IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПланЪт Х 5

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • "Как ще се погасява този кредит от 25 млрд.лв.?
    Както ще се погасява и този държавно гарантиран дълг от млрд.лв. емитиран до момента – от данъкоплатците. Но с разликата, че е ясно за какъв срок и при какви условия. Ако дългът е емитиран за 5г. и е равен на 3570лв. на човек, това означава че месечно 59.50лв. трябва да отделя всеки български гражданин. Тази сума може да се удържа автоматично от пенсиите на пенсионерите, от заплатата на родителите за всяко дете и от социалните помощи на получаващите такива."

    Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Не става това със заеми, те просто ще потънат а приходите в бюджета няма да порастнат достатъчно за да може заемите да се изплащат и бързо ще достигнем до точка на пълнене на бюджета с пореден заем.
    Ай сиктир, аман от "специалисти"

    Коментар


    • В България в последните 25г. наблюдаваме точно това - непрекъснато повишаване на данъците спрямо доходите.
      Описал съм, че най-голям ефект ще има при потреблението на стоки и услуги и имоти, а също така и на капиталовият пазар, защото хората ще се видят в пари и ще могат да си купят и потребяват това, което в момента дори не си помислят.
      Да не говорим, че приходите от ДДС ще скочат също Х 5, а това неизбежно ще се отрази изключително здравословно на приходната част в държавният бюджет.

      Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Не става - това е което се сещат да направят и топ централните банкери и не се получава.
      За да се оттласнем от дъното трябва потребление на местни стоки и услуги - то да се умножи по 5 - 10 и т.н.т.
      За да стане просто трябва да имаме повишаващи се цени за местните стоки и услуги, а това може да се направи с налог който да расте с 4-5% на година и ще приключим с дефлацията.
      Края на дефлацията носи следните последствия -
      1.Банките приемащи в залог местни недвижими активи - имоти ще могат да са спокойни за отпуснатите кредити - защото няма да може да стане така че банката да продаде обезпечението и да не си върне отпуснатия кредит.
      2. Икономиката ще генерира нови работни места и работа за хора които с труда си да изкарват пари създавайки продукти, а не прехранващи се с пари от бюджета на държавата който се пълни с данъци плащани от работещите и напоследък с дългове които децата на Майка България ще трябва да връщат.
      3.Ще се стопира демографския срив, защото хората изкарвайки с труда си доход ще могат да си отглеждат и деца.
      Ай сиктир, аман от "специалисти"

      Коментар


      • Charts

        Не става това със заеми, те просто ще потънат а приходите в бюджета няма да порастнат достатъчно за да може заемите да се изплащат и бързо ще достигнем до точка на пълнене на бюджета с пореден заем.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Мдааа..... аз вече написах, че пари не е проблем да се намерят и излапат. Важното е да се вземе кредит с ясна представа за какво се взима, как ще се погасява и какъв е смисълът и ефекта от този заем.

          Първоначално изпратено от ghettoff Разгледай мнение
          Ако - както във всяка нормална европейска държава - се крадяха 20% и се оползотворяваха 80 %, то досега нямаше да има нужда да си говорим на подобни теми. Проблемът е, че в България се крадат 80 %, а се оползотворяват 20 %. Взетите дългови се крадат още преди да са помирисали преднзаначението си. Няма нужда от план, който да направи крадците още по-богати, а бедните - още по-бедни. На България трябват преди всичко патриоти. Пари винаги може да се намерят.
          Ай сиктир, аман от "специалисти"

          Коментар


          • Бате Пешо

            Парична реформа заеми не изплаща и не отменя, заеми се отменят с нова идентичност и териториална реформа.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Бате Пешо Разгледай мнение
              И След като изпапаме заема следват пенсии по 5 долара заплати по 10 и нова парична реформа с премахване на три нули от парите
              Явно си пропуснал 2 основни неща, а именно:
              1. Всички доходи в общественият/публичен и общински сектори ще се увеличат Х 5, което неизбежно ще доведе до същото в частният сектор (макар, че в частният сектор повишението може да е 3,4 или 5 пъти). Също така постъпленията от данъци, такси, акцизи и налози ще се увеличат Х 5. Това от своя страна ще доведе до 5 кратен ръст както на проходите в държавният бюджет, така и в бюджетите на отделните министерства. Разходите им за заплати - също
              2. Явно не си прочел как точно ще се връща заемът и от къде и как ще се събират погасителните вноски.

              Но нищо не ти пречи да прочетеш отново.
              Ай сиктир, аман от "специалисти"

              Коментар


              • Първоначално изпратено от daneda121 Разгледай мнение
                А защо да се ограничаваме до 5, защо не 10 или дори 20 !!!
                Не е проблем и Х 10 или 20. Важно е да се намери оптималният баланс за постигане на целите.
                Ай сиктир, аман от "специалисти"

                Коментар


                • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
                  Абсолютни фантамсагории! Язък ти за грамотното писане.
                  Сега остава да чуем само аргументите ти защо са "абсолютни фантасмагориите"?

                  Още в основното училище се учи, че 1 Х 5 = 5
                  Както отбелязах, математиката е точна наука.

                  Във всеки бюджет имаме приходна и разходна част. И аз предлагам и двете да ги умножим Х 5 което по никакъв начин няма да промени макро картината, а само ефектите от това ще са много добри за държавата.
                  Проста и елементарна математика.... пардон, аритметика.
                  Ай сиктир, аман от "специалисти"

                  Коментар


                  • Charts

                    Не става - това е което се сещат да направят и топ централните банкери и не се получава.
                    За да се оттласнем от дъното трябва потребление на местни стоки и услуги - то да се умножи по 5 - 10 и т.н.т.
                    За да стане просто трябва да имаме повишаващи се цени за местните стоки и услуги, а това може да се направи с налог който да расте с 4-5% на година и ще приключим с дефлацията.
                    Края на дефлацията носи следните последствия -
                    1.Банките приемащи в залог местни недвижими активи - имоти ще могат да са спокойни за отпуснатите кредити - защото няма да може да стане така че банката да продаде обезпечението и да не си върне отпуснатия кредит.
                    2. Икономиката ще генерира нови работни места и работа за хора които с труда си да изкарват пари създавайки продукти, а не прехранващи се с пари от бюджета на държавата който се пълни с данъци плащани от работещите и напоследък с дългове които децата на Майка България ще трябва да връщат.
                    3.Ще се стопира демографския срив, защото хората изкарвайки с труда си доход ще могат да си отглеждат и деца.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Ако - както във всяка нормална европейска държава - се крадяха 20% и се оползотворяваха 80 %, то досега нямаше да има нужда да си говорим на подобни теми. Проблемът е, че в България се крадат 80 %, а се оползотворяват 20 %. Взетите дългови се крадат още преди да са помирисали преднзаначението си. Няма нужда от план, който да направи крадците още по-богати, а бедните - още по-бедни. На България трябват преди всичко патриоти. Пари винаги може да се намерят.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Charts Разгледай мнение
                        ПланЪт Х 5

                        Държавата е във финансов колапс. Правителството се готви да вземе нов заем за 4.5 млрд.лв. с което държавният дълг ще се уделичи до близо 9 млрд.лв. за 2014г.

                        Това само по себе си не е проблем ако се знае как ще се върне този дълг. Ако има стратегия, план и цели за взимането му. Но когато се взима за да се запълват дупки, тогава този дълг става проблемен преди още да е бил взет. Защото не само, че няма яснота как ще се разходва, но няма и яснота от къде ще дойде добавената стойност която да доведе до изплащането на този дълг. Единственото нещо което е ясно от сега е, че ножицата между краткосрочни и дългосрочни задължения ще се разтвори още и то в полза на краткосрочните дългове. А това знаем до какво води (обикновенно до сериозни финансови сътресения и дисбаланси в една държава). И всичко това при следните условия:

                        - Негативният ефект от банкрута на КТБ тепърва ще се проявява.
                        - Стагфлация в икономиката на България
                        - Спад на доходите на населението (данните бяха изнесени от НСИ преди дни)
                        - Забавяне в икономическото развитие на страната
                        - Ръст на безработицата
                        - Спад на ПЧИ
                        - Хроничен бюджетен дефицит
                        - Спрени еврофондове
                        - Нарастващи междуфирмени задължения
                        - Лоши и необслужвани кредити над 20% според БНБ
                        - Изпразнен фонд за гарантиране на влоговете
                        - Дефицити в здравният и пенсионен фонд

                        Това са само основните и най-видими причини, като разбира се има още много и за съжаление със същият негативен знак.
                        За жалост и през 2015г. ще се наложи държавата да емитира нов държавно гарантиран дълг, при който отново ще липсват стратегия, план и цели за взимането на такъв дълг.

                        Именно поради тази причина трябва да се направи нова и ясна стратегия защо, как, при какви условия, за какъв срок ще се емитира нов държавно гарантиран дълг и най-вече как ще се погасява и от къде ще дойдат средствата за погасяването на този/тези нови дългове. Държавата, НС и министерството на финансите не дават отговор на тези въпроси. А трябва, защото всеки държавно гарантиран дълг се изплаща с данъците събрани от държавата както от гражданите, така и от стопанските субекти в държавата.

                        Какво може да се направи и какъв е планът Х 5 ?
                        Най-общо казано планът Х 5 е следният – държавата да емитира не 5 млрд.лв. дълг, а 25 – 30 или дори 50 млрд.лв. държавно гарантиран дълг и да увеличи Х 5 всички пенсии и заплати в публичният сектор, както разбира се да увеличи Х 5 и всички данъци и държавно събирани такси и налози, както и общинските.
                        Ако ако приемем, че е емитиран дълг за 25 млрд.лв., това автоматично ще доведе до дълг от 3570лв. На всеки българин (при 7 милиона българин – от пеленаче до пенсионер).

                        Какви ще са ефектите от това?
                        Ефектите ще бъдат мигновенни
                        - За икономиката на държавата, за приходите от данъци, такси и налози, хазната ще се напълни и ще има средства за инвестиции, иновации и развитие
                        - НОИ и Здравната каса ще се капитализират много бързо защото приходите им ще се увеличат Х 5
                        - НЕК, БЕХ и ЕРП ще могат да разчитат на 100% до 150% увеличение цената на електричесвото и да се запълни дупката в тази система
                        - Покупателната способност и доходите на населението ще се повишат чувствително и осезаемо
                        - Ще наблюдаваме засилена бизнес активност в търговията, услугите, производството и инвестициите
                        - Ще се отрази много позитивно на имотният пазар
                        - Ще станем свидетели на експанзия на капиталовият пазар и инвестициите в ценни книжа, което пък ще рефлектира пряко върху производството и инвестициите в нови производства и разширяването и модернизирането на съществуващите такива.
                        Противно на очакванията, че инфлацията ще скочи значително, това няма да се случи защото:
                        - И в момента цените на техниката за бита (бяла и черна), мебели, автомобили, машини и оборудване са с пазарни (европейски) цени. И ако има опити за значително повишаване цените на гореизброените, гражданите и фирмите ще си ги купят от съседните нам държави членки на ЕС или от която и да е друга държава в ЕС
                        - По-значителни увеличения могат да се очакват при услугите, туризма и ресторантьорството, но то отново няма да е равно на увеличението на доходите, а ще бъде значително под тях поради нормалните действащи пазарни механизми на търсене и предлагане.
                        - Доводите на скептиците, че българското производство ще замре ако се повишат заплатите в часният сектор, са напълно неоснователни. Защото при приблизителни доходи в Чехия, Полша, Словакия и други европейски държави, сега България е нетен вносител на стоки от същите тези държави. Очевидно е обаче, че работодателите ще се наложи да преструктурират и оптимизират производствените си процеси. А заплатите в частният сектор няма да се повишат Х 5, но ще се наложи да се съобразят с тези в общественият сектор. И отново пазарните механизми ще доведат до намиране на равновесната точка която да устройва работещи и работодатели.

                        Как ще се погасява този кредит от 25 млрд.лв.?
                        Както ще се погасява и този държавно гарантиран дълг от млрд.лв. емитиран до момента – от данъкоплатците. Но с разликата, че е ясно за какъв срок и при какви условия. Ако дългът е емитиран за 5г. и е равен на 3570лв. на човек, това означава че месечно 59.50лв. трябва да отделя всеки български гражданин. Тази сума може да се удържа автоматично от пенсиите на пенсионерите, от заплатата на родителите за всяко дете и от социалните помощи на получаващите такива.

                        Ето и примери как ще се отрази на доходите и разходите на хората и държавата:
                        - Пенсионер който в момента получава пенсия от 300лв. ще получава пенсия от 1500лв. или доход от 18 000лв. годишно. Основните разходи на едно домакинство са сметките за отопление, електричество, енергоносители, вода, храна и данъци.
                        Ако данък сгради е 400лв. към момента (34лв. месечно), то той би станал 2000лв. за година или по 167лв/месечно. И по 59.50лв. месечно за изплащането на дългът с който пенсията му е повишена за период от 5г.
                        При сметка за електричество от 50лв. месечно, цената ще бъде 100лв. която ще плаща, но с тази разлика, че ще може да я плаща.
                        За храна разходите също не би следвало да се повишат с повече от 100% като основното поскъпване ще е основно при малотрайните храни като хляб, мляко и производните им.
                        Ако към момента разходите на един пенсионер са 100лв за храна на месец, те биха могли да се повишат не до 200лв. а до 300лв. или 400лв. на месец.
                        Вода от 5-7лв. месечно сега може да стане 20-25лв. месечно.
                        Ако за дрехи и обувки пенсионерите отделят месечно по 10лв сега, биха могли да отделят по 100лв. след повишаване на пенсиите им.
                        Ако сега плащат за лекарства 90лв. то те биха могли да плащат 200лв за по-качествени лекарства след повишаването на пенсиите им.
                        Ако месечните разходи за други (санитарни, хигиенни и битови) потребности сега са 20лв., то след повишението на пенсиите им те биха могли да си позволят примерно 200лв. на месец за такива.

                        И сега да видим равносметката
                        При 300лв. доходи и толкова разходи към момента, след повишаване на пенсиите им до 1500лв., разходите им в горният пример ще бъдат 1250лв. като сме приели за храна 400лв., платили са си данъците на жилището/имота и са им удържани 59.50лв. за погасяването на държавно гарантираният дълг довел до повишение на пенсиите им.
                        П.П. в този пример разглеждаме случаят в който пенсионерът живее сам. И въпреки всичко ще му останат 250лв. които да спестява.

                        - Работещо семейство с 2 деца. При среден доход от 1800лв. към момента, ако в частният сектор доходите се повишат Х 3, то семейният бюджет ще възлезе на 5400лв.
                        Данък жилище сега 500лв. (42лв/месец) – 2500лв.(208лв/месец) след повишение на доходите.
                        240лв. на месец за погасяване на държавно гарантираният дълг за всеки член от семейството.
                        За храна сега около 800лв. – след повишението могат да нарстнат до 2000лв.
                        За електричество сега 80лв. – след повишението до 250лв.
                        За вода сега 20лв. – след повишението 80лв.
                        За бензин/дизел за автомобила сега 150лв. месечно – след повишението до 250лв.
                        За дрехи и обувки сега 200лв – след повишението могат да нарастнат до 600лв.
                        За телефони, интернет, кабелна телевизия сега 80лв. – след повишението до 200лв.
                        За транспорт ако сега са 100лв. – след повишението до 250лв.
                        За други (санитарни, хигиенни и битови) потребности сега са 100лв. – след повишението могат да нарастнат до 300лв.
                        За ученически пособия сега 100лв. – след повишението до 250лв.

                        Равносметката
                        При 1800лв доход сега и почти никакви спестявания – след повишението цифрата ще нарастне до 4630лв. което означава, че семейството ще може да пести около 770лв. на месец и да живее значително по спокойно и охолно спрямо сега.
                        Разбира се, че има още много компоненти в цялата картина, но макрорамката изглежда приблизително така както е описана.

                        Всичко това за да се случи обаче, е нужно да има преди всичко политическа воля и отказ на политическите субекти да подържат ниски доходите на населението смятайки, че бедните хора се управляват значително по-лесно и гласовете им се купуват значително по-евтино когато дойде моментът за това.

                        Ами това роди главата ми.

                        И само да кажа, че математиката е точна наука.
                        И След като изпапаме заема следват пенсии по 5 долара заплати по 10 и нова парична реформа с премахване на три нули от парите

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Charts Разгледай мнение
                          ПланЪт Х 5

                          Държавата е във финансов колапс. Правителството се готви да вземе нов заем за 4.5 млрд.лв. с което държавният дълг ще се уделичи до близо 9 млрд.лв. за 2014г.

                          Това само по себе си не е проблем ако се знае как ще се върне този дълг. Ако има стратегия, план и цели за взимането му. Но когато се взима за да се запълват дупки, тогава този дълг става проблемен преди още да е бил взет. Защото не само, че няма яснота как ще се разходва, но няма и яснота от къде ще дойде добавената стойност която да доведе до изплащането на този дълг. Единственото нещо което е ясно от сега е, че ножицата между краткосрочни и дългосрочни задължения ще се разтвори още и то в полза на краткосрочните дългове. А това знаем до какво води (обикновенно до сериозни финансови сътресения и дисбаланси в една държава). И всичко това при следните условия:

                          - Негативният ефект от банкрута на КТБ тепърва ще се проявява.
                          - Стагфлация в икономиката на България
                          - Спад на доходите на населението (данните бяха изнесени от НСИ преди дни)
                          - Забавяне в икономическото развитие на страната
                          - Ръст на безработицата
                          - Спад на ПЧИ
                          - Хроничен бюджетен дефицит
                          - Спрени еврофондове
                          - Нарастващи междуфирмени задължения
                          - Лоши и необслужвани кредити над 20% според БНБ
                          - Изпразнен фонд за гарантиране на влоговете
                          - Дефицити в здравният и пенсионен фонд

                          Това са само основните и най-видими причини, като разбира се има още много и за съжаление със същият негативен знак.
                          За жалост и през 2015г. ще се наложи държавата да емитира нов държавно гарантиран дълг, при който отново ще липсват стратегия, план и цели за взимането на такъв дълг.

                          Именно поради тази причина трябва да се направи нова и ясна стратегия защо, как, при какви условия, за какъв срок ще се емитира нов държавно гарантиран дълг и най-вече как ще се погасява и от къде ще дойдат средствата за погасяването на този/тези нови дългове. Държавата, НС и министерството на финансите не дават отговор на тези въпроси. А трябва, защото всеки държавно гарантиран дълг се изплаща с данъците събрани от държавата както от гражданите, така и от стопанските субекти в държавата.

                          Какво може да се направи и какъв е планът Х 5 ?
                          Най-общо казано планът Х 5 е следният – държавата да емитира не 5 млрд.лв. дълг, а 25 – 30 или дори 50 млрд.лв. държавно гарантиран дълг и да увеличи Х 5 всички пенсии и заплати в публичният сектор, както разбира се да увеличи Х 5 и всички данъци и държавно събирани такси и налози, както и общинските.
                          Ако ако приемем, че е емитиран дълг за 25 млрд.лв., това автоматично ще доведе до дълг от 3570лв. На всеки българин (при 7 милиона българин – от пеленаче до пенсионер).

                          Какви ще са ефектите от това?
                          Ефектите ще бъдат мигновенни
                          - За икономиката на държавата, за приходите от данъци, такси и налози, хазната ще се напълни и ще има средства за инвестиции, иновации и развитие
                          - НОИ и Здравната каса ще се капитализират много бързо защото приходите им ще се увеличат Х 5
                          - НЕК, БЕХ и ЕРП ще могат да разчитат на 100% до 150% увеличение цената на електричесвото и да се запълни дупката в тази система
                          - Покупателната способност и доходите на населението ще се повишат чувствително и осезаемо
                          - Ще наблюдаваме засилена бизнес активност в търговията, услугите, производството и инвестициите
                          - Ще се отрази много позитивно на имотният пазар
                          - Ще станем свидетели на експанзия на капиталовият пазар и инвестициите в ценни книжа, което пък ще рефлектира пряко върху производството и инвестициите в нови производства и разширяването и модернизирането на съществуващите такива.
                          Противно на очакванията, че инфлацията ще скочи значително, това няма да се случи защото:
                          - И в момента цените на техниката за бита (бяла и черна), мебели, автомобили, машини и оборудване са с пазарни (европейски) цени. И ако има опити за значително повишаване цените на гореизброените, гражданите и фирмите ще си ги купят от съседните нам държави членки на ЕС или от която и да е друга държава в ЕС
                          - По-значителни увеличения могат да се очакват при услугите, туризма и ресторантьорството, но то отново няма да е равно на увеличението на доходите, а ще бъде значително под тях поради нормалните действащи пазарни механизми на търсене и предлагане.
                          - Доводите на скептиците, че българското производство ще замре ако се повишат заплатите в часният сектор, са напълно неоснователни. Защото при приблизителни доходи в Чехия, Полша, Словакия и други европейски държави, сега България е нетен вносител на стоки от същите тези държави. Очевидно е обаче, че работодателите ще се наложи да преструктурират и оптимизират производствените си процеси. А заплатите в частният сектор няма да се повишат Х 5, но ще се наложи да се съобразят с тези в общественият сектор. И отново пазарните механизми ще доведат до намиране на равновесната точка която да устройва работещи и работодатели.

                          Как ще се погасява този кредит от 25 млрд.лв.?
                          Както ще се погасява и този държавно гарантиран дълг от млрд.лв. емитиран до момента – от данъкоплатците. Но с разликата, че е ясно за какъв срок и при какви условия. Ако дългът е емитиран за 5г. и е равен на 3570лв. на човек, това означава че месечно 59.50лв. трябва да отделя всеки български гражданин. Тази сума може да се удържа автоматично от пенсиите на пенсионерите, от заплатата на родителите за всяко дете и от социалните помощи на получаващите такива.

                          Ето и примери как ще се отрази на доходите и разходите на хората и държавата:
                          - Пенсионер който в момента получава пенсия от 300лв. ще получава пенсия от 1500лв. или доход от 18 000лв. годишно. Основните разходи на едно домакинство са сметките за отопление, електричество, енергоносители, вода, храна и данъци.
                          Ако данък сгради е 400лв. към момента (34лв. месечно), то той би станал 2000лв. за година или по 167лв/месечно. И по 59.50лв. месечно за изплащането на дългът с който пенсията му е повишена за период от 5г.
                          При сметка за електричество от 50лв. месечно, цената ще бъде 100лв. която ще плаща, но с тази разлика, че ще може да я плаща.
                          За храна разходите също не би следвало да се повишат с повече от 100% като основното поскъпване ще е основно при малотрайните храни като хляб, мляко и производните им.
                          Ако към момента разходите на един пенсионер са 100лв за храна на месец, те биха могли да се повишат не до 200лв. а до 300лв. или 400лв. на месец.
                          Вода от 5-7лв. месечно сега може да стане 20-25лв. месечно.
                          Ако за дрехи и обувки пенсионерите отделят месечно по 10лв сега, биха могли да отделят по 100лв. след повишаване на пенсиите им.
                          Ако сега плащат за лекарства 90лв. то те биха могли да плащат 200лв за по-качествени лекарства след повишаването на пенсиите им.
                          Ако месечните разходи за други (санитарни, хигиенни и битови) потребности сега са 20лв., то след повишението на пенсиите им те биха могли да си позволят примерно 200лв. на месец за такива.

                          И сега да видим равносметката
                          При 300лв. доходи и толкова разходи към момента, след повишаване на пенсиите им до 1500лв., разходите им в горният пример ще бъдат 1250лв. като сме приели за храна 400лв., платили са си данъците на жилището/имота и са им удържани 59.50лв. за погасяването на държавно гарантираният дълг довел до повишение на пенсиите им.
                          П.П. в този пример разглеждаме случаят в който пенсионерът живее сам. И въпреки всичко ще му останат 250лв. които да спестява.

                          - Работещо семейство с 2 деца. При среден доход от 1800лв. към момента, ако в частният сектор доходите се повишат Х 3, то семейният бюджет ще възлезе на 5400лв.
                          Данък жилище сега 500лв. (42лв/месец) – 2500лв.(208лв/месец) след повишение на доходите.
                          240лв. на месец за погасяване на държавно гарантираният дълг за всеки член от семейството.
                          За храна сега около 800лв. – след повишението могат да нарстнат до 2000лв.
                          За електричество сега 80лв. – след повишението до 250лв.
                          За вода сега 20лв. – след повишението 80лв.
                          За бензин/дизел за автомобила сега 150лв. месечно – след повишението до 250лв.
                          За дрехи и обувки сега 200лв – след повишението могат да нарастнат до 600лв.
                          За телефони, интернет, кабелна телевизия сега 80лв. – след повишението до 200лв.
                          За транспорт ако сега са 100лв. – след повишението до 250лв.
                          За други (санитарни, хигиенни и битови) потребности сега са 100лв. – след повишението могат да нарастнат до 300лв.
                          За ученически пособия сега 100лв. – след повишението до 250лв.

                          Равносметката
                          При 1800лв доход сега и почти никакви спестявания – след повишението цифрата ще нарастне до 4630лв. което означава, че семейството ще може да пести около 770лв. на месец и да живее значително по спокойно и охолно спрямо сега.
                          Разбира се, че има още много компоненти в цялата картина, но макрорамката изглежда приблизително така както е описана.

                          Всичко това за да се случи обаче, е нужно да има преди всичко политическа воля и отказ на политическите субекти да подържат ниски доходите на населението смятайки, че бедните хора се управляват значително по-лесно и гласовете им се купуват значително по-евтино когато дойде моментът за това.

                          Ами това роди главата ми.

                          И само да кажа, че математиката е точна наука.
                          Много длъжко бре братле, кой ще ти се разправя, да го чете сичкото. Дай в няколко реда сърцевината на съждението.
                          Иначе добре ти е исказа, ама тука се развличаме (повечето).... давай по накратко, напряганици на никой му не трЕбват.
                          Съвсем приятелски.....
                          Поздрави!

                          Коментар


                          • А защо да се ограничаваме до 5, защо не 10 или дори 20 !!!

                            Коментар


                            • Абсолютни фантамсагории! Язък ти за грамотното писане.

                              Коментар


                              • ПланЪт Х 5

                                ПланЪт Х 5

                                Държавата е във финансов колапс. Правителството се готви да вземе нов заем за 4.5 млрд.лв. с което държавният дълг ще се уделичи до близо 9 млрд.лв. за 2014г.

                                Това само по себе си не е проблем ако се знае как ще се върне този дълг. Ако има стратегия, план и цели за взимането му. Но когато се взима за да се запълват дупки, тогава този дълг става проблемен преди още да е бил взет. Защото не само, че няма яснота как ще се разходва, но няма и яснота от къде ще дойде добавената стойност която да доведе до изплащането на този дълг. Единственото нещо което е ясно от сега е, че ножицата между краткосрочни и дългосрочни задължения ще се разтвори още и то в полза на краткосрочните дългове. А това знаем до какво води (обикновенно до сериозни финансови сътресения и дисбаланси в една държава). И всичко това при следните условия:

                                - Негативният ефект от банкрута на КТБ тепърва ще се проявява.
                                - Стагфлация в икономиката на България
                                - Спад на доходите на населението (данните бяха изнесени от НСИ преди дни)
                                - Забавяне в икономическото развитие на страната
                                - Ръст на безработицата
                                - Спад на ПЧИ
                                - Хроничен бюджетен дефицит
                                - Спрени еврофондове
                                - Нарастващи междуфирмени задължения
                                - Лоши и необслужвани кредити над 20% според БНБ
                                - Изпразнен фонд за гарантиране на влоговете
                                - Дефицити в здравният и пенсионен фонд

                                Това са само основните и най-видими причини, като разбира се има още много и за съжаление със същият негативен знак.
                                За жалост и през 2015г. ще се наложи държавата да емитира нов държавно гарантиран дълг, при който отново ще липсват стратегия, план и цели за взимането на такъв дълг.

                                Именно поради тази причина трябва да се направи нова и ясна стратегия защо, как, при какви условия, за какъв срок ще се емитира нов държавно гарантиран дълг и най-вече как ще се погасява и от къде ще дойдат средствата за погасяването на този/тези нови дългове. Държавата, НС и министерството на финансите не дават отговор на тези въпроси. А трябва, защото всеки държавно гарантиран дълг се изплаща с данъците събрани от държавата както от гражданите, така и от стопанските субекти в държавата.

                                Какво може да се направи и какъв е планът Х 5 ?
                                Най-общо казано планът Х 5 е следният – държавата да емитира не 5 млрд.лв. дълг, а 25 – 30 или дори 50 млрд.лв. държавно гарантиран дълг и да увеличи Х 5 всички пенсии и заплати в публичният сектор, както разбира се да увеличи Х 5 и всички данъци и държавно събирани такси и налози, както и общинските.
                                Ако ако приемем, че е емитиран дълг за 25 млрд.лв., това автоматично ще доведе до дълг от 3570лв. На всеки българин (при 7 милиона българин – от пеленаче до пенсионер).

                                Какви ще са ефектите от това?
                                Ефектите ще бъдат мигновенни
                                - За икономиката на държавата, за приходите от данъци, такси и налози, хазната ще се напълни и ще има средства за инвестиции, иновации и развитие
                                - НОИ и Здравната каса ще се капитализират много бързо защото приходите им ще се увеличат Х 5
                                - НЕК, БЕХ и ЕРП ще могат да разчитат на 100% до 150% увеличение цената на електричесвото и да се запълни дупката в тази система
                                - Покупателната способност и доходите на населението ще се повишат чувствително и осезаемо
                                - Ще наблюдаваме засилена бизнес активност в търговията, услугите, производството и инвестициите
                                - Ще се отрази много позитивно на имотният пазар
                                - Ще станем свидетели на експанзия на капиталовият пазар и инвестициите в ценни книжа, което пък ще рефлектира пряко върху производството и инвестициите в нови производства и разширяването и модернизирането на съществуващите такива.
                                Противно на очакванията, че инфлацията ще скочи значително, това няма да се случи защото:
                                - И в момента цените на техниката за бита (бяла и черна), мебели, автомобили, машини и оборудване са с пазарни (европейски) цени. И ако има опити за значително повишаване цените на гореизброените, гражданите и фирмите ще си ги купят от съседните нам държави членки на ЕС или от която и да е друга държава в ЕС
                                - По-значителни увеличения могат да се очакват при услугите, туризма и ресторантьорството, но то отново няма да е равно на увеличението на доходите, а ще бъде значително под тях поради нормалните действащи пазарни механизми на търсене и предлагане.
                                - Доводите на скептиците, че българското производство ще замре ако се повишат заплатите в часният сектор, са напълно неоснователни. Защото при приблизителни доходи в Чехия, Полша, Словакия и други европейски държави, сега България е нетен вносител на стоки от същите тези държави. Очевидно е обаче, че работодателите ще се наложи да преструктурират и оптимизират производствените си процеси. А заплатите в частният сектор няма да се повишат Х 5, но ще се наложи да се съобразят с тези в общественият сектор. И отново пазарните механизми ще доведат до намиране на равновесната точка която да устройва работещи и работодатели.

                                Как ще се погасява този кредит от 25 млрд.лв.?
                                Както ще се погасява и този държавно гарантиран дълг от млрд.лв. емитиран до момента – от данъкоплатците. Но с разликата, че е ясно за какъв срок и при какви условия. Ако дългът е емитиран за 5г. и е равен на 3570лв. на човек, това означава че месечно 59.50лв. трябва да отделя всеки български гражданин. Тази сума може да се удържа автоматично от пенсиите на пенсионерите, от заплатата на родителите за всяко дете и от социалните помощи на получаващите такива.

                                Ето и примери как ще се отрази на доходите и разходите на хората и държавата:
                                - Пенсионер който в момента получава пенсия от 300лв. ще получава пенсия от 1500лв. или доход от 18 000лв. годишно. Основните разходи на едно домакинство са сметките за отопление, електричество, енергоносители, вода, храна и данъци.
                                Ако данък сгради е 400лв. към момента (34лв. месечно), то той би станал 2000лв. за година или по 167лв/месечно. И по 59.50лв. месечно за изплащането на дългът с който пенсията му е повишена за период от 5г.
                                При сметка за електричество от 50лв. месечно, цената ще бъде 100лв. която ще плаща, но с тази разлика, че ще може да я плаща.
                                За храна разходите също не би следвало да се повишат с повече от 100% като основното поскъпване ще е основно при малотрайните храни като хляб, мляко и производните им.
                                Ако към момента разходите на един пенсионер са 100лв за храна на месец, те биха могли да се повишат не до 200лв. а до 300лв. или 400лв. на месец.
                                Вода от 5-7лв. месечно сега може да стане 20-25лв. месечно.
                                Ако за дрехи и обувки пенсионерите отделят месечно по 10лв сега, биха могли да отделят по 100лв. след повишаване на пенсиите им.
                                Ако сега плащат за лекарства 90лв. то те биха могли да плащат 200лв за по-качествени лекарства след повишаването на пенсиите им.
                                Ако месечните разходи за други (санитарни, хигиенни и битови) потребности сега са 20лв., то след повишението на пенсиите им те биха могли да си позволят примерно 200лв. на месец за такива.

                                И сега да видим равносметката
                                При 300лв. доходи и толкова разходи към момента, след повишаване на пенсиите им до 1500лв., разходите им в горният пример ще бъдат 1250лв. като сме приели за храна 400лв., платили са си данъците на жилището/имота и са им удържани 59.50лв. за погасяването на държавно гарантираният дълг довел до повишение на пенсиите им.
                                П.П. в този пример разглеждаме случаят в който пенсионерът живее сам. И въпреки всичко ще му останат 250лв. които да спестява.

                                - Работещо семейство с 2 деца. При среден доход от 1800лв. към момента, ако в частният сектор доходите се повишат Х 3, то семейният бюджет ще възлезе на 5400лв.
                                Данък жилище сега 500лв. (42лв/месец) – 2500лв.(208лв/месец) след повишение на доходите.
                                240лв. на месец за погасяване на държавно гарантираният дълг за всеки член от семейството.
                                За храна сега около 800лв. – след повишението могат да нарстнат до 2000лв.
                                За електричество сега 80лв. – след повишението до 250лв.
                                За вода сега 20лв. – след повишението 80лв.
                                За бензин/дизел за автомобила сега 150лв. месечно – след повишението до 250лв.
                                За дрехи и обувки сега 200лв – след повишението могат да нарастнат до 600лв.
                                За телефони, интернет, кабелна телевизия сега 80лв. – след повишението до 200лв.
                                За транспорт ако сега са 100лв. – след повишението до 250лв.
                                За други (санитарни, хигиенни и битови) потребности сега са 100лв. – след повишението могат да нарастнат до 300лв.
                                За ученически пособия сега 100лв. – след повишението до 250лв.

                                Равносметката
                                При 1800лв доход сега и почти никакви спестявания – след повишението цифрата ще нарастне до 4630лв. което означава, че семейството ще може да пести около 770лв. на месец и да живее значително по спокойно и охолно спрямо сега.
                                Разбира се, че има още много компоненти в цялата картина, но макрорамката изглежда приблизително така както е описана.

                                Всичко това за да се случи обаче, е нужно да има преди всичко политическа воля и отказ на политическите субекти да подържат ниски доходите на населението смятайки, че бедните хора се управляват значително по-лесно и гласовете им се купуват значително по-евтино когато дойде моментът за това.

                                Ами това роди главата ми.

                                И само да кажа, че математиката е точна наука.
                                22
                                Да
                                22.73%
                                5
                                Не
                                68.18%
                                15
                                Не мога да преценя
                                9.09%
                                2
                                Ай сиктир, аман от "специалисти"
                              Working...
                              X