IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как проучвате пазара преди да започнете бизнеса си?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение
    Даааам, ОК явно не хващаш добре за какво става въпрос. Ами пожелавам ви да ви станат рекламодатели Кока Кола и Пепси. Сложете ги на един билборд и това ще е последния ден на милата ви фирмичка.
    Нали осъзнаваш, че Кока Кола и Пепси са преки конкуренти, които предлагат сравнително еднакъв продукт със сходни качествени показатели на еднакви сегменти, докато в предния си пример ти говореше за два продукта, които не са преки конкуренти, които имат доста различни качествени показатели и които не са таргетирани към еднакви целеви пазари и/или групи. Иначе си прав, че наистина има рекламни агенции, които не знаят какво правят, а и понякога въвеждат потребителите в заблуда. Но те така или иначе не просъществуват дълго след като бъдат разкрити.
    Last edited by zlatko85; 15.01.2011, 12:58.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от marto_shoppix
      Мисля, че в момента се заяждаш с рекламната агенция. Какъв точно е проблемът да рекламираш краве масло и хранителни добавки за намаляване на холестерола на един и същ сменящ се билборд? Самото консумиране на краве масло в нормални количества не води до повишаване на холестерола. Фактът, че хората преяждат, при това с боклуци, си е отделен и техен собствен проблем.

      По твоята логика тогава на един и същ болборд не трябва да се рекламира ресторант за бързо хранене и фитнес зала... Да не говорим, че тези реклами са предназначени за различни целеви групи, в повечето случаи. Или пък, все в този ред на мисли, ще кажеш, че големите американски вериги ресторанти за бързо хранене са такива и такива, защото рекламират и присъстват в пространството агресивно.

      И във връзка с всичко по-горе, всеки над 18 години, който е вменяем, има мозък и може да мисли. Това, че масово сред хората битуват заблуждения си е също техен собствен проблем - проблемът е в това, че малко хора се сещат да проучат дали даден факт е верен или не. И така, никой никого не кара да купува или консумира каквото и да е било... Иначе, родителите са отговорни за онези под 18 години.
      Даааам, ОК явно не хващаш добре за какво става въпрос. Ами пожелавам ви да ви станат рекламодатели Кока Кола и Пепси. Сложете ги на един билборд и това ще е последния ден на милата ви фирмичка.

      Коментар


      • Аз лично сядам, сипвам си едно Джони и започвам да проучвам...
        Мнението не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжа.

        Коментар


        • Не мога да се съглася, че Маркетинга в България е губене на време. Несъмнено както тук, така и в чужбина има успешни и неуспешни специалисти. Прав си и че в много случаи маркетинговите кампании водят до "прахосване" на финансови средства, но и това се случва често и в чужбина. Като имаме в предвид, че тази наука се изучава и практикува в нашата държава от около 15-20 години е нормално все още да опипваме почвата на места. Все пак ако си запознат трябва да знаеш, че маркетинговите практики в различните страни се определят от много социални, демографски, психологически, културни и др. фактори, ако ме разбираш какво имам в предвид.
          А колкото до некачествените, "глупави" и/или "неадекватни" реклами и те вършат своята работа, защото в крайна сметка знаем, че леля Мария пере със прах за пране "******" нали ?

          Коментар


          • Здравейте! Искам да изкажа и моето мнение по въпроса.

            Първо кък автора на темата. Незнам до колко си запознат с маркетинга, но в България по мое наблядение цари виждането, че маркетинга е реклама и проучвания. Харчат се пари за реклами, които не носят нищо след себе си, просто защото хората разбират погрешно това понятие. Целта на рекламата е да продава, а при нас се набляга на дизайна или копирането на реклами и всъщност много малко организации правят реклами с някакво послание и я насочват към подходящата таргет група. Същото става и с проучванията. Фирмите наемат някакъв маркетингов специалист, които няма ни най - малка представа от маркетинг, той разбира се харчи пари за проучвания, защото е прочел някъде,че в маркетинга това се прави, а никои не си задава въпроса каква всъщност е целта на организацията - а тя е печалба.

            Маркетинга е страхотна "наука", която може да направи много за компанията, но от нея не трябва да се очакват чудеса. Много компании подценяват този отдел, защото никога не са разполагали с достатъчно добри кадри, които да помогнат, а са наемали само харчещи неправилно парите. И по - добре е да не дават пари на вятъра за такъв отдел. Това разбира се е проблем, защото те пропускат много ползи.

            Мога да изпиша много по въпроса, но се надявам да се хванали мисълта ми, защото надали ще прочетете 10 страници текст.

            Коментар


            • Малко да опонирам, ако може ?
              В смисъл, че, ако не знаеш какво да правиш и правиш, каквото знаеш, става мазало.

              Коментар


              • Всъщност marto, пейстнах тези 3 цитата от Онасис без много много да се замисля дали наистина са чак толкова уникални и верни И едва сега, след като прочетох твоя коментар и по-точно първия му абзац в който казваш, "че проблемът е как ние да знаем повече от другите" си спомних една друга мисъл, която мисля е доста по-истинска и вярна, а именно: "Не е важно само да знаеш какво да правиш, а и да правиш това което знаеш!"
                Решенията и действията ни са това, което определя и ръководи живота ни, така че... късмет в начинанието, и дано да е съпътствано с успехи и професионализъм!

                П.С. Корекцията е след точната намеса на Pyramid!
                Last edited by kev; 11.01.2011, 21:52.

                Коментар


                • И така и така темата е тъпа, да споделя впечатления от един билборд който видях днес до НДК срещу МакДоналдс. Та билбордът беше сменящ се. Едната реклама беше на известно краве масло, а другата на хранителни добавки намаляващи холестерола. Какъв е вашия коментар - рекламен трик или пълно безхаберие на рекламната агенция?

                  Коментар


                  • Май определени кръгове доброволно ограничават не чуждия достъп до своя информация /което е нормално, разбираемо и полезно/ а СВОЯ достъп до чужда информация. Старателно си затварят очите, вероятно, с мисълта, че скоро ще им се наложи да разтварят бузи - излиза, че им харесва, егати извратеняците.

                    Коментар


                    • ?

                      Първоначално изпратено от стог Разгледай мнение
                      Въпросите за правилно зададени - като за студентско упражнение по маркетинг.
                      Но... предположенията са доста остарели. Ако думата "пазар" се замени с "потребности", нещата може и да станат по-ясни. Икономическите отношения, създадени от индустриалната епоха, вече си отиват. Не ти трябва да търсиш пазар, а да създадеш НЕОБХОДИМ продукт, и то с добро качество. Останалото може да го свърши интернет.
                      Днес най-добре се продават иновациите.
                      (
                      -Обаче, след като бъдат "оценени" от някого, сякаш са за всички. ДЕ да беше така - тогава, ред български фирми , за които доста сме отваряли дума тук, нямаше така настойчиво да се излагат, правейки на идиоти своите клиенти, като , същевременно, трупат и пачка.
                      Но, не би. Нашите са свикнали да повтарят като малоумници всичко, което някъде е минало, без да се интересуват даже от това, което е достъпно на нашия иновативен пазар и е специално за тях. Е, да им е честито - полагат големи усилия да останат назад и няма да ги подмине .

                      Коментар


                      • Даже и да има скрита реклама не виждам нищо лошо в това !!!! Това е част от маркетинга
                        П.С. Завършил съм маркетинг правя си НЕскрита реклама хаха

                        Коментар


                        • "Хората, които успяват, са онези, които избират една посока, и я следват неотклонно."

                          "Тайната на успеха в бизнеса е да знаеш нещо, което друг не знае."

                          "За да успеете в бизнеса, трябва да накарате другите да виждат нещата, както вие ги виждате."


                          Аристотел Онасис

                          Коментар


                          • Как проучвате пазара

                            Въпросите за правилно зададени - като за студентско упражнение по маркетинг.
                            Но... предположенията са доста остарели. Ако думата "пазар" се замени с "потребности", нещата може и да станат по-ясни. Икономическите отношения, създадени от индустриалната епоха, вече си отиват. Не ти трябва да търсиш пазар, а да създадеш НЕОБХОДИМ продукт, и то с добро качество. Останалото може да го свърши интернет.
                            Днес най-добре се продават иновациите.
                            (За зеленчуците и хранителните стоки има вериги магазини, и там място за дребен бизнес няма.)
                            Последно - един добър продукт няма нужда от посредници, за да стигне до клиентите, търговията вече не ни трябва в този си вид, в който я познаваме.
                            А как го правя на практика можете да видите тук:
                            http://redor.bg/#/Publications/

                            Коментар


                            • маркетинга е губене на време.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                                Йосифе, защо така бе, човек?
                                Защо злобееш? Защо, ако някой още не е постигнал нещо, което ти /така предполагам/ вече си постигнал, да няма право да стъпи на подобно стъпало, само, щото по-късно е влязъл в Играта? Къде е справедливосдтта, щом от нея също излизат участници? Кой ще остане на терена, ако караме все така?
                                Или аз нещо не виждам, или опитите, които му приписваш за скрита реклама, са, ама наистина, МНОГО скрити.
                                От своя сайт аз баня, освен, ако не ми се плати - не виждам, защо и Инвесторът да не приложи подобна тактика. Тъкмо ще си вдигне приходите.
                                е сега като не разбра в крайна сметка скрития мотив на пича за да отвори темата ..какво да ти кажа ..И това не е злобеене , а по скоро неприятно усещане.

                                Коментар

                                Working...
                                X