IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спиди АД (SPDY / 0SP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Партньорството на Рапидо и DHL звучи по-различно от всичко предлагано досега. Важно е какви цени ще бъдат предложени, като вероятно всичко ще зависи от обемите, които съответния клиент ще прави. Трасграничната търговия в Европа има още дълъг път да изварви и засега си остава малка пазарна ниша, но има бъдеще.

    Относно Спиди - в Румъния по-голям процент от пратките са международни, докато в България са около 10% за миналата година. Не успях да намеря разделени на международните приходи на ДПД Румъния по палети и куриерски пратки, но по спомени първите бяха повече и то най-вече към съседните страни.


    Нещо интересно от статията на Капитал в последния брой:

    "Все по-ясно ще става и разделението между експресните и пакетните доставки, прогнозират от "Рапидо". "В България, а и въобще в Източна Европа, границата между двете услуги почти не съществува, като клиентите очакват пакетните пратки да пристигат бързо като експресните. В Западна Европа не е така", коментира Крумов. Според него колкото по-развит става пазарът, толкова разграничението между двете ще бъде по-голямо, а бързите доставки ще поскъпват."

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение

      Ти имаш ли представа колко пари се наливат във ФРЗ на година в пощите? Те са същите като БДЖ, вместо да ги приватизират или поне реформират, правителствата са ги оставили на системи отдавна. Преди много много време трябваше да ги реформират...ама не стана. Като с много други фирми. Сигурно още пишат на ония халваджийски тефтери.
      Що се отнася до DHL: в събота взимах пратка от тях (от евтините както ти се изрази), лошо организация, липса на инфо, всеки път чакам по 30 мин докато я намерят. Обадиха ми се в петък за доставката и уж трябваше да ми изпратят номера по SMS. Само дето забравиха. За разлика от тях Рапидо ми изпращат съобщения през Вайбър.
      За Интерлогистика не ща и да чувам: пратка от Мадрид мина през Будапеща, Букурещ, Варна и чак след като преседя там два дни пристигна в
      Няма значение колко пари се изливат. Казах, че управлението е калапаво и целенасочено компанията се съсипваше. Имаше потенциал да се развива устойчиво и да предлага една добра и достъпна услуга.
      Използвал съм Български Пощи за хиляди международни пратки! На фона на много чуждестранни пощи нашите бяха много по-добри и като скорост и надеждност.
      Колкото до Интерлогистика, прав си. С тях Royal Mail Signed For стана по-бавна и несигурно от най-обикновената услуга на Royal. В момента не съм сигурен дали още мъчат клиентите си по същия начин. Пратките им винаги минават през Варна, независимо дали изпращаш или получаваш международно. Все пак са варненска фирма. От логистична гледна точка не звучи много разумно но те си знаят.
      Но тук се отклоняваме вече от темата.
      Новината с Рапидо е интересна. DHL се приема добре в Англия и особено в Германия. При едни добри цени за пратки ще е добър стимул за българските интернет търговци да погледнат и към чуждите пазари без да се налага да използват за всичко fulfilment центрове.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от MvnJ Разгледай мнение

        Чак пък война. Просто като гледам Deutsche Post DHL са зарязали български пощи и ще разтоварят българското представителство на DHL от "евтините пратки". Същото се случи с Royal Mail преди време и Интерлогистика.
        Български Пощи все повече затъва и губи клиенти. Не защото са толкова зле колкото ги изкарват, просто целенасочена кампания за унищожаване и приватизация.
        Май третия голям играч ще бъде този който прилапа пощите.
        Ти имаш ли представа колко пари се наливат във ФРЗ на година в пощите? Те са същите като БДЖ, вместо да ги приватизират или поне реформират, правителствата са ги оставили на системи отдавна. Преди много много време трябваше да ги реформират...ама не стана. Като с много други фирми. Сигурно още пишат на ония халваджийски тефтери.
        Що се отнася до DHL: в събота взимах пратка от тях (от евтините както ти се изрази), лошо организация, липса на инфо, всеки път чакам по 30 мин докато я намерят. Обадиха ми се в петък за доставката и уж трябваше да ми изпратят номера по SMS. Само дето забравиха. За разлика от тях Рапидо ми изпращат съобщения през Вайбър.
        За Интерлогистика не ща и да чувам: пратка от Мадрид мина през Будапеща, Букурещ, Варна и чак след като преседя там два дни пристигна в София. Мъка голяма.

        Допълнение от Капитал:

        Целта на DHL

        Поделението на германската DHL - DHL Parcel Connect, е създадено, за да се занимава изцяло с пакетни доставки в Европа. Компанията има собствен стандарт на обслужване, като например съкратено време за доставка и връщане, включително в събота. Четирите нови държави, които се включват в мрежата, ще въведат и нови услуги, като например уведомяване на получателите за очакваното време за доставка на техните поръчки и възможността да поискат алтернативна дата и място на доставка. Ще бъде въведено и потребителски насочено решение за връщане на пратките от клиентите. С разширяването на мрежата си DHL Parcel Connect цели да улесни международната онлайн търговия, което ще подпомогне и българските онлайн фирми.

        И в момента DHL присъства в България с друго свое поделение за експресни доставки - например документи със самолет. Сегашният договор е за пакети, които ще се транспортират с камиони.

        Потенциалът на онлайн търговията

        55% от интернет потребителите в Европа вече пазаруват онлайн, но само 32% от тях правят това и извън страната си, сочат данни на Евростат, цитирани от "Рапидо". Според анализите на маркетинговата агенция Nielsen през 2016 г. онлайн продажбите в България са били на стойност 340 млн. долара, а според изследване на Euromonitor става въпрос за обороти около 500 млн. лв. Потребителите, използвали тези услуги, са 1.1 млн., а най-често купувани са дрехи, обувки, аксесоари и спортни стоки.

        В рамките на Европа годишно има шест милиарда търговски електронни пратки, като най-големите пазари в този сегмент са Германия, Франция и Великобритания.

        Кои са "Рапидо"

        Компанията е основана през 2001 г. като куриерска фирма, оперираща само на територията на София. С развитието на дейността си фирмата разширява мрежата си в цялата страна, като за 2016 г. е доставила над 3 милиона пратки. В момента в нея работят около 450 служители.

        През 2016 г. компанията отчита 14.5 млн. лв. приходи, което е увеличение от 60% в сравнение с година по-рано. Печалбата също бележи ръст от два пъти до 801 хил. лв. Най-голям дял в дружеството държи регистрираната в Лихтенщайн Venax Establishment (78%). Управителят Радослав Крумов и свързаната с него "Икар 96" държат по 10%, а 2% са собственост на Васил Атанасов, който също е управител.
        Last edited by Minka; 04.09.2017, 21:19.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение

          Постнах статията, като доказателство, че "войната" между логистичните фирми се засилва и минава към нашите ширини. Тепърва ще се започва кражбата на клиенти и ценовите войни.
          Чак пък война. Просто като гледам Deutsche Post DHL са зарязали български пощи и ще разтоварят българското представителство на DHL от "евтините пратки". Същото се случи с Royal Mail преди време и Интерлогистика.
          Български Пощи все повече затъва и губи клиенти. Не защото са толкова зле колкото ги изкарват, просто целенасочена кампания за унищожаване и приватизация.
          Май третия голям играч ще бъде този който прилапа пощите.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

            Рапидо май няма нищо общо със Спиди, като изключим мажоритарния собственик?
            Постнах статията, като доказателство, че "войната" между логистичните фирми се засилва и минава към нашите ширини. Тепърва ще се започва кражбата на клиенти и ценовите войни.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

              Така съм чувал, найстина не бях проверявал. Сега като погледнах найстина е друг собственика. Не знам защо съм останал с такова впечатление.
              Рапидо разпространяват тази лъжа от създаването си, за да привличат по-лесно куриери и клиенти, лягайки на имиджа на Спиди. Възползват се от факта, че са клиент на Спиди (както ти и аз например) и че в офисите на Спиди има червени опаковки на Рапидо (както и на емаг и фашън дейс докоро например). Тоест Рапидо са от големите клиенти на Спиди, това е единствената връзка (за което клиентство си плащат дебело, както аз и ти например). Другото са лъжи, за да се издокарва Рапидо по-сериозно. Разбираш, че Рапидо е нова фирма и е трябвало да се докаже пред кандидат работниците и кандидат клиентите по някакъв начин.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

                Тотална лъжа. Действаш на правилото "като кажа една лъжа 100 пъти, ще стане истина"

                Иди доказвай, че нямаш сестра...
                Така съм чувал, найстина не бях проверявал. Сега като погледнах найстина е друг собственика. Не знам защо съм останал с такова впечатление.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

                  Рапидо май няма нищо общо със Спиди, като изключим мажоритарния собственик?
                  Тотална лъжа. Действаш на правилото "като кажа една лъжа 100 пъти, ще стане истина"

                  Иди доказвай, че нямаш сестра...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
                    DHL добави България в европейската си мрежа за доставка на колетни пратки

                    Световната логистична компания Дй Ейч Ел (DHL) обяви на официалната си интернет страница, че ще разшири европейската си мрежа за доставка на колетни пратки с още 4 държави. Сред тях е и България, като страната ни ще се присъедини към нея през ноември заедно с Хърватия.
                    Това е много интересна новина. В момента доставките тук се извършваха от Български пощи и DHL България. Не са добре организирани и клиентите са в пълна неизвестност до пристигането на пратката.
                    Любопитно ми е какви услуги ще предложат на българските клиенти до чуждите пазари или става въпрос само за доставка на чужди пратки с опцията за връщане. Ако е второто това ще е много неприятно за българските интернет търговци. Българският пазар става все по-достъпен за чуждите търговци но в обратна посока нещата куцат.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
                      DHL добави България в европейската си мрежа за доставка на колетни пратки

                      Световната логистична компания Дй Ейч Ел (DHL) обяви на официалната си интернет страница, че ще разшири европейската си мрежа за доставка на колетни пратки с още 4 държави. Сред тях е и България, като страната ни ще се присъедини към нея през ноември заедно с Хърватия. В началото на този месец пък Ирландия и Румъния също бяха добавени в списъка.
                      С тези четири страни мрежата на Ди Ейч Ел се разширява до 26 държави на Стария континент. Целта на компанията е до края на 2018 г. да установи присъствие във всички ключови европейски пазари за електронна търговия.
                      От Ди Ейч Ел уточняват, че партньорът им в България, който ще доставя пратките на компанията, ще е куриерската фирма "Рапидо". В Хърватия пък е избрана местната национална поща.


                      По данни на управителя на "Рапидо" Радослав Крумов от ноември клиентите на компанията ще имат достъп до над 20 европейски страни и до мрежа от над 50 хил. офиса.
                      Всяка година в рамките на Европа се доставят около 6 млрд. търговски електронни пратки, като Германия, Франция и Великобритания са най-обширните пазари за електронна търговия. По данни на Евростат 55% от интернет потребителите в Европа вече пазаруват онлайн, но само 32% от тях правят това и извън страната си.
                      Именно заради това от Ди Ейч Ел разширяват дейността си на Стария континент. Така времето за доставка и връщане ще бъде съкратено, тъй като ще се работи и през уикенда, а самият процес на доставка ще бъде стандартизиран. Всички партньори на световната логистична компания ще трябва да уведомяват получателите за очакваното време за доставка на техните поръчки и възможността да поискат алтернативна дата и място на доставка. Ще бъде въведено и потребителски насочено решение за връщане на пратките от клиентите.
                      Рапидо май няма нищо общо със Спиди, като изключим мажоритарния собственик?

                      Коментар


                      • DHL добави България в европейската си мрежа за доставка на колетни пратки

                        Световната логистична компания Дй Ейч Ел (DHL) обяви на официалната си интернет страница, че ще разшири европейската си мрежа за доставка на колетни пратки с още 4 държави. Сред тях е и България, като страната ни ще се присъедини към нея през ноември заедно с Хърватия. В началото на този месец пък Ирландия и Румъния също бяха добавени в списъка.
                        С тези четири страни мрежата на Ди Ейч Ел се разширява до 26 държави на Стария континент. Целта на компанията е до края на 2018 г. да установи присъствие във всички ключови европейски пазари за електронна търговия.
                        От Ди Ейч Ел уточняват, че партньорът им в България, който ще доставя пратките на компанията, ще е куриерската фирма "Рапидо". В Хърватия пък е избрана местната национална поща.


                        По данни на управителя на "Рапидо" Радослав Крумов от ноември клиентите на компанията ще имат достъп до над 20 европейски страни и до мрежа от над 50 хил. офиса.
                        Всяка година в рамките на Европа се доставят около 6 млрд. търговски електронни пратки, като Германия, Франция и Великобритания са най-обширните пазари за електронна търговия. По данни на Евростат 55% от интернет потребителите в Европа вече пазаруват онлайн, но само 32% от тях правят това и извън страната си.
                        Именно заради това от Ди Ейч Ел разширяват дейността си на Стария континент. Така времето за доставка и връщане ще бъде съкратено, тъй като ще се работи и през уикенда, а самият процес на доставка ще бъде стандартизиран. Всички партньори на световната логистична компания ще трябва да уведомяват получателите за очакваното време за доставка на техните поръчки и възможността да поискат алтернативна дата и място на доставка. Ще бъде въведено и потребителски насочено решение за връщане на пратките от клиентите.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

                          Новата услуга за 30 лв. до Германия за пратки до 5 кг. конкурентно ли е?

                          https://www.speedy.bg/bg/dpd-economy
                          Използвал съм Спиди много за международни пратки а също и съм ги препоръчвал. Цените им са добри но не са най-ниските. При голям брой пратки това е от значение. Ако се използва от хора занимаващи се с интернет търговия, цените за доставка трябва да са конкурентни за западните клиенти.
                          За международни пратки DPD и GLS са двата основни варианта с достъпни цени, които могат да използват интернет търговците ако не искат да използват услугите на Български Пощи.
                          Посочената от теб цена от 30лв е промоционална. Спиди пускат подобни оферти за лятото. Сигурно и този път ще е така.

                          Все пак за да не съм отново голословен давам сравнение на цените между Спиди (DPD) и Интерлогистика (GLS)

                          Цени на Спиди - DPD за международни пратки врата - врата и офис - врата
                          Страна 5кг 10кг 31,5кг 5кг 10кг 31.5кг
                          Австрия 42 51 55 39 44 50
                          Белгия 59 66 69 54 58 64
                          Великобритания 59 66 69 54 58 64
                          Германия 30 44 44 30 44 44
                          Дания 59 66 69 54 58 64
                          Ирландия 85 93 97 76 83 89
                          Испания 85 93 97 76 83 89
                          Италия 59 66 69 54 58 64
                          Полша 59 66 69 54 58 64
                          Словакия 59 66 69 54 58 64
                          Словения 59 66 69 54 58 64
                          Унгария 42 51 55 39 44 50
                          Франция 59 66 69 54 58 64
                          Холандия 59 66 69 54 58 64
                          Чехия 59 66 69 54 58 64
                          Швеция 85 93 97 76 83 89
                          Цени на Интерлогистика - GLS за международни пратки врата - врата и офис - врата
                          * Интерлогистика не са обявили отделни цени за врата - врата и офис - врата
                          Страна 5кг 10кг 31,5кг 5кг 10кг 31.5кг
                          Австрия 36 42 42 36 42 42
                          Белгия 48 60 60 48 60 60
                          Великобритания 48 60 60 48 60 60
                          Германия 36 42 42 36 42 42
                          Дания 48 60 60 48 60 60
                          Ирландия 60 72 84 60 72 84
                          Испания 60 72 84 60 72 84
                          Италия 48 60 60 48 60 60
                          Полша 48 60 60 48 60 60
                          Словакия 48 60 60 48 60 60
                          Словения 48 60 60 48 60 60
                          Унгария 36 42 42 36 42 42
                          Франция 48 60 60 48 60 60
                          Холандия 48 60 60 48 60 60
                          Чехия 48 60 60 48 60 60
                          Швеция 60 72 84 60 72 84

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от MvnJ Разгледай мнение
                            Никак не е агресивно, ако беше агресивно щеше да ти се изпоти дисплея.
                            Мнението ми е чисто информативно и напълно заслужено с оглед написаното от теб.
                            Пратката му не била документи а обемна но пък се събрала в 4см. ОК, вярваме. Продължаваш да се излагаш, дано сам се усетиш в един момент.

                            Сайта на Еконт може да е дървен но информацията им е актуална.
                            Не се опитвай да намекваш, че имам близки отношения с тях. По неволя ги използвам само като клиент и то защото отсрещната страна настояват за това.
                            Не познавам човек който да предпочита Спиди пред друг куриер заради нещо друго освен удобна за него локация на офис.
                            Ако предложат по-добра и конкурентна услуга аз ще съм първия, който ще ги поздрави и ще пиша тук.
                            Спиди само веднъж имаха конкурентна услуга, заради която клиентите започнаха да посещават офисите им но доста бързо я премахнаха и замениха това нещо, което е толкова неизползваемо, че и него ще сменят след време.
                            Новата услуга за 30 лв. до Германия за пратки до 5 кг. конкурентно ли е?

                            https://www.speedy.bg/bg/dpd-economy

                            Коментар


                            • Никак не е агресивно, ако беше агресивно щеше да ти се изпоти дисплея.
                              Мнението ми е чисто информативно и напълно заслужено с оглед написаното от теб.
                              Пратката му не била документи а обемна но пък се събрала в 4см. ОК, вярваме. Продължаваш да се излагаш, дано сам се усетиш в един момент.

                              Сайта на Еконт може да е дървен но информацията им е актуална.
                              Не се опитвай да намекваш, че имам близки отношения с тях. По неволя ги използвам само като клиент и то защото отсрещната страна настояват за това.
                              Не познавам човек който да предпочита Спиди пред друг куриер заради нещо друго освен удобна за него локация на офис.
                              Ако предложат по-добра и конкурентна услуга аз ще съм първия, който ще ги поздрави и ще пиша тук.
                              Спиди само веднъж имаха конкурентна услуга, заради която клиентите започнаха да посещават офисите им но доста бързо я премахнаха и замениха това нещо, което е толкова неизползваемо, че и него ще сменят след време.

                              Коментар


                              • Защо толкова агресивно? Човек да не сподели информация. Освен това не изпращах документи, а нещо по-обемно. Ако калкулаторът в сайта на Еконт не е верен - оправете си го.

                                Иначе наистина не винаги цената е определяща. В противен случай все още из пътищата щяха да пъркат основно соц коли.

                                Коментар

                                Working...
                                X