Първоначално изпратено от Black and white cat-foot
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Лавена АД (LAV / LAVEN)
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от RAFAL Разгледай мнениеИнтересни сделки на 54лв- все по 200бр. Кой ли купува - кой ли продава ?
http://x3news.com/download/?id=303515
софарма са купили още 200, с което имат вече 26,713 акции. за сравнение, в края на декември имаха 24,309 акцииdestroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby
Коментар
-
Първоначално изпратено от RAFAL Разгледай мнениеИнтересни сделки на 54лв- все по 200бр. Кой ли купува - кой ли продава ?
бтв клипчето със сладките бебета вече има над 60 хиляди гледанияdestroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby
Коментар
-
един проблясък от 2007, за по-новите на бфб(като мен) може да е интересен
"Билкарите казват, че лавандулата избистря мисленето и успокоява съня. Напоследък "Лавена" - Шумен, един от най-големите производители на лавандула, етерични масла и на най-търсената българска марка за детска козметика - "Бочко", въздействаше върху инвеститорите по-скоро по втория описан начин.
Три месеца след последната й препродажба обаче "Софарма" и свързани с нея фирми купиха на борсата 5.18% от капитала на компанията (свободно търгуваният дял е около 25%), които дават право на свикване на общо събрание.
С това "Софарма", която има 12 фармацевтични завода, а отскоро участва и в компании за медицински изделия, влезе и в козметичния бранш. Оповестяването на инвестицията за броени дни увеличи два пъти цената на акциите на козметичната фирма и ги изстреля до историческия максимум от 40 лв.
"Козметичен" интерес?
"Засега направихме тази портфолио инвестиция, защото вярваме в новия мениджмънт на дружеството и в неговите планове за развитие на дружеството", коментира Огнян Донев, изпълнителен директор на "Софарма". Той отрече компаниите в групата да имат стратегически интерес към дружеството, а и на пазара е известно, че всички предишни собственици му предлагаха да купи бизнеса на "Лавена".
По думите на основния акционер и председател на борда на "Лавена" Константин Шаламанов това партньорство вече има плодове - "Софарма трейдинг" ще бъде ексклузивен дистрибутор на козметичните им продукти и те няма да изграждат собствена търговска мрежа. От своя страна пък Шаламанов участва в управата на "Делта сейлс корпорейшън", която е един от дистрибуторите на "Софарма".
Той не уточни дали фармацевтичната компания ще финансира инвестиционните планове на "Лавена" и ще купува билкови екстракти за лекарствата си. Ясно е, че новият собственик е събудил интереса на "Софарма", но не и за възобновяването на лекарственото производство в Шумен. То не е в плановете на новите собственици и със "Софарма" не са водени такива разговори. "Лавена" беше един от потърпевшите от миналогодишния конфликт между "Софарма" и Изпълнителната агенция по лекарствата, която в края на годината затвори лекарствения цех за производство на два медикамента, единият по лиценз на "Софарма".
Според брокери участието в "Лавена" е първата инвестиция на "Софарма" извън медицинския сектор. Компанията има 12 фармацевтични завода. Освен това дружеството успешно завърши първото в България сливане на дистрибутори на лекарства. През последните месеци стана и акционер с около 20% в "Доверие холдинг", но този пакет реално дава възможност за контрол поради силно разпръснатата акционерна структура на бившия приватизационен фонд. Всеобщо мнение на пазара е, че основният интерес на "Софарма" към "Доверие" идва заради акциите на "Момина крепост" - Велико Търново, на производителя на медицински изделия и лекарства "Медика" - Сандански, на здравноосигурителния фонд "Доверие" и на едноименната многопрофилна болница в София (които холдингът притежава чрез дъщерни дружества).
Лъскане на старата слава
"Лавена" е създадена през 1972 г. като поделение на "Българска роза" - Карлово, за преработка на суровината от лавандуловите насаждения в региона. "Предприятието не е фармацевтично, козметично или етеричномаслено, а всичко, взето заедно. Включително ТКЗС, защото има 360 дка собствени насаждения, притежава опитното поле за разсад за Североизточна България, собствена селскостопанска техника и две дестилерии за 12 вида масла", отбелязва Шаламанов.
Най-продаваният продукт е лавандуловото масло, което е основна суровина в парфюмерийната, козметичната и фармацевтичната индустрия. По времето на социализ*ма "Лавена" произвежда годишно 70 тона. В момента общото производство в България е от 20-30 тона. Около 90% от него се изнасят в Америка, Франция, Германия, Австралия, Хонконг. През 2006 г. лавандуловото масло се е търгувало средно по около 25 евро за килограм, но то не е борсова стока и пазарът се определя от търсенето и предлагането.
Амбициите на Шаламанов са да окрупни сектора и да превърне "Лавена" в основен износител и гарант за качеството на българската лавандула. Дружеството няма да разширява собствените си насаждения, защото растението започва да цъфти най-добре след петата година. Ще разшири обаче парка от комбайни за косене и ще обработва и чужди ниви. Kомпанията ще се стреми да привлече малките производители в нещо като кооператив и да им гарантира, че има кой да финансира насажденията, да ги ожъне, преработи, изкупи и продаде."Last edited by tony1975; 05.12.2015, 23:06.
Коментар
-
Сега забелязах, че Лавена са стъпили в емирствата
https://www.facebook.com/healthgate.me
https://www.facebook.com/healthgate....965287/?type=1destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby
Коментар
-
Пепел на розовия пазар
http://www.capital.bg/biznes/kompani...p=1#storystart
Сериозна част от количествата ще останат за вътрешно потребление. Сред водещите козметични компании, които имат и собствени насаждения, е шуменската "Лавена". Тя обработва над 500 дка лавандула и има две дестилерии с капацитет над 100 тона. И макар че компании с подобни мащаби не се появяват в бизнеса всеки ден, поне малките, които вече са в него, растат. В това няма изненада, защото България вече има силни позиции на глобалната карта на етерични култури. А при веднъж разработен пазар пътят е вече открит. Дори да има още трудни години, ходенето по него е поне по-леко.destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby
Коментар
-
Днес бочко направо оспамиха youtube с клипчета на бебета
https://www.youtube.com/channel/UCEd...lDEQydA/videosdestroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby
Коментар
-
http://x3news.com/download/?id=289527
Oчаквах повече това тримесечие, но пак е много добре
Q2 2015 спрямо Q2 2014 нетната печалба расте от 333 хил на 478 хил, а приходите от продажби от 2725 хил на 3591 хилdestroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby
Коментар
-
Първоначално изпратено от iv7771950 Разгледай мнениеТова поредният балон ли е? Какво толкова??? В края на краищата си е една козметична-парфюмерийна фирма като Арома и останалите козметични, а цената на акциите още малко и ще надминат тези на "Юрий Гагарин"....Може би нещо съм пропуснал???
Коментар
Коментар