IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Рестарт на българката икономика, липса на работни места и къде е спасението?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pronto Разгледай мнение
    Ти като се изнесе, лошо ли ти е, нещастен ли си? Под геноцид ли се смяташ?
    ИПИто не дава кредити. И много малко от съветите му въобще достигат до политически уши.
    Икономическите проблемите на България идват от желанието на немалка част от хората и на голяма от политиците да утвърдят руско-корупционния модел на развитие у нас /най-вече защото гарантира лесно богатство на властимащите/. ИПИто и повечето му идеи са щ против това.
    650 лева, последна в ЕС - да. Но първа в Евразийския съюз и възможните му кандидати.


    И като го няма ИПИто в Беларус, Русия или Сърбия, ще кажеш че напреднаха икономически ....
    незнам няаам думи , нищо продължавай да дерзаеш и да се чудиш що е така в България желая ти успех Даскалката по математика казваше навремето "Който е прост то е за постоянно"

    Коментар


    • Първоначално изпратено от michaelis12 Разгледай мнение
      ами незнам дали са "врагове на народа" но тези фондации и чудеса са от прехода при нас. От тогава населението на България е намаляло драстично и продължават да се изнасят.

      За година населението на България е намаляло с близо 50 хил. души
      http://www.investor.bg/ikonomika-i-p...-dushi-215159/

      През 2016г. в 21 век в България - Европейски Съюз средната заплата е 650лв.
      ИПИто където те кефят ти дават жилищни кредити от 8% лихва за 30г. при положение, че в ЕС са 1,5 - 2% освен това цените на жилищата са с цени по-скъпи от Германия ....
      Ваша си работа както си прецените
      Ти като се изнесе, лошо ли ти е, нещастен ли си? Под геноцид ли се смяташ?
      ИПИто не дава кредити. И много малко от съветите му въобще достигат до политически уши.
      Икономическите проблемите на България идват от желанието на немалка част от хората и на голяма от политиците да утвърдят руско-корупционния модел на развитие у нас /най-вече защото гарантира лесно богатство на властимащите/. ИПИто и повечето му идеи са щ против това.
      650 лева, последна в ЕС - да. Но първа в Евразийския съюз и възможните му кандидати.

      И като го няма ИПИто в Беларус, Русия или Сърбия, ще кажеш че напреднаха икономически ....
      Last edited by Pronto; 18.04.2016, 12:20.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pronto Разгледай мнение
        Ах, поредният списък с враговете на народа. Що ли за хора ги съставят.
        А ИПИто ме кефят, жалко, че никой не ги слуша.
        ами незнам дали са "врагове на народа" но тези фондации и чудеса са от прехода при нас. От тогава населението на България е намаляло драстично и продължават да се изнасят.

        За година населението на България е намаляло с близо 50 хил. души
        http://www.investor.bg/ikonomika-i-p...-dushi-215159/

        През 2016г. в 21 век в България - Европейски Съюз средната заплата е 650лв.
        ИПИто където те кефят ти дават жилищни кредити от 8% лихва за 30г. при положение, че в ЕС са 1,5 - 2% освен това цените на жилищата са с цени по-скъпи от Германия ....
        Ваша си работа както си прецените

        Коментар


        • Ах, поредният списък с враговете на народа. Що ли за хора ги съставят.
          А ИПИто ме кефят, жалко, че никой не ги слуша.

          Коментар


          • Спасението ви е ей тука махате ги тея вампири и нема да имате проблеми с Българската икономика или се изнасяте от държавата това е другия вариянт ....

            МРЕЖАТА – соросоиди, „експерти“ и think tanks (листа)
            https://anonybulgaria.wordpress.com/...1%D1%82%D0%B0/

            Отворено общество (ОО)

            Център за изследване на демокрацията (ЦИД)

            Център за либерални стратегии (ЦЛС)

            Център за социални практики (ЦСП)

            Атлантическия клуб в България (АКБ)

            Д-р Соломон Паси
            Основател, Президент ......

            Фондация Европейски Институт

            Институт за пазарна икономика (ИПИ)

            Левон Хампарцумян

            Институт за регионални и международни изследвания (ИРМИ)

            ЦЕНТЪР ЗА АКАДЕМИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ (ЦАИ)

            Фондация „Америка за България

            Центърът за икономическо развитие

            Нов Български Университет (НБУ)
            Богдан Богданов, директор на Управителния съвет на Нов български университет, бивш председател на фондация „Отворено общество“.

            Български хелзинкски комитет (БХК)

            Красимир Кънев

            Институт „Разум” (Списание Разум)

            Екатерина Михайлова, председател на УС
            ...................
            и т.н. и т.н.

            Коментар


            • Какво ни казва МВФ /уф, и аз не го обичам, особено откак се обърна на 180 градуса и започна да проповядва само харчове, но данните са му просто една сбирка от националните текива плюс малка редакция на фонда/:
              1. БВП на калпак в Беларус за 2015 е било 5,750 долара
              2. Същото в България е било 6,800 или с 18%. /впрочем на Сърбия е било 5,120/

              Нуждата не за рестарт, а за реакселация на българската икономика е въпиюща, ама наистина ли по белоруски, или по-широко по Евроазийския модел...

              Коментар


              • Липсата на работни места се дължи на наситеността в дадени отрасли и пълната лиспа на специалисти в други. Колкото и да се развива икономиката, докато не стане всичко равно активно, няма шанс за стабилизация.

                Коментар


                • http://naviny.by/rubrics/politic/201...es_112_190766/


                  20 лет впустую. Беларусь возвращается в «лихие 90-е»

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                    Протекционизма е друго - защита на местно производство, което в случая с колите липсва. Дебелите данъци от тоя тип водят само до израждане - инициативните си бият камшика другаде и обезкървяват страната, остават лузърите които така или иначе социалната система си поддържа Двата компонента заедно водят до временна крехка конструкция, която в Дания не може да се поддържа от ресурси какъвто е случая с Норге
                    Протекционизъм е, не в частност - авто-индустрията. Произвеждат колелета, за сметка на коли
                    Останалите пари от покупката на по-евтино МПС - поне част си остават в тяхната икономика, вместо да влизат в немската.
                    И аз не съм фен на такива данъчни политико, но при тях - работи.

                    А фактът, че номера на милионерите им (в $) расте по-бързо, от броя на милионерите в останалите страни от ЕС28 - е показен, за това, че проблем с обезкървяване няма, а нещастниците на социалки - те са навсякъде.
                    http://cphpost.dk/news/almost-70000-...s-dollars.html

                    Пак казвам - и аз съм на твоето мнение, че такива политики не са в плус на народа, като цяло, но очевидно в скандинавските страни - работят.
                    #dagoduhatbednite

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от vankata23 Разгледай мнение
                      Е да, нали такава им е целта - да обезсърчат народа да потребява стоки произведени в друга държава ака протекционизъм, ама обвит в захаросана обвивка.
                      Решили са да не си измерват имането в биимър, бенц или бентли - дали е добро за крайния потребител - всеки сам да си решава, дали иска такава държава, или не.
                      Според мен, също, тея 170% са дивотия, но едни 40-50% данък от стойността за регистрация - изглежда ми здравословен, ако с тея парички се прави...метро да речем, ама не от прасчо и крадливата компания, а от смислена група хора.

                      А относно начина им на забавление - той не е следствие от данъчните им политики, те са си такива. Като се работи - се работи яко, като се купонясва - се купонясва яко. Те и тук, всеки петък и събота са под масата, повръщане навсякъде и т.н. Не го правят само на слънчака..

                      Икономиката е проста наука...въвеждаш протекционизъм - намаляваш консумацията на обществото от стока а, за сметка на стока б. Ако стока а се произвежда в чужденция, а стока б - в собствената старна, понякога (не винаги) - има икономическа логика от такива мерки.

                      пс. В дания корупция си има, както навсякъде, но не е толкова изявена. В България - такива мерки с протекционизъм - ефект няма има, защото "излишъка" ака печалбата за обществото от гореспоменатия протекционизъм ще бъде изядена от група хора, дето ще сформират картел. Пример от учебника е горивата в БГ и техните цени, добре, че се намери този Марешки да покаже нагледно за какво иде реч.

                      Протекционизма е друго - защита на местно производство, което в случая с колите липсва. Дебелите данъци от тоя тип водят само до израждане - инициативните си бият камшика другаде и обезкървяват страната, остават лузърите които така или иначе социалната система си поддържа Двата компонента заедно водят до временна крехка конструкция, която в Дания не може да се поддържа от ресурси какъвто е случая с Норге

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                        Точно подобни мерки обезсърчават народа да произвежда и потребява. Norge се опитва да върти подобни номера, затуй и норвежците псуват Ама няма лошо, все някой трябва да кара и 1.0 колички да става за смях, докато отстрани го смятат за богат. Богата държава не значи богат народ - по тоя начин единствено бедните не са чак толкова бедни, за сметка на липсата и на богати. Крайния ефект се вижда по плажовете и круизите - такива хора печелят у дома, стискат - и после му отвързват края като са навън. Егати живота, да може да си поживееш само някоя и друга седмица в годината ...
                        Е да, нали такава им е целта - да обезсърчат народа да потребява стоки произведени в друга държава ака протекционизъм, ама обвит в захаросана обвивка.
                        Решили са да не си измерват имането в биимър, бенц или бентли - дали е добро за крайния потребител - всеки сам да си решава, дали иска такава държава, или не.
                        Според мен, също, тея 170% са дивотия, но едни 40-50% данък от стойността за регистрация - изглежда ми здравословен, ако с тея парички се прави...метро да речем, ама не от прасчо и крадливата компания, а от смислена група хора.

                        А относно начина им на забавление - той не е следствие от данъчните им политики, те са си такива. Като се работи - се работи яко, като се купонясва - се купонясва яко. Те и тук, всеки петък и събота са под масата, повръщане навсякъде и т.н. Не го правят само на слънчака..

                        Икономиката е проста наука...въвеждаш протекционизъм - намаляваш консумацията на обществото от стока а, за сметка на стока б. Ако стока а се произвежда в чужденция, а стока б - в собствената старна, понякога (не винаги) - има икономическа логика от такива мерки.

                        пс. В дания корупция си има, както навсякъде, но не е толкова изявена. В България - такива мерки с протекционизъм - ефект няма има, защото "излишъка" ака печалбата за обществото от гореспоменатия протекционизъм ще бъде изядена от група хора, дето ще сформират картел. Пример от учебника е горивата в БГ и техните цени, добре, че се намери този Марешки да покаже нагледно за какво иде реч.
                        Last edited by vankata23; 26.01.2016, 22:06.
                        #dagoduhatbednite

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от vankata23 Разгледай мнение
                          Колега, съгласен съм с всичко отгоре, само смятам, подхода ти е малко грешен/груб. Играта и правилата не са срещу нас. Те са в наша полза, проблема е, че ние нямаме капацитета/желанието да се възползваме от тях и да играем по тях.

                          Защо не се направи същата мярка като във Франция - тук никой не ни спира, и не би ни спрял - ако имаме желанието и капацитета да я приложим - супер. Е да ама не се прилага. Никой не ни спира.

                          Мога да добавя един пример с Дания, че с теб често си говорим за кралството. МПС в Дания не се произвеждат - всичко е внос от Германия/Франция. Парите отиват към Германия/Франция. Как са решили проблема датчаните?
                          Мита - НЕ, това е непазарно в ЕС, в усоловията на свободен пазар не може да сложиш мито, ще те разкъсат.
                          Данък регистрация - ДА. Всяка държава може да си сложи какъвто иска данък на МПС, в ДК са избрали 170% (май толкова го намалиха от 190) данък. На български - купуваш си кола за 30 000 лева - плащаш данък за регистрация - 51 000 лева. Общо се изръсваш с 81 000 лева. Така формулирано, препястствито е пазарно, държавата има собствена политика - избира да развива ЖП, автобусния и с колелета транспорт, пред транспорта с МПС.
                          Ефект от:
                          Мито - 170% мито на внос - вносителя плаща 170% на държавата + 100% от стойността на стоката, после таксува клиента цената на колата + 170% премиум (да си избие митото) - потребителя плаща 270% от стойността на колата.
                          Данък - Вносителя плаща 100% от сойтността на стоката, клиента плаща 100% на вносителя + 170% на държавата - общо 270% .

                          Ефекта на двете "мерки" е същия. Разлика - йок. Ефекта е - хората карат по-малки коли, понеже не ти е нужно да караш 2,7 литров двигател лимузина от вас до работа и кауфланд. Нисан спарк с 1,0 дивигател ти върши същата работа.
                          Разликата между лимузина пасат (60 бона нова) и спар (20 бона) - остават в държавата, не се изнасят към държавата производител (германия за пасата, а нисанчето не знам къде го правят).

                          Единственото е да имаш малко финес и такт, да можеш да представиш мерките през езика на договореностите в ЕС. Малко акъл е нужен, за сметка на това, нашите управници го нямат. Ако се въведе нещо такова - поредния баламурник ще цъфне по медиите и ще гласи - СПИРАМЕ ИЗНОСА НА ПАРИ КЪМ ГЕРМАНИЯ. И след изявлението на горепосочения баламурник - между 5 и 14 европейски институции ще се задействат.
                          забележка - датския гламар - ще каже по датските медии - мислим за здравето на хората, за подобряването на инфраструктурата на ЖП, автобусния и велоалеите. Отгоре на това - в синхрон с европейските политики за намаляване зависимостта от изкопаеми горива - въвеждаме 170% данък на МПС. (Тоест не ще каже, те вече са го казали, ама да илюстирам разликата между нашия баламурник и датския гламар).

                          Акъл липсва колега, АКЪЛ и приспособимост към обстановката. Защото 7 милионна България не определя правилата, тя може да се възползва от правилата, ако има малко акъл....

                          Точно подобни мерки обезсърчават народа да произвежда и потребява. Norge се опитва да върти подобни номера, затуй и норвежците псуват Ама няма лошо, все някой трябва да кара и 1.0 колички да става за смях, докато отстрани го смятат за богат. Богата държава не значи богат народ - по тоя начин единствено бедните не са чак толкова бедни, за сметка на липсата и на богати. Крайния ефект се вижда по плажовете и круизите - такива хора печелят у дома, стискат - и после му отвързват края като са навън. Егати живота, да може да си поживееш само някоя и друга седмица в годината ...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от 77 Разгледай мнение
                            И аз не желая нашето земеделие да е като холандското....
                            Просто провокирам либералните балалайки не само да плюят, ами да дадат реални работещи решения как барон Мюнхаузен да се хване за косата и да се измъкне от блатото.
                            Дпоред мен обаче, няма да се измъкнем от блатото играейки тяхната неолиберална игра.
                            В тая игра всички козове са в тях и винаги ще ни бият.
                            Щял живот ще си купуваме от НАШИТЕ магазини техните буклуци...
                            За да успеем, трябва да променим правилата на играта в наша полза.
                            Как ли?
                            Стандартния метод е протекционизъм...
                            В рамките на ЕС обаче това не върви. Общ пазар, свободен пазар и т.н либерални мантри...
                            Ще ни побъркат от санкции ако тръгнем по този път.
                            Ама може да го направим хитро.
                            Пример за западна хитрост от Франция.
                            Супермаркетите са длъжни да зареждат пресни плодове и зеленчуци само от близки производители - 150-200км. за да са продуктите пресни....Така местните производители процъфтяват.
                            Как да сме хитри и ние .в тоя "свободен" пазар?
                            Подхождаме РАДИКАЛНО.
                            Пример:
                            ЗАБРАНЯВАМЕ всички млечни продукти които са с консерванти, сухо мляко и т.н.
                            Аргумента-няма да тъпчем народа си с буклуци...
                            Киселото мляко трабва да вкисва за 3-4 дни, а такова по рафтовете на супермаркетите НЯМА. Не отговаря на стандартите ни
                            По този начин целия конкурентен боклучав внос изчезва.
                            Освобождава се за българските производители целия местен пазар
                            Те и наште тарикат производители ще изреват, ама като видят освободената ОГРОМНА ПАЗАРНА НИША бързо ще се приспособят, и заиграят по тая свирка...
                            В началото цените ще са височки, щото и наште трабва да се пренастроят и да увеличат производството, ама с времето нещата ще си дойдат на мястото.
                            ....
                            С плодовете и зеленчуците може да ползваме челния френски опит с ограничение за отдалечените доставчици, ама ако забраним изобщо гумените домати още по бързо ще ги разкараме от пазара си.
                            ....
                            Сега си представете, че чужденец по родните ни курорти яде шопска салата с истински български продукти и се замислете за мултиплициращия ефект от тези политики и в туризма ни.
                            Колега, съгласен съм с всичко отгоре, само смятам, подхода ти е малко грешен/груб. Играта и правилата не са срещу нас. Те са в наша полза, проблема е, че ние нямаме капацитета/желанието да се възползваме от тях и да играем по тях.

                            Защо не се направи същата мярка като във Франция - тук никой не ни спира, и не би ни спрял - ако имаме желанието и капацитета да я приложим - супер. Е да ама не се прилага. Никой не ни спира.

                            Мога да добавя един пример с Дания, че с теб често си говорим за кралството. МПС в Дания не се произвеждат - всичко е внос от Германия/Франция. Парите отиват към Германия/Франция. Как са решили проблема датчаните?
                            Мита - НЕ, това е непазарно в ЕС, в усоловията на свободен пазар не може да сложиш мито, ще те разкъсат.
                            Данък регистрация - ДА. Всяка държава може да си сложи какъвто иска данък на МПС, в ДК са избрали 170% (май толкова го намалиха от 190) данък. На български - купуваш си кола за 30 000 лева - плащаш данък за регистрация - 51 000 лева. Общо се изръсваш с 81 000 лева. Така формулирано, препястствито е пазарно, държавата има собствена политика - избира да развива ЖП, автобусния и с колелета транспорт, пред транспорта с МПС.
                            Ефект от:
                            Мито - 170% мито на внос - вносителя плаща 170% на държавата + 100% от стойността на стоката, после таксува клиента цената на колата + 170% премиум (да си избие митото) - потребителя плаща 270% от стойността на колата.
                            Данък - Вносителя плаща 100% от сойтността на стоката, клиента плаща 100% на вносителя + 170% на държавата - общо 270% .

                            Ефекта на двете "мерки" е същия. Разлика - йок. Ефекта е - хората карат по-малки коли, понеже не ти е нужно да караш 2,7 литров двигател лимузина от вас до работа и кауфланд. Нисан спарк с 1,0 дивигател ти върши същата работа.
                            Разликата между лимузина пасат (60 бона нова) и спар (20 бона) - остават в държавата, не се изнасят към държавата производител (германия за пасата, а нисанчето не знам къде го правят).

                            Единственото е да имаш малко финес и такт, да можеш да представиш мерките през езика на договореностите в ЕС. Малко акъл е нужен, за сметка на това, нашите управници го нямат. Ако се въведе нещо такова - поредния баламурник ще цъфне по медиите и ще гласи - СПИРАМЕ ИЗНОСА НА ПАРИ КЪМ ГЕРМАНИЯ. И след изявлението на горепосочения баламурник - между 5 и 14 европейски институции ще се задействат.
                            забележка - датския гламар - ще каже по датските медии - мислим за здравето на хората, за подобряването на инфраструктурата на ЖП, автобусния и велоалеите. Отгоре на това - в синхрон с европейските политики за намаляване зависимостта от изкопаеми горива - въвеждаме 170% данък на МПС. (Тоест не ще каже, те вече са го казали, ама да илюстирам разликата между нашия баламурник и датския гламар).

                            Акъл липсва колега, АКЪЛ и приспособимост към обстановката. Защото 7 милионна България не определя правилата, тя може да се възползва от правилата, ако има малко акъл....
                            Last edited by vankata23; 26.01.2016, 15:07.
                            #dagoduhatbednite

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от redcretin
                              Тъпанари, единственото което ви хрумва е да забранявате. Затова сега ядете паламарката и цвилите на умряло.
                              Запада прокопса защото има конкуренция.
                              Да точно затова е прокопсал.Пу да му се не види не знаех че са прокопсали

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от 77 Разгледай мнение
                                И аз не желая нашето земеделие да е като холандското....
                                Просто провокирам либералните балалайки не само да плюят, ами да дадат реални работещи решения как барон Мюнхаузен да се хване за косата и да се измъкне от блатото.
                                Дпоред мен обаче, няма да се измъкнем от блатото играейки тяхната неолиберална игра.
                                В тая игра всички козове са в тях и винаги ще ни бият.
                                Щял живот ще си купуваме от НАШИТЕ магазини техните буклуци...
                                За да успеем, трябва да променим правилата на играта в наша полза.
                                Как ли?
                                Стандартния метод е протекционизъм...
                                В рамките на ЕС обаче това не върви. Общ пазар, свободен пазар и т.н либерални мантри...
                                Ще ни побъркат от санкции ако тръгнем по този път.
                                Ама може да го направим хитро.
                                Пример за западна хитрост от Франция.
                                Супермаркетите са длъжни да зареждат пресни плодове и зеленчуци само от близки производители - 150-200км. за да са продуктите пресни....Така местните производители процъфтяват.
                                Как да сме хитри и ние .в тоя "свободен" пазар?
                                Подхождаме РАДИКАЛНО.
                                Пример:
                                ЗАБРАНЯВАМЕ всички млечни продукти които са с консерванти, сухо мляко и т.н.
                                Аргумента-няма да тъпчем народа си с буклуци...
                                Киселото мляко трабва да вкисва за 3-4 дни, а такова по рафтовете на супермаркетите НЯМА. Не отговаря на стандартите ни
                                По този начин целия конкурентен боклучав внос изчезва.
                                Освобождава се за българските производители целия местен пазар
                                Те и наште тарикат производители ще изреват, ама като видят освободената ОГРОМНА ПАЗАРНА НИША бързо ще се приспособят, и заиграят по тая свирка...
                                В началото цените ще са височки, щото и наште трабва да се пренастроят и да увеличат производството, ама с времето нещата ще си дойдат на мястото.
                                ....
                                С плодовете и зеленчуците може да ползваме челния френски опит с ограничение за отдалечените доставчици, ама ако забраним изобщо гумените домати още по бързо ще ги разкараме от пазара си.
                                ....
                                Сега си представете, че чужденец по родните ни курорти яде шопска салата с истински български продукти и се замислете за мултиплициращия ефект от тези политики и в туризма ни.
                                За съжаление вече може би е много късно.Селата са унищожени няма кой да произвежда

                                Коментар

                                Working...
                                X