Най-важната мярка е да се свият разходите на правителството и общините(публичните разходи) и от там да не се създават дефицити. Другото ще се оправи постепенно.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Първите 15 икономически мерки на Правителството
Collapse
X
-
Не, разбира се, че не работя там. Просто статията ми хареса.
А на теб и на някои "умни критици" бих предложил следното. Това е линк към списъка на членовете в Конфедерацията на Работодателите и Индустриалците (КРИБ):
http://www.ceibg.bg/show.php?gstoryid=142
Можеш да сравниш този списък с участниците във водещите индекси на борсата (Софикс, БГ-40 и т.н.) и после пак можем да си говорим...
Първоначално изпратено от YMEH_TOCTEPМалоумните спамърчета от икономедия си пръскат реклами по всички форуми. Стмболов, струва ми се, че малко напук я пускаш тази статия. В икономедия ли работиш?
Коментар
-
Току що встъпил в длъжност новия министър на икномиката и взе да бие отбой...
"В отговор на въпрос Трайков каза, че не съществува теза за незабавно предлагане на борсата на акции на Българския енергиен холдинг, но е възможно това да бъде направено по-късно."
http://www.infostock.bg/infostock/co.../details/20971
С една дума абе някога , ама не сега....
Коментар
-
Първоначално изпратено от YMEH_TOCTEPМалоумните спамърчета от икономедия си пръскат реклами по всички форуми. Стмболов, струва ми се, че малко напук я пускаш тази статия. В икономедия ли работиш?
мухахахаха
Коментар
-
Малоумните спамърчета от икономедия си пръскат реклами по всички форуми. Стмболов, струва ми се, че малко напук я пускаш тази статия. В икономедия ли работиш?
Първоначално изпратено от СтамболовМисията на технократите
Правителството на професионалистите ще зависи от свободата и защитата, осигурени от Бойко Борисов
От Екип на Капитал
Избирателите посочиха Бойко Борисов, сега той посочи как ще достави резултата. Министрите, които бъдещият премиер обяви в четвъртък, са в голямата си част професионалисти, с плътни CV-та и чисто минало. Те имат важна мисия - да случат промяната, за която гласуваха толкова много хора. Да стоят далеч от политиката, но да успеят да останат харесвани, докато правят реформи. По базови данни новият Министерски съвет успява да събере качествата, които са нужни, за да бъдат постигнати основните цели на бъдещото управление. Но успехът им все пак ще зависи от политическото - от това как Бойко Борисов ще гарантира парламентарните мнозинства, за да се взимат решения, и от реалния периметър на действие, който ще им даде.
Въпреки противоречивостта на решенията като това да се появят ведомствата на спорта и най-вече "безтпортфейлното" на Божидар Димитров, някогашен агент на Държавна сигурност, предложеният кабинет е добър. Доста добър. Комбинацията от хора и професионални биографии дава шанс да се реализират
Четирите ключови приоритета
пред страната
Първо, в кризата България ще бъде водена от отлично образовани икономисти с либерални възгледи. Новият министър на финансите и вицепремиер Симеон Дянков - до онзи ден един от шестте топ икономисти на Световната банка, е млад, необременен с местни интриги и вече е приет като добър сигнал в инвестиционния свят. Той ще работи в тандем с излъчения в последния момент министър на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков - профи, технократ, прозападен и - което е най-голямата изненада (лоша за някои) - напълно непринадлежащ към заблатените енергийни среди в България.
Второ, новото правителство тръгва със заявка за явна евро-атлантическа ориентация в лицето на външния министър и евродепутат (засега) Румяна Желева и военния Николай Младенов (вижте профилите тук).
Трето, "отключването" на европейските фондове и реализирането на основни инфраструктурни проекти изглежда по-възможно при наличието на диалогичния и по немски стриктен създател на бизнес парка в София Росен Плевнелиев. Той ще е новият инфраструктурен министър. Констрастът с досегашния, Асен Гагаузов, прави огромната разлика.
И четвърто, ако лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов се заявява преди всичко като антикорупционен премиер, то изборът на министър на правосъдието се оказа повече от логично продължение на тази заявка. Прокурорът Маргарита Попова беше приветствана (неофициално) с овации в евро-атлантическата дипломатическа общност, а управляваното от нея звено за борба с евроизмамите беше похвалено от Европейската комисия. А посочването на дясната ръка на Борисов Цветан Цветанов за министър на вътрешните работи оформи втория благонадежден тандем в кабинета.
Властта на технократите
Ако има отличителна черта на 87-мия кабинет на България, тя в най-голяма степен е в линията на технократите в него. След дългогодишните упражнения с политически номинации на често некомпетентни министри принципът инженерите да строят, финансистите да се борят с финансите, лекарите да правят здравна реформа, учителите - образователна, а синдикатите да излъчат социалния министър е интересен, но не е съвсем безспорен. Най-показателен в това отношение е изборът за министър на здравеопазването - председателят на лекарския съюз Божидар Нанев. Ако "длъжностната характеристика" на точно този министър беше писана от специалисти по човешки ресурси, тя трябваше да съдържа набор от изисквания, които едва ли са съвместими с тези към един (сигурно добър) хирург. Очакванията, че Нанев ще бъде първият министър от няколко правителства, който ще формулира най-накрая принципите на здравната реформа, ще ръководи извеждането на свързаните с това проекти и ще гарантира смислена финансова и пазарна рамка на отношенията в сферата, може да се окажат излъгани. Освен ако номинираният за поста не покаже непредполагани в биографията си качества. Предстои да бъде проверено.
Дискусионен е изборът и на министъра за социалните грижи и труда. Кабинетът "Борисов" преди всичко пропусна шанса да раздели тази неестествена комбинация от различни цели в едно и също ведомство. Тотю Младенов, синдикалист от "Подкрепа", бивш шеф на инспекцията по труда и в последната кампания активист на ГЕРБ, ще трябва едновременно да произведе политики по търсенето и предлагането на труд (различни от стриктно синдикалния поглед) и такива за защита на социално слабите и приобщаването на малцинствата.
Доколко личните способности на всеки от министрите са добре преценени ще покаже времето. Ключов за това докъде ще стигнат обаче ще е процесът за поставяне на целите им и тук има най-голяма степен на неяснота. Бъдещият премиер и водач на ГЕРБ не се е ангажирал лично с изявления какво иска да постигне във всяка от областите на управлението. Косвените индикатори за приоритетите са акцентите му за вицепремиери - вътрешният министър Цветан Цветанов и финансовият Симеон Дянков. Ориентир би могла да бъде и предизборната програма на ГЕРБ, но за повече яснота и детайлност няма да е излишно новият кабинет да започне и с конкретни управленски ангажименти.
Коментар
-
Как щебъдат усвоени еврофондовете когато няма административен капацитет - хиляди хора са нужни и то високообразовани и с опит.
Как ще бъдат събрани , за колко години и от 0 та .
Какво ще стане с кадрите на БСП и ДПС които" работят" в агенциите и най- вероятно ще гледат на работата още повече през пръсти с надеждата за провал - а те не са малко от последните 10г.да не кажем всички.
Коментар
-
Мисията на технократите
Правителството на професионалистите ще зависи от свободата и защитата, осигурени от Бойко Борисов
От Екип на Капитал
Избирателите посочиха Бойко Борисов, сега той посочи как ще достави резултата. Министрите, които бъдещият премиер обяви в четвъртък, са в голямата си част професионалисти, с плътни CV-та и чисто минало. Те имат важна мисия - да случат промяната, за която гласуваха толкова много хора. Да стоят далеч от политиката, но да успеят да останат харесвани, докато правят реформи. По базови данни новият Министерски съвет успява да събере качествата, които са нужни, за да бъдат постигнати основните цели на бъдещото управление. Но успехът им все пак ще зависи от политическото - от това как Бойко Борисов ще гарантира парламентарните мнозинства, за да се взимат решения, и от реалния периметър на действие, който ще им даде.
Въпреки противоречивостта на решенията като това да се появят ведомствата на спорта и най-вече "безтпортфейлното" на Божидар Димитров, някогашен агент на Държавна сигурност, предложеният кабинет е добър. Доста добър. Комбинацията от хора и професионални биографии дава шанс да се реализират
Четирите ключови приоритета
пред страната
Първо, в кризата България ще бъде водена от отлично образовани икономисти с либерални възгледи. Новият министър на финансите и вицепремиер Симеон Дянков - до онзи ден един от шестте топ икономисти на Световната банка, е млад, необременен с местни интриги и вече е приет като добър сигнал в инвестиционния свят. Той ще работи в тандем с излъчения в последния момент министър на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков - профи, технократ, прозападен и - което е най-голямата изненада (лоша за някои) - напълно непринадлежащ към заблатените енергийни среди в България.
Второ, новото правителство тръгва със заявка за явна евро-атлантическа ориентация в лицето на външния министър и евродепутат (засега) Румяна Желева и военния Николай Младенов (вижте профилите тук).
Трето, "отключването" на европейските фондове и реализирането на основни инфраструктурни проекти изглежда по-възможно при наличието на диалогичния и по немски стриктен създател на бизнес парка в София Росен Плевнелиев. Той ще е новият инфраструктурен министър. Констрастът с досегашния, Асен Гагаузов, прави огромната разлика.
И четвърто, ако лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов се заявява преди всичко като антикорупционен премиер, то изборът на министър на правосъдието се оказа повече от логично продължение на тази заявка. Прокурорът Маргарита Попова беше приветствана (неофициално) с овации в евро-атлантическата дипломатическа общност, а управляваното от нея звено за борба с евроизмамите беше похвалено от Европейската комисия. А посочването на дясната ръка на Борисов Цветан Цветанов за министър на вътрешните работи оформи втория благонадежден тандем в кабинета.
Властта на технократите
Ако има отличителна черта на 87-мия кабинет на България, тя в най-голяма степен е в линията на технократите в него. След дългогодишните упражнения с политически номинации на често некомпетентни министри принципът инженерите да строят, финансистите да се борят с финансите, лекарите да правят здравна реформа, учителите - образователна, а синдикатите да излъчат социалния министър е интересен, но не е съвсем безспорен. Най-показателен в това отношение е изборът за министър на здравеопазването - председателят на лекарския съюз Божидар Нанев. Ако "длъжностната характеристика" на точно този министър беше писана от специалисти по човешки ресурси, тя трябваше да съдържа набор от изисквания, които едва ли са съвместими с тези към един (сигурно добър) хирург. Очакванията, че Нанев ще бъде първият министър от няколко правителства, който ще формулира най-накрая принципите на здравната реформа, ще ръководи извеждането на свързаните с това проекти и ще гарантира смислена финансова и пазарна рамка на отношенията в сферата, може да се окажат излъгани. Освен ако номинираният за поста не покаже непредполагани в биографията си качества. Предстои да бъде проверено.
Дискусионен е изборът и на министъра за социалните грижи и труда. Кабинетът "Борисов" преди всичко пропусна шанса да раздели тази неестествена комбинация от различни цели в едно и също ведомство. Тотю Младенов, синдикалист от "Подкрепа", бивш шеф на инспекцията по труда и в последната кампания активист на ГЕРБ, ще трябва едновременно да произведе политики по търсенето и предлагането на труд (различни от стриктно синдикалния поглед) и такива за защита на социално слабите и приобщаването на малцинствата.
Доколко личните способности на всеки от министрите са добре преценени ще покаже времето. Ключов за това докъде ще стигнат обаче ще е процесът за поставяне на целите им и тук има най-голяма степен на неяснота. Бъдещият премиер и водач на ГЕРБ не се е ангажирал лично с изявления какво иска да постигне във всяка от областите на управлението. Косвените индикатори за приоритетите са акцентите му за вицепремиери - вътрешният министър Цветан Цветанов и финансовият Симеон Дянков. Ориентир би могла да бъде и предизборната програма на ГЕРБ, но за повече яснота и детайлност няма да е излишно новият кабинет да започне и с конкретни управленски ангажименти.
Коментар
-
SoKoLoV
поредното Деградивно мнение .... то няма и други мнения ...
Нали уж от нас си зависи развитието ни и напредъка... с такива мнения няма смисъл ...
Или това е целта неразвитие и геноцид ....нали ...
Коментар
-
Леки козметични промени които ще имат смехотворен краткосрочен и съмнителен дългосрочен ефект.
Малко по- бързо и организирано , но това не променя нищо.Едно гише , едно евро ала бала...
За размислите върху стратегическите проекти - добре ама няма време за мислене - то беше преди 10 г.- за следващата криза още е рано да се подготвяме .
Набутване на фискалния резерв - отлично.
Съкращения на държавни чиновници на заплата от 500лв. - срещу обезщетения , създаване на безработица , инвестиции за оптимизиране на системата .- Изисква време и няма да има ефект в близките 2 г. Ако междувременно не се раздуят други ведомства , а това винаги е ставало с напредване на мандата .
Ако това е всичко което може да бъде направено ще има ефект на развята носна кърпа преди сблъсака с дъното.
ББорисов вече декларира готовност за бягство при липса на подкрепа Аз съм убеден че той по-скоро ще подаде оставка отколкото да се ядосва с опозицията .
Затова въвеждам като 16 - та точка от програмата на правителството - като нещете да се оправите на ви сега нови избори да ви дойде акъла - това ще има доста поучителен ефект смятам и по- голям от сумарнита полза от предходните 15
мерки
Коментар
-
Първоначално изпратено от peer2kПървоначално изпратено от patricia4-тото за с две ръце,
14-тото е пълна глупост, много несериозно звучи, става единствено за ЕТ -тата.
А с тия 2% процента за осигуровките, как ги изчислиха тия ефекти ?...
То, всъщност тия 5000 / всъщност 3500 реални / за ООД и сега са си фиктивни, ама какъв е смисъла ? Действително, по-добре деклариране на едно евро , вместо тия набирателни сметки, пък фиктивно увеличаване до 5000 лева капитал, пък туй, онуй...............................глупости.
Коментар
-
Първоначално изпратено от patricia4-тото за с две ръце,
14-тото е пълна глупост, много несериозно звучи, става единствено за ЕТ -тата.
А с тия 2% процента за осигуровките, как ги изчислиха тия ефекти ?...
Коментар
-
Принципно в момента само ЕТ нерегистрирано по ДДС / тоест с продажби до 50 000 лева за последните 12 месеца / може да води едностранон счетоводство. Всичко друго е длъжно двустранно !
Примерно ЕООД в което работи само собственика и прави продажби от десетина хиляди лева годишно трябва да води двустранно счетоводство ..тоест поне 2 000 разходи за счетоводител годишно ....глупост нали ?
Ситуацията с фондовете по които се превеждат усигуровки е още по смешна.
Примерно ако имаш едно лице на трудов договор в общия случаи осигуровката му за месеца ще я преведеш със ШЕСТ платежни нареждания !
Тоест ще платиш шест пъти такси на банката !
И в много от случаите сумата която се превежда, примерно за фонда за Гарантиране на вземанията на работници при несъстоятелност в размер на 0.1% от възнаграждението, е по-малко от дължимата такса на банка за платежното в общия случаи 2 или 3 лева !
Пълна идиотия.
В случая това превеждане на осигуровки просто гарантира на банките солидни такси от комисионни.
Много ли е сложно осигуровката да е примерно 30 % и работодателя да я превежда на една сметка с едно платежно ...а осигурителния институт да си ги дели както намери за добре ......това ще икономиса поне по 10-15 лева месечно на стотици хиляди осигурители в БГ !Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Коментар
-
Пак си мисля за осигуровките. Тия 5 % пункта няма да имат реален ефект, няма да решат нито проблема с безработицата, нито със сивата икономика, а тия осигурителни прагове са неефективни.
Ако бюджета е 38 милиярда, а за пенсии се харчат 3.8, с последното увеличение 4.2 това означава 10-12 %. Така и така вървим към дефицит, след като излишъка от миналата година изчезна, крайно време е да се реформира системата.
Колкото по-проста и разбираема е една норма, толкова по-лесно се спазва. Ако се направи осигуровката 12 % от заплатата и се внася на едно място, а не на 3, първо ще се прекрати разплащането на ръка, второ ще имаме ръст на заплатите. Задължително трябва да се въведе възможност за почасова работа, защото в момента е аборигенска история.
Трябват и промени в закона за счетоводството, не знам дали има друга държава, където дребния бизнес трябва да прави двойно счетоводство и да отговаря на изискванията за индустрията.
Коментар
Коментар