуренция от страна на български и чуждестранни производители. Този пазар може да бъде подразделен на индустриален сегмент и потребителски сегмент, като съотношението при Оргахим е 40% към 60%.
      Основните пазари на продукцията са България, Турция, Гърция, Румъния, Египет, страни от Централна Европа, Близкия изток и бившите съветски републики. Оргахим има пазарен дял от около 37% от вътрешния пазар на бои и лакове. Делът на износа представлява около 55% от продажбите, като за 2003 г. е бил 57%. Намалението на износа се дължи на факта, че през първото тримесечие на 2004 г. не е имало възможност за осигуряване на доставки на суровина, поради което производството на една част от продукцията е временно спряно. Подобен проблем не съществува към момента.
      Над 70% от използваните суровини са вносни, като усилията на ръководството са насочени към осигуряване на алтернативни доставчици с цел намаляване на високата норма на зависимост.
      Основни конкуренти на местния пазар са Мегахим, Лакпром, Боро и др.

      СТРАТЕГИЧЕСКО РАЗВИТИЕ
      През 2004 г. дружеството инвестира значително в разработването и внедряването на нови продукти както и в подобряване качеството на съществуващите. Въведена е новата марка DEKO Professional, позиционирана във високия ценови клас.
      Въвеждането на нови продукти се реализира с цел възможно най-бързо отговаряне на променливите пазарни изисквания.

      СЛАБИ СТРАНИ
      - Зависимост от вносни суровини и материали
      - Висока конкуренция в сектора
      - Зависимост от неблагоприятно движение на валутните курсове
      - Ниско ниво на финансова автономност

      СИЛНИ СТРАНИ
      - Широко развита продуктова линия
      - Разширяване на пазарните позиции и непрекъснато въвеждане на нови продукти
      - Развита дистрибуторска мрежа

      Финансови показатели 2001 2002 2003 2004
      EBITDA (хил. лв.) 39 10 384 6 515 6 525
      EBITDA марж (%) 0.10% 19.99% 13.15% 11.42%
      EBIT (хил. лв) -838 8 804 5 267 5 357
      EBIT марж (%) -2.15% 16.94% 10.63% 9.38%
      EPS лв. -5.87 13.33 6.94 8.80
      Превъртане на оборотния капитал 4.62 6.29 5.68 5.53
      "Дял на разходите за възнаграждения и осигуровки в продажбите (%)" 10.95% 8.12% 9.27% 8.11%
      "Дял на амортизационните отчисления в продажбите (%)" 2.25% 3.04% 2.52% 2.04%
      "Дял на капиталовите разходи в продажбите (%)" 0.38% 1.86% 0.70% 1.53%




      АКЦИОНЕРИ: % Бр. Акции
      Уайтбийм Холдингс Лимитид - Малта 65.21% 327 863
      Държавна собственост 9.30% 46 762
      Free float 25.49% 128 190

      Коментар


      • otnosno cenite

        Me4ka blagodaria za "to4noto" o4ertavane na Dufa, e naistina si e bilo goliam trud da se rovi6 za info i da stigne6 do tova pronicatelno zaklu4enie. Izvniavai 4e vuob6te sum te zapital ne6to 6tot tui kato gledam se izjiviava6 za "igra4a" na pazara koito kogato re6i puska niakakva "cenna" info na u4a6tata se publika.
        Aide sus zdrave i ne se vzemai mnogo na seriozno.

        Коментар


        • otnosno cenite

          http://www.bse-sofia.bg/index.php?pa...ession+results

          Коментар


          • otnosno cenite

            Niakoi meje li da mi pomogne s informaciq za sdlekite na BFB za minali periodi ot vreme:rezultati not tyrgoska sesia, high. low, prev, close, obemi. Predwaritelno Vi blagodaria.
            Pisha go w tozi forum zastoto analiziram v momenta ORGH.
            10x

            Коментар


            • Дуфа

              За hola: Нямам никакво намерение да ти давам повече info. Радвай се, че и толкова съм написал. Като не ти стига порови се сам. Твърдя, че съм очертал Dufa достатъчно точно.
              Който може да чете ще си направи изводите...
              P.S. Не съм искал да коментирам избора на Адвент.
              Настоящото мнение е лична прогноза и не представлява инвестиционен съвет или препоръка за покупка ил

              Коментар


              • Дуфа

                Стига глупости! Оргахим не се продава! За инфо относно завода може да ми се доверите! Бачкам там и имам голяма доза инфо. Изобщо не ме интересува кой колко акции имал на Оргахим и наколко ги продавал икупувал и колко щял да спечели! Готов съм да ви пускам всякво инфо и то без пари ( естествено такова, до което имам достъп)

                Коментар


                • Дуфа

                  А Оргахим е купен преди 7 г. за 8,9 млн. долара като са направени още за $ 5 млн. инвестиции. Значи са похарчили общо около 11 млн. евро. Чак пък за 50 да го продават хич не ми се вярва.

                  Коментар


                  • Дуфа

                    А ти откъде знаеш за колко се продава Оргахим? Да не си водил преговори със собственика?

                    Коментар


                    • Дуфа

                      А дали не са избрали Дуфа заради факта, че Оргахим не се продава за под 50 млн.?

                      Коментар


                      • Дуфа

                        Hubavoto e che biznesa s boite e mnogo prespektiven i tova si lichi ot investitorskiq interes i skoka v oborota.

                        Коментар


                        • Дуфа

                          ako e bilo taka to be6e kazano po dosta neuda4en na4in, puk i tova po sebe si ne ozna4ava absolutno ni6to za ORGH.

                          Коментар


                          • Дуфа

                            Мечката искаше да каже, че Адвент са избрали не Оргахим, а Дуфа.

                            Коментар


                            • Дуфа

                              Me4ka az niamah v predvid info tip "kluki ot selskata ve4erinka", no iavno i ti ne razpolaga6 s pove4e.
                              Ne mi stana iasno kak optimistite otnosno ORGH da stanat po malki optimisti sled kato firmata bila 2 puti po malka ot ORGH puk struvala kolkoto neia.

                              Коментар


                              • Дуфа

                                Пишеше само, че сделката е за 15 млн. евро, колкото сега е цената на Оргахим.

                                Коментар

                                Working...
                                X