v-k Sega- България е на 14-о място в класацията на най-предпочитаните дестинации на руските туристи по данни на руската статистическа служба. През 2005 г. 6.8 млн. руснаци са летували в чужбина
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Златни пясъци AД (ZLP)
Collapse
X
-
Национална кампания за проверки на туристическите обекти ще проведе КТЗП през април
03 април 2006 | 12:22 | Агенция "Фокус"
София. Комисията по търговия и защита на потребителите (КТЗП) започва проверки на туристическите обекти, след като неколкократно предупреди за това, съобщиха за Агенция “Фокус” от КТЗП. Съобщението направи председателят на комисията Дамян Лазаров на 22 март на пресконференция във Варна. Във връзка с това в план-програмата за дейността на КТЗП през април е зададена национална кампания “Надзор на пазара при предлагане на туристически услуги”, като за приоритетни са посочени туристическите обекти по курортните комплекси.
Кампанията се предприема с цел превенция и осигуряване на изрядност при предлагането на туристическите услуги по време на предстоящия летен сезон `2006.
През април Комисията по търговия и защита на потребителите ще извършва инспекции и по други четири национални кампании. По темата „Безопасност на стоките” инспекторите на КТЗП ще осъществяват проверки в обекти, предлагащи стоки, за които има предварителна информация от нотификации, получени по система RAPEX; в обекти предлагащи стоки, които са доказано опасни и разкрити от КТЗП; и в обекти, предлагащи нехранителни стоки, за които има основателни съмнения, че са опасни.
Проверки ще има и по сигнали и жалби от потребители, както и проследяващи и последващи кампании за открити и забранени за реализация опасни стоки. По националните кампании за надзор на пазара на обувки и на текстил ще бъде проверявано дали търговецът обезпечава правото на потребителя да получи информация за стоката, преди да я закупи, спазват ли изискванията за обявяването на цените, етикетирането, предоставя ли инструкции за ползване и издава ли документ за продажба.
Този месец КТЗП има национална кампания за надзор на пазара на резервни части за моторни превозни средства. По нея инспекторите ще проверяват за коректността по отношение право на информация, етикетиране, инструкции за употреба, обявяване на цените и издаване на документ за продажба.
Поради увеличилия се брой жалби и сигнали на потребители от Пловдив, че не се предоставя информация за предлаганите битови електроуреди, този месец за града е зададена регионална кампания на тази тема. Във връзка с характера на сезона, за РД Монтана и РД Русе е обявена регионална кампания “Цени на услуги” и по нея ще бъдат проверявани автосервизите и фризьорските салони. РД Бургас ще извършва приоритетно проверки в обекти, предлагащи стоки за домакинството /домашни потреби/ и аксесоари за баня по отношение право на информация, етикетиране, инструкции за ползване, обявяване на цени, издаване на документи за продажба. През април инспекторите от РД София и РД Варна ще извършват проверки в обекти, предлагащи хранителни стоки. При тях ще се следи за коректното обявяване на цените в съответствие с нормативните изисквания. Това се налага от значителния брой нарушения, които бяха установени от комисията при проведената интензивна еднодневна кампания на 13 март във връзка със Световния ден на потребителя.
Комисията по търговия и защита на потребителите има готовност да извършва съвместни проверки с представители на други институции по инициатива и на двете страни.
Коментар
-
инвестиции предлага създаването на консултатитвен бизнес център
03 април 2006 | 15:23 | Агенция "Фокус"
Несебър. Да бъде открит национален консултативен бизнес център, в който да се представят всички възможности за инвестиции в страната. Това предлага в писмо до Министерството на икономиката председателят на Асоциацията за насърчаване на чуждестранните инвестиции в България – несебърският предприемач Чавдар Александров, съобщиха от пресцентъра на сдружението. Предложението му е свързано с идеята на ведомството частният бизнес да направи своите виждания за промени и допълнения в Закона за насърчаване на инвестициите.
Александров предлага новият център да бъде специализиран в две основни направления - информационно обслужване и консултанска дейност на чужди компании, имащи интерес към инвестиции в страната.
Идеята е бизнесът да получават пълна актуална информация за регионалните пазари, възможностите за инвестиции в производство, търговия и туризъм, условията за износ и внос, консултански услуги и други въпроси.
Коментар
-
България е приела с 30% повече британски туристи в последните 2 години
30.03.2006 19:23
През последните две години британските туристи, посетили България, са се увеличили с 30 процента. Това съобщи днес във Варна посланикът на Великобритания у нас Джереми Хил.
Той пристигна във Варна снощи с първия полет по редовната линия от Лондон до Варна. Посланик Хил по-късно днес ще изнесе лекция на тема "Европейската интеграция - предизвикателства и перспективи".
Според дипломата и през този туристически сезон ще има увеличение на туристите от Обединеното кралство. Джереми Хил добави, че през миналата година Великобритания е била на второ място по инвестиции у нас. Увеличават се и търговските взаимоотношения между двете страни като през миналата година вносът от Великобритания е бил по-голям с 41 процента.
Износът от България за Великобритания пък се е увеличил с 25 на сто, посочи Хил. Според него сред основните предизвикателства пред страната ни по пътя й към ЕС е изграждането на инфраструктурата. Той допълни, че става въпрос за пътните връзки, за инфраструктурата на летищата и на пристанищата, и др.
Коментар
-
135 пътници пристигнаха с новата линия на Бритиш Еъруейз
30.03.06 09:18
Източник: БТА
135 пътника пристигнаха вечерта на 29 март с първия полет по новата редовната линия на "Бритиш Еъруейз" Лондон - Варна - Лондон.
Сред долетялите от Лондон с новата линия бе и посланикът на Великобритания у нас Джеръми Хил, предаде БТА. Полетите от летищата Варна-Гетуик ще се изпълняват два пъти седмично - в сряда и събота. От 5 юни честотата им ще бъде увеличена на четири пъти седмично, съобщи търговският мениджър на Бритиш Еъруейз за Централна и Източна Европа Дарън Пийк.Редовната линия ще бъде обслужвана със самолет Боинг 737-400, който разполага със 146 места. Цената на билета от Варна до Лондон е най-атрактивната, предлагана от британската авиокомпания до този момент - 200 евро в двете посоки. Цената на билета важи за едногодишен период. Снимка: BulPhoto - Първият самолет на British Airways кацна на летище Варна.
Коментар
-
47% ръст на германците по Северното Черноморие
Тази година имаме 12,1 % ръст на немските туристи за Южното Черноморие и 46,7 на сто ръст за Северното Черноморие.Това заяви Христо Колев, генерален представител за България на немския туристически оператор "Томас Кук" на среща в Несебър на водещите туроператори и експерти в туризма. В Слънчев бряг се очаква и рекорден ръст от 50 на сто повече английски туристи. Някои от хотелите в курорта вече са предплатени на 100 процента за целия сезон, от 30 до 80 на сто са заетите места в други хотели, но записванията на туристи за тях продължават, отбелязаха експертите.
"Най-големият български курорт сега разполага със 70 400 хотелски легла и 36 000 апартамента", уточни Малина Бакалова, изпълнителен директор на "Слънчев бряг" АД.
Туристическият сезон в Слънчев бряг ще започне тази година на 4 май с първите туристи от Германия.
Средно между 9 и 11 на сто повече туристи очаква курортътг през новия туристически сезон спрямо миналата година.
Коментар
-
Чакаме 20% повече германски туристи
Очакванията са за увеличение броя на германските туристи това лято, възможно е ръстът да бъде 20 на сто спрямо миналата година. Това сочат прогнозите на някои наши туроператори, отчитайки записванията. По този начин ще се компенсира и спада, който се получи през миналата година. 20 на сто повече германски туристи очакват от "Некерман". С по-лоши показатели и задържане на нивото от м.г. е друг световен туроператор - ТУИ. България е едно от най-стабилните направления за руския туристически пазар - ежегодното увеличение на броя на туристите съставя 10-15 %, коментира вчера руското електронно издание "Травел".
Значително се е увеличил броя на комбинираните пътувания, когато планинският или зимният отдих се съчетават с балнеолечение. Освен трите най-известни и популярни на руския пазар зимни курорти - Банско, Пампорово и Боровец - в България се появяват нови туристически направления, допълва още изданието.
В края на миналата седмица след приключването на руската туристическа борса МИТТ стана ясно, че с 20 на сто повече ще бъдат и почиващите това лято у нас руски туристи
Коментар
-
ДДС за хотелиерски услуги става седем процента
30 март 2006 | 15:30 | Агенция "Фокус"
София. Седем процента ще е ДДС за хотелиерски услуги от 1 януари 2007 г. според приетия днес от Правителството Проектозакон за ДДС, съобщи на пресконференция финансовият министър Пламен Орешарски, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Орешарски уточни, че тези 7 процента плавно ще нарастват във времето до 20 процента. Министърът не уточни преходния период, но подчерта, че размерът на ДДС върху туристическите пакети за чужденци, посещаващи България, се променя от 7 на 20 процента от 1 януари 2006 г. Правителството ще повиши субсидиите за туристическия отрасъл и ще заделя преференциално средства за туристическите обекти и курорти, които привличат чужденци, каза още министърът.
Проектозаконът за ДДС предвижда още доброволна регистрация по ДДС на всички желаещи фирми, като се запазва прагът от 50 000 лева за задължителна регистрация по ДДС. От 1 януари 2007 отпада ДДС-сметката, която, според правителството, е изиграла своята роля. В момента салдата по ДДС-сметката са около половин милиард лева, съобщи зам. министър Георги Кадиев. И подчерта, че с отпадането на ДДС-сметката се освобождават годишно около 40 млн.лв, които се плащат от фирмите като банкови такси.
Проектозаконът предвижда при внос на нов автомобил, да се плаща ДДС върху неговата стойност от лицето/фирмата, която го е внесла и независимо дали частното лице е регистрирано по ДДС.
Запазва се тримесечната процедура за приспадане на ДДС, като срокът за възстановяване след тази процедура е 45 дни. Съкратен 30-дневен срок е налице за възстановяване на ДДС, когато лицето е извършило облагаеми доставки с нулева ставка над 30 процента от всички извършени от него облагаеми доставки, както и когато лицето е получило разрешение от министъра на финансите във връзка с реализиране на инвестиционен проект.
Коментар
-
Приемането на еврото ще ни увеличи туристите
Татяна Димитрова
Когато България се присъедини към еврозоната, броят на туристите й от трети страни ще се увеличи, защото е много удобно да се посещават отделни държави, без да се прибягва до услугите на чейндж бюра. Това заяви пред журналисти Фредерик Бурш, финансист на американската асоциация на туристическите агенции.
Той поощри България в поставянето на табели на латиница, тъй като американските туристи не могат да четат на кирилица и това им създава проблеми. Бурш е в София по покана на Агенцията по туризъм.
Той каза, че ще подкрепи кандидатурата на България да бъде домакин през 2008-ма година на ежегодната годишна среща на членовете на Асоциацията, което означава да приемем 1500 души от цял свят.
Според Фредерик Бурш шансът за това не е малък, тъй като той е видял, че в София и Пловдив има много хотели с категория 4 и 5 звезди, които отговарят на изискванията за обслужване, приети и в САЩ.
Коментар
-
Травел”: България се готви за рекорден туристически сезон
29 март 2006
Източник: FOCUS
Москва. България е едно от най-стабилните направления за руския туристически пазар – ежегодното увеличение на броя на туристите съставя 10-15 %, коментира днес руското електронно издание Травел.Значително се е увеличил броя на комбинираните пътувания, когато планинският или зимният отдих се съчетават с балнеолечение. Освен трите най-известни и популярни на руския пазар зимни курорти – Банско, Пампорово и Боровец – в България се появяват нови туристически направления, разширява се инфраструктурата за отдих, допълва изданието.
Коментар
-
България и Украйна имат традиционно добри отношения в областта на туризма, заяви украинският министър Игор Лиховой
29 март 2006 | 16:37 | Агенция "Фокус"
Киев/София. Министърът на културата и туризма на Украйна Игор Лиховой откри в Киев най-голямата туристическа проява в страната “Украйна – пътешествия и туризъм 2006 / UІTT 2006/, предаде кореспондент на Агенция “Фокус” в украинската столица.
Изложението е разположено на 10 500 квадратни метра в Международния изложбен център, участниците са от 40 държави, общо 850 чужди и украински фирми.
България има най-големия си национален щанд досега, предоставен от Държавната агенция по туризъм. На 104 квадратни метра са разположени 28 фирми с амбиция на украинския туристически пазар.
На откриването бе и посланикът ни в Украйна Ангел Ганев. Край българския щанд на въпрос на Агенция “Фокус” за нивото на двустранните връзки в туризма министър Игор Лиховой подчерта: “Имаме традиционно добри туристически връзки. Ние сме съседи и имаме твърде добри исторически контакти. А туристическите услуги трябва да повдигнем на действително съвременно ниво. Очевидно съществуват още много потенциални възможности и в двете страни. Смятам, че подобни заключения ще ни изведат на по-висока орбита, ще укрепят връзките. Ние имаме много общо в миналото, но според мен още повече ни предстои в бъдещето.”
Ръководителят на службата за търговско-икономическо сътрудничестно при посолството Мария Александрова уточни, че засега туристите от Украйна към България заемат 14 място на туристическия ни пазар. Според новите разширителни правила за отчет в туризма на Световната туристическа организация, страната ни са посетили 83 746 украинци. Това е увеличение от 12.06% в сравнение с предходната година.
Консулът в Киев Борислав Чакъров подчерта, че към консулската служба има акредитирани 190 туристически фирми. През летния сезон визите за организирани туристи се издават без никакви задръжки за 24 часа. Създадена е много добра организация за приемане и обработване на документите, през лятото службата подсилват и командировани от България служители.
Представителите на няколко фирми обобщават настроенията към българското направление на украинския пазар:
Елена Хитова, агенция USB – работят с Украйна от 1998 г. Нямат засега представителство в Киев. Тази година имат изключителни резултати в зимния туризъм. Що се отнася до СПА-туризма – смятат, че това е бъдещето и работят за него - за Девин, Сандански, Хисар.
Вера Димитрова, Астрал Холидейс: От 2 години сме в Киев, но вече стоим много добре. Представяме летни и планински програми, обиколни турове и много спа-туризъм. Очаква увеличение на туристите към България.
Елена Трендафилова, фирма Ландис – представят Южното Черноморие. Десета година са в Украйна, която е била техен първи пазар. След няколкогодишно затишие от миналата година рязко се засили интереса към България. Ориентацията е към хотелите от по-висока категория – над 3 плюс. Доста потенциални клиенти има за клубни хотели. Надяваме се на добър сезон, колегите от Киев подготвиха няколко чартърни програми.
Витали Черевати, представител на Алма-тур в Киев. С България се занимава от 1997 г. “Днес отбелязваме първата година от откриването на представителството в Киев. Въпреки, че заработихме в крачка пред летния сезон, успяхме да изпратим около 1000 туристи миналата година. Летните курорти са популярни и има непрекъснато увеличение на търсенето годишно с 10-15%.” Той определя обаче като “колосално” тазгодишното търсене на зимни български планински курорти. За сравнение – през последните 10 години нямало нито един чартърен полет, докато през отминаващия сезон са вдигнали 4 чартъра за София и 1 за Пловдив, при това без да се смятат двата редовни полета Киев-София.
Директорът на Солвекс Галин Георгиев е в Киев направо след московското изложение: “Имаме представителство, щяхме да го закриваме поради голям спад, но последната година-две пазарът започна да се развива и решихме да остане. Много ни радва оживлението към зимните курорти, което показва, че в Украйна вече има достатъчно платежоспособни клиенти, готови да купуват почивка в 4 и 5 звездни хотели. Надяваме се след изминаващия окуражително зимен сезон, летният да даде също добри резултати от порядъка на 15-20 процента увеличение. Новостите ни тази година са в сферата на най-динамично, според мен, развиващия се в България продукт – балнеоложкия. Издадохме каталог. Продуктът е свързан с твърде платежоспособна клиентела, хотелиерите досега реагират с желание и помощ, необходима е и повече подкрепа от Агенциято по туризъм.”
От Московската туристическа борса в Киевското изложение участва и Олег Туманов от фирма “Москва-Интерцентър”, първопроходец на частния туристически бизнес към България още от 1988 година. Оттогава развива туризъм за хора с високи доходи за целия свят, обслужва ВИП-персони. За първи път е на изложбата в Киев след като във фирмата му установили през годината, че извън сезона всеки втори или трети техен клиент е от Украйна. Препоръката му към българските хотелиери е да разберат действително, че стандартът на руските и украинските туристи се е променил, те има повишени изисквания и искат обслужване, отговарящо на звездите на хотелите.
Хит на изложението е неизвестна засега по света българска дизайнерска фирма. Българският щанд е направен от нашата фирма Noisy. Фирмата е от 10 години в дизайнерския бизнес, но последната година им открива пътя към световните изложения. Техният представител Росен Кръстев откроява - от миналата година разработихме нова тенденция и нови материали, харесаха се на изложения. Съотношението цена-качество се оказа перфектно. В резултат освен българския, на Берлинската туристическа изложба правят руския и украинския щанд. За Лондонското изложение към този комплект се прибавят френския национален щанд и щанд на град Москва. “Реклармираме така и България – всички тук говорят за българите, а не за фирмата Noisy”, отбелязва г-н Кръстев. “Щандовете все пак са един детайл, по-важно е да се изгради цялостна Национална рекламна туристическа политика, каквато засега отсъства”.
Ще отбележим и един доста тревожен извод от първия ден на изложението в Киев - по мнението на доста почивали у нас украинци с възможности, ако в България продължи непрофесионалното масирано застрояване на курортите, те са склонни да сменят туристическото направление с друго.
Коментар
-
През тази година българските хотелиери очакват с около 10 на сто повече руски туристи, съобщи Арбен Караджа
25.03.06 13:53
Източник: FOCUS
Москва. България се представи изключително добре на туристическото изложение в Москва “МИТТ 2006”, заяви от руската столица за Агенция “Фокус” в последния ден на изложението Арбен Караджа, член на Сдружението на хотелиерите в Сандански.Той прогнозира руските туристи през тази година да са с около 10% повече, в сравнение с 2005 година. Към българските курорти са проявили интерес и туроператори от Украйна и Молдова.България е известна предимно с Черноморието и ски туризма, но българските хотелиери работят, за да представят спа туризма и балнеологията. Тези предложения бяха посрещнати с доста голям интерес, съобщи още Арбен Караджа.Надежда БОЧЕВА
Коментар
-
УИ ще доведе двойно повече британски туристи
Мирослав ИВАНОВ | днес, 17:56
Туристическият концерн ТУИ - Великобритания (TUI UK), очаква да доведе двойно повече туристи през лятото по българското Черноморие, обяви управителят на "ТУИ България" Валентин Йосифов. Компанията се надява да изпрати на почивка в курортите около 70 хил. британци. За сравнение, през миналата година техният брой е бил 33 хил., каза Йосифов. Британските туристи, които води ТУИ - Великобритания, пристигат чрез дъщерните му туроператори "Томсън" и "Портланд холидейз дайрект". От това лято до морските летища Варна и Бургас чартърни полети планира да прави авиокомпанията "Томсънфлай", която е част от концерна ТУИ. На интернет страницата на авиопревозвача обаче все още не са обявени разписанията до България.
Туроператорът "Портланд холидейз дайрект" продава пакети с почивки в осем хотела в курортите ни. В Златни пясъци това са комплексите "РИУ Арабела", "Одесос" и "Клуб-хотел РИУ Болеро". От Обзор е представен само хотел "РИУ Хелиос бей". От Слънчев бряг - хотелите "РИУ Хелиос", "РИУ палас Хелена сендс" и "Маджестик хотел и апартмънт". В интернет страницата на "Томсън" не са обявени българските хотели, с които работи туроператорът.
За разлика от ТУИ - Великобритания, други британски компании отчитат за пръв път през тази година спад и забавяне на интереса към офертите за летни почивки в България. Британският пазар е вторият по важност за туристическия бранш у нас след германския. Концернът "Фърст чойз" регистрира към началото на март рекорден спад от 20% спрямо същия период на миналата година. "Болкан холидейз - Лондон" беше на минус 3-4%. Двата туроператора водят най-много британци у нас. "Май травел" отчита 5% повече записвания, но оперира с много малък капацитет в България спрямо възможностите си. Едно от обясненията на туроператорите за незадоволителния темп е, че потенциалните туристи от Великобритания изчакват по-изгодни оферти за записвания в последния момент (т.нар. last minutes) най-вече за юли и август. На практика засега единствено ТУИ - Великобритания, и "Томас Кук" -Великобритания, удържат добри резултати от дейността си у нас
Коментар
-
България ще участва със самостоятелен щанд на международно туристическо изложение в Киев
28 март 2006 | 12:44 | Агенция "Фокус"
София. От 29 март до 1 април 2006г. в гр. Киев, Украйна ще се проведе международното туристическо изложение UITT’2006.
Държавната агенция по туризъм в качеството си на организатор и координатор на представянето на България на борсата е заявила българското участие с национален щанд от 104 кв.м. На щанда ще присъствуват 27 фирми – “Алма тур”, “Алфа сървис”, “Арт 54”, “Балкан Експрес Тревъл Асистенс”, “Бългериан Вип Турс”, “ТА Велт”, “ДМ Травъл”, “Делта 2001”, “Диа Турс”, “Златен Тур”, “Квинта – 94”, “Ландис”, “Лот”, “ММЦ “Сердика”, “Морска звезда”, “Нагена”, “Олимпия Груп”, “Престиж Интер Тур”, “Рики –А Тур”, “Солвекс”, “Съюз Спутник БГ”, “Теди Кам”, “Турал”, “Фаворит”, “Ферател”, “Холидей Травъл” ООД.
UITT’2006 е най – голямото туристическо изложение в Украйна. Тази година има своето осмо издание. Това е единственото туристическо изложение в Киев преди началото на летния туристически сезон и негов организатор е ITE Travel Exhibitions.
На UITT’2006 ежегодно си дават среща фирми – изложителки от над 50 страни, работещи в областта на туризма, и се отбелязват повече от 25 000 посещения на търговска публика и журналисти, пишещи за туризма.
Поради голямото значение на Международното туристическо изложение UITT’2006 за българския туристически пазар, България присъства на него от първото му издание със самостоятелен национален щанд.
Коментар
Коментар