IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Държавата пак ще ни мами в BTH. Sell immediately!!

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • И тази приватизация се закучва

    вестник "Пари":


    ЦИГАРЕНОТО ПРОИЗВОДСТВО ИМА БЪДЕЩЕ САМО В СОФИЯ И БЛАГОЕВГРАД

    СТЕЛА НЕНКОВА

    ТРЕТИЯТ опит за приватизация на Булгартабак холдинг се оказа почти неуспешен. Това е сякаш основният извод от доклада на вицепремиера Лидия Шулева, който тя подготви по решение на парламента.

    Ако искаме след 2007 г. да има работещи цигарени фабрики в България, производство на цигари трябва да се концентрира максимум в две фабрики /София БТ АД и Благоевград БТ АД/ при оптимизиране на разходите и непрекъснато повишаване на технологичните им възможности, се казва в доклада. Концентрацията на цигареното производство само в тези две предприятия е необходимо за постигане на максимална конкурентоспособност както от гледна точка на технологията, така и на ефективност на производството и търговията в сравнение с всички останали оператори на цигарения пазар в рамките на ЕС. Докладът бе внесен в парламента на 19 ноември според определения срок.
    Тъй като на финала на приватизационната процедура на 29 октомври за пакетите София БТ /Пловдив БТ и Благоевград БТ/ Слънце БТ Стара Загора, бе получена

    САМО ЕДНА ОФЕРТА
    за фирмите в София и Пловдив - от British Amerikan Tobaco. Оферта, макар и една, нямаше за пакета Благоевград - Стара Загора. Това се обяснява с факта на лошото финансово състояние на старозагорската фабрика Слънце и острата необходимост от нейното преструктуриране. В действителност липсата на оферти за този пакет предреши начина за приватизацията на предприятието в Благоевград. То ще бъде предлагано за продан самостоятелно. Засега това е само предложение, но очевидно друг изход няма. В противен случай, ако и модерно оборудваното предприятие в Благоевград не се продаде, този, който вземе София БТ и Пловдив БТ,


    ще налага правилата
    както в производството, така и в търговията с цигари. Това налага час по-скоро да бъде открита процедура за продажбата на Благоевград БТ самостоятелно.
    На фона на тези спешни действия експерти се питат защо още не е ясно дали софийско-пловдивският цигарен пакет ще бъде продаден на единствения, който го пожела - British Аmerikan Tobaco, и ако това стане - кога?
    Сред причините за липса на оферти от други инвеститори се споменава рискът от съдебни дела в САЩ, свързани с дейността по производството на цигари - за Imperial Tobaco. Решението на Philip Morris се основава на комбинация от фактори, сред които най-важни са предстоящото присъединяване към ЕС, както и различни корпоративни инвестиционни приоритети. Особено важна роля играе и фактът, че в момента се извършва най-мащабното вътрешнофирмено преструктуриране на компанията - разделянето на три самостоятелни групи на гиганта Altria.
    Наред с предстоящата самостоятелна продажба на Благоевград БТ се подготвя още една - специално за фабрика

    ЮРИЙ ГАГАРИН В ПЛОВДИВ, КОЯТО ПРОИЗВЕЖДА ОПАКОВКИ
    В доклада се анализира опитът на Унгария /като присъединила се към ЕС страна/ при преструктурирането и приватизацията на нейните фабрики. Избраният подход от тази страна е бил базиран на самостоятелната продажба на всяка отделна фабрика, при което са създадени условия за силна вътрешна конкуренция. Резултатът от тази политика се изразява в следното: на първия етап - унищожаване и закриване на по-слабите фабрики; на втория: в резултат на загубено време, усилия и приходи от ценови войни - големите фабрики не успяват да се подготвят за конкурентния натиск на европейския пазар и това доведе до затварянето им почти веднага след присъединяването. Този подход обаче сега се мултиплицира при тютюнообработвателните дружества и у нас. Според авторите на доклада

    ВЪЗМОЖНОСТТА
    да се привлекат повече от двама конкуренти
    на вътрешния пазар - на цигари, означава да се повтори примерът на Унгария. Другата възможност е без приватизация групата Булгартабак да продължи да съществува в сегашната ситуация, като се продължи източването и намаляването на конкурентоспособността на добрите предприятия и се поддържа изкуствено производство и заетост на почти фалирали дружества.

    НАЙ-ПОСЛЕ

    ДОСЕГА 6-те задгранични дружества на фирми от Булгартабак бяха общоизвестната форма на източване на холдинга. Най-накрая е взето решение за поетапното им прекратяване.
    Също има решение на управителния съвет на Булгартабак холдинг за прекратяването на лицензионните договори с Булгартабак-Сочи и Булгартабак-Калининград. Освен това е в действие решение за прекратяване дяловото участие на предприятия от структурата на холдинга в задгранични дружества. Участието на дъщерните дружества в тях се поема от Булгартабак холдинг.
    Решено е също оборудването на Видин БТ, изнесено в съвместното предприятие Видтабак в Сърбия и Черна гора, да бъде върнато в България.
    Изготвена е схема с етапи и прогнозни срокове, свързани с покупката на акции, собственост на дъщерните дружества на холдинга в съответните държави.

    ПРОГНОЗА

    ЗАСЕГА приходите от продажби на цигари на вътрешния пазар са относително стабилни - по около 22 000 тона годишно. През 2001 г. са продадени 25 000 тона цигари, през 2002 г. -
    20 452 тона, а през 2003 - 22 800 тона. Очакваните продажби за 2004 г. са в същите граници, докато от 2005 г. се очаква те да спаднат с около 4000 тона и да достигнат 18 000 тона през 2006 г. - до 16 000 тона, и през 2007 г. се очаква да бъдат продадени 13 000 тона.
    Очакваният спад в продажбите на цигари на вътрешния пазар се обосновава с новите изисквания към етикетирането, маркирането и външното оформяне на цигарите, с промяната на акцизната ставка и увеличаването на цените на дребно, както и с ограниченията, които ще бъдат наложени за тютюнопушене на обществени места. През 2007 г. се предвижда българските цигари да имат пазарен дял у нас от около 30-35% заради безмитното навлизане на чужди марки цигари от ЕС.
    В противовес на това външните пазари на българските цигари отбелязват стабилен ръст на средногодишно нарастване с около 15%. Основните пазари на Булгартабак извън страната са в Централноазиатския регион, Близкия изток, кавказките републики, Северна и Централна Африка, Средиземноморския регион, Карибския регион и от тази година - Далечния изток.

    Коментар


    • И тази приватизация се закучва

      ne sum 4el statiqta.. no znam kakvo pishe vutre.. ..vsi4ko zavisi ot ponatatushnite stupki...dali shte dopusnat pove4e u4asnici ... koi shte doidat .. zahstoto tova e mnogo vajno.. ako fabrikite gi kupqt rusnaci.. naprimer tiq neshta izobshto negi intersuvat... teka 4e kakvo da si pishem.. da gi privatizirat 4rez borsata.. neka holdinga se angajira sus socialnite angajimenti.. i nai-vajnoto..trqbva da ima prodajbi zashtoto im trqbvat pari... za zaplati socialni angajimenti... sudebni dela v usa.. i she ima ... mojete da ste sigurni... pone na dobrite fabriki..

      Коментар


      • И тази приватизация се закучва

        Да не пропуснеме и тази по-обща лоша тенденция за българското тютюно- и цигаропроизводство! Големите в бранша биха предпочели да закрият или фалират всичко местно, вместо да го съживяват. А те си имат достатъчно производствен капацитет извън БГ, за да залеят пазара ни.
        Приятно четене.

        +++

        Световните марки цигари ще се наложат над местните
        ЧАВДАР ПЪРВАНОВ - ДНЕВНИК


        Производителите на цигари на Запад са притиснати до стената от индивидуални и колективни искове за милиарди долари на потребители и враждебно настроени правителства. Успешният бизнес на тютюневите холдинги в САЩ и Западна Европа е поставен под въпрос в условията на все по-рестриктивните мерки на властите срещу пушенето. Развитите държави налагат на тютюнопроизводителите тежка фискална политика под формата на акцизи и норми, които целят да ограничат размера на този пазар. Резултатът е увеличаване на контрабандната дейност.


        Всичко това предполага мрачни перспективи за отрасъла. Големите компании като "Бритиш американ тобако" (БАТ), "Импириъл тобако", "Филип Морис", "Ротманс" и "Рейнолдс" обаче засега запазват самообладание и търсят нови убежища за продажба на продукцията си. Такива се явяват пазарите на развиващите се страни от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и Азия, където обемът на продажбите остава стабилен, а броят на потребителите е огромен. В ход е глобализация на световния пазар, на който големите ще поемат всички позитиви и негативи в бизнеса.


        -----------


        Надеждите на водещите в света американски тютюнопроизводители, свързани с преизбирането на Джордж Буш, (републиканците минават за благосклонно настроени към този отрасъл) засега не се оправдават. В САЩ на ход е исторически процес на потребителите срещу цигарените компании за 280 млрд. долара. Заради очакванията в близко бъдеще лобито около президента да се активизира медиите твърдят, че за делото вече са похарчени 135 млн. долара от бюджета. Въпреки че според експертите победата ще е за производителите, бизнесът им на американския пазар вече е подложен на смущения. В тази неблагоприятна среда западните производители търсят възможности на нововъзникващите пазари, които се характеризират с по-голямата толерантност на властите.


        Източна Европа и ОНД са вторият по големина пазар на цигари


        след Азиатско-Тихоокеанския регион. В ЦИЕ и Азия маркетинговите отдели на цигарените компании виждат добри перспективи за утвърждаване на световни марки, както и за развитието на местните тютюневи продукти чрез преки инвестиции. Все още либералните режими в тези страни в комбинация със силния икономически растеж и повишаването на жизнения стандарт там са допълнителна предпоставка за огромен потенциал на тези пазари. Там БАТ и "Алтрия" получиха шанс да приватизират държавни естествени монополи, контролиращи почти изцяло местните пазари и по този начин си осигуриха достъп до 300 млн. потребители, далеч по-големи пушачи от тези в Западна Европа.


        Анализът на бизнес климата в новите страни от ЕС в средносрочен период обаче показва недотам позитивна перспектива. Всички новоприсъединили се към съюза започнаха генерални реформи в тютюневата индустрия. В проучване "Юромонитор" стига до заключението, че директивите на ЕС и особено повишаването на акцизите на цигарите ще имат огромен негативен ефект върху всяка страна поотделно по отношение на потреблението. Рестриктивната фискална политика е гаранция за рязко поскъпване на цената на и без това луксозната стока и е предпоставка за засилване на контрабандната търговия на цигари без мито. В допълнение към това трябва да се отбележи и етапът на зрелост, в който се намира пазарът на ЦИЕ заради относително високите нива на потребление на цигари на човек от населението, познато още от времето на тоталитаризма. Статистиката потвърждава картината за мултинационалните компании - за периода 1998-2002 г. обемите на продажбите в новите членки значително намаляват, само Чехия и Словакия са изключение от тази тенденция.


        В новите страни от ЕС през 2003 г. са продадени 138 млрд. цигари, като само на Полша се падат 52% от общия брой, показва изследването на "Юромонитор". Полша, Унгария и Чехия са най-големите пазари на цигари като размер, а на човек от населението лидери в продажбите са Словения, Унгария и Полша със средно 2000 къса годишно. Полша е най-напреднала в следването на директивите на ЕС и в повишаването на акцизите. В нея има и най-голям спад на продажбите - цели 18% при средно равнище от около 3 до 6% за региона.


        У нас също ще се случат подобни процеси. Европейски директиви за данъчното облагане определят минимален акциз от 57% върху цената на дребно. Повишаването на акцизите като част от ангажиментите ни към ЕС ще повиши цената на пакет цигари на дребно с 50, дори 100%, каквато е практиката в страните членки от ЦИЕ. Най-засегнати в това отношение са прибалтийските републики.


        Цената на един пакет в Латвия се увеличи 6 пъти. Потребителите вече могат да си позволят далеч по-малко късове в реални изражения в сравнение с предишни години. Поскъпването на тютюна ще надхвърли предполагаемото увеличение на доходите, прогнозират експерти, което пък не е в интерес на правителството, производителите и потребителите.


        Политиката на ЕС


        стимулира контрабандната търговия


        Най-очевидният резултат от поскъпването на цигарите е намаляването на дела на продаваните късове с платено мито, който в нашия регион и без това е голям. В Полша контрабандните продажби достигат до 20-25% от целия обем на пазара. Гладът за евтини цигари непрекъснато расте, предупреждават наблюдатели. В условията на засилване на контрола върху търговията с цигари в новите в ЕС те поемат контрабандните функции на драго сърце и по този начин поддържат веригата на контрабандната търговия. Дори Великобритания, която се слави със сравнително либералния си вносен режим, отчита значителен ръст на нелегалните стекове, като за периода 1998-2002 г. той е 65%.


        Условията за престъпната дейност са налице. Пакет цигари струва около 3.60 евро в Германия и с увеличаването на акциза до края на годината ще достигне малко под 4 евро. В Полша пакет цигари струва средно 1.50 евро, а в Литва - едно евро. Тези разлики дават възможност на нелегалните дистрибутори да реализират печалби.


        Прогнозите са, че продажбите на цигари с платено мито ще спадат през следващите пет години.


        Паралелно ще намалява количеството на вредните вещества. Директива на ЕС ограничава съдържанието им, като максималното е 10 милиграма катран на цигара и 1 милиграм никотин. Продажбите на цигари с високо съдържание на катран намаляват през последните пет години в ЦИЕ, като повечето страни, приети сега в ЕС, отчитат намаление за периода от 20%, а в Полша - дори 50%. Според "Юромонитор" тенденцията на спад на потреблението на "по-отровни" цигари ще се запази при темп между 30 и 60% за следващите пет години.


        Монополната структура на пазара ще се запази


        Присъединяването на новите в ЕС ще увеличи конкуренцията. Амбицията на БАТ да се състезава с "Филип Морис" за лидерство на световния пазар ще стимулира производствената и маркетинговата активност, твърдят експерти. Втората има почти монополна позиция в региона, като инвестициите й от 1992 г. се изчисляват на 1.5 млрд. долара.


        Навлизането на глобалните лидери в цигарения бизнес в региона на ЦИЕ носи със себе си една основна промяна - налагането на световноизвестните марки цигари “Кемъл”, “Уинстън”, “Ротманс” и “Марлборо”, тип "американ бленд", за сметка на традиционните тютюни - тип “Ориенталски" и “Вирджиния” и познатите марки - "Каро", “Карпати” и българската "Родопи". Законодателната рамка, насочена срещу рекламите на цигарите, възприета в повечето страни в Източна Европа, не намалява ентусиазма на маркетинговите и рекламните отдели на производителите да измислят ловки начини да заобикалят забраните. Известно е, че големите в този бизнес продават и други стоки и в това отношение те използват марката на съпътстващите продукти, за да напомнят и за цигарите. Рекламирането на дрехи и американската мечта на "Малборо", показване на характерните за отделните марки цигари цветове по телевизията, познати от тяхното лого и спотове, изобразяващи как хора пият кафе, са утвърдени трикове на криейтив екипите. Абсолютен лидер на световния пазар остава "Малборо" с годишни продажби от над 500 млрд. къса. В ЦИЕ сериозно се наложи произвежданата от "Филип Морис" L&M, която е третата най-потребявана марка в света.


        Глобална прогноза на "Стандарт енд Пуърс" за тютюневата индустрия сочи, че въпреки очаквания спад от 2% на продажбите за 2004 г. общата печалба на производителите ще нарасне до края на годината. Това се дължи на преструктурирането и намаляването на разходите в отрасъла, както и на поскъпването на късовете, след като от тази година практиката на предоставяне на отстъпките в цените на дребно беше прекратена, а акцизите поскъпват. В дългосрочен етап потреблението на цигари в световен мащаб ще намалява с 1 до 2% всяка година. В условията на нарастващи бюджетни дефицити правителствата ще продължат да гледат на печалбите на тютюневите компании като на спасителен пояс.


        --------------


        На Балканите пушачите преминават към по-висок клас цигари


        Югоизточна Европа има особено място при анализа на световния пазар на тютюневи продукти. За разлика от Централна Европа, която вече се смята за доста наситен пазар, регионът, представен от България, Сърбия и Черна гора, Македония, Албания, Босна и Херцеговина и Хърватия, все още предлага добри възможности за растеж. Една от най-характерните му черти е високият процент на пушачите. Според експертни оценки 56 на сто от близо 32-милионното население на страните от Югоизточна Европа са пушачи, което е почти два пъти повече от средната стойност за света. Годишното потребление на цигари е 73.4 млрд. къса, като лидери по този показател са България и Сърбия с по 20 млрд. къса. По стойност на потреблението обаче водач е Хърватия със 748 млн. евро при обща стойност за региона от 2.5 млрд. евро, следвана от Сърбия с 592 млн. евро и България с 500 млн. евро. (Данните са на "Бритиш американ тобако", представени на конференция за пазара на бързооборотни стоки на Балканите, проведена в края на юни в Белград).


        Очакванията на наблюдателите на сектора са, че с приближаването към европейските норми и повишаването на образоваността по отношение на вредите от тютюнопушенето, процентът на пушачите в Югоизточна Европа ще намалее. В момента се наблюдава тенденция на ориентиране на пушачите към цигарите "Лайтс", които са с по-ниско съдържание на никотин и катран. През последните години продажбите на този вид цигари нарастват значително, като в момента са 29% от общия дял спрямо 13.2% през 2002 г. Очаква се сегментът "Лайтс" да продължи да се разраства и да достигне дял от над 50% през 2014 г. Бързо се разширява и сегментът на цигарите "Слимс". Интересен факт от последните една-две години е, че тенденцията на преминаване на пушачите към по-висок клас цигари започва да надделява. В Сърбия, например, 36% от пушачите се преориентират към по-горен клас цигари срещу 25%, които започват да пушат по-евтини цигари. Най-високите класове са доминирани от чуждестранни марки, докато средният и ниските класове са почти изцяло заети от местни марки. Като цяло на местните марки се падат 77% от легалния пазар в Сърбия. В България този процент е още по-висок.


        Основните чуждестранни компании в региона са "Бритиш американ тобако" и "Филип Морис". През 2003 година двата международни гиганта купиха фабрики в Сърбия, които обновяват. "Бритиш американ тобако" придоби 67.8% от по-малкото предприятие - "Дуванска индустрия Враня". "Филип Морис" пък се сдоби с 66.45% от "Дуванска индустрия Ниш". БАТ притежава още 86% от хърватската тютюнева фабрика "Задар".


        Двете компании развиват производство и в Румъния след инвестиции на зелено през 90-те. "Филип Морис" навлиза в страната още през 1992 г., а от 1998 г. започва производство на цигари. Пазарният й дял тогава е 5%, който нараства до 33.3% към юни 2004 година. В момента компанията произвежда в Румъния 4 местни и 4 международни марки - "Парламент", "Марлборо", "Честърфийлд", "Асос", "Президент", "Зет", L&M и R&W. Производство на румънския пазар развива и "Джапан тобако интернешънъл", а преди месец фабрика в Букурещ отвори и британската "Галахър". БАТ, "Филип Морис", "Джапан тобако" и бившият държавен монополист Tutunul romanesc държат 85% от пазара на цигари в страната. "Галахър", която до този момент се занимаваше единствено с дистрибуция в Румъния, обяви решението си да започне и да произвежда в страната през май, след като през първото тримесечие на годината продажбите на цигари на вътрешния пазар скочиха с цели 60%. Букурещ продаде мажоритарен пакет от Tutunul romanesc през януари тази година на консорциум между регистрираната в Люксембург "Галакси енърджи интернешънъл" и италианската CTS. Сделката беше за 11.8 млн. евро.


        От големите международни производители на цигари без завод на Балканите е единствено "Импириъл тобако". Компанията реши да затвори фабриката си в Словения поради очакваните негативни ефекти върху дейността й с присъединяването на страната към Европейския съюз. Със същия мотив затвори и заводите си в Унгария и Словакия. "Филип Морис" също реши по-рано през 2004 година да прекрати производството си в Унгария.

        Коментар


        • БТХ приватизация

          Ne sum v BG i ne sledia redobno novinite.
          V kraina smetka razbra li se kolko dava BAT za Sofia-BT ili pravitelstvoto si mulchi nasrano.
          Pitam prosto za trupkata. Pulnih BLABT do 30 i i se oturvah ot tiah na ~100 v nachaloto na tazi godina. Prosto mi e chudno che niama komentari za tova kolko sa dali BAT .
          Ako imashe vuzmojnost za short sell stiah da sum na pista.
          Ahmed Dogan rules!!!

          Коментар


          • БТХ приватизация

            държахме ги щото ни се привиждаха 100-200 лв

            Коментар


            • БТХ приватизация

              държахме ги щото ни се привиждаха 100-200 лв

              Коментар


              • БТХ приватизация

                А защо чакахте? И като ги пуснат ще разпродавате ли?

                Коментар


                • БТХ приватизация

                  ми държим ги
                  кво да ги правим като са ги спряли от търговия

                  Коментар


                  • БТХ приватизация

                    Да си дойдем на старата тема. Държавата, след като се провали при приватизацията на фабриките, спешно доизточва холдинга. Още ли държите тези ялови акции?



                    Още 2 милиона лева за заплати и осигуровки отпусна "Булгартабак Холдинг"

                    9 ноември 2004 | 16:44
                    Агенция "Фокус"

                    София. На свое заседание Управителният съвет на "Булгартабак Холдинг" реши да отпусне още 2 милиона лева за попълване на Фонда за финансиране на социалните разходи от приватизацията, съобщи пресслужбата на фирмата. Средствата ще бъдат използвани приоритетно за изплащане на просрочените заплати и осигурителни вноски в "Хасково БТ", "Видин БТ", "Шумен БТ", "Асеновград БТ" и "Дулово БТ".
                    Въпреки че все още няма постъпления от продажби, Холдингът мобилизира вътрешните си ресурси и започва изплащане на забавените заплати. С отпуснатите в началото на октомври 1 милион лева, средствата във Фонда достигат общо 3 милиона лева.
                    Неизплатените заплати на работниците в дружествата в тежко финансово състояние възлизат на над 4 000 000 /четири милиона/ лева, като само за "Хасково БТ" са над 2 286 000 лева.
                    Фондът за финансиране на социалните разходи от приватизацията на дружествата в групата на "Булгартабак холдинг" вече започна изплащането на просрочени заплати и обезщетения. Първото плащане в размер на 151 429 лева беше направено във Видин. 15 души от работещите в дружеството получиха дължимите заплати и обезщетения.

                    Коментар


                    • БТХ приватизация

                      dreme im za usa za tqh tova sa nikakvi pari ))

                      Коментар


                      • БТХ приватизация

                        E, zatanaku sa do gu6a w ..... dela i tova e. Ti ako be6e realist, 6te6e li da proyawi6 interes? Drugo gi interesuva sega... Kak da minat metar w USA!

                        Коментар


                        • БТХ приватизация

                          А това четохте ли го внимателно? Няма интерес и това си е.

                          Заведохме инвеститорите и в губещите фабрики, резултатът бе нулев интерес
                          казва изпълнителният директор на "Булгартабак холдинг" Илия Калоферов
                          - интервю за Mediapool
                          http://www.mediapool.bg/site/busines...051104bu.shtml

                          Коментар


                          • БТХ приватизация

                            TOPKATA SHTE OSTANE V HOLDINGA I TOI SHTE SE OPRAVQ S HORATA KATO GLEDAM...

                            Коментар


                            • БТХ приватизация

                              как са табаците бе пичове?готина инвестицийка ,а?

                              Коментар


                              • БТХ приватизация

                                a absurd zavisi kakvo im predlojat,Dogan si e igra4

                                Коментар

                                Working...
                                X