If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Еврохолд България АД (4EH / EUBG) - архив 1 до 08.09.11
Всеки преценя сам шансовете на които да залага. Аз залагам че Еврохолд ще излезе по-силен от тази криза.
Нали не се залъгваш, че когато всички вече са сигурни, че лошото е минало и холдинга е оцелял, ще може да се купи на близка до сегашната цена!?!
Така е, но пък за сега нещата вървят надолу. И за сега сигурността, че лошото е минало става все по-малка. Което е леко демобилизиращо да се пренася за бъдещ оптимизъм.
А и нашата борса има рефлекси на умряла котка опашката. Ако на други места се купуват очаквания и се продават факти, то тук се купуват факти и се продават очаквания.
Та нищо чудно ако холдинга мине през това си изпитание цената да не мръдне месеци преди да е станало ясно че нещата всъщност се оправят. Което отново действа демобилизиращо за покупки сега.
Всеки преценя сам шансовете на които да залага. Аз залагам че Еврохолд ще излезе по-силен от тази криза.
Нали не се залъгваш, че когато всички вече са сигурни, че лошото е минало и холдинга е оцелял, ще може да се купи на близка до сегашната цена!?!
АЗ принципно инвестирам или спекулирам не се занимавам със залагания Към момента не съм влязъл, да предпочитам да се обърне палачинката и тогава да влизам, но все пак следя холдинга. Избягвам да съм алчен и рисков тип.
Един ден ако холдинга оцелее след кризата определено ще стане така, но дилемата е дали ще оцелее?
Всеки преценя сам шансовете на които да залага. Аз залагам че Еврохолд ще излезе по-силен от тази криза.
Нали не се залъгваш, че когато всички вече са сигурни, че лошото е минало и холдинга е оцелял, ще може да се купи на близка до сегашната цена!?!
Един ден когато сентимента на БФБ се преобърне, тогава всички ще се сетят и блъсканицата на входа ще е голяма. Но кога ще стане, вече и аз не знам. Може да е утре, може да е след година. Който може ще го дочака, който не ще си продаде и след време ще гледа острани и ще цъка с език и ще проклина как са го прецакали... мда, пак другите, а не той сам!
Един ден ако холдинга оцелее след кризата определено ще стане така, но дилемата е дали ще оцелее?
Еврохолд е добра компания.
Но се търгува на скапана босра!
Това и е проблема. Няма обективни фундаментални причини за настоящата и спешно ниска капитализация. Това е така защото в момента пазара е на продавачите. Те доминират. В момента по позицията има само едни крупен купувач, който обаче осъзнавайки предимството си да е единствен играе умно. Чака продавачите да предложат мах евтино и тогава им прибира пакетите. Качва цената само когато започнат да го конкурират в покупките, което става сравнително рядко в тази среда на микс от страх, паника и апатия. Ето и днес почти съм сигурен че той лапна пакета на разтоварващия портфейла си, като го изчака максимално да смъкне гащи.
Каквото и да прави холдинга, каквито и добри новини да вади, при тази ситуация на пазара цената няма как да порасне. Един ден когато сентимента на БФБ се преобърне, тогава всички ще се сетят и блъсканицата на входа ще е голяма. Но кога ще стане, вече и аз не знам. Може да е утре, може да е след година. Който може ще го дочака, който не ще си продаде и след време ще гледа острани и ще цъка с език и ще проклина как са го прецакали... мда, пак другите, а не той сам!
Че кой при това положение, ще си купи кола и то на лизинг - да плаща всеки месец вноски, а и каско задължително трябва да прави, че и на оторизиран сервиз да ходи...
Дълъг, намират се клиенти да ти кажа, не ги знам поименно, но по марки и модели да. Нали ми е и хоби, освен инвестиция, пущината. Като за тегави времена бива, и заради придобитият нов бизнес, спада в общия брой продадени от холдинга автомобили е доста по-малък от общия спад на пазара, а вярвай ми времената и продажбите се оправят.
Оттук задачата се разделя на две - чисто автомобилен бизнес и синергийни ефекти за останалият бизнес.
При автото механичното придобиване на дилъри на нови марки освен ръст в продажбите си носи и разходите, особено за тези от тях които не продават много бройки и са били в лошо финансово състояние. Без да навлизам в подробности, като цяло EBITDA и при този спад на продажбите никак не е зле, трябва да се върнат заемите там, че да изглежда добре отчета и за тези дето стигат до справка 2 ред 34. Има и друго но не сте публика за обсъждане сериозно. Иначе, колкото и да дразни думичката синергия, такива ефекти също си има.
За другият бизнес автото си влачи клиенти предвид горното.
Апропо, над половината от приходите на холдинга идват от застраховане и прохождащ лизинг в чужбина – над 200мил, там е и интересно дали нещата ще са ок, а не дали са продали няколко коли в повече, не че не е важно по-принцип
Колега какъв е този интусиазъм от теб. Не виждаш ли на къде вървят нещата. Хората се напъват да си покриват заробващите кредити, магазините и кръчмите са празни, всички са се свили в черупките си, а ти пееш фалшива песен. Че кой при това положение, ще си купи кола и то на лизинг - да плаща всеки месец вноски, а и каско задължително трябва да прави, че и на оторизиран сервиз да ходи да му смъкват кожата. Еденици, Колека. Това холдинг не храни. Кога се продават активи - когато яйцето вече е на гъ.., а до тогава надеждата, че нещата ще се оправят все още я имаше. НАДЕЖДАТА УМИРА ПОСЛЕДНА, А ТЯ ВЕЧЕ Е МЪРТВА.
дълъг.. ти уиски може и да пиеш, но това не значи, че бизнеса с коли, застраховки и лизинги трябва да се отпише веднъж завинаги...нали.
когато (не ако, а когато!) пазара на коли тръгне стабилно нагоре..тогава цената ще е съвесем друга. Всичко опира до риск.
успех
ПП наздраве!
това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Анализа на Елана е доста куц.
Вече сме говорили но да повторим, че явно някой не схващат или не им отърва:
Еврохолд съдържа в структурата си лизингова компания. Тя по своя бизнес наподобява банкова институция - взима много кредити и с тях финансира лизингови покупки на клиентите си. Т.е. срещу големи задължения, стоят още по-големи вземания. Това нещо трябва да се отчете преди холдинга да се вкарва в такива класации. Ако задълженията на Евролийз ауто спаднат, според класацията на Елана това ще изглежда добре, но реално ще е лош знак. Знак за това че бизнеса им пада!
Запитайте се, защо в тази класация ги няма банките!!!
Елана се дънят сериозно с този пропуск!
еланците са големи 'спецове' ... знаем в какви игри. Ако имаше КФН на място щяха да го закъсат доста в сезона на ИПО-тата.
това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
[QUOTE=дългосрочен;1150075]Колега какъв е този интусиазъм от теб. Не виждаш ли на къде вървят нещата. Хората се напъват да си покриват заробващите кредити, магазините и кръчмите са празни, всички са се свили в черупките си, а ти пееш фалшива песен. Че кой при това положение, ще си купи кола и то на лизинг - да плаща всеки месец вноски, а и каско задължително трябва да прави, че и на оторизиран......
"Koлега" всички сме наясно с това че за да си изхраниш хилядите работници, нямаш пари и за кола. Това е похвално все пак
Иначе и ти си от стадото гладни хиени чакащи да си купят евтино, само дето не си интересен като Факушка, Гаки и т.н.
Така да е, аз не коментирам цената и пазара, ти си го направил, а напъните да ни се обяснява как бялото е черното на кой са нужни?!
Да ни виждаш да ъпкаме без някой да ни провокира. В случая твоето твърдение че само продавали активи очевидно е много далеч от истината, а не приличаш на човек който няма идея, та не се обиждай така лесно. Мен ме хранят с повод и без повод само защото смятам че дружеството се развива добре, пък го преживявам.
Успехи.
Колега какъв е този интусиазъм от теб. Не виждаш ли на къде вървят нещата. Хората се напъват да си покриват заробващите кредити, магазините и кръчмите са празни, всички са се свили в черупките си, а ти пееш фалшива песен. Че кой при това положение, ще си купи кола и то на лизинг - да плаща всеки месец вноски, а и каско задължително трябва да прави, че и на оторизиран сервиз да ходи да му смъкват кожата. Еденици, Колека. Това холдинг не храни. Кога се продават активи - когато яйцето вече е на гъ.., а до тогава надеждата, че нещата ще се оправят все още я имаше. НАДЕЖДАТА УМИРА ПОСЛЕДНА, А ТЯ ВЕЧЕ Е МЪРТВА.
Коментар