IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Биовет АД (53B / BIOV)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Позицията дали ще бъде интересна и през новата седмица?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от padre Bonaventura Разгледай мнение
      От вчера обаче ме е обзело съмнение, че може да ни донесе и още по-положителна изненада. Сигурно ползваш мощен математически арсенал и статистика. Но точно статистическата история ме съмнява, че е доста "млада" и бих добавил предкризисна, а през последните 4 години бфб е изпаднала в нещо като депресия, като по-същественото е силно прегрупиране на капитала към възможно читави и дивидентни хартии.
      Ракети и избушеняци като Хидпн, Кмм-Шумен, КДН, Випом, Тича, Чугунолеене, полимери, метизи, елма, тодороф, соларпро, орфей клуб уелнес.. и.. ред други космически апарати сега не представляват интерес за кандидат-милионерите, а някои може да са останали и в небитието.
      Някой го беше споменал това явление - че има набран сериозен кеш за читави позиции, които обаче се броят на пръсти. Дори и в Софикс имаше размествания, Вече го няма Оргахим (от бившия софикс), скоро след 10-тина дни изчезва и Еларг.
      Същевременно едва ли десетките милиони от Еларг ще се набият например в застрахователи от типа евроинс, булстрад или холдингови недоразумения като доверие, синергон, ихлбл или еврохолд (последните два са дори в софикс, а които са следили по-отдавна нещата при тях може и да имат предположение, че ако скочим в бичи пазар, за шпекулантите на тези два техни любими холдинга вероятно ги чака тесла с увеличение на капитала !!!) и т.н.
      Тоест читави позиции малко, и при натрупан кандидат-кеш над някакво ниво е вероятно, тук да се скочи бързо на други числа и над 11 и да няма корелация с бившето представяне на акцията преди кризата. А ако трайно се задържат постиженията в отчетите, може и по-бързо да видим една малка ракетка
      Все пак когато сити банк взеха дял от хювефарма, оценката им чрез закупеното оценяваше Биовета на към 150 млн, ако не бъркам със спомена за числото. А сега сме все още с капитализация под 50 млн
      Тук знае ли някой дали стандарта продадоха тяхното и дали да ги чакаме пак по на 3 лв да си вземем още малко от "дирижабъла" (както го наричаше Пепи)
      Не е препоръка
      Има резон в тва. Отделно много институционални имат портфейли главно навън, които вече не са профитабилни заради силния ръст на индексите там и очакваното обръщане на тренда при облигациите. Няма начин да не прегрупират и да влязат пари и от тях на борсата първо в читави стабилни позиции после в читави нестабилни и по-рискови. Една година ще съм булиш в тази акция после ще се насоча в други ракети като стане ясна политическата картина и кой кво убира от баницата след новите договорки за крадене на више ниво.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Martingale Разгледай мнение
        Тук я виждам цената бързо да фръкне към 10-11 след 4-6 месеца. След това застой докато други позиции ще хвърчат.
        От вчера обаче ме е обзело съмнение, че може да ни донесе и още по-положителна изненада. Сигурно ползваш мощен математически арсенал и статистика. Но точно статистическата история ме съмнява, че е доста "млада" и бих добавил предкризисна, а през последните 4 години бфб е изпаднала в нещо като депресия, като по-същественото е силно прегрупиране на капитала към възможно читави и дивидентни хартии.
        Ракети и избушеняци като Хидпн, Кмм-Шумен, КДН, Випом, Тича, Чугунолеене, полимери, метизи, елма, тодороф, соларпро, орфей клуб уелнес.. и.. ред други космически апарати сега не представляват интерес за кандидат-милионерите, а някои може да са останали и в небитието.
        Някой го беше споменал това явление - че има набран сериозен кеш за читави позиции, които обаче се броят на пръсти. Дори и в Софикс имаше размествания, Вече го няма Оргахим (от бившия софикс), скоро след 10-тина дни изчезва и Еларг.
        Същевременно едва ли десетките милиони от Еларг ще се набият например в застрахователи от типа евроинс, булстрад или холдингови недоразумения като доверие, синергон, ихлбл или еврохолд (последните два са дори в софикс, а които са следили по-отдавна нещата при тях може и да имат предположение, че ако скочим в бичи пазар, за шпекулантите на тези два техни любими холдинга вероятно ги чака тесла с увеличение на капитала !!!) и т.н.
        Тоест читави позиции малко, и при натрупан кандидат-кеш над някакво ниво е вероятно, тук да се скочи бързо на други числа и над 11 и да няма корелация с бившето представяне на акцията преди кризата. А ако трайно се задържат постиженията в отчетите, може и по-бързо да видим една малка ракетка
        Все пак когато сити банк взеха дял от хювефарма, оценката им чрез закупеното оценяваше Биовета на към 150 млн, ако не бъркам със спомена за числото. А сега сме все още с капитализация под 50 млн
        Тук знае ли някой дали стандарта продадоха тяхното и дали да ги чакаме пак по на 3 лв да си вземем още малко от "дирижабъла" (както го наричаше Пепи)
        Не е препоръка

        Коментар


        • Първоначално изпратено от padre Bonaventura Разгледай мнение
          И на мен така ми се струва. Ти успя ли да вземеш нещо, докато се чудеше, коя хартия да избереш ?
          Имам стари останали и слагах по малко. В краткосточен план позицията е много добра при мъждеещ пазар и умерено покачващ се, но при силно избухлив пазар е с малка корелация с него. Т.е. зависи кой какви прогнози си прави за целия пазар. Аз се надявам като кешират навън чужди инвеститори да влязат тук особено ако са с по-дългосрочен хоризонт. Именно за тях акцията е перфектна.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Martingale Разгледай мнение
            Тук я виждам цената бързо да фръкне към 10-11 след 4-6 месеца. След това застой докато други позиции ще хвърчат.
            И на мен така ми се струва. Ти успя ли да вземеш нещо, докато се чудеше, коя хартия да избереш ?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Silver Fox Разгледай мнение
              Ами надявам се да спечелите

              Но аз ще гледам от страни.

              Поздрави
              Тук я виждам цената бързо да фръкне към 10-11 след 4-6 месеца. След това застой докато други позиции ще хвърчат.

              Коментар


              • Евтините магистрали на ГЕРБ станаха златни
                28.03.2013 / 10:45 от: Десислава Колева, в. Сега
                Почти всички магистрали, които правителството на ГЕРБ строи, поскъпнаха въпреки заклинанията, че порочната практика с анексирането на договорите остава в тъмното минало на тройната коалиция. Клетвата се пропука още при първата магистрала "Люлин". Последваха я "Тракия" и "Струма". Анексите са пренебрегваната истина от управляващите за действителната стойност на новоизгражданите лотове. Смисълът на допълнителния договор е да се вземат допълнителни пари.

                Така някои участъци се оскъпиха двойно. Донякъде това бе предизвестено още при отварянето на офертите на строителните фирми, където падаха ценови рекорд след ценови рекорд - все в посока надолу.

                Заради кризата и жестоката борба за всяка поръчка строителният бранш даваше нереално ниски и дори дъмпингови цени. Обикновено именно цената беше критерият с най-висока тежест в конкурсите за магистралите. И тъй като не бяха предвидени механизми за предотвратяване на дъмпинга, договорите бяха сключени и бе въпрос на време да започнат да "гърмят" един по един.

                Някогашният регионален министър в кабинета "Борисов" и днешен президент Росен Плевнелиев неведнъж обясняваше, че от строителство на пътища са спестени 450 млн. лв. Дори само опитът да се изброи колко пъти дневно 365 дни в годината Борисов се хвалеше с най-евтините пътища в Европа, предизвиква психосоматични реакции. А министърката Лиляна Павлова като най-често показвана при рязането на ленти стигна до заветната позиция - министър с най-висок рейтинг и любимка на Борисов.

                Но тихомълком няколко месеца преди да паднат внезапно от власт, методиката за обществените поръчки за пътища се промени - водещото при тях стана инженерингът, т.е. проектирането и строителството, а не цената. Изпълнителят сам избира технологията, по която да строи в зависимост от техническите си възможности. И тук има риск - не е сигурно, че след като фирмата сама си проектира пътя, няма да оскъпи ненужно?

                Анексите потвърдиха съмненията, спестените суми за магистралите са балон. Тепърва държавата ще трябва да "компенсира" дъмпинговите цени на строителите. Над 84 млн. лв. допълнително бяха дадени за "Люлин" и две отсечки на "Тракия" и "Струма". Още 67 млн. лв. над договорените бяха дадени допълнително само за 7 км от Околовръстния път на София.

                В началото бе "Люлин"

                Единствената засега изцяло завършена магистрала у нас от цели 19 км повлече крак, след като бе построена за 185 млн. евро. Цената по договор бе 137 млн. евро. Поскъпването може да се погледне като по-малкото зло, защото всъщност строителят - турската фирма "Мапа Дженгиз", искаше увеличение на стойност 50% от договора. С анексирането на този договор се занимава известната комисия на Яне Янев за борба с корупцията по високите етажи на властта. От изслушването на бившия регионален министър Лиляна Павлова изобщо не стана ясно защо цената се е увеличила значително. Павлова изнесе тогава данни, че исковете за допълнителни пари са 39. 34 от тях са подадени до юли 2009 г., още 4 - до края на същата година (вече по времето на ГЕРБ) и един - през януари 2010 г. Павлова не съобщи каква е общата стойност на всичките искове.

                Основанията на турската фирма са най-различни, а някои странни - като преместване на път около мостовете, забавяне на чертеж, нарушение на строителните работи от страна на ДАИ, увеличаване на социалната осигуровка у нас, увеличаване на данъка върху горивата, неблагоприятни климатични условия и пр. От обясненията на Павлова не стана ясно кои основания държавата е счела за непреодолими, но все едно - съгласила се е и е платила допълнително 48 млн. лв.

                "През януари 2010 г. с изключително висока политическа протекция е даден картбланш на възложителя - да иска огромни суми и да покаже на обществото как сте намалили стойността. Плевнелиев се опита да внуши, че институциите са намалили цената", отправи тогава тежки обвинения депутатът от БСП Димчо Михалевски.

                Факт е обаче, че ГЕРБ стартира лоша поредица с "позлатяване" на магистралите си - при "Люлин" окончателната цена стана 9.6 млн. евро на км при първоначално заложени по договор 7.7 млн. евро. А километрите са 19.

                "Тракия" нагази в мочурища

                25 млн. лв. допълнително на държавата струваха мочурищата и високите подпочвени води на последния участък на "Тракия", които проектантът - сдружение "Виа план" - "Илия Бурда", очевидно "не е могъл" да предвиди. Впоследствие никой не пое отговорност за калпавия проект - нито изготвилите го, нито приелите го. Удивително бе, че парите отидоха при този, който ги поиска, въпреки че имаше две отделни нарочни обществени поръчки за тях. И двете поръчки за справяне с подгизването на лота между Ямбол и Карнобат спечели строителят - консорциум "Тракия IV", в който основният партньор е фирма "ПСТ холдинг", свързана с Васил Божков. Така строителят постигна цена от близо 210 млн. лв., или по 4.3 млн. лв. на км. Но спечели поръчката с оферта от 3.5 млн. лв. на км. След оскъпяването трите лота на "Тракия" се строяха за по 4.3 млн. лв. на км (Стара Загора - Нова Загора), по 3.8 млн. лв. (Нова Загора - Ямбол) и по 4.3 млн. лв. на км до Карнобат. Единствен този участък все още не е готов. А Борисов в последните дни на управлението си, докато се чудеше да си ходи или не, в пристъп на нежелание да остави властта заплаши, че ако подаде оставка, магистралата няма да бъде завършена навреме.

                "Струма" се сблъска с форсмажорни обстоятелства

                Строителят на лот 1 от "Струма" си намери друго извинение, за да получи допълнителни 11.4 млн. лв. над договорените. Така само за два месеца от началото на годината друг ценови рекорд в европейското пътно строителство си дойде на мястото. 17-километровата отсечка между Долна Диканя и Дупница набъбна от 70.2 млн. лв. на 81.6 млн. лв. Цената на километър, с която Плевнелиев като министър се хвалеше, скочи от 4.1 млн. лв. за км на 4.8 млн. лв. И официално евтината "Струма" се нареди сред най-скъпите ни магистрали.

                Първото поскъпване, поискано от консорциума между "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и италианската "Импреза", бе заради форсмажорни обстоятелства - "тежката метеорологична обстановка през януари и февруари 2012 г., с обилни снеговалежи и рекордно ниски температури". Оказа се, че тежкият сняг миналата зима е наводнил 4 от общо 17-те км. И строителят се сдоби със сертификат за форсмажор от Българската търговско-промишлена палата. Второто оскъпяване е дори по-любопитно и повтаря донякъде сценария с "Тракия".

                Изведнъж бе направено "откритието", че трябва да се построят два надлеза и трябва да се плати за материалите за тях. При положение че те съществуват в проекта. Надлезите са над жп линия и при пътен възел Долна Диканя. Защо тези дейности не са включени в обществената поръчка при избора на строител, не бяха дадени обяснения.

                Новият подход - да се обявява търг за инженеринг - за първи път се прилага при лот 2 на "Струма". За проектиране и строителство на 37-те км от Дупница до Благоевград консорциумът "Струма-ЛОТ 2" (където участват същите фирми, които строят и лот 1) ще получи близо 360 млн. лв. Това прави над 9.7 млн. лв. на километър. Така че новата методика доведе до двойно по-високи цени в магистралното строителство.

                Засега не се задава поскъпване и на другия строящ се лот на "Струма", "мечтата на поколения българи - магистрала до Солун". Цената тук на км се доближава до другите отсечки - по 4.5 млн. лв. Обаче прогнозната стойност на участъка на пътната агенция бе 100 млн. лв. без ДДС, а постигнатата цена - 56 млн. лв. без ДДС. Все още няма искания за допълнителни пари и за магистрала "Марица". Лот 2 от Димитровград до Харманли също се строи от сдружение около "ПСТ холдинг".

                Тези цени изглеждат странни

                на фона на участъка от магистрала "Хемус" от Шумен до Белокопитово например, който се строи за по 5.7 млн. лв. на км. Да не говорим за някой своеобразни рекорди на Столичната община като цена от 1 млн. лв. за 100 метра. ГЕРБ оскъпи не само магистралите, но и пътищата. Два участъка от Околовръстното шосе на София поскъпнаха без много обяснения. Двата километра от Южната дъга от "Симеоново" до "Младост" се строяха от ГБС за 44 млн. лв. За нея обаче бяха дадени още 3 млн. лв., защото се наложи да се мести инфраструктурата под трасето. Тази дейност, естествено, не бе включена в обществената поръчка.

                Пълна мистерия остана и защо държавата даде 97 млн. лв. на същата фирма за 4.5 км от Околовръстното от бул. "България" до "Симеоновско шосе", при положение че ГБС спечели търга за основното трасе с оферта от близо 33 млн. лв.

                Коментар


                • Ами надявам се да спечелите

                  Но аз ще гледам от страни.

                  Поздрави
                  Veni, Vidi, Vici

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Silver Fox Разгледай мнение
                    Най-вероятно са ги осчетоводили като приходи от продажби, не си го обяснявам по друг начин.

                    Още един RED FLAG - погледнете изменението на материалните запаси с близо 20 000 000 лева (това си е изменение с около 100%).

                    Нещо намирисва.

                    Лично мнение не е препоръка.
                    В момента се строи на територията на завода огромна стоманнобетонна сграда, по-висока от всичко което имат построено до момента, не съм гледал отчета и числата и дали има значение, но може да внася няколко милиона инвестиции или матряли.
                    http://www.youtube.com/watch?v=9-mDA1vRHOA&feature=related

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Silver Fox Разгледай мнение
                      Погледни в Q4 консолидирания в текущите пасиви / перо : задължения към свързани предприятия (увеличават се с 33 668 000 лева). Не са представени като входящ паричен поток от инвестиционна дейност (както се препоръчва по МСС), не са представени и като входящ паричен поток от финансова дейност, което означава, че са представени като входящ паричен поток от оперативна дейност. Това си е класическо напудряне на Паричния поток от оперативна дейност.

                      Според мен числата в отчетите на Биовет трябва да се разглеждат изключително предпазливо.

                      Поздрави.
                      Поздравления за опита да се вникне в детайлите.
                      Прав си да имаш съмнения като горните, когато става дума за българска компания, но, ако разгледаш добре отчета за 2012 година, ще видиш, че няма нищо нередно. Хювефарма не е благотворително дружество и всеки заем, дори към дъщерна компания, върви с определено възнаграждение, а именно лихва. В бележка 20.4 на отчета обаче са изброени лихвоносните заеми на Биовет, а там изненади няма. В същата справка са посочени търговски и други задължения, на обща стойност 76 675 хил. лева, спрямо 38 120 предходната година. Ако погледнеш и справка 22, ще видиш, че сделките със свързани лица през 2012 бележат същесвен ръст, обусловен от общия ръст на продажбите за периода.
                      Т.е., лично мнение, на база факти в отчета, не смятам, че има основателни притеснения за неправилно класифицирани парични потоци. Задълженията към свързани предприятия са изцяло в резултат на обичайните търговски взаимоотношения между тях, а именно - продажба на продукция. Просто Хювефарма авансира голяма част от сделките, за да осигури оборотни средства на Биовет. В това няма нищо незаконно, още по-малко пък съмнително, когато става дума за основен контрагент, какъвто е компанията-майка.
                      Имам някакви акции. Не е препоръка за каквото и да било инвестиционно решение.

                      Коментар


                      • Silver Fox, ами то ако се не лъжа продажбите навън минават като продажби на Хювефарма и тези продажби на свързани лица са реалните им продажби. Нормално да има задължения/аванси и/или вземания (отделно пък когато част от кредитите за новия завод са кредити към Хювефарма и те с вътрешни трансфери отиват в Биовет). Разбира се това си е риск, който не може да бъде отречен, но след заемите от Сити и забитите там ограничения относно ЕБИТДА всичко е наред.

                        Относно продукцията и незавършеното - не забравяй че юли месец тръгна новия завод, работи се на непрекъснат режим на работа и явно не могат от първия ден да продават 100% от продукцията. Явно обаче са уверени в продажбата и трупат запаси дето ще реализират в един момент. Така че хич не е лошо това.

                        Коментар


                        • Най-вероятно са ги осчетоводили като постъпления от клиенти, не си го обяснявам по друг начин.

                          Още един RED FLAG - погледнете изменението на материалните запаси с близо 20 000 000 лева (това си е изменение с около 100%).

                          Нещо намирисва.

                          Лично мнение не е препоръка.
                          Last edited by Silver Fox; 30.04.2013, 13:04.
                          Veni, Vidi, Vici

                          Коментар


                          • В годишния консолидиран за 2012 ОПП-то е 32 208 000 лева едно много хубаво на пръв поглед число.

                            Но ако махнеш паричния поток от свързани предприятия в размер на 33 668 000 лева, какво се получава тогава???
                            Veni, Vidi, Vici

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от vigilant Разгледай мнение
                              Какво не ти харесва в ОПП - за мен е ок. По скоро всяко Q вадят някакви плащания за ДМА и никъде не обясняват за какво иде реч - ако имат нови инвестиции, какво очакват или още плащат по миналогодишните. Изобщо като инфо към пазара ги намирам на посредствено ниво. Примерно звъня на ДВИ , прехвърлят ме на гл. счетоводител , завалийката говори някакви работи и те така.
                              Имате ли инфо относно приходите от когенерация - може ли да се очакват проблеми при промяна на конюктурата в енергийния сектор - те са сериозно приходно перо за дружеството.
                              По мое мнение влизането на фонда в Хювефарма води до натиск за изсветляване - поне последната година говори за това. Въпреки не съвсем коректното поведение към пазара считам компанията за перспективна. Водеща акция ми е , не е препоръка.
                              Погледни в Q4 консолидирания в текущите пасиви / перо : задължения към свързани предприятия (увеличават се с 33 668 000 лева). Не са представени като входящ паричен поток от инвестиционна дейност (както се препоръчва по МСС), не са представени и като входящ паричен поток от финансова дейност, което означава, че са представени като входящ паричен поток от оперативна дейност. Това си е класическо напудряне на Паричния поток от оперативна дейност.

                              Според мен числата в отчетите на Биовет трябва да се разглеждат изключително предпазливо.

                              Поздрави.
                              Veni, Vidi, Vici

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнение
                                Ами нали затова си го обичаме родното БФБ
                                Просто няма качествени компании на пазара, а борсовия кеш вече се консолидира и посъбра доста, особено след първия подем през зимата а и сега особено след терминацията на еларга, която чука на вратата (в стил Геко).
                                Затова се случва много кеш да се натиска за една компания, като се разбере, че става качествена. А вие, които сте останали на бфб с 6 цифрени портфейли, просто навсякъде имате хартии (защото и не е възможно толкова лесно на бфб да се брули от пазар, освен ако няма нещо уговорено).
                                А, като стоите с голяма част от порфейла в хартии и щом все някоя книга вземе да покаже добър, отчет вие я имате.
                                Елементарна е причината да улучвате - просто няма качествени компании на бфб и първата която покаже добра кондиция - кеша веднага се втурва към нея Няма лошо разбира се.
                                Нека има повече такива като Биовет
                                http://www.youtube.com/watch?v=9-mDA1vRHOA&feature=related

                                Коментар

                                Working...
                                X