IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Прекратяване регистрации на емисии от Неофициален пазар

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Браво-браво на ВАС който спря едно комунистическо решение на готовия за смяна борд на БФБ! :-)
    Демокрацията победи за пореден път!
    Вече виждате, че ГЕРБ работи за промени на капиталовия пазар.
    Ние гражданите които имаме от тези акции сме щастливи.
    А сега да ги понатиснат да си ни дават и дългоочакваните дивиденти!!!

    Първоначално изпратено от kat
    ПОРЕДНИТЕ РУНДОВЕ МЕЖДУ КФН И БФБ:

    Одобрени са измененията и допълненията на правилника на „БФБ-София”АД, с които ще се спре делистването на 229 публични дружества от 1 януари 2010 г.
    Автор: Press center
    Публикувано: 22 Декември 2009


    С Решение № 1053-ФБ от 22.12.2009 г. заместник-председателят на КФН, ръководещ управление „Надзор на инвестиционната дейност”, одобри изменения и допълнения на правилника на „Българска фондова борса – София” АД, приети с решение на съвета на директорите по Протокол № 52/15.12.2009 г. Вследствие на тези промени в правилника ще се спре обявеното делистване на 229 публични дружества, които не отговарят на минималните изисквания за ликвидност за допускане до търговия на неофициален пазар на акции, с което делистване щяха да бъдат застрашени интересите на 989 263 акционери в тези компании. Промените в правилника предвиждат връщането на сегментацията на неофициалния пазар на акции и така отново сегмент „В” ще бъде пазара, за който не се прилагат изисквания за ликвидност на търгуваните емисии. Промените влизат в сила на 1 януари 2010 г. и така няма да се наложи делистването на всички публични дружества, които не покриват определените изисквания за ликвидност, а именно най-малко 5 сделки и 4 000 лв. оборот средномесечно.

    До приемането на посочените промени в правилника на БФБ се стигна след като с Решение № 1003-ФБ/09.12.2009 г. заместник – председателят на КФН Ралица Агайн-Гури задължи съветът на директорите на БФБ в срок до 15 декември 2009 г. да приеме изменения в част ІІІ „Правила за допускане до търговия” към Правилника за дейността на „БФБ - София” АД, с които да отмени промените в правилника, приети от съвета на директорите на 11.12.2008 г. и предвиждащи премахването на сегментацията на неофициалния пазар на акции. С преустановяването на съществуването на сегмент „В” на неофициалния пазар на акции, правилникът на БФБ поставяше изискване всички търгувани компании да покриват определените за досегашния сегмент „А” изисквания за ликвидност, а именно най-малко 5 сделки и 4 000 лв. оборот средномесечно. Вследствие на промените компаниите, които не покриват тези изисквания, бяха поставени под тримесечен мониторинг от 1 октомври и предстоеше да бъдат делистнати след 1 януари 2010 г.
    Въпреки че на 15.12.2009 г. БФБ уведоми КФН, че на заседание на съвета на директорите са приети измененията в Правилника за дейността на „БФБ - София” АД, с които е изпълнена наложената с Решение № 1003-ФБ/09.12.2009 г. принудителна административна мярка, борсата не подаде в КФН заявление за издаване на одобрение на измененията в правилника.
    С писмо от 16.12.2009 г. от БФБ беше изискано до края на работния ден на 16.12.2009 г. да внесе в КФН заявление за издаване на одобрение на промените в правилника на БФБ, приети вследствие на приложената административна мярка. Поради факта, че такова заявление не беше депозирано в КФН в указания срок, се стигна до прилагане на нова принудителна административна мярка, с която заместник-председателят на КФН Ралица Агайн задължи БФБ да подаде в КФН заявление за издаване на одобрение на измененията в Правилника за дейността на „БФБ - София” АД в срок до 16,30 часа на 17 декември 2009 г. Принудителната мярка не беше изпълнена от фондовата борса в указания от заместник-председателя срок, Заявление за одобряване на промени в Правилника на БФБ не постъпи в КФН и на 18 декември 2009 г.
    Предвид факта, че приложената принудителна административна мярка не беше изпълнена в указания срок, на 18 декември 2009 г. беше назначена тематична проверка на „Българска фондова борса-София” АД за установяване на изпълнението на приложената с Решение № 1003-ФБ/09.12.2009 г. принудителна административна мярка. В резултат от назначената проверка, на длъжностните лица на КФН беше представен Протокол № 52/15.12.2009 г. от заседание на СД на БФБ, на което е взето решение за измененията в Правилника за дейността на „БФБ - София” АД, направени в резултат на приложената административна мярка.
    Изисканото заявление за издаване на одобрение за извършване на изменение и допълнение в Правилника на „Българска фондова борса – София” АД беше подадено в КФН на 19.12.2009 г.
    Междувременно днес Върховният административен съд отхвърли жалбата на БФБ срещу предварителното изпълнение на Решение № 1003-ФБ/09.12.2009 г.

    http://www.fsc.bg/go.idecs?i=19316
    това е лично и информационно мнение и не може да се счита за инвестиционна препоръка или нещо подобн

    Коментар


    • ПОРЕДНИТЕ РУНДОВЕ МЕЖДУ КФН И БФБ:

      Одобрени са измененията и допълненията на правилника на „БФБ-София”АД, с които ще се спре делистването на 229 публични дружества от 1 януари 2010 г.
      Автор: Press center
      Публикувано: 22 Декември 2009


      С Решение № 1053-ФБ от 22.12.2009 г. заместник-председателят на КФН, ръководещ управление „Надзор на инвестиционната дейност”, одобри изменения и допълнения на правилника на „Българска фондова борса – София” АД, приети с решение на съвета на директорите по Протокол № 52/15.12.2009 г. Вследствие на тези промени в правилника ще се спре обявеното делистване на 229 публични дружества, които не отговарят на минималните изисквания за ликвидност за допускане до търговия на неофициален пазар на акции, с което делистване щяха да бъдат застрашени интересите на 989 263 акционери в тези компании. Промените в правилника предвиждат връщането на сегментацията на неофициалния пазар на акции и така отново сегмент „В” ще бъде пазара, за който не се прилагат изисквания за ликвидност на търгуваните емисии. Промените влизат в сила на 1 януари 2010 г. и така няма да се наложи делистването на всички публични дружества, които не покриват определените изисквания за ликвидност, а именно най-малко 5 сделки и 4 000 лв. оборот средномесечно.

      До приемането на посочените промени в правилника на БФБ се стигна след като с Решение № 1003-ФБ/09.12.2009 г. заместник – председателят на КФН Ралица Агайн-Гури задължи съветът на директорите на БФБ в срок до 15 декември 2009 г. да приеме изменения в част ІІІ „Правила за допускане до търговия” към Правилника за дейността на „БФБ - София” АД, с които да отмени промените в правилника, приети от съвета на директорите на 11.12.2008 г. и предвиждащи премахването на сегментацията на неофициалния пазар на акции. С преустановяването на съществуването на сегмент „В” на неофициалния пазар на акции, правилникът на БФБ поставяше изискване всички търгувани компании да покриват определените за досегашния сегмент „А” изисквания за ликвидност, а именно най-малко 5 сделки и 4 000 лв. оборот средномесечно. Вследствие на промените компаниите, които не покриват тези изисквания, бяха поставени под тримесечен мониторинг от 1 октомври и предстоеше да бъдат делистнати след 1 януари 2010 г.
      Въпреки че на 15.12.2009 г. БФБ уведоми КФН, че на заседание на съвета на директорите са приети измененията в Правилника за дейността на „БФБ - София” АД, с които е изпълнена наложената с Решение № 1003-ФБ/09.12.2009 г. принудителна административна мярка, борсата не подаде в КФН заявление за издаване на одобрение на измененията в правилника.
      С писмо от 16.12.2009 г. от БФБ беше изискано до края на работния ден на 16.12.2009 г. да внесе в КФН заявление за издаване на одобрение на промените в правилника на БФБ, приети вследствие на приложената административна мярка. Поради факта, че такова заявление не беше депозирано в КФН в указания срок, се стигна до прилагане на нова принудителна административна мярка, с която заместник-председателят на КФН Ралица Агайн задължи БФБ да подаде в КФН заявление за издаване на одобрение на измененията в Правилника за дейността на „БФБ - София” АД в срок до 16,30 часа на 17 декември 2009 г. Принудителната мярка не беше изпълнена от фондовата борса в указания от заместник-председателя срок, Заявление за одобряване на промени в Правилника на БФБ не постъпи в КФН и на 18 декември 2009 г.
      Предвид факта, че приложената принудителна административна мярка не беше изпълнена в указания срок, на 18 декември 2009 г. беше назначена тематична проверка на „Българска фондова борса-София” АД за установяване на изпълнението на приложената с Решение № 1003-ФБ/09.12.2009 г. принудителна административна мярка. В резултат от назначената проверка, на длъжностните лица на КФН беше представен Протокол № 52/15.12.2009 г. от заседание на СД на БФБ, на което е взето решение за измененията в Правилника за дейността на „БФБ - София” АД, направени в резултат на приложената административна мярка.
      Изисканото заявление за издаване на одобрение за извършване на изменение и допълнение в Правилника на „Българска фондова борса – София” АД беше подадено в КФН на 19.12.2009 г.
      Междувременно днес Върховният административен съд отхвърли жалбата на БФБ срещу предварителното изпълнение на Решение № 1003-ФБ/09.12.2009 г.

      http://www.fsc.bg/go.idecs?i=19316
      Мненията изразени в този форум са лични и не прадставляват препоръки за покупко- проджаби на финанс

      Коментар


      • Иван Такев: БФБ-София категорично трябва да се изчисти от неликвидните компании
        21 Декември 2009 12:19

        Г-н Такев, стана ясно, че БФБ-София няма да отпише предвидените 229 дружества. Ще предприеме ли борсата нещо в тази насока през следващата година?

        Това ще бъде предмет на последващо обсъждане през самата година.

        Ще обжалва ли БФБ наложената мярка от КФН в съда?

        Мярката вече е обжалвана пред Върховния административен съд.
        Продължавате ли да смятате, че борсата трябва да се изчисти от неликвидните и слаболиквидните компании?

        Категорично. Продължаваме да считаме, че всичките тези 10-12 години, през които повечето от тях бяха и продължават да са публични само на хартия и не се търгуваха, трябва да са повече от достатъчно, за да се убеди всеки, че с такива компании не може да се прави пазар. Многократно в публичното пространство сме защитавали и мотивирали това ни становище, както и твърдото ни убеждение, че интересите на всички акционери са абсолютно защитени от закона при делистване от борсата – компаниите не губят публичния си статут и продължават да бъдат поднадзорно лице на Комисията за финансов надзор; акционерите им в случай, че желаят, могат да се освободят от акциите си или на извънборсовия пазар или като приемат търгово предложение за изкупуване на техните акции по справедлива цена, одобрена от КФН.

        Ако някой смята обратното, тоест, че с тези компании може да се прави пазар, защо не пробва да организира една многостранна система за търговия с тях и нека да видим какъв ще е резултата.

        Не сте ли на мнение, че покрай неликвидните компании, ще изгорят и недотам толкова лошите, с които има сделки, но не толкова често колкото преди? Не трябва ли да се променят критериите за отписване в този смисъл?

        Ако мениджмънтът на компанията вярва, че тя има потенциал и липсата на търговия в момента е само временно явление, то той ще предприеме необходимите стъпки, като например да ангажира маркет-мейкър. Ако ли не, то не виждам смисъл въобще да се инвестира в дружество, чиито собственици и управляващи не се интересуват от подобен въпрос, каквото е борсовото присъствие. Все пак борсата е място, където дадени компании се търгуват, а не нещо друго. В тази връзка необясним и озадачаващ е факта, че редица от компаниите, поставени под наблюдение, са с 0% free float.

        Много интересно е защо през целия този период в който борсата извършваше широкомащабна кампания за оповестяване на новите правила в публичното пространство, не видяхме нито едно интервю с представители на тези компании - с тези които имат 0% free float, които са в ликвидация и несъстоятелност, които нямат сключен договор с информационна агенция за разкриване на информация и по този начин нарушават закона и интересите на инвеститорите, с компании, с чиито акции не имало сключени сделки години наред и т. н.

        Сегментите на борсата по стария начин ли ще останат или ще има промяна в различните сегменти на Неофициален пазар, както беше предвидено, въпреки че приемате мярката на КФН?

        Изпълнявайки мярката, ние сме длъжни да оставим сегментите съобразно предишната структура, а именно – неофициален пазар с два сегмента, А и Б, като на втория са листнати всички компании, които имат под 5 сделки или оборотът с които е под 4000 хил. лв. средномесечно.

        Ще проведете ли разговори с различните асоциации на участниците на пазара (БАУД, БАЛИП, АДВИП, АИКБ, БАДДПО), за да стигнете до общ извод дали абсолютно всички компании да бъдат оставени и какво да се прави от тук нататък? Склонни ли сте да се вслушате в инвестиционната общност?

        Принципен въпрос е, че всяко предложение за промяна в правилника на борсата бива предварително съгласувано с всички от асоциациите, обединяващи участниците на пазара. Така е било и в конкретния случай – преди да пристъпи към промени в правилника в края на 2008 г. борсата извърши такова съгласуване и получи подкрепа от мнозинството от участниците. Сега обаче не съм убеден, че може да бъде постигнат вариант, удовлетворяващ всички от страните. Тази дискусия тече повече от година без да е налице какъвто и да е било консенсус. И все пак трябва да си зададем въпроса, ако трябваше да започнем в настоящия момент на чисто, щеше ли инвестиционната общност да иска точно с тези компании да правим капиталов пазар?

        -----------------------------------------------------------------------------------------------------
        Мненията изразени в този форум са лични и не прадставляват препоръки за покупко- проджаби на финанс

        Коментар


        • Дянков: Ще има големи изненади около представителя на държавата в БФБ
          ,21 декември 2009 11:11



          Ще има големи изненади в края на годината. Така министърът на финансите Симеон Дянков отговори на въпрос на DarikFinance.bg как ще мотивира издиганата от него кандидатура на Пламен Дерменджиев за представител на държавата в Българската фондова борса.

          Вицепремиерът призна, че е бил арбитър на спора между Комисията за финансов надзор и Българската фондова борса за делистването на слаболиквидни компании.

          Изслушах и двете страни. Поисках анализ и двете страни ми го подадоха. Моето мнение, а и това което се случи, е че в момент на криза делистването е лоша идея по две причини, обясни Дянков. Основната идея, че сега е необходимо делистване е, че няма достатъчно движение на пазара на този тип фирми. По време на криза се очаква да има много по-малко движение, тъй като хората имат много по-малко пари и са много по-чувствителни към риска. От тази гледна точка ако има делистване, за мен това трябва да стане само след като сме излезли от кризата и това беше основния аргумент - да се изчака и да се направи анализа примерно след девет месеца, аргументира позицията си финансовият министър.

          Това за мен е правилното решение. По време на криза правилата са други, а именно, че трябва да се изчака да е нормално положението. В момента борсата не е в нормално положение. Радостен съм, че се взе правилното решение, каза финансист № 1.

          На въпрос ще има ли делистване след като свърши кризата, Дянков отговори: Дори това не е сигурно. Разговор за делистване ще има след като сме излезли от кризата и има нормална работа на борсата. Дори и тогава пак остава въпросът дали е необходимо такова делистване и какво става с правата на миноритарните собственици. Едно делистване застрашава техните права. След девет месеца ако ме попитате отново, това ще ми е главният аргумент – да видя как ще са защитени правата на дребните акционери. Ако не съм удовлетворен тогава с отговора, пак ще казвам, че делистването трябва да се забави, докато имам правилния отговор.


          Информацията е на Дарик финанс.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от kod123
            Над 200-те нисколиквидни компании нямат да бъдат отписани от борсата


            http://www.dnevnik.bg/pazari/2009/12...budat/?ref=rss


            Борсата направи крачка назад!
            Взе да прилича на предварително режисиран театър.

            Коментар


            • Чак не е за вярване, в България се случи нещо нормално!
              Дали е добро начало или лошите уцелиха греда?

              Коментар


              • Над 200-те нисколиквидни компании нямат да бъдат отписани от борсата


                http://www.dnevnik.bg/pazari/2009/12...budat/?ref=rss


                Борсата направи крачка назад!

                Коментар


                • Re: Май няма полезен ход

                  Все пак, ства дума само за заварените случаи и за ангажиментите на държавата във връзка с приватизацията - за дружества, които са листвани преди да са били въведени новите правила за ликвидност.

                  Коментар


                  • Re: Май няма полезен ход

                    Канто, точно за това ми е думата - борсата не може да влиза във функциите на държавата и да урежда въпроси, които засягат толкова голямо количество публични дружества и толкова много инвеститори. Това е материя, която трябва да се уреди със закон, предвид сериозния обществен интерес. Разумният ход на Борсата в тази ситуация е да отложи прилагането на критериите си за ликвидност, докато в ЗППЦК не се уреди статутът и последиците при публични дружества, които се делистват. Това може да бъде едно от допълнителните основания за отписване от регистъра на КФН - но само при положение, че самите дружества или мажоритарите бъдат задължени за определени действия - търгово, обратно изкупуване на акции по правилата за търгово или конвертиране на акциите на миноритарите (напр. на всички акционери с по-малко от 5 % участие към определен момент - към кой, въпрос на държавно решение) в облигации.
                    КФН има пълно право да приложи принудителна мярка, защото в кризисни условия всички стари конвенции, одобрени правила и пр. отстъпват пред суровата икономическа реалност. Много е позитивно, че КФН се отказва от формализма в полза на реалната защита на инвеститорите. Едно добро начало....
                    Първоначално изпратено от Kantorado
                    Имаш право за някои неща, но все пак, с делистването ще се отсеят дружества, с акциите на които можеш само да си облепиш стените. Държавата отдавна трябваше да намери начин да ги махне от пазара или да ги застави да си изпълняват задълженията. Не съм адвокат на борсата, щото и тя можеше да намери някакъв компромис, на тя върши в случая работата на държавата.


                    Първоначално изпратено от stoinokunev
                    Делистването е като пир по време на чума.
                    Въпросът е, че вместо да се търсят инициативи за даване на тласък на борсовата търговия, то, както обикновено става, ще доведе до нови разпродажби и падане на цените, понеже институционалните инвеститори ще трябва да намалят експозициите си към книжа, които (вече) не се търгуват на регулиран пазар – в крайна сметка ще бъдат увредени инвеститорите и ще се разколебае стабилността на пазара, който отново е jumpy, не на последно място и заради Дубай Уърлд.
                    Критериите, които борсата въведе (интересно е да се погледнат становищата на професионалните организации в производството по одобряване на промените в правилника), са обмисляни доста назад във времето, когато никой не е предполагал, че финансовата криза ще засегне не само "мъртвите души" (това са около 30-40 дружества, които действително нехаят за публичния си статут), но и дружества, които имат желание да спазват правилата на играта. Изобщо от гледна точка на правните принципи е съмнително заварени случаи да се преуреждат и да се въвеждат нови правила на играта, чрез които се ограничават фундаментални права (като статута) на дружествата и/или акционерите и които не са съществували, когато те са били листвани. Създават се образци на нещо, което вероятно не съществува другаде - публично дружество, което не се търгува на борса - при това не с решение на Парламента, а с решение на съвет от 7 души на частно акционерно дружество, което преобръща законодателната концепция, изграждана последователно в течение на 14 години, независимо какви правителства са били на власт. В основата й е защита на инвеститорите, в частност на миноритарите, стимулиране на капиталовия пазар като ефективен и справедлив регулатор и разпределител на парични потоци и еволюционност (независимо, че ускореното внедряване на европейското законодателство създаде някои напрежения и наложи доста тежести). Създаването на капиталов пазар от нулата, след като всичко се е командвало отгоре, изискваше и uзисква постоянни усилия за създаване на нагласи и култура на инвестиране, добри корпоративни практики, доверие. Инициативата за делистване основно руши доверието - че ако спазваш правилата на играта, при които си влязъл на терена, си в играта.
                    Изобщо, ликвидността не трябва да е такъв съдбоносен критерий (или free float-a) - освен за сегментирането. Да се налага дерегистрация като санкция за липсата на ликвидност е като налагане на наказание на някой за това, че не си качва теглото и дори си позволява да отслабне. Или да покажат червен картон на Бербатов, че не пробягва на терена 10 км. по време на мач (понеже съдията Марк Райли е въвел правилото през полувремето).
                    Ако има дружества, които не желаят и не могат да бъдат публични - а критериите са известни – това са задълженията им по ЗППЦК, ЗСПЗФИ и наредбите, т.е. прозрачност/disclosure, отчетност, поддържане на контакт с акционерите, избягване и обявяване на конфликти на интереси, спазване на принципите за due diligence и loyalty от мениджмънта - такива дружества могат и трябва да бъдат сваляни от търговия - поне временно, за определен срок или докато изпълнят определени условия. Дори КФН не може за вечни времена да спре търговията с дадени ценни книжа. Друг е въпросът да се преосмисли липсата на възможност за изкарване от бордовете на публичните дружества на директори, които сериозно са нарушили закона и да им се даде един продължителен таймаут (справка – регистъра на дисквалифицираните директори в Англия).
                    Законодателят пък (но не борсата, защото това е въпрос на държавна политика) може да преформулира някои от критериите за отписване, понеже поне засега те са въпрос на национална специфика.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Хайърсъзов
                      Добре, явно за да се пънат толкова да делистват значи далаверата им е много яка - каква е?
                      Например много голяма компания се колебае дали да се листне
                      и поставя условия...

                      Коментар


                      • Невольо, о. Фьодор се е пазарил докрай за гостната гарнитура от 12 стола на генералшата Попова, в които иначе не е имало никакво съкровище. Забавна история, прочети я.

                        Коментар


                        • Зависи.
                          1. Как се купуват нисколиквидни акции, когато не знаеш дали изобщо ще можеш да ги продадеш след време?
                          2. Но по-важния въпрос е липсата на допълнителни инструменти за търговия. Май ние сме едни от малкото, ако не единствените без да имаме дори едни примитвни къси продажби. А допълнителните инструменти за търговия определено означават повече търговия и приходи за БФБ.


                          по1. Ами нали там се правят големите проценти , поемаш си риска , освен това какво ти гарантира че и по високоликвидни ще можеш да продадеш след време и да не си на загуба?
                          по2. Която сфера от живота в България да погледнеш ситуацията е същата - решението го знаем но хората от които зависи изпълнението му са олигофрени.

                          Коментар


                          • на въпрос 1 отговор гледаш /Балкан беше в първия списък с цена под 2/ а въпрос 2 не е за темата

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Хайърсъзов
                              Първоначално изпратено от 2105
                              Първоначално изпратено от kefal
                              Първоначално изпратено от Хайърсъзов
                              Добре, явно за да се пънат толкова да делистват значи далаверата им е много яка - каква е?
                              Далаверата им е да съживят пазара, да се увеличи оборота, като в последствие може да се предложат деривати и други инструменти за търговия. Като си помисля че дори едни къси продажби нямаме ... Е то как да имаме, като ликвидност йок, нали?
                              За да има печалба БФБ трябва да има търговия, а не само да седят едни листнати дружества без оборот, нали?
                              глупости
                              Няма да кажа глупости , но не мисля че нова са причините.
                              Премахването от търговия на стотици дружества как вдига ликвидността?
                              Нали като не се търгуват примерно едни 200 дружества тя ще спадне , каква е гаранцията че предвидените средства за ивнвестиране ще се налеят в останалите?Никаква!Това е типичната българонекадърна мярка уж да поправиш нещо но прилагайки я дефакто го прецакваш! Това също е и предтекст да го прецакаш ако такава ти е истинската цел! Това питам, какво точно тръсят с тази мярка , една ли им затормозяват толкова обслужващата система още 200 бройки?
                              Зависи.
                              1. Как се купуват нисколиквидни акции, когато не знаеш дали изобщо ще можеш да ги продадеш след време?
                              2. Но по-важния въпрос е липсата на допълнителни инструменти за търговия. Май ние сме едни от малкото, ако не единствените без да имаме дори едни примитвни къси продажби. А допълнителните инструменти за търговия определено означават повече търговия и приходи за БФБ.

                              Коментар


                              • оборота и печалбата на борсата пада като се намалят дружествата

                                Коментар

                                Working...
                                X