If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Нямам навик да влизам в безпредметни спорове, които има уши да слуша, нека слуша...и хей пич/AliG/ първо се научи да пишеш на кирилица, а после прави мнението си обществено достояние.
Съгласен съм с мнението, че това е поръчкова статия.Прозира от всеки ред.Може би знаете колеги, че съвсем скоро завода се раздели с един от основните си активи - плаващ док №1 беше продаден.Това знаете ли до какво води?И между другото преди малко разговарях с работници, голяма част са в престой поради липса на работа...
ODES-140 lv - със сигурност, въпрос на малко време
в. Пари
Дивидентно настояще или капиталово бъдеще
ПОЗИТИВНИ ОЧАКВАНИЯ ЗА ЗАВОД ОДЕСОС
ИЛИЯН ИЛИЕВ
Кораборемонтният завод Одесос наскоро обяви нетна печалба от над 7 млн. лв. за 2004 г., което подхрани апетитите на спекулантите за получаване на приличен дивидент от близо 12 лв. на акция. За последните години дружеството успешно се справя с
предизвикателствата без заемането на средства и обременяване с нови кредити, като компетентното ръководство успя да обнови завода със собствени средства, внесе капитала си в Булярд /над 6 млн. лв./ и набра средства за дялово участие и в строежа на нови кораби в Булярд. Наскоро изпълнителният директор заяви, че не ползва външно финансиране и няма задължения към доставчиците. Заводът е собственик на 25% от Булярд АД, което пък от своя страна притежава 75% от Булярд корабостроителна индустрия АД. Доброто конкурентно предимство - относително ниската цена на висококвалифицирания труд, дава потенциал на Одесос да получи много външни поръчки и с високите очаквания за дългосрочни печалби да се превърне в бъдещ лидер на БФБ-София. Допълнителното натоварване на мощностите на Булярд корабостроителна индустрия АД с поръчките от БМФ за строителството на нови кораби подобрява и финансовите резултати на дружеството, като се очаква съвсем скоро да бъде подписан договор за два нови 42 000-тонни кораба. Въпреки добрите предпоставки и нагласите на пазара за дивидент се говори за приет на миналото общо събрание петгодишен инвестиционен план, който ще ограничи раздаването на дивидент и цялата печалба ще бъде реинвестирана в ново оборудване. От друга страна, реинвестирането на печалбата ще доведе до подобряване на показателите на компанията, което ще се отрази ползотворно върху курса на акциите й. Оценката на активите на дружеството и перспективите пред дейността вероятно ще изтласкат нагоре цените на акциите, смятат анализатори, и то ще се нареди достойно сред добрите и перспективни дружества на БФБ. Със или без раздаден девидент пред корабостроенето и кораборемонта в световен мащаб има бъдеще и Одесос АД явно ще бъде част от него.
ODES-140 lv - със сигурност, въпрос на малко време
Искам да споделя следното за БМФ и Варненската корабостроителница... което е съвсем субективно и пристрастно мнение де...
До преди 2 год на БМФ беше вменено от държавата да поеме огромните дългове на корабостроителницата (мисля че са били около 600 млн). Затова и тогава БМФ имаше огромна загуба - защото трябваше да изплаща тези дългове.
Миналата година като не му виси кораб-цата на шията има вече 40 млн. печалба. Само дето тези дългове ги плащаха за сметка на моряците....
Та исках да кажа де - съвсен нормално и закономерно е БМФ да искат кораби на по-ниска цена предвид колко са налели в корабостроителницата ...
ODES-140 lv - със сигурност, въпрос на малко време
Не трябвая да приемат ниските оферти на БМФ, защото това ще повлияе на германците и за следващи си поръчки към Булярд, ще се искат по ниски оферти. Нали се цели съживяване на корабостроенето, увеличаване на работните места, съживаване икономиката на гр. Варна, а това може да стане, като се заплаща труда на корабостроителницата подобаващо !!!!
Коментар