IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Но, парадоксът е там, че носи огромната, скрита енталпия на изпарение. За да извлекат повече мощност от АЕЦ, е потребен огромен и постоянен дебит вода с темп. близо до нулата.
    ...Е, или поне, по-ефикасен топлообменник, базиран на нашия принцип, с колегата. Тогава, големите охладителни кули, рязко ще бъдат намалени, както и разходите СН по пътя на кондензата. Да, ама един бълнува "-Фурие, Фурие!", друг мрънка за водно-химичния, видите ли, режим...Ето, давах им десетки пъти джокери, и никой, оказа се, не вдяна как стават елементарни работи. Бог да пази от тъпчовци и тролци.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Има значение и колко еластично е работното тяло, колко може да се свие за да направи и обем на разширение, при парните това нещо е проблем. Газовете се свиват 2 пъти при повишаване на налягането с една атмосфера. Използват се и парни защото те пък имат някои предимства, например при АЕЦ май няма възможност да отпаднат.
      "Пара" - това, е ГАЗООБРАЗНО АГРЕГАТНО СЪСТОЯНИЕ на веществото.

      Коментар


      • Има значение и колко еластично е работното тяло, колко може да се свие за да направи и обем на разширение, при парните това нещо е проблем. Газовете се свиват 2 пъти при повишаване на налягането с една атмосфера. Използват се и парни защото те пък имат някои предимства, например при АЕЦ май няма възможност да отпаднат.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

          Да де, но има ограничения за температурата, ами все пак част от енергията се използва за движението на този газ.
          Газът се движи не толкова от температура, а от разлика в налягането. При турбините, стремежът е да се получи макс.разширение, ррсп.мин.изходно налягане. Сваляш него, свалил си подпирането, и газът може да напуска зоната на те разширение с по-ниска температура, оставяйки разликата в мощностите върху вала.

          ...не ти пука, нали.

          Коментар


          • Импотех, виж по подробна спецификация на една турбина в която дават темп. на газовете на изхода. Разбира се че като развърта колелата и вала работното тяло - разширения въздух загрят от енергията на горивото отдава енергия и температурата му пада, но на изхода всички турбини издухват работно тяло с температура по висока от тази на въздуха. Много са далеч от съвършенство специално газовите турбини, посочват някакви 200 - 350 градуса, а това си е използваема енергия. При парните има друг момент, но ако погледнеш в сайта на Митсубиши и тях са ги "атакували" японците и при тях имат вариант да добавят още някой процент ефективност. Иначе ограничения винаги се явяват, докато не се направи да се използва такъв топлообменник не си наясно с резултата. Може да се пресметне но дали сметките ще са верни и няма да се допуснат грешки. При всички случаи ще се добави ефективност, при тези турбини които издухват много топъл въздух ще е повече. Парните са нещо друго, това разширение на прегрятата пара..при него има ограничение. Може би оптималната температура за камерата за разширение е тази - към 1600 градуса.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Pyramid, точно топлинната машина, която преобразува топлината от изгорялото гориво в механична енергия на вала и от там в електрическа губи енергия като я излъчва в атмосферата и топли въздуха. В един кубичен метър метан имаш енергия 11 киловатчаса ако е електрическа, но понеже кпд с което я преобразуваш в електрическа примерно в тези газови турбини е 65% произвеждаш само 7.5 киловатчаса електрическа и излъчваш в атмосферата 3.5 киловатчаса енергия непреобразувана в елктрическа като топлина..топлиш въздуха на планетата Земя. Енергията не се губи, а просто не се е преабразувала в електрическа а е излъчена като топлина. Идеята е да я хванеш тази топлина от изхода на турбината и да я върнеш да върши работа, запушваш този теч на топлина с топлообменника и от него излизат газове с топлина колкото може по ниска и близка до атмосферната за да не губиш енергия. Колкото по малко топлина излъчи в атомосферата топлинната машина - турбината, толкова по висок кпд.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Става като се намалят загубите, които са във вид на топлина излъчена в атмосферата с изходящите газове.
                Да де, но има ограничения за температурата, ами все пак част от енергията се използва за движението на този газ.
                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Предполагам че не лъжат за тези 64%. Японците са доста сериозни като се заемат с нещо.
                  Мисълта ми беше за 85-90% ?
                  Преди 15-16 години, имаше статии за ПАРНИ турбини с работно тяло средно кипящ газ, напр.пропан, използван в ОТЕС (Ocean Thermal Energy Conversion) -установки, които, бяха постигнали кпд около 82% , нещо от вида...
                  Last edited by Pyramid; 12.09.2021, 15:33.

                  Коментар


                  • Става като се намалят загубите, които са във вид на топлина излъчена в атмосферата с изходящите газове.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      На последната им версия камерата на горене е двуобемна, като преградата е един диск с перфорирана периферия, създава пулсации на потока и раделя камерата на две - в първата част е високата температура, а голямото количество въздух във втората камера смъква температурата и турбинните колела не се нагряват чак толкова много.
                      Предполагам, че турбините им са по евтини защото са по лесни за производство например от американските на дженерал електрик, а посочват ефективност надхвърляща 64 процента и съм склонен да им вярвам. Японци.
                      - С ефективен топлообменник може да се вдигне още коефициента на полезно действие, така наречените тръбички които не са тръбички всъщност.
                      - Тя и батерийка на тойотката ще изкърти всички батерийки които са в производство в момента, сега не знам в разни статии пишат че Тойота яко прегръщат вече електрификацията, а това значи и пазара на електрички.
                      Нито батерийката им е последната дума или пък на Митсубиши турбините ще са последните в края на еволюционния цикъл на тези машини. Отхвърлените за сега технологии са много по яки.
                      Предполагам че не лъжат за тези 64%. Японците са доста сериозни като се заемат с нещо.
                      Мисълта ми беше за 85-90% ?
                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • На последната им версия камерата на горене е двуобемна, като преградата е един диск с перфорирана периферия, създава пулсации на потока и раделя камерата на две - в първата част е високата температура, а голямото количество въздух във втората камера смъква температурата и турбинните колела не се нагряват чак толкова много.
                        Предполагам, че турбините им са по евтини защото са по лесни за производство например от американските на дженерал електрик, а посочват ефективност надхвърляща 64 процента и съм склонен да им вярвам. Японци.
                        - С ефективен топлообменник може да се вдигне още коефициента на полезно действие, така наречените тръбички които не са тръбички всъщност.
                        - Тя и батерийка на тойотката ще изкърти всички батерийки които са в производство в момента, сега не знам в разни статии пишат че Тойота яко прегръщат вече електрификацията, а това значи и пазара на електрички.
                        Нито батерийката им е последната дума или пък на Митсубиши турбините ще са последните в края на еволюционния цикъл на тези машини. Отхвърлените за сега технологии са много по яки.
                        Last edited by supertrader; 12.09.2021, 02:00.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          fon, това са турбини на метан, никакви въглища не се мешат в тях. КПД е най доброто в момента, то е над 64%. Те са с висока температура на изгаряне на горивото, последната серия ако погледнеш в сайта им е с температура 1600 градуса. Колкото по висока е температуратурата, толкова по висока е ефективноста, то е видно от една диаграма на сайта им. Ако можеш да резчетеш и техническите рисунки, които са на сайта на тях се вижда конструкцията на турбините им. Проблема с високата температура може да се види как са го решили. Защо е проблем, защото това е прекалено висока температура в която да работят първите турбинни колела. Направили са го и това е най доброто в тази област. А аз като пиша че КПД може да достигне повече, имам предвид над 85%, дори 90 процента е бариера която може да се мине. Т.е. ще станат ефективни колкото електродвигатели, само че захранвани с метан. Въглищата са съвсем друга тема.
                          Обяснете моля как може да се мине.

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Нямам за цел да споря, просто исках да кажа че са се появили вече турбини които има възможност още да ги усъвършенстват и кпд да скочи. На GE турбините са по натоварени термично
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              fon, но въобще не съм споменавал за парни турбини, ти това разбираш ли го.
                              Тук и парни турбини омешахме. Страхотно.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                fon, това не са много сложни машини като конструкция, просто поразгледай..интересни са защото имат добро приложение в бъдеще. Между другото могат да работят с водород, за който се говори много напоследък. Трудни са за производство, трябва прецизно оборудване и прецизни хора.
                                За какво бъдеще говориш? Ти имаш ли си понятие откога и колко широко се използват CCGT турбините? Трудни били за производство, трябвало прецизни хора и оборудване. Ти да не си седмокласник нещо?

                                Коментар

                                Working...
                                X