IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • ГАД, CALB е бранда, който е китайски и произвеждаше най евтините батерии, за които има много мнения че издържат 10 години. В момента шипинга от Китай е вече много скъп, а цените тройни.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
      Това с батериите ми звучи, като пълна тъпня , но има ли представа някой, колко от цената на ядреното гориво се калкулира в цената на тока от централите? Малко е, но колко и имаше ли това някакъв ефект през 2007 г., когато се бе надул балон с цената на урана?
      Ако паметта не ме лъже, беше до около 4 (четири) [%]

      Коментар


      • Това с батериите ми звучи, като пълна тъпня , но има ли представа някой, колко от цената на ядреното гориво се калкулира в цената на тока от централите? Малко е, но колко и имаше ли това някакъв ефект през 2007 г., когато се бе надул балон с цената на урана?
        http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ГАД Разгледай мнение

          Добре, а с колко стотинки тогава, батериите поевтиняват всеки киловатчас, и какви да си поставя: Тошиба или Тесла?
          Дарт Вейдър го е рекъл:
          Батерия Никопол!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

            Има такива изказвания защото всеки, който може да завие бушон, се изказва по въпроса. Батериите работят при абсолютни пикове на товар, когато токът е доста по-скъп от тези 40 стотинки, осигуряват и много стабилно напрежение, зареждат се нощем с излишен ток (дори и с онзи ток с отрицателните цени за който съм говорил) и последните години са се доказали като много изгодни икономически. Е дедо ви Пешо тук може да ви обясни колко скъпо е да се развъртат големи генератори за подобни цели.
            Добре, а с колко стотинки тогава, батериите поевтиняват всеки киловатчас, и какви да си поставя: Тошиба или Тесла?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

              Има такива изказвания защото всеки, който може да завие бушон, се изказва по въпроса. Батериите работят при абсолютни пикове на товар, когато токът е доста по-скъп от тези 40 стотинки, осигуряват и много стабилно напрежение, зареждат се нощем с излишен ток (дори и с онзи ток с отрицателните цени за който съм говорил) и последните години са се доказали като много изгодни икономически. Е дедо ви Пешо тук може да ви обясни колко скъпо е да се развъртат големи генератори за подобни цели.
              А то има и едни дето и бушон не могат да завият ама са спецове по тока с отрицателни цени

              Коментар


              • ...след аварията в ПАВЕЦ "Чаира", ВЕИ отново, ще имат проблеми. По обективни причини.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Не мисля че може да я карат дълго с Русия като враг, много хапчета трябва да пият за спокоен сън..но простотията не ходи по дърветата а по хората.
                  За хапчета не знам но, памперси, ще са нужни с вагони.

                  Коментар


                  • Гледай ти!
                    А ние, отдавна, сме решили как и сме премахнали бариерите пред ВЕИ в бита. Изцяло. Без да чакаме - изпреварвайки, на практика с години КРАЙНИТЕ достижения по това как щели да "премахват".
                    Амин!
                    Регулаторът ще предложи промени, с които ТЕЦ-овете, донякъде топлофикациите и най-вече атомната електроцентрала, да участват на пазара с дългосрочни продукти

                    Коментар


                    • Не мисля че може да я карат дълго с Русия като враг, много хапчета трябва да пият за спокоен сън..но простотията не ходи по дърветата а по хората.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        ГАД, няма проблем за атомните централи, само да ги построят и да заработят. Нещо за ПВО което да сваля кинжали спомена ли, защото със съ300 не става. А пискат - вземете антируска позиция, ами направо да им обявим една война и да ни набият един кинжал в козлодуй, после ще се позиционираме като...
                        Кога пак ще се яви той да ти каже че, проблем ИМА? "Само да ги построят", сега, докато сме надупени към Фашингтон, и са обявили Русия като "враг", с тези безгръбначни правителство и парламент... Остаря, не порастваш.
                        Last edited by Pyramid; 23.03.2022, 17:06.

                        Коментар


                        • ГАД, няма проблем за атомните централи, само да ги построят и да заработят. Нещо за ПВО което да сваля кинжали спомена ли, защото със съ300 не става. А пискат - вземете антируска позиция, ами направо да им обявим една война и да ни набият един кинжал в козлодуй, после ще се позиционираме като...
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Няма никакъв проблем да се произвеждат в България качественни батерии за стационарни цели, това е моето мнение. Корпусите им да се правят не проблем, електродите да се правят също не е проблем. Не е небходимо да са литиеви, могат да бъдат алуминий - въглерод, и двете суровини могат да се намерят и боксид дори си имаме собствени находища. Специално батериите не са голяма философия, когато не става въпрос за голяма енергийна плътност. Литий-желязо фосфат дори имат по голям проблем в електрохимията, медта която се използва, фолиото се закалява в електролита им и става крехко и трошливо, амортизацията им е че медта след години се прехвърлила при въглерода и направо е изчезнала. Проблема на алуминий - въглерод е транспорта на батериите, но ако не ги изпращаме по други континенти литиеви локално не ни трябват въобще.
                            Всичко добре, ама темата е друга. Асен Василев нещо спомена за трета атомна, пък още втора си нямаме.

                            Коментар


                            • Няма никакъв проблем да се произвеждат в България качественни батерии за стационарни цели, това е моето мнение. Корпусите им да се правят не проблем, електродите да се правят също не е проблем. Не е небходимо да са литиеви, могат да бъдат алуминий - въглерод, и двете суровини могат да се намерят и боксид дори си имаме собствени находища. Специално батериите не са голяма философия, когато не става въпрос за голяма енергийна плътност. Литий-желязо фосфат дори имат по голям проблем в електрохимията, медта която се използва, фолиото се закалява в електролита им и става крехко и трошливо, амортизацията им е че медта след години се прехвърлила при въглерода и направо е изчезнала. Проблема на алуминий - въглерод е транспорта на батериите, но ако не ги изпращаме по други континенти литиеви локално не ни трябват въобще.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Цените в момента не са ясни поради инфлацията, всичко свързано с енергия поскъпва със сериозни проценти и също и самата енергия. Понеже това са инвестиции, които се амортизират за 10 или повече години ние не знаем как ще се движат цените им и дали всяка година няма да нарастват с повече отколкото е стойността на амортизацията. Мисълта ми ес уговорката, че ако цените са подложени на инфлация този хардуер ако можем да го наречем така е възможно да се яви дори безплатен. Варианта за локално производство има следните предимства - цената на труда ни в България е много ниска и то на квалифициран труд, също нещата се правят здрави понеже такива са нашите разбирания. Какво се получава ако са български - правят се от хора които имат знанията и подготовката да разбират нещата и това което правят, не като на други места по Света което е практика там хората които ги произвеждат дори не знаят за какво служат. Има разлика.
                                Няколко уточнения, т.к.смятам, че използваш остарели вярвания:
                                1.Здрави неща, у мас, отдавна вече не правят.
                                2.Квалификацията на работната сила, МАСОВО, успя да се срути след "демокрацията". Познания ли? Разбирания ли? Много народ, в едно изречение, допуска 3-5 грешки, а някои, и в името си.
                                ...Не е баш "малко". Иначе да, с добро го предлагаш, ама доколко е осъществимо? Много заводи, бяха просто разграбени на парче, и машините, продадени на вторични суровини...

                                Коментар

                                Working...
                                X