Първоначално изпратено от pepe1234
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
КФН
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнениеЧе на кой му пука вече за КФН ООД?
Между другото през годините Раличка е една от най-свестните
Коментар
-
Първоначално изпратено от Konsultant Разгледай мнение+1
Ако не греша ще правят ОП за избор на консултант, който да направи методология за проверките?
Въпросът е как ще направят поръчката и кого ще изберат ... ?
http://www.investor.bg/novini-i-anal...na-kfn-202488/
Поздрави!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнениеИ кво?
Ако някой изобщо се интересува. Защото депутатите явно не.
Коментар
-
LIFE: Какво показват последните актуални данни за състоянието на застрахователния пазар, има ли поводи за притеснение?
Ралица Агайн: Поводи за притеснение няма. Тази година всъщност е много добра и пазарът по общо застраховане и пазарът по животозастраховане нараства. Пазарът по общо застраховане през първите 6 месеца нарасна с 8.4%, което е с много над ръста на икономиката, а пазарът на животозастраховане расте с 24,8%, което е наистина впечатляващ ръст. Вярно е, че се тръгва от ниска база, но това не е обичайният ръст през годините. Това е изключително висок ръст и е много добър знак. И се вижда, че едно от големите увеличения е при застраховки, свързани с инвестиционен фонд. Това не са застраховки за данъчни цели, това не е търсен ефект. Това е взето решение от страна на всеки един човек да си направи застраховка, за да му гарантира сигурност в бъдеще и добри спестявания. Това означава, че хората по-добре познават продуктите, в състояние са да взимат такива решения и е много добър знак за перспективите на пазара.
LIFE: Една очевидна причина, която не споменавате, са устойчиво ниските лихви на банковите депозити, които правят подобни застрахователни продукти атрактивни.
Ралица Агайн: Вероятно това е една от причините, другата причина е фалитът на КТБ, при който много хора загубиха спестяванията си. Това води до диверсификация на спестяванията на хората, които имат спестявания над гарантирания лимит.
LIFE: Възможно ли е тази тенденция да продължи и в бъдеще, ако се запазят ниските банкови лихви?
Ралица Агайн: Определено е напълно възможно да се запази ръстът при животозастраховането. Друга причина, която може да доведе до ръст през следващата година, е това, че предвидихме гаранция в животозастраховането в размер, идентичен с гаранцията при банковите депозити, така че хората ще могат да се чувстват защитени до този размер и при застраховка „Живот” и със сигурност това ще повлияе на интереса на хората. Всъщност бих казала, че те стават доста конкурентни спрямо банковите в момента, защото имат същата защита, имат по-висока лихва и имат данъчен ефект.
LIFE: Как виждате икономиката на България чрез застрахователния пазар, който е отражение на реалната икономика?
Ралица Агайн: Може да се каже, че в застраховането нещата се виждат преди развитието в цялост на събитията в икономиката. За тази година резултатите изглеждат изключително положително, това вероятно се дължи на общата стабилност в държавата, на външни фактори, но ръстът, който наблюдаваме през тази година, е наистина впечатляващ в исторически план и за икономиката.
LIFE ще продължи да събира и публикува мнения по тази тема, която е, меко казано, от широк обществен интерес и засяга една основна част от финансовия пазар в България. Добре дошли на страниците ни са всички експертни мнения по темата, включително и от страна на КФН и Ралица Агайн. От известното до момента буди притеснение фактът, че в проекта за КЗ е заложена еднолична власт на един човек, който може пряко да влияе на пазара, без да носи отговорност. Историята е показала, че това никога не свършва добре, независимо как се казва човекът.
Коментар
-
LIFE: Ще доведе ли новият регламент до поскъпване на най-масовата застраховка – „Гражданска отговорност“ за автомобилисти?
Ралица Агайн: Да ги разгледаме едно по едно. Един от новите елементи е вдигането на лимита на отговорност, който досега беше разделен в две категории – до 2 млн. лв. при един пострадал и до 10 млн. при повече от един пострадал. Оказа се, че това било неправилно тълкуване от наша страна на моторната директива, с която се въвеждат лимитите за ГО единно за целия ЕС. И че това са две отделни опции, които националните законодателства могат да въведат. Нашият избор е да се въведе лимит от 10 млн. лв., а не този от 2 млн. лв. за пострадал. При едно произшествие, в което има 20 пострадали, сумата може да стане изключително висока. В този случай разходите за застрахователите и натоварването на цената върху потребителите би била много по-голяма. Изборът за 10 млн. не би следвало да доведе до никакви увеличения на цената на застраховката, защото в масовия случай, в който има по един пострадал, обезщетенията никога не достигат размери дори до сегашния лимит от 2 млн.
Борислав Богоев: Отдавна визираните стойности са изконсумирани в цената на ГО. Това изобщо не е съществен въпрос за обществото. Цифрите, заложени в кодекса, отдавна са намерили своето отражение в цената на застраховката. В момента приемането на тези цифри няма да промени нищо, тъй като в края на краищата присъждането на обезщетение зависи от преценката на съда. По този начин ще се отвори широко вратата за адвокатската мафия.
Ралица Агайн: Друго изменение, което не може да доведе до изменение в цената е разширяването на покритието на застраховка ГО на автомобилистите на територията на всички държави от системата „Зелена карта“.Досега застраховката покриваше автоматично риска на територията на Европейското икономическо пространство, като другите държави от системата „Зелена карта“ не бяха покрити в обхвата и съответно затова се правят допълнение или нова застраховка, по която се издава Зелена карта. Практиката обаче показа, че възможността за доиздаване на „Зелена карта“ води до доста злоупотреби с правата на потребителите, защото независимо колко промени направихме с указания, заповеди, наредби, имаше практика от застрахователи дори и от посредници, които продават застраховката да карат клиентите да доплащат за „Зелена карта“, независимо че тя показва валидност само за ЕС, която трябваше да е безплатна до момента. Затова с общото съгласие на Асоциацията на застрахователите подходихме към разширяване на покритието към цялата система. Така че сега с една премия, с една застраховка хората могат да пътуват свободно и няма да има плащане за издаване на сертификата Зелена карта. Това също обаче няма да доведе до повишаване на цената на застраховката, защото държавите, които до момента не бяха покрити от застраховката, са държавите с доста по-нисък стандарт на живот и БВП, при които обезщетенията са по-ниски от ЕС, включително и от обезщетенията в България.
Борислав Богоев: Това няма отношение към формирането на цената на ГО.
LIFE: Обявихте на страницата на КФН процедура за избор на изпълнител, който да изработи методология за оценка на активите на пенсионните и на застрахователните дружества. Ще има ли стрес тестове при застрахователните компании?
Ралица Агайн: Както вече е прието и със закон, следващата година КФН трябва да проведе оценка на балансите на застрахователите и съответно преглед на активите на пенсионните фондове. Такава проверка е новост въобще за Европа. Можем да допълним, че стрес тестовете са решение на правителството, по препоръка на Съвета на Европа. Като в тази препоръка е предвидено да се извърши такъв независим преглед на активите на банковата система и на портфейлите на пенсионните фондове и на банковия сектор. Единствената такава проверка по отношение на застрахователи е правена в Румъния. Беше проведена тази година, а по отношение на пенсионните фондове дори не е правена такава. Проверката у нас ще се проведе по аналогичен начин с участие на представители на ЕК и представители на Европейския орган по застраховане и професионално пенсионно осигуряване (EIOPA), както бе направено в Румъния. Проверката в Румъния показа голяма необходимост от отчисления от балансите и капитала на застрахователите. Надяваме се при нас да няма такива резултати, активно работим за това да се гарантира, че всички застрахователи да са направили необходимото по отношение на рисковете в дейността си. Но при всички положения имаме големи очаквания към работата на този консултант, който трябва да изготви методологията. Изготвянето на методологията е сериозна задача. В Румъния тя не е била публична, така че не можем да направим сравнение между методологията, по която са проверени застрахователите, с тази, която е аналог на проверката за качеството на активите на банките.
Борислав Богоев: Имам известни съмнения, които засега ще запазя за себе си, защото все още нямам убедителни данни, но добре би било да попитате г-н Ищван Секели (директор в дирекция Икономически и финансови въпроси в ЕК, бел.ред.) дали Комисията иска тези стрес тестове или нашият регулатор в лицето на госпожа Агайн ги инициира. Мисля, че фактът, че няма утвърдена практика и инструментариум, поставя българския пазар - компании и застраховани, в зключително неизгодното положение на опитно поле.
LIFE: Защо бързаме с тези стрес тестове? Не може ли да изчакаме да видим каква е практиката, нито една държава в Западна Европа не е започнала...
Ралица Агайн: Точно така. Това е голям риск за сектора, защото няма установена международна практика, няма установена международна методология. Нито една голяма европейска държава не е направила подобно упражнение при себе си. Една от причините е, че в международната практика има много голяма преценка, дискреция в изчисляването на резервите на застрахователите. Ако един актюер твърди, че трябва да бъде 100 единици, друг може да каже, че трябва да бъде 200, трети може да твърди, че трябва да бъде 20, и всички могат да изкарат валидни математически аргументи. Поради това изготвянето на методология, подробна и добре балансирана, е особено важна за успеха на упражнението и доверието както от страна на индустрията, така и от страна на обществото. Сега, рисковете, разбира се, са налице.
Борислав Богоев: При условие че рискът за целия пазар - и застрахователи, и застраховани, е осъзнат и въпреки това се предприемат тези мерки, може само да предполагаме какви са мотивите. Явно целенасочено се действа, за да се предизвикат сътресения. Призовавам управляващите внимателно да преценят ползите и рисковете от действията на КФН. Още един въпрос - как ще бъдат интерпретирани резултатите? Няма ясна практика. Българската действителност ни кара да сме особено мнителни, когато трябва да се осланяме само на добросъвестността на само един човек (без значение дали се казва Ралица Агайн, а аз имам сериозни съмнения спрямо нея) и се опасявам, че резултатите ще бъдат “натъкмявани” в полза или вреда на компании, които са и симпатични или не... Очевидно целта е да се получат някакви резултати, които да послужат за саморазправа.
LIFE: Как конкретно ще се отрази прилагането на новия режим на нашия пазар, някои участници прогнозират сливания, продажби вследствие на новите изисквания?
Ралица Агайн: Ако направим сравнение с румънския пазар, там застрахователят, на който бе установен най-голям недостиг, проверката показа, че капиталовата дупка е в размер на 1 млрд леи, това са 500 млн. лв. Съответно лицензът на този застраховател беше отнет. Много е трудно, ако една проверка установи такъв капиталов недостиг, да се намери инвеститор или застраховател, който да поеме портфейл с такава голяма дупка. Така че ще бъде ключово за това дали могат да бъдат спасени застрахователи, които да установят проблеми, ако се установят такива, ще бъде ключово колко е недостигът. Но аз вярвам, че всички полагат големи усилия за това да не се стига до такива резултати, и това са мерки не от вчера или от днес.
Борислав Богоев: Нали разбирате, че ако се установи такова нещо, ще означава, че регулаторът не е бил на мястото си.
Коментар
-
LIFE: Защо все не достигаме до опцията за сключване на договори от разстояние. Всички питат защо са нужни стикери, не може ли по регистрационния номер на автомобила да се удостоверява сключването на застраховка Гражданска отговорност?
Ралица Агайн: Първо искам да разсея един мит – че не могат да се сключват договори от разстояние. И до момента се сключват и ще продължат да се сключват. Това, което законът и комисията и занапред ще изискват, е тези договори да бъдат подписани собственоръчно от клиента или с електронен подпис съгласно Закона за електронния подпис. Това е необходимо, защото в българското законодателство първо застрахователният договор е писмен и второ, съгласно закона за задълженията и договорите се изисква подпис за доказване на договора. Така че договорите могат да се сключват от разстояние. Ние, като регулатор, държим и смятаме, че е необходимо да има подписи и на двете страни, независимо дали са поставени по електронен начин, или на хартия. Защо е важно? Защото за разлика от други области на финансовата индустрия, застраховането, първо, е много масова услуга – всеки, който има автомобил, си купува ГО. В много случаи трябва да се установява въобще има ли полица и дали тя е действителна и клиентът трябва да има документ, с който да докаже, че тя е действителна, ако е необходимо и пред съда, че има сключен застрахователен договор. А това няма как да стане, ако просто е направен запис по телефона, каквато практика има на някои други пазари. Застрахователят разполага със записа, но клиентът не разполага с този запис. Много трудно е той да докаже, че действително е имал такъв договор и съответно той е валиден.
Владимир Тодоров: В момента в НС се гледа проект на Закон за електронната идентификация. Единият от мотивите към него е, че електронните услуги имат потенциал да спестят десетки милиони годишно на бюджета. Съгласно европейска директива относно дистанционната търговия на потребителски финансови услуги, поради своя нематериален характер, финансовите услуги са особено подходящи за електронни продажби. Нека да отбележим също, че във всички 27 страни от ЕС онлайн търговията на застрахователни продукти е изключително застъпена, а има държави, в които застраховка ГО може да се сключва само онлайн. В днешно време може да си конфигурираш и купиш автомобил онлайн, можеш да си го доставиш онлайн, може да си купиш акции от София на токийската борса онлайн, да си закупиш самолетен билет, без да разпечаташ нито една хартия. В същото време нашият регулатор забранява онлайн да се сключва най-масовата и най-стандартизираната застраховка.
Борислав Богоев: Ако г-жа Агайн се запознае в детайли с информационната система на Гаранционен фонд, която всъщност стои в основата на издаване на ГО (отразява електронните записи), ще разбере, че няма пречка тази застраховка да се сключва от разстояние, без да се изисква писмена форма на този договор. Още повече че през 2015 г. технологиите разполагат с достатъчно способи за верифициране на данните, както и за тяхната защита. Това се потвърждава и от начина, по който се контролира наличието на ГО от контролните органи на пътя, които го извършват по електронен път, през сървъра на Гаранционния фонд, който е удостоверяващ нотариален сървър. Това е, което на практика обезсмисля както хартията, така и стикера. Искам да попитам госпожа Агайн - взела ли е становище от Министерството на транспорта и информационните технологии относно възможността за издаване на полиците онлайн. Защото 3,5 милиона души през 2011 се преброиха по този начин. 60% от домакинствата в България имат достъп до качествен интернет. Какво означава това - че българите имат висока култура и може да се направи такова предлагане.
LIFE: Но защо е нужен хартиеният стикер?
Ралица Агайн: Този знак се издава от Гаранционния фонд, който се управлява от застрахователите, които предлагат ГО и които правят вноски в гаранционния фонд. Съответно на тях е възложено по закон да направят избор за отпечатването на знака и той се раздава под единна номерация на всички застрахователи, като има съответната холограмна защита, така че да бъде трудно и сложно подправянето на знака. Този знак е необходим не просто за проверка на пътищата и това е само един елемент от причините за въвеждането му. По-голямата и по-важната причина за съществуването на стикерите е да гарантират, че договорът е истински за клиента. Полиците ГО вече не се печатат по особен ред, както преди години се печатаха като ценна книга. Сега полиците са един обикновен лист хартия, отпечатан на обикновен принтер с подпис на лицето, което сключва застраховката. Съответно представете си колко възможности за измами възникват, в случай че го няма знака върху полицата. ГО, изобщо застраховки се продават и извън застрахователите и регистрираните посредници. Полици се продават и чрез доставки, по селата, магазинчета, месарници, цветарници и всякакви други неспециализирани места, включително на предния багажник на колата на пазара. Така че трябва да има сигурност за хората, че полицата, която купуват, е истинска. Ние сме създали организация полиците веднага да се подават в единната информационна система, но реално един човек няма как да проверява постоянно дали полицата му е отчетена и дали е там.
Владимир Тодоров: Това предложение на КФН е изключително лобистко и защитава интересите на фирми и организации, които нямат интерес от директен достъп на гражданите до този тип финансова услуга. От 3 години контролът на пътя за наличие на ГО се извършва от Пътна полиция посредством таблети, които са свързани с централизираната система на Гаранционния фонд. Зеленият стикер беше нужен допреди 3 години, когато имаше индигирани полици на кочан и тогава стикерът се явяваше защита за тези полици. В момента проверката за наличието на сключена застраховка е абсолютно свободна и се проверява от всеки в сайта на ГФ. Но тъй като КФН иска да ни накара да купуваме този стикер и физически да ходим до застрахователна компания или брокер, нашата Асоциация предлага да отпадне нуждата от него. Виждаме изключително тежък конфликт на интереси, тъй като въпросният проект на КЗ водещата комисия в НС е председателствана от човека, който е свързан с печатницата, която печата въпросните стикери. Нека да кажем и малко цифри. От въвеждането на стикерите до момента от тях са отпечатани над 40 млн. броя с единична цена 1.4 лв. Елементарните изчисления показват, че става въпрос за приход от над 50 млн. лв. Затова ние искаме отвод на председателя на икономическата комисия г-н Петър Кънев. Не бива да се подценява и фактът, че четирите най-големи браншови организации в IT сектора се обявиха против забраната за сключване на онлайн застраховка и категорично настояват за отпадане на хартиения стикер. При срещата ми с ресорния зам.-министър на транспорта и информационните технологии той също изрази учудване, че не се използва моментът, за да се въведе една вече утвърдена европейска практика, каквато е сключването на онлайн застраховки. На последно място, държа да подчертая, че чрез най-големите чужди застрахователни компании сме сезирали и посланиците на Франция, Германия и Австрия, както и няколко български депутати в Европейския парламент. В момента правим и срещи с ръководствата на всички парламентарни групи и получаваме подкрепа от тях. Няма да спрем да настояваме, че въвеждането на истинско онлайн застраховане по отношение на ГО няма алтернатива.
Борислав Богоев: Това, че стикерът е излишен, не подлежи на аргументация. И още нещо - твърди се, че се стремим изпреварващо да въвеждаме европейски добри практики и механизми. Не се прави, напротив, в случая се прави всичко възможно да се запазят стикерите, без значение, че е за сметка на българските потребители. Госпожа Агайн беше тази, която ги въведе през предишния си мандат. В нейните действия виждам защита на лобистки интереси. През 2012 предложих проект за промени в Кодекса, които включваха и отхвърляне на стикерите и сключване на застраховката онлайн. Промените бяха отхвърлени от НС именно заради лобистките интереси, свързани с някои брокери и печатници. До момента госпожа Агайн яростно защитава тези интереси, като се крие зад несъстоятелни мотиви.
Коментар
-
КОДЕКС СРЕЩУ БИЗНЕС – ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯТ ПАЗАР НА КРЪСТОПЪТ
КФН - стрес тест за компетентност, или кой ще надзирава надзора?
Българският застрахователен пазар ще работи в коренно променена среда от началото на 2016 г., когато би трябвало да влезе в сила изцяло нов Кодекс за застраховането (КЗ). Проектът е изготвен от Комисията за финансов надзор (КФН), през лятото бе гласуван от Министерския съвет, а в началото на октомври мина на първо четене в Народното събрание. Очаква се през следващата седмица парламентът да разглежда отново текстовете. Основната идея на новия кодекс е в българското законодателство да се въведе европейската директива Платежоспособност ІІ (Solvency II), която определя изискванията за платежоспособност и риск, с които трябва да се съобразяват застрахователните и пенсионните компании в Европа. В проекта има и други нови моменти, които в съвкупност правят средата, в която ще работят 46-те застрахователни дружества у нас, фундаментално различна. С проекта на КЗ се предлага въвеждане на нов режим за изчисляване на капиталовото изискване за платежоспособност на застрахователите и презастрахователите на базата на отчитане на всички количествено измерими рискове, на които са изложени. Предлага се законова регламентация на някои нови институти, които понастоящем се прилагат на българския застрахователен пазар като договорна практика. Регламентира се институтът на застрахователния период, като се допуска сключването на безсрочен застрахователен договор, на многогодишен застрахователен договор, както и на договор за застрахователен период, по-кратък от една година. Регламентира се възможността за автоматично подновяване на застрахователния договор само за един застрахователен период след изтичане на договорения срок. Въвеждат се институтите на ретроактивното и предварителното покритие. Основни изменения има и при задължителната „Гражданска отговорност“ (ГО) за автомобилисти. Тъй като става дума за сериозен бизнес, който управлява активи от 5.6 млрд. лв. (по данни за полугодието), LIFE реши да събере позициите по някои от новите моменти в проекта за КЗ на авторите на законопроекта и на представители на подназорните лица, които ще трябва да се съобразяват с новите правила. Първоначално поискахме разяснение за новите моменти от зам.-председателя на КФН и ръководител на „Застрахователен надзор“ Ралица Агайн – Гури, а впоследствие помолихме финансовия анализатор и бивш зам.-председател на КФН Борислав Богоев, както и Владимир Тодоров, председател на УС на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи, да коментират съобразно своята компетентност декларираното от представителя на надзора. По този начин LIFE се стреми към оптимална обективност, търсейки становища от регулатор, експерти и представител на застрахованите.
LIFE: С какво е най-важен новият КЗ, койтосе намира между първо и второ четене в НС?
Ралица Агайн: Няколко са значимите посоки. Едната е въвеждането на новия регулаторен режим „Платежоспособност II“, който изцяло променя начина на изчисляване на капиталовитe нужди на застрахователите. Вече те ще се изчисляват на база рисковете, които поемат в тяхната дейност. Цялостно рисковете, тези свързани с чисто застрахователна дейност, с управлението на активи, включително и рисковете, свързани с оперативната им дейност. Новото законодателство предвижда много подробно регламентиране как да се правят изчисленията. Другата съществена част е за застрахователните договори по отношение на защита на потребителите. Застрахователният договор не е променян от много години и през тези години се натрупаха много случаи, в които се вижда, че правата на потребителите не са добре защитени. Например практиката ни показа, че много често не са описани достатъчно ясно рисковете, които са покрити или рисковете, които са изключени. Впоследствие това води до спорове с потребителите и дългогодишни дела. Сега КЗ изисква подробно да бъдат описани рисковете и изключенията от рисковете. Също така се регламентира ясно информацията, която се изисква от потребителите при сключването на договора и съответно основанията за отказите за обезщетения или прекратявания на договорите впоследствие. Да дам пример, за да стане по-ясно - в животозастраховането много често при сключването на застрахователния договор се поставят въпроси и съответно клиентът отговаря на тях. Впоследствие възниква застрахователното събитие, в някои случаи то е особено неприятно – смърт, и застрахователят отказва на базата на факти, които открива впоследствие. Без да е попитал за това предварително клиента си и без да му е назначил преглед. Така че сега вече уреждаме въпроса по-детайлно, като се уточнява в Кодекса, че застрахователно обезщетение може да се отказва само ако са поставени предварително въпроси, тоест може да се отказва на основание, което е включено в предварително поставените въпроси и съответно застрахователят не е получил исканата информация от клиента си, или пък ако застрахователят е назначил преглед, той е трябвало да се осведоми за действителното състояние на клиента и съответно да не използва такива поводи, впоследствие мотиви за отказване на обезщетението. Друг подобен пример е пък в общото застраховане по отношение на застраховането на коли, което е може би най-популярната форма на застраховане у нас. Много често при сключване на застраховка, независимо че застрахователят е извършил оглед на автомобила, впоследствие отказва плащане, защото е установил, че дадено условие не е било налице. Например направен е оглед на автомобила, в огледа е записано, че алармата му е била фабрична впоследствие, след като автомобилът е бил откраднат, застрахователят изпраща запитване до производителя, производителят казва, че този модел няма фабрична аларма и застрахователят отказва плащане, независимо че той самият е извършил огледа, в който констатира, че алармата е фабрична. Досега в тези случаи КФН не можеше да съдейства и всички те опираха до съда. Занапред нещата ще бъдат поставени на доста по-различна основа, защото КЗ изрично предвижда условията да бъдат ясни и съответно забранява случаите на отказ на изплащане на обезщетение.
Борислав Богоев: Г-жа Агайн е права единствено за това, че Платежоспособност II е най-важна. Но винаги има едно „но“ – зад въвеждането на тази директива се прокрадват редица скрити капани, които местният регулатор прокламира в тези текстове. Като например изричната забрана за сключване на ГО по интернет и дистанционен способ. Притеснение будят изключително завишените правомощия на зам.-председателя (проучванията показват, че при други регулатори този инструментариум е концентриран в колегиум, колективен орган) и само човек, който е участвал в този процес, знае как той може да бъде използван и недобросъвестно. А именно по отношение на лицензионните производства, след представяне на изисканите от закона документи, по преценка на зам.-председателя, както гласи член 69, той може да изисква допълнителна информация, която е необходима за произнасяне по заявлението за издаване на лицензи. Тоест само в главата на зам.-председателя може да има някакви критерии за това какви документи може да поиска и при това без да е длъжен да обяснява защо ги иска. Това му дава власт и възможност за изключително субективна преценка и оказване на натиск и въздействие. Еднолично. По отношение на контрола – така например – при изчисляване на резерви, капиталови изисквания, стойности на активи, пасиви, приходи и др. финансови показатели, както е записано в чл.117, зам.-председателя може да преизчисли всеки един от тези показатели, така както намери за добре. Какво значи някой да прецени да изключи даден актив от резерви или капитал или от който и да е финансов показател, по собствена преценка? Или да намали неговата стойност? От там целият финансов профил на компанията се променя, като финансовите показатели на дадена компания може да слязат под границата на платежоспособност, като същата компания може да бъде фалирана до 3 месеца, при това не вследствие на обективното и финансовото й състояние, а вследствие на субективна преценка на недоброжелателното поведение на едноличния орган в лицето на зам.-председателя. Всъщност под предлог за повишаване на оперативността (бързината на реакция на регулатора) Народното събрание е напът да даде в ръцете на един човек власт, която може да преразпредели застрахователния пазар в страната, като нанесе огромни щети на финансовата система на държавата. Отбелязвам и факта, че по закон зам-председателят не носи отговорност за взетите си решения.
Общо взето държа да ме цитирате: Да дадеш еднолично властта в този сектор в ръцете на един-единствен човек, е все едно да сложиш лека картечница в ръцете на лунатик, намиращ се в училищен двор по време на голямото междучасие.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнениеПредупреждение на Централната банка на Унгария относно „Глобал Маркетс” ООД (настоящо наименование „Интерактив Кампъни” ЕООД)
Тези не можахте да ги озаптите
И какви са тези INTERACTIVE LTD ?????
Имате предвид
INTERACTIVE BROKERS сигурно???
И внимавайте да не си създадете проблеми, щото разваленият телефон......
FSC warns public against INTERACTIVE BROKERAGE LTD
“The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”
Коментар
-
Предупреждение на Централната банка на Унгария относно „Глобал Маркетс” ООД (настоящо наименование „Интерактив Кампъни” ЕООД)
Тези не можахте да ги озаптите
И какви са тези INTERACTIVE LTD ?????
Имате предвид
INTERACTIVE BROKERS сигурно???
И внимавайте да не си създадете проблеми, щото разваленият телефон......
FSC warns public against INTERACTIVE BROKERAGE LTD
Коментар
-
Първоначално изпратено от znae6t Разгледай мнениеПроизводителят на Roo'bar се отказва от IPO в България
КФН отказа да потвърди проспекта за листване на „Смарт Органик“ АД, компанията може да стане публична след година, но не на БФБ
ПРИ УПРАВЛЕНИЕТО НА МАВРОДИЕВ ЧЕСТО СЪМ СЕ ПИТАЛ, ДАЛИ КФН НЕ ИСКА ДА УНИЩОЖИ БОРСАТА? ВЕЧЕ СЪМ СИГУРЕН В ОТГОВОРА.
Коментар
-
Първоначално изпратено от znae6t Разгледай мнениеПроизводителят на Roo'bar се отказва от IPO в България
КФН отказа да потвърди проспекта за листване на „Смарт Органик“ АД, компанията може да стане публична след година, но не на БФБ
ПРИ УПРАВЛЕНИЕТО НА МАВРОДИЕВ ЧЕСТО СЪМ СЕ ПИТАЛ, ДАЛИ КФН НЕ ИСКА ДА УНИЩОЖИ БОРСАТА? ВЕЧЕ СЪМ СИГУРЕН В ОТГОВОРА.
Коментар
Коментар