If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
мастъре , заем не съм пипал през живота си това е отровата на американските гниди . само кеш брат. незнам ими ли нужда да ти обяснявам . айде само две думи че досаждаме -
БФБ ще замени индекса BG40 с по-представителен
Индексът стана тотално непоказателен, след като една компания определя 3/4 от движенията му
2
Препоръчай (1) (3CZ / 3CZ)
Индексът BG40 стана безмислен и по-точно непоказателен преди 6 месеца и от края на годината БФБ-София ще спре да го изчислява, става ясно от съобщение на дружеството.
От 1 април 2014 г. ще бъде стартиран друг индекс, базиран на пазарна капитализация, коригирана с фрий-флоута на включените емисии (по подобие на индексите SOFIX и BGREIT).
Преди 6 месеца в BG40 влезе компанията ЧЕЗ Разпределение България АД и направи индекса смешен, защото, както показа анализ на Investor.bg, само това дружество определяше 74% от стойността и движенията на индекса.
Причината за тази деформация, бе че BG40 се определя от единичната цена на акцията, която при ЧЕЗ Разпределение България АД е около 1 500 лв., докато при Софарма АД например е едва около 3 лв. на акция и съответно първата има дял от 3/4 , а втората от едва около 0,2%, въпреки че Софарма АД е компания номер 1 по пазарна стойност на фрий-флоута у нас. ЧЕЗ обаче тежи 500 пъти повече от Софарма в индекса BG40.
Именно поради тази деформация, BG40 ще остане в историята.
БФБ-София обяснява: „При ценово-претеглени индекси като BG40 най-голямо тегло имат компонентите с най-висока единична цена, откъдето идва и един от сериозните недостатъци на този тип индекси като цяло – единичната цена сама по себе си не е показател нито за пазарната оценка на дружеството, нито за неговата ликвидност или инвеститорски интерес към компанията. За разлика от индексите, базирани на пазарната капитализация (съответно пазарна капитализация, коригирана с фрий-флоут), при ценово-претеглените индекси няма практика да се ограничава максималното тегло на емисия в индекса. В допълнение, както високата единична цена води до висока тежест на съответната емисия, така ниската цена води до пренебрежимо ниско тегло, което също се явява недостатък. Изчисленията на БФБ-София показват, че за периода март-септември 2013 г., вследствие на повишения дисбаланс в теглата на отделните компании, корелацията на BG40 с останалите индекси драстично намалява, а оттам и представителността му като широк индекс, целящ да обхване търгуваната част от пазара.“
Поради горните причини и в стремежа си за запазване на обективните критерии при избора на емисии, които да съставляват индексите, БФБ-София счита за удачно да се стартира нов широк индекс, претеглен по пазарната капитализация, коригирана с фрий-флоут. Подобен вариант би позволил и поставянето на ограничения в максималното тегло на една емисия по подобие на индексите SOFIX и BGREIT.
Неохим измества Каолин в SOFIX от 23 септември
В BGTR30 влизат Доверие Обединен Холдинг, Софарма имоти АДСИЦ, Агрия Груп, Биовет, Юрий Гагарин и Фазерлес
0
Препоръчай (0)
Каолин АД напуска SOFIX от 23 септември 2013 г. реши Съветът на директорите на БФБ-София АД. На негово място сред 15-те в индекса ще бъде Неохим АД.
Съветът на директорите на БФБ-София не е извършил промени в състава на индекса BGREIT, докато има 6 нови компании в BGTR30 - Доверие Обединен Холдинг АД, Софарма имоти АДСИЦ, Агрия Груп Холдинг АД, Биовет АД, Юрий Гагарин АД и Фазерлес АД.
От 23 септември извън BGTR30 ще бъдат Енерго-Про Продажби АД, Индустриален Капитал Холдинг АД, Кораборемонтен завод Одесос АД, Корпоративна търговска банка АД, Каолин АД и Сила Холдинг АД.
От базата на BG40 ще бъдат извадени 7 компании, а именно Оловно цинков комплекс АД, Елхим Искра АД, Ломско пиво АД, Спарки Елтос АД, Билборд АД, Петрол АД и Енерго-Про Продажби АД.
Ще бъдат добавени Софарма имоти АДСИЦ, Енергони АД, Българска фондова борса-София АД, Българска роза-Севтополис АД, Юрий Гагарин АД, Топливо АД и Фазерлес АД. Промените също влизат в сила от понеделник (23 септември).
Американци купуват “Данон Сердика”
Френската компания се изтегля и от Чехия и Португалия заради спад на продажбите
Публикувано: 11 септ. 2013, 21:23 | Обновено: 11 септ. 2013, 21:23
Разпечатай
прочитания: 354 | коментари: 3
София, България
“Данон Сердика" продава млекозавода си в София на американската компания Schreiber Foods. Тя е водещ производител на млечни продукти, специализиран в ко-производство и собствени марки, който има амбицията да внедри своите високи стандарти на производство и индустриално ноу-хау и в Европа, съобщиха от "Данон Сердика".Марките "private labels" са на търговски вериги, които се правят по тяхна поръчка и се разпространяват само в техни магазини. Решението, което включва прехвърляне на собствеността на производствените мощности на "Данон" в София, Чехия и Португалия, е свързано със стратегията на компанията да увеличи конкурентоспособността си и да оптимизира производствените си капацитети и разходи, имайки предвид спада на пазарите в Европа, гласи официалното съобщение за сделката.
Операцията, която предвижда прехвърляне на производствените мощности в София на Schrieber Foods, ще запази всички работни места във фабриката и ще гарантира продължение на производството на продукти за "Данон" в нея.
Това решение ще донесе нови възможности за нашите местни партньори и доставчици, като например фермерите, като ще запази качеството на нашите продукти, коментират от "Данон".
Мениджмънтът на "Данон Сердика" ще обсъди решението с партньорите си в следващите дни и ще съдейства за плавен трансфер и изцяло професионален подход относно всички процеси, свързани със сделката с Schreiber Foods, посочват от компанията. /БЛИЦ
Едно две Е повече в млякото едва ли е решаващо, та халал да им е, но за мен целия пазар на млечни продукти граничи с класически мафиотски похвати, и не само при нас, тук просто е по-явно.
Американци купуват “Данон Сердика”
Френската компания се изтегля и от Чехия и Португалия заради спад на продажбите
Публикувано: 11 септ. 2013, 21:23 | Обновено: 11 септ. 2013, 21:23
Разпечатай
прочитания: 354 | коментари: 3
София, България
“Данон Сердика" продава млекозавода си в София на американската компания Schreiber Foods. Тя е водещ производител на млечни продукти, специализиран в ко-производство и собствени марки, който има амбицията да внедри своите високи стандарти на производство и индустриално ноу-хау и в Европа, съобщиха от "Данон Сердика".Марките "private labels" са на търговски вериги, които се правят по тяхна поръчка и се разпространяват само в техни магазини. Решението, което включва прехвърляне на собствеността на производствените мощности на "Данон" в София, Чехия и Португалия, е свързано със стратегията на компанията да увеличи конкурентоспособността си и да оптимизира производствените си капацитети и разходи, имайки предвид спада на пазарите в Европа, гласи официалното съобщение за сделката.
Операцията, която предвижда прехвърляне на производствените мощности в София на Schrieber Foods, ще запази всички работни места във фабриката и ще гарантира продължение на производството на продукти за "Данон" в нея.
Това решение ще донесе нови възможности за нашите местни партньори и доставчици, като например фермерите, като ще запази качеството на нашите продукти, коментират от "Данон".
Мениджмънтът на "Данон Сердика" ще обсъди решението с партньорите си в следващите дни и ще съдейства за плавен трансфер и изцяло професионален подход относно всички процеси, свързани със сделката с Schreiber Foods, посочват от компанията. /БЛИЦ
Коментар