IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спиди АД (SPDY / 0SP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ceneto Разгледай мнение
    днес видях една спортна кола - вероятно лотус, дето беше брандирана с надписи спиди
    Мажо се пада по такива автомобили и има доста /преди някоя друга година на рекламният им календар бяха снимали персоналната му кола - май курвет беше или нещо подобно мощно, хамериканско/. Между другото, там откъдето си изкарвам прехраната имаме договор със Спиди. Предложиха втората по цена оферта /под тях бяха само Ин тайм/, но предвид малкото им обслужващи точки избрахме Спиди.
    В момента тече много интересно преструктуриране - всички куриери престават да бъдат на заплати към Спиди, а им правят отделни фирми и кой каквото си изкара. До колкото знам, повечето са се съгласили Спиди да им води счетоводството срещу заплащане и въпреки това казват, че е по-добре за тях. Много притеснително ми се вижда тук само проблемите с конкуренцията, защото в момента големите са само те и Еконт. За този пазар обаче точат зъби много фирми и скоро ще се пръкнат все повече и по-мощни. До колкото знам Орбит влизат, Интерлогистика се напъват, да не говорим за десетките други - Лео експрес, ДНЛ, и др.
    Пътека се прави камък по камък!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ceneto Разгледай мнение
      днес видях една спортна кола - вероятно лотус, дето беше брандирана с надписи спиди
      тия сигурно носят пратките на Импето

      Коментар


      • днес видях една спортна кола - вероятно лотус, дето беше брандирана с надписи спиди
        “The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Императорът Разгледай мнение
          Няколко десетки мишока, Фортиссов.
          Компанията е добра и перспективна, но дивидентната доходност, която може да се очаква процентно е под стандартите ми - затова - не ного.
          2007 на Медийни с-ми си залагал?!?!

          Коментар


          • Няколко десетки мишока, Фортиссов.
            Компанията е добра и перспективна, но дивидентната доходност, която може да се очаква процентно е под стандартите ми - затова - не ного.
            Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

            Коментар


            • Първоначално изпратено от tony1975 Разгледай мнение
              Импе купи ли плъшоци??
              В деня, когато Импето се похвали, че е купил Спиди, бяха минали 2 сделки за общо 50-тина акции. Може и 60-тина да бяха.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Императорът Разгледай мнение
                Ослов: и това е вярно - че компанията расте - може и да си взема известно количество Мишоци, но за начало - не ного.
                по твоите мерки какво е НОГО?

                Коментар


                • Импе купи ли плъшоци??

                  Коментар


                  • Ослов: и това е вярно - че компанията расте - може и да си взема известно количество Мишоци, но за начало - не ного.
                    Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Императорът Разгледай мнение
                      Зарибих се да си купя малко Бързи мишоци - ама като гледам: сплит - акциите са се утроили. При това положение вече е по-несгодно: догодина може да се чака дивидент около един кинт на акция, което прави настоящата цена от 17.5-18 кинта - висока... прав съм ли - греша ли?
                      По мое мнение си прав - цената е висока!

                      Рискът по тази позиция според мен идва главно от ниската ликвидност. Единственото по-лошо нещо от това да продадеш на загуба е просто да няма на кого да продадеш. Ако говорим за 100-тина акции, тогава лошо няма, но когато говорим за хиляди акции, рискът излиза на преден план.

                      Коментар


                      • Зарибих се да си купя малко Бързи мишоци - ама като гледам: сплит - акциите са се утроили. При това положение вече е по-несгодно: догодина може да се чака дивидент около един кинт на акция, което прави настоящата цена от 17.5-18 кинта - висока... прав съм ли - греша ли?
                        Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение
                          Аз съм си взел и от двете. Е, от едното имам доста повече, отколкото в другото.
                          Правилно, вместо да се чуди човек, кое колко ще донесе, влиза и в двете и спи диверсифицирано

                          Не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение
                            Тук може би има място за анализ.

                            Сравнителен със Спиди

                            Нетна печалба Софарма Трейдинг 4,5 млн. лв., Спиди 4,5 или същата.

                            Оттук нататък, Спиди 20% ръст на приходите 20%, Софарма Трейдинг само 8%.

                            Спиди 9 млн. лв. пасиви, Софарма Трейдинг 172 млн. лв.

                            Спиди 79 млн. лв. капитализация, 92 млн. лв. (или около 16% повече).

                            Съдебни и присъдени вземания - Спиди 0 лв., Софарма Трейдинг 4 млн. лв.

                            И двете дават дивидент, но има фундаментални разлики във фундамента им.

                            Не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Имам акции. Целта ми е да започне адекватен анализ, един вид сверка дали нещо не е излязло от релси. И ще пусна коментара в темата за Софарма Трейдинг и за Спиди едновременно.
                            Аз съм си взел и от двете. Е, от едното имам доста повече, отколкото в другото.

                            Коментар


                            • Вече са 44
                              значи нови 8 по броене в сайта им
                              http://speedy.bg/begin.php?page=spd_Offices&lang=bg

                              Гледам че вече са сложили и реклама пред тези SPS-и, големи и жълти

                              Новите май са в Кнежа, с. Тополи (Варненско), други 3 във Варна, Провадия, Пирдоп, Приморско, Враца, Козлодуй, Белоградчик.

                              Не е препоръка за покупко-продажба на ЦК.

                              Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение
                              SPS-ите се множат
                              от последния ми коментар преди няколко дни вече са с 4 повече или общо 36

                              Перник, Радомир и още два в София

                              Коментар


                              • Използвам интервюто в Дневник
                                http://www.capital.bg/biznes/2013/08..._se_razrastva/

                                Мрежата на "Спиди" в търговски обекти се разраства

                                Освен в Румъния от компанията проучват възможността да купят дял от куриерски фирми в Сърбия и Македония

                                Куриерската компания "Спиди" вече има открити 43 обекта по проекта й Speedy Parcel Shop (SPS) за навлизане в сегмента на пратките на дребно чрез обекти в жилищни квартали и по-малки населени места. Това каза пред "Капитал Daily" Данаил Данаилов, член на борда на директорите на компанията. Плановете са до края на годината броят на SPS точките да достигне 90-100 в цялата страна. Чрез тях клиенти на куриерската компания могат да приемат и получават пратки от точки за обслужване, разположени в малки търговски обекти. Те са различни от центровете за приемане и разпределяне на пратки на "Спиди" и чрез тях компанията открива обекти в малки населени места, както и в жилищните райони на по-големите градове.

                                Стабилно увеличение

                                В началото на месец май, когато беше обявен проектът, той започна с 28 такива точки в цялата страна. Само за три месеца броят им е надминал 40, като първоначалните планове бяха до края на тази година да се открият още 70 обекта. Засега от "Спиди" не се ангажират какви приходи се очакват от тях, като Данаилов уточни, че през тази година със сигурност те ще са малка част от постъпленията им.

                                "На практика по-динамичното отваряне на нови обекти на "Спиди" става чрез SPS. Този проект се развива според първоначалните ни очаквания", коментира Данаилов. С помощта на SPS точките от компанията се надяват да работят по-активно и в сегмента на онлайн търговията. Данаилов посочи, че там маржовете са под силен натиск, но намаляването на цените от страна на куриерските компании е "малко изкуствено".

                                За тази година от компанията очакват да запазят 19-20% ръст на приходите си, колкото беше той и през първото полугодие. За миналата година увеличението беше с 14% спрямо 2011 г. По думите на Данаилов увеличението на приходите на "Спиди" се дължат по-скоро на "структурни промени на бизнеса", отколкото на икономическо раздвижване или изземване на пазарен дял от другите куриери. Донякъде кризата е причината компанията да намери нови клиенти сред малките и средните фирми. И в момента в България делът на фирмите, които поддържат собствен транспорт, е над 60%, много над този в Западна Европа, обясни Данаилов. За самите фирми това става много нерентабилно при свиване на оборотите, непостоянно количество поръчки и нужда от гъвкавост. Така, вместо да поддържа няколко буса, които да изчакват да се натрупат повече стоки за разнасяне, за дружеството излиза по-изгодно да наема външен транспорт.

                                Международно присъствие

                                От "Спиди" продължават да проучват и възможността за покупка на дялове от местни дружества в Сърбия, Македония и Румъния, с което да разшири бизнеса си към съседните държави. Още при качването на "Спиди" на Българската фондова борса от ръководството обявиха намерението си за инвестиция в Румъния. Освен там куриерската компания вече обмисля и навлизане чрез покупка и в двете западни съседки на България.

                                Засега вложенията зад граница са по-скоро на фаза проучване, като все пак инвестиция в Румъния остава приоритет пред другите две, тъй като страната е членка на ЕС, няма граници и транспортирането на пратки е много по-лесно. "На практика развитието на международните ни пратки се определя от границите на ЕС", коментира Данаилов. В Румъния "Спиди" доставя всеки ден до местен партньор, но бъдещите намерения са да стъпи по-стабилно на местния пазар. За Македония основно се движат карго пратки.
                                Данаилов обясни, че пазарът в Сърбия е доста труден и в последните години има много силна "ценова война", като конкуренцията там не е по качество на услугите, а основно в цените. Македония пък е много малък пазар, който тепърва ще се развива, добави Данаилов.

                                При представянето на "Спиди" пред инвеститори на БФБ изпълнителният директор на компанията Валери Мектупчиян каза, че по оценки на ръководството за разширение на бизнеса им към Румъния ще трябва да се инвестират около 10-15 млн. евро. Тогава Мектупчиян не изключи възможността това финансиране да дойде през фондовата борса, защото финансирането от банки ще е по-трудно. И в момента "Спиди" работи с международни пратки чрез партньорството си с DPD, освен това доставя всеки ден до партньор в гръцкия град Солун.
                                За да цитирам едно мое мнение от темата за Софарма Трейдинг

                                Ще е необходимо време докато инвеститорите опознаят по-добре компанията Спиди, която е аналог на Софарма Трейдинг като тип. Най-разпространеното схаващане е, че бариерите за навлизане при куриерите са ниски. Принципно всеки може да купи няколко автомобила и да разнася пратки, но това не значи че бариерите са ниски. Не случайно дори големите лидери с опит в тази сфера навлизат на нови пазари единствено чрез приобивания. За изграждане на структура "на зелено", която да може да конкурира Спиди или Еконт ще струва толкова много време и пари, че практически е невъзможно.
                                Предимство на Спиди е широката клиентска база и липсата на зависимост от държавни поръчки и политики, където непостоянството и често противоречиви решения на управлявщите създава сериозни рискове пред частния бизнес. Оттук идва голямата задлъжнялост на Софарма Трейдинг и липсва такава при Спиди.

                                Също бих ви обърнл внимание, че макар и непублична компания, Спиди разпределяше дивидент през последните години и има дивидентна традиция не по-лоша от Софарма Трейдинг.
                                Не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Имам акции.
                                Last edited by oslo; 16.08.2013, 10:13.

                                Коментар

                                Working...
                                X