If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Компанията "Юнион груп" е станала собственик на 97% от капитала на круизната "Дунав турс", след като е купила и дела на "Индустриален холдинг България". Преди няколко дни от холдинга съобщиха, че са продали цялото си участие от 48.44% от капитала на "Дунав турс" за 7.75 млн. евро. Вчера от продавача поясниха, че акциите са продадени на другия голям акционер, "Юнион груп". Продажбата беше направена с аргумента, че "ИХ България" иска да се съсредоточи върху основната си дейност – морски транспорт, пристанища и машиностроене. Промяната на собствеността все още не е вписана в Търговския регистър.
Сделка между съдружници
От "Юнион груп" засега не са давали никаква информация какво смятат да правят, след като придобиват мажоритарен дял в "Дунав турс". Пред "Капитал Daily" от компанията обясниха, че с дейността на круизното дружество се занимава членът на борда Светослав Радев, който обаче отсъства и ще може да даде коментар едва в края на седмицата. Радев е един от основните акционери в "Юнион груп" с 25%, малка част от които държи пряко, а останалите - чрез фирмата си РГС.
Същият дял имат и останалите съдружници – Иван Радев, Емануил Манолов и Емил Иванов, който държат по-голяма част от капитала чрез свои дружества и имат малко пряко участие. Компанията "Юнион груп" е близка до "ИХ България", като нейни акционери са били съдружници с Димитър Желев, един от основателите на холдинга. "Юнион груп" беше основният акционер в Юнионбанк до продажбата й на унгарската МКБ. Желев е бил изпълнителен директор на банката преди сделката по смяна на собствеността.
Очаквано. Голям глад за ликвидност ги мъчи тук, с тоя бизнес в тази конюнктура.
И понеже пазарната цена е далеч под номинала и не върви да се прави пак увеличение, а и номера с конвентируемите вече се поизтърка, са му намерили цаката по друга линия...
Очаквано. Голям глад за ликвидност ги мъчи тук, с тоя бизнес в тази конюнктура.
И понеже пазарната цена е далеч под номинала и не върви да се прави пак увеличение, а и номера с конвентируемите вече се поизтърка, са му намерили цаката по друга линия...
Да, доста изгодно са продали дела. Кой е купувача, че и аз имам за продан разни дялове
Очаквано. Голям глад за ликвидност ги мъчи тук, с тоя бизнес в тази конюнктура.
И понеже пазарната цена е далеч под номинала и не върви да се прави пак увеличение, а и номера с конвентируемите вече се поизтърка, са му намерили цаката по друга линия...
Интересна структура са тия.
Яко ливъридж. Доста рисково, но пък имат гърба на мощни фин. институции свързани с мажо - ПФ, банка, застраховател... Ако изкараме късмет световната икономика да тръгне към възход, тук могат да потекат големи печалби. Баланса е респектиращ - и като активи и като пасиви
Имам, но скромно пакетче... да съм в играта
Батя и аз така мислех преди около година. След което анализирах и попрочетох, че в момента има свръх капицитет от всякакви караби в движение, както и такива които се пускат в движение всеки ден. Тоя сектор с корабоправенето кораборемонтът е тотално охладен след като е имало много силно прегряване в годините 2005-2008, когато и тези тук са се включили на влака. Имат много силна конкуренция в много точни на света - Африка има много корабостроителници и ремонтници и т.н. Виждаме и Одесоса не изкарва добри ресултати. Та тези пичове, тук са вече ако не се лъжа 60% кораби - хубаво ама сега на много ниски цени рентата им, и според анализатори опцията да останат така ниски е 2-3 години напред - дори и да има възход на световняата икономика - не е препоръка
There are three ways to make a living in this business: be first, be smarter, or cheat
Това дружество си е ракета, но на всяка ракета и трябва гориво и пилот за да полети, тук има потенциал, но едва ли има колега, който да прогнозира точно кога ще се запалят двигателите.
Интересна структура са тия.
Яко ливъридж. Доста рисково, но пък имат гърба на мощни фин. институции свързани с мажо - ПФ, банка, застраховател... Ако изкараме късмет световната икономика да тръгне към възход, тук могат да потекат големи печалби. Баланса е респектиращ - и като активи и като пасиви
Имам, но скромно пакетче... да съм в играта
Вертикалната интеграция е класическа печеливша стратегия...
Интересна структура са тия.
Яко ливъридж. Доста рисково, но пък имат гърба на мощни фин. институции свързани с мажо - ПФ, банка, застраховател... Ако изкараме късмет световната икономика да тръгне към възход, тук могат да потекат големи печалби. Баланса е респектиращ - и като активи и като пасиви
Не искам да те притеснявам Симов, ама ЕБИТДА-та им е на +
А за загубата тежат и - загуба от курсови разлики, нетно (7,756)
Причината са кредити в долари и йени.
А като погледвеш от началато на годината до сега и двете валути са паднали прилично и ако тренда се запази, току виж отчели печалба от курсови разлити 7-10 мил за Ку1....
Я някой можел да чете баланса. Така е така е баланса изглежда по-добър от предишния. Но загуба си е загуба
Проблемите при това дружество могат много лесно да се цитират, но по-добре не ме изпробвайте щото от мен отрова тук може да се лее в изобилие.
Мнението не е препоръка за търговия с ценни книжа!
Не искам да те притеснявам Симов, ама ЕБИТДА-та им е на +
А за загубата тежат и - загуба от курсови разлики, нетно (7,756)
Причината са кредити в долари и йени.
А като погледвеш от началато на годината до сега и двете валути са паднали прилично и ако тренда се запази, току виж отчели печалба от курсови разлити 7-10 мил за Ку1....
Коментар