IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Roo'bar обяви предстоящото си IPO

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
    търся да го опитам туй чудо...
    Ще се отвратиш ако не си свикнала в подобни вкусове! Големите магазини на Фантастико го продават в сектора "Биохрани".
    Доказателство за доверие дава първо оня, който го търси!

    Коментар


    • Ех, Начев, врата в полето поставяш ти ))
      А колко хубаво и ...просто беше започнало - биологично чисти, т.н. органични продуктчета, пазар, конкурентоспособност ...
      ...
      И мен ме смущава - почти еднолична фирма, свързана обаче с и с друг дубликат... която пуска само 10 фрии на пазара ... нещо като едни пари да получим, за да се развиваме, но не питайте и не ни се бъркайте много-много...
      По-долу писаха за бизнес-ангели - туй не става при подобни %
      И от труда ти да опишеш слабостите в първоначалното представяне, като че ли, най-много ми прави впечатление журналистическата роля...
      Кога, кога най-после ще имаме адекватни финансови и политически представители на тази професия...

      Нека си пуснат отчетите и ще говорим тогава )
      Впрочем, рекламният ефект наистина не е малък, търся да го опитам туй чудо )

      Коментар


      • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
        това може да се каже със сигурност само, когато се види консолидирания ОПР + индивидуалните финансови отчети на Смарт
        и още по-добре е да се погледнат и отчетите на дъщерното ...за да се знае и какви печалби/загуби се нетират
        Тогава може да се получи отговор на много от въпросите, които поставя Начев
        Усещам, че ме разбираш, пък не е ставало дума за индивидуален бекграунд, което е много важно основание за да се влезе в тази приказка с разбиране. Без опит, особено неприятен опит, не става.
        Разбирането ти става причина да се почувствам позитивно провокиран да добавя още няколко слова. Ще се опитам да съм крайно сдържан и причината е, че някои колеги показаха вече приповдигнано отношение, едва ли не трепетно очакване, а аз по никакъв начин не искам да се набърквам в личните им решения и в цялостното отношение по тази тема.

        Изначалното ми отношение към проекта е положително. Браншът и конкретната идея са благодатни. Постигнатото до този момент може да се окачестви като забележителен напредък. Знам, какво значи да изнасяш българска стока (в случая е и хранителна, при това, което прави постигнатото още по-стойностно), благодаря на тези млади хора за ентусиазма им, по някакъв начин ме докоснаха.

        Какво е споделено с журналиста не може да знаем. Не е ясно и доколко той пък от своя страна коректно е предал споделеното. Крайно негативно впечатление ми направи заглавието, че:
        Roo'bar обяви предстоящото си IPO
        , пък текстът разкрива, че става дума да ИПО на друга компания. Сорри, това не е формална грешка. Това издава дефицити на корпоративно мислене, което намирам за неприемливо.
        Защото, нека си го кажем направо, капитализмът в нашата страна в голямата си част е още в пеленаческа възраст и тепърва ще трябва да преболедува и да се утвърждава след прекарване на детските си болести.
        Все още голяма част от проектите са съдбовно свързани с физическите персони на своите родители, които не без основание не могат да погледнат на компаниите си като на нещо, което е различно от самите тях.
        А така бизнес се прави много трудно! За мен субективно това е непреодолима пречка.

        Това, което се вижда веднага е, че имат още много път до избистряне на модела, по който ще се градят капиталови и бизнес отношения. А това ще бъде решаващото условие за да събудат интереса на инвеститорите. Ако не отговорят подробно и крайно убедително, аз категорично забравям.
        Този проект в същността си е на ниво, което го прави подходящ за един семейно-фамилен бизнес, какъвто всъщност и си е. Битността на Драгов като финансист, обаче, не му дава мира и очевидно го бута към търсене на решение да стане публичен.
        Тази дрешка ми се струва, че ще му е малко широчка. Аз в по-голяма степен съм добронамерен към проекта, но ми изглежда, че повече ще им приляга да си потърсят един "бизнес ангел" или друго решение.
        Не съм търсил инфо за споменатите компании, но много е вероятно:
        Смарт е 100 % собственост на Драгов, след ИПО ще е 90 %
        Председател на СД - сламен човек на Драгов, но по същество пак е той,
        Изпълнителен директор - Драгов.

        Роо ООД - 51 % са на смарт,
        Управител - Драгов (е, може и да е някой от семейството Класанови, което въобще не е по-добре).

        Аз се радвам да срещна пратньори, които са напълно наясно, че функциите на капитала:
        собственост,
        управление,
        контрол,
        следва да се ползват внимателно и просветено и показват явен стремеж да се съграждат отношенията така, че съдружниците винаги да стоят хармонично един до друг и винаги заедно - да го наречем "от едната страна на барикадата".

        Това, което още не е казано, но е загатнато, че тук се създават предпоставки за затъване в остър конфликт на интереси, а оттам следва безпринципност и нарушаване на интереси. После идва сблъсъкът.

        Отворих още малко вратата, никому нищо не препоръчвам, просто изразявам строго субективно мнение, което е резултат на моя конкретен жизнен опит.
        Поздрави!
        Last edited by nacheff; 14.05.2015, 23:11.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от dex Разгледай мнение
          Консолидация правят, дъщерното продава на майката реално доста повече, но това се нетира в крайна сметка.
          Мислих и аз за този вариант, но ми изглежда, че част от цифрите го правят възможен, но друга част му противоречат.
          Ще видим.

          Коментар


          • Защо ли компания, която би могла да получи банков кредит при лихва 4-4,5% търси начин за финансиране през борсата ...дали не очаква да и излезе по евтино...направо безплатно ...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mammita Разгледай мнение
              Аз пък почвам да заделям вече свободни пари, за да се включа. Тези са ми доста перспективни според мен като сектор и компания. Много бързо се наложиха на международните пазари и имат потенциал за още по-голямо развитие.
              Те като правят ИПОта всички са переспективни,златни.После ни дивидент и цена 10 пъти
              по-ниска от тази на ИПОто,мерси.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение
                Аз нЕма да участвам. От ИПО-та само дърво съм ял...
                Аз пък почвам да заделям вече свободни пари, за да се включа. Тези са ми доста перспективни според мен като сектор и компания. Много бързо се наложиха на международните пазари и имат потенциал за още по-голямо развитие.

                Коментар


                • Аз нЕма да участвам. От ИПО-та само дърво съм ял...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от dex Разгледай мнение
                    Консолидация правят, дъщерното продава на майката реално доста повече, но това се нетира в крайна сметка.
                    това може да се каже със сигурност само, когато се види консолидирания ОПР + индивидуалните финансови отчети на Смарт
                    и още по-добре е да се погледнат и отчетите на дъщерното ...за да се знае и какви печалби/загуби се нетират
                    Тогава може да се получи отговор на много от въпросите, които поставя Начев

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
                      Интересно... на прима виста - добавените приходи от дъщерната са за 1,5млн., а печалбата на същата 1,6 млн (разликата от 3млн. на майката)
                      Остават и другите въпроси, които основателно повдигате с Декс.
                      Очаквам с интерес подробности от компанията.
                      Консолидация правят, дъщерното продава на майката реално доста повече, но това се нетира в крайна сметка.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от nacheff Разгледай мнение
                        Информацията привлича вниманието, но поставя повече въпроси, отколкото дава отговори. Може и д а е нормално, все пак става дума за статия, дописка.

                        Хубаво е, че показваш корпоративно мислене и веднага посочваш важни места, които статията не изяснява, а вероятоно дори забърква повече поради несръчност.

                        Смарт има продажби 8,5 млн., печалба 1,4 млн., оценява на 30 млн. лв., държи 51% от Роо.
                        ......
                        С 1,5 млн. самостоятелни продажби на Роо - на кого и къде са тези продажби и защо не през Смарт, печалбата скача двойно ?!
                        Проблем! Утре Класанови ще се борят печалбата да остава в Роо, а за мен като потенциален инвеститор в Смарт ще се надявам печалбата да се формира в Смарт............
                        Ако към приходите на "Смарт органик" се добавят и тези от дъщерната "Роо брандс", продажбите за миналата година ще са около 10 млн. лв., а печалбата – 3 млн. лв.
                        Интересно... на прима виста - добавените приходи от дъщерната са за 1,5млн., а печалбата на същата 1,6 млн (разликата от 3млн. на майката)
                        Остават и другите въпроси, които основателно повдигате с Декс.
                        Очаквам с интерес подробности от компанията.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от dex Разгледай мнение
                          Не ми харесва това, че листват майката, която държи реално половината от производителя и държача на марката "Роо брандс". Майката явно се явява търговеца.

                          пп Сега виждам, че явно продават и чужди продукти, което качва оборотите на Смарт органик.

                          ппп А и като ИПО-то е на майката, а дъщерното се занимава с производството, как ще влязат парите там за инвестициите, с увеличение на капитала, със заем?
                          Информацията привлича вниманието, но поставя повече въпроси, отколкото дава отговори. Може и д а е нормално, все пак става дума за статия, дописка.

                          Хубаво е, че показваш корпоративно мислене и веднага посочваш важни места, които статията не изяснява, а вероятоно дори забърква повече поради несръчност.

                          Смарт има продажби 8,5 млн., печалба 1,4 млн., оценява на 30 млн. лв., държи 51% от Роо.
                          Смарт е търговец и продава изделията на Роо Брандс и някави други. Кои и колко???

                          Роо е производител и държи лейбъла, 49 % е на Класанови, но ..... Има една особеност. От един пасаж се вижда, че Роо продава и самостоятелно:
                          Ако към приходите на "Смарт органик" се добавят и тези от дъщерната "Роо брандс", продажбите за миналата година ще са около 10 млн. лв., а печалбата – 3 млн. лв.
                          С 1,5 млн. самостоятелни продажби на Роо - на кого и къде са тези продажби и защо не през Смарт, печалбата скача двойно ?!
                          Проблем! Утре Класанови ще се борят печалбата да остава в Роо, а за мен като потенциален инвеститор в Смарт ще се надявам печалбата да се формира в Смарт.

                          Друго. Твърди се - Около 25 % от търсените от пазара средства ще идат за производствени линии, другите за нови продукти.
                          Аз това го превеждам така: 25% от ИПО ще станат капитал, 75 % ще идат "в разход". Има едно срамежливо намекване, че може и да купят някоя дребна фирма, но не ми е достатъчно, не ми се вярва.

                          За мен е очевидно следното: ще купят някакви линии за ад си вдигнат капацитета, останалите пари ще идат за да си увеличат възможностите за продажби, основно в Германия. Имам личен опит с изграждане на компания там, ужасно е скъпо. Ще трябват офис, склад, заплати, логистика и още безчет разходи. Вероятно са направили разчет, че маржът между пълната доставна и цените на едро в Германия си заслужават да направят тази дъщерна там.

                          Безкрайно е любопитно, как ще се регулират капиталовите отношения. Дъщерната в Германия би следвало да е 100 % собственост на Смарт, иначе въобще преставам да слушам. Какво правим с другия съдружник??

                          Правилно си поставил въпрос, как влизат парите в Роо? Класанови готови ли са да вадят пари в кеш? Тук даваш и хипотеза парите да се дадат като заем? Бих казал - тц! Не ми харесва. Като има втори съдружник (и то 49%) , по-скоро не е удачно. Аз винаги ще си мисля, че лихвата е ниска, Класанови ще викат: Висока е!
                          Парите следва да идат там или като увеличение на капитала на РОО, или като допълнителна парична вноска на съдружниците, а там вече става супер деликатно.

                          После, изтъкват настойчиво, че огромно предимство на техния продукт бил ниският брой на съставките. За мен това е супер странно и неубедително твърдение. Многото съставки значи и много на брой реални или потенциални проблеми. Конкуренцията, която масово ги ползва, очевидно има за цел да реализира определени цели с тези много съставки. Важни цели! Ако не е така, би било равносилно да твърдим, че те са идиоти и единствената причина да влагат много съставки е - да си създават много проблеми.

                          Изтъкването, което става декларативно и натъртено, че няма разходи за реклама ми стои несолидно и неубедително. Драгов като финансово грамотен човек знае, че инвеститорите не обичат много разходите, особено рекламните, щото там е мътна и кървава, но малко са прекалили с твърдението за липса на реклама и разпространяване на приказки между деца и жени от уста на уста.

                          И още много работи имам да кажа, но дано четат, дано убедително изложат идеята и кройката на бъдещия бизнес, че да засилят още интереса!
                          Last edited by nacheff; 13.05.2015, 12:30.

                          Коментар


                          • Не ми харесва това, че листват майката, която държи реално половината от производителя и държача на марката "Роо брандс". Майката явно се явява търговеца.

                            пп Сега виждам, че явно продават и чужди продукти, което качва оборотите на Смарт органик.

                            ппп А и като ИПО-то е на майката, а дъщерното се занимава с производството, как ще влязат парите там за инвестициите, с увеличение на капитала, със заем?
                            Last edited by dex; 13.05.2015, 11:08.

                            Коментар


                            • Доста бурно развитие се вижда по все още оскъдните числа...и ще търсят оценка от 30 млн. лева....

                              "Смарт органик" търси финансиране от 3 млн. лв., с които да купи нови машини и да навлезе на още пазари

                              Три години след създаването на фирмата българските биодесерти Roobar ще потърсят инвеститори през фондовата борса, за да финансират растежа си. На капиталовия пазар ще бъдат предложени малко под 10% от акциите на компанията майка "Смарт органик", която държи 51% от дяловете в производителя "Роо брандс" и отделно продава на едро и дребно органични продукти в страната, включително десертчетата.

                              Младата компания е сред най-успешните и бързо развиващи се местни производители. Преди година в цеха работят около 12 души, днес служителите са над 100. Продават на пет континента, в над 40 държави. Яни Драгов, Анита Класанова и съпругът й Калин Класанов са тримата предприемачи, създали "алтернативно сладкарство".
                              ...

                              От две седмици Roobar-четата се продават и в САЩ. Сред пазарите са още Австралия, Дубай, Ливан. Номер едно обаче е Германия. "През 2014 г. сме произвели 3.5 млн. ролбарчета, а намерението ни тази година е да удвоим този обем", коментира Драгов.

                              Приходите на "Смарт органик" за 2014 г. са достигнали 8.5 млн. лв., или над два пъти повече спрямо предходната година, когато са били 4.1 млн. лв. Чистата печалба е 1.4 млн. лв. Търговецът на органични продукти е по-стар от производителя на сурови десертчета - учреден е през 2008 г.

                              Ако към приходите на "Смарт органик" се добавят и тези от дъщерната "Роо брандс", продажбите за миналата година ще са около 10 млн. лв., а печалбата – 3 млн. лв. За първите три месеца компанията майка отчита 58% годишен ръст на приходите, а прогнозата за цялата 2015 г. е между 50 и 60%. Така към края на тази година "Смарт органик" може да надхвърли оборот от 15 млн. лв.
                              Last edited by dex; 13.05.2015, 11:02.

                              Коментар


                              • много фирми, придобивания, вафли - напомня ми историята на Рос Джонсън
                                иначе барчетата са добри, дано им се получат нещата и с ипо-то, ако не
                                друго поне ще си направят реклама на продукта, защото дори в България не е
                                много популярен и разпознаваем
                                Last edited by ceneto; 13.05.2015, 10:46.
                                “The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”

                                Коментар

                                Working...
                                X