ама Одесос последно строи ли кораби или само ги ремонтира, по-надолу за стоежи говорихте, а то май враните не та това, което са!
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
КРЗ Одесос (ODES)
Collapse
X
-
има накъде да катери
веднъж прескочи ли 100-така, нагоре ще върви по-лесно
Ето нещо от Дневник:
Графиците за работа в доковете на кораборемонтния завод (КРЗ) "Одесос" във Варна са запълнени до края на октомври, каза за "Дневник" изпълнителният директор на дружеството Димитър Тодоров. По думите му, от началото на годината в завода са ремонтирани близо 30 кораба. През 2004 г. в най-големия кораборемонтен завод у нас са ремонтирани 73 плавателни съда. Клиентите са основно форми от Западна Европа - Германия, Холандия, Италия, Испания, Швеция, Дания, Гърция и Турция. Ремонтирани са още канадски и американски кораб. Най-малобройни са българските клиенти, каза Тодоров.
Коментар
-
Ako nikoi oste ne e ubeden v pokupkata na akcii na ODESOS
da poburza, zastoto veche predlagane niama, stoyat samo niakolko preferencialni oferti i nisto drugo.Kupuvachi mnogo, pri 20 leva god pehalba,
kolko triabva da struva. A parvoto trimesechie ne se broi zimata e trudna za koraboremonta.A i IHLBL veche niama acii, koito da prechat.
Коментар
-
Med mi kape na surceto...
Скоро ще дойде и времето на Одесос. След като спекулантите приберат печалбите от Крема, надявам се да паркират част от тях в добрия стар ODES, който май се оказва по-читаво предпиятие отколкото си мислеха зложелателите. Резултатът през 2004та НЕ е изключение.
Само не разбирам защо не направят един сплит 1:10.
Коментар
-
Med mi kape na surceto...
Бум в поръчките за кораборемонтни услуги
ДОРОТЕЯ СПАСОВА, ВАРНА 18:26 ч.
Графиците за работа в доковете на кораборемонтния завод (КРЗ) "Одесос" във Варна са запълнени до края на октомври, каза за "Дневник" изпълнителният директор на дружеството Димитър Тодоров. По думите му, от началото на годината в завода са ремонтирани близо 30 кораба. През 2004 г. в най-големия кораборемонтен завод у нас са ремонтирани 73 плавателни съда. Клиентите са основно форми от Западна Европа - Германия, Холандия, Италия, Испания, Швеция, Дания, Гърция и Турция. Ремонтирани са още канадски и американски кораб. Най-малобройни са българските клиенти, каза Тодоров.
Годишно в България се ремонтират между 150 и 200 кораба в общо осем дока - два в Бургас и шест във Варна. Максималният дедуейт на корабите, които се ремонтират във Варна, е около 35-40 хил. БРТ.
Над 15 кораба са ремонтирани от началото на годината в доковете на бившата Варненска корабостроителница, сега "Булярд корабостроителна индустрия" АД. Заради увеличението на пазара на транспорти услуги от края на юни има лек спад в запитванията, поясниха от дружеството.
Над 30 са ремонтираните граждански кораби в КРЗ "Флотски арсенал", който е част от военното обединение "Терем", съобщи за "Дневник" управителят Георги Стойков. По думите му капацитетът на завода е запълнен до началото на ноември. Увеличението на фрахта (наемите за използване на кораби) с около 20 процента се отразява благоприятно. Имаме повече клиенти, плащанията са редовни и нямаме затруднения с изплащането на заплатите, каза Стойков.
Около 45 кораба годишно се ремонтират в доковете на КРЗ "Делфин 1" (Морска техническа групировка) във Варна, който разполага с плаващ док с най-голяма товароподемност в България. Между 20 и 30 кораба годишно се ремонтират и в кораборемонтния завод в Бургас.
Причините чуждите корабособственици да предпочетат доковете във Варна са няколко. Основните са високото качество на ремонта, ниските цени и конкурентните срокове за изпълнение. Според председателя на УС на КРЗ "Одесос" Златко Бакалов цените на кораборемонта в България са в пъти по-ниски от тези на страните в ЕС, а между 10 и 20 на сто са по-евтини от конкурентните заводи в Румъния.
Въпреки че в района на Черно море има големи кораборемонтни мощности в Румъния, Украйна и Турция, качеството, което се предлага у нас, е по-високо, категоричен е Бакалов.
Най-големият проблем пред кораборемонтните фирми е дефицитът на квалифицирани работници, смятат експерти от бранша. Недостигът на кадри е основно за заварчици и корпусници. Проблемът ще се усложни още след няколко години, когато започне изравняването на възнагражденията на работниците у нас с колегите им от ЕС.
Коментар
-
Med mi kape na surceto...
Продавам акции на КРЗ-Инвест АД*, Варна.За повече инфо, пишете на e-mail: radiant@abv.bg
*КРЗ-Инвест АД- Варна притежава 47% от КРЗ Одесос АД- Варна
Коментар
-
Med mi kape na surceto...
В индекс BG40 са включени Българска Телекомуникационна Компания АД, Кораборемонтен завод Одесос АД, Индустриален Капитал Холдинг АД, Холдинг Кооп-Юг АД, Полимери АД, Развитие Индустрия Холдинг АД, Мел Инвест Холдинг АД и Хидравлични елементи и Системи АД, съобщи Българска фондова борса-София.
От индекса са извадени ДЗИ АД, Проучване и добив на нефт и газ АД, Инвестор.БГ АД, Адванс Инвест АД, Блгоевград-БТ АД, Булгартабак Холдинг АД, Фазерлес АД и София-БТ АД.
Промените са направени на основание т.25 от Правилата за изчисляване на индексите на Българска Фондова Борса-София АД и са приети на заседание на Съвета на директорите на БФБ-София АД на 2 август.
BG40 се състои от емисиите акции на 40-те дружества с най-голям брой сделки за последните шест месеца. Емисиите, включени в изчисляването на BG40, трябва да отговарят на следните условия:
- Да са изцяло набрани и да се търгуват вторично;
- Да са регистрирани на Официален или на Неофициален пазар не по-късно от 3 месеца преди включването им в индекса. В случаите, когато емисията преминава от Неофициален на Официален пазар, за начална дата се приема датата на допускане до търговия на Неофициален пазар.
Индексът бе въведен на 1 февруари тази година с базисна стойност 100, а в момента стойността му е 116,08 пункта, като в изчисляването й вече влизат новите дружества.
Коментар
Коментар