Не ме кефят... но пак по-добре от Слънчев бряг...
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Албена АД (ALB)
Collapse
X
-
Интересна статия, авс - само чудно какво друго качествено има за държане в летният туризъм, че си нямаш Албена? :-)
А за кокошият грип - казах - то до сезонът ще пламне цяла европа... кво му дреме на средностатистическият турист, че туканка има грип, щом и в страната му, дето си живее целогодишно, тоже има?Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Коментар
-
За никакъв спад в туризма не може да се говори.Дори обратното.-
Председателят на Българската туристическа камара доц. Цветан Тончев:
- Доц. Тончев, как вървят записванията за новия летен сезон, говори се за спад на германските туристи?
- Засега вървят добре. Обичайно за това време на годината е леко изоставане при резервациите от немския пазар с около 10-12%. То се обяснява с изчакването - научихме германците прекалено много да изчакват за по-изгодни цени. Другата причина е птичият грип - в тази насока малко трябва да упокоим нещата, както правят в Турция. Добре вървят записванията в Англия, също в Чехия, Полша и Скандинавските страни. Така че в сравнение с почивките през 2005 г. не само не очаквам намаление, но и дори ръст на туристите с около 5-6 дори до 8%. Това се обяснява с подобряването на почивната база по морето и нарастващия брой легла, които се предлагат. Имайте предвид, че в световен мащаб се очаква броят на туристите да нарасне с около 3-3,5% спрямо 2005 г., така че ръстът у нас е значителен.
- Това означава, че ще изпреварим двойно ръста на записванията в световен мащаб?
- Да, от 5-6 години отчитаме подобен изпреварващ ръст на броя туристи спрямо световните и европейските туристически пазари. Подобно нещо може да се каже и като се съпоставят общият ръст на икономиката ни и постигнатият в областта на туризма. Като увеличение на постъпленията и на туристическия поток туризмът се развива с двойно по-бързи темпове спрямо брутния вътрешен продукт на страната. Ръстът на БВП например е около 5-6%, докато през 2005 г. браншът отчита 8,3% ръст на приходите.
- Нараства интересът към нашите курорти в Русия и Скандинавските държави. Приоритетни ли са тези пазари за привличане на туристи?
- Скандинавските държави вече няколко години се развиват много добре и броят на туристите от там се увеличава с около 15%. Очаквам обаче по-бързо развитие на английския пазар, също така на френския и испанския. Испанците напоследък много се интересуват от гастрономически и културно-познавателния туризъм у нас. Голям интерес проявяват и руснаците, но визовият режим е голям проблем. Докато той не се реши, руските туристи у нас ще бъдат не повече от 100 000 души годишно. Турските курорти вече ни изпревариха - миналата година те са били посетени от 1,5 млн. руски туристи, защото там им издават визи на границата. Някои хора в България обаче явно не искат да осъзнаят това.
Притежавам доста туристически акции , но не и Албенски
Коментар
-
според вътрешна информация к.к. Албена има голям проблем с отдаването под наем на обектите находящи се на територията на комплекса поради слаб интерес и повишаване на наемната цена.
Приходите от наеми се равняват на около 9 млн. лв., а до момента са събрани едва 3 млн. Отговарящия за наемните отношения И.К. е бил отстранен. Според наематели наемната цена е нараснала с близо 80% на годишна база и наемането на търговска площ е станало изключително непечелившо. Липсата на приходи е принудило част от администрацията да излязат в неплатен отпуск поради липса на средства за заплати. В момента отговарящи за отдаването на наемна площ е директора инвестиций Даниела Чикова и главният счетоводител Елена Атанасова. Средната наемна цена е от 800-2500 лв. на кв. м. което почти 2 пъти над продажната цена на кв.м. в най-атрактивните райони на страната. Наематели твърдят че настоящата наемна политика е изгонила в съседни курорти близо от две трети досегашните кленти на кукрорта.
Вие съдете за мениджмънта и финансовото състояние на курорта.
Коментар
-
Защо, Ради, да е лошо да пазаруват бази по Черноморието? Ами то и в най-простото Монополи е така - който купува най-много - изяжда конкурентите! И защо да не правят ремонти - да каним клиентите в избушени соц-хотели ли? И защо да е слаб мениджмънтът - с това че организират разни прояви и извън сезонът ли?Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Коментар
-
имам определени симпатии към този курорт, но не купувам от акциите му главно защото:
- имат сбъркана инвестиционна политика - с краткосрочни финансирания реализират основни ремонти, покупки на дма и т.н.;
- реално работят за операторите, а не за себе си, което е като ишлемето в индустрията, ама по-лошо щото тези оператори рефинансират инвестициите (виж предната точка);
- мениджмънтът е слаб - вероятно много хора няма да се съгласят, но имам преки впечатления.
последното общо-взето важи и за холдинга, но там има и находки :-)
Коментар
Коментар