IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • ...след аварията в ПАВЕЦ "Чаира", ВЕИ отново, ще имат проблеми. По обективни причини.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Не мисля че може да я карат дълго с Русия като враг, много хапчета трябва да пият за спокоен сън..но простотията не ходи по дърветата а по хората.
      За хапчета не знам но, памперси, ще са нужни с вагони.

      Коментар


      • Гледай ти!
        А ние, отдавна, сме решили как и сме премахнали бариерите пред ВЕИ в бита. Изцяло. Без да чакаме - изпреварвайки, на практика с години КРАЙНИТЕ достижения по това как щели да "премахват".
        Амин!
        Регулаторът ще предложи промени, с които ТЕЦ-овете, донякъде топлофикациите и най-вече атомната електроцентрала, да участват на пазара с дългосрочни продукти

        Коментар


        • Не мисля че може да я карат дълго с Русия като враг, много хапчета трябва да пият за спокоен сън..но простотията не ходи по дърветата а по хората.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            ГАД, няма проблем за атомните централи, само да ги построят и да заработят. Нещо за ПВО което да сваля кинжали спомена ли, защото със съ300 не става. А пискат - вземете антируска позиция, ами направо да им обявим една война и да ни набият един кинжал в козлодуй, после ще се позиционираме като...
            Кога пак ще се яви той да ти каже че, проблем ИМА? "Само да ги построят", сега, докато сме надупени към Фашингтон, и са обявили Русия като "враг", с тези безгръбначни правителство и парламент... Остаря, не порастваш.
            Last edited by Pyramid; 23.03.2022, 17:06.

            Коментар


            • ГАД, няма проблем за атомните централи, само да ги построят и да заработят. Нещо за ПВО което да сваля кинжали спомена ли, защото със съ300 не става. А пискат - вземете антируска позиция, ами направо да им обявим една война и да ни набият един кинжал в козлодуй, после ще се позиционираме като...
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Няма никакъв проблем да се произвеждат в България качественни батерии за стационарни цели, това е моето мнение. Корпусите им да се правят не проблем, електродите да се правят също не е проблем. Не е небходимо да са литиеви, могат да бъдат алуминий - въглерод, и двете суровини могат да се намерят и боксид дори си имаме собствени находища. Специално батериите не са голяма философия, когато не става въпрос за голяма енергийна плътност. Литий-желязо фосфат дори имат по голям проблем в електрохимията, медта която се използва, фолиото се закалява в електролита им и става крехко и трошливо, амортизацията им е че медта след години се прехвърлила при въглерода и направо е изчезнала. Проблема на алуминий - въглерод е транспорта на батериите, но ако не ги изпращаме по други континенти литиеви локално не ни трябват въобще.
                Всичко добре, ама темата е друга. Асен Василев нещо спомена за трета атомна, пък още втора си нямаме.

                Коментар


                • Няма никакъв проблем да се произвеждат в България качественни батерии за стационарни цели, това е моето мнение. Корпусите им да се правят не проблем, електродите да се правят също не е проблем. Не е небходимо да са литиеви, могат да бъдат алуминий - въглерод, и двете суровини могат да се намерят и боксид дори си имаме собствени находища. Специално батериите не са голяма философия, когато не става въпрос за голяма енергийна плътност. Литий-желязо фосфат дори имат по голям проблем в електрохимията, медта която се използва, фолиото се закалява в електролита им и става крехко и трошливо, амортизацията им е че медта след години се прехвърлила при въглерода и направо е изчезнала. Проблема на алуминий - въглерод е транспорта на батериите, но ако не ги изпращаме по други континенти литиеви локално не ни трябват въобще.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Цените в момента не са ясни поради инфлацията, всичко свързано с енергия поскъпва със сериозни проценти и също и самата енергия. Понеже това са инвестиции, които се амортизират за 10 или повече години ние не знаем как ще се движат цените им и дали всяка година няма да нарастват с повече отколкото е стойността на амортизацията. Мисълта ми ес уговорката, че ако цените са подложени на инфлация този хардуер ако можем да го наречем така е възможно да се яви дори безплатен. Варианта за локално производство има следните предимства - цената на труда ни в България е много ниска и то на квалифициран труд, също нещата се правят здрави понеже такива са нашите разбирания. Какво се получава ако са български - правят се от хора които имат знанията и подготовката да разбират нещата и това което правят, не като на други места по Света което е практика там хората които ги произвеждат дори не знаят за какво служат. Има разлика.
                    Няколко уточнения, т.к.смятам, че използваш остарели вярвания:
                    1.Здрави неща, у мас, отдавна вече не правят.
                    2.Квалификацията на работната сила, МАСОВО, успя да се срути след "демокрацията". Познания ли? Разбирания ли? Много народ, в едно изречение, допуска 3-5 грешки, а някои, и в името си.
                    ...Не е баш "малко". Иначе да, с добро го предлагаш, ама доколко е осъществимо? Много заводи, бяха просто разграбени на парче, и машините, продадени на вторични суровини...

                    Коментар


                    • Цените в момента не са ясни поради инфлацията, всичко свързано с енергия поскъпва със сериозни проценти и също и самата енергия. Понеже това са инвестиции, които се амортизират за 10 или повече години ние не знаем как ще се движат цените им и дали всяка година няма да нарастват с повече отколкото е стойността на амортизацията. Мисълта ми ес уговорката, че ако цените са подложени на инфлация този хардуер ако можем да го наречем така е възможно да се яви дори безплатен. Варианта за локално производство има следните предимства - цената на труда ни в България е много ниска и то на квалифициран труд, също нещата се правят здрави понеже такива са нашите разбирания. Какво се получава ако са български - правят се от хора които имат знанията и подготовката да разбират нещата и това което правят, не като на други места по Света което е практика там хората които ги произвеждат дори не знаят за какво служат. Има разлика.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                        С поне 40 стотинки на киловатчас вдигат батериите цената на тока
                        Има такива изказвания защото всеки, който може да завие бушон, се изказва по въпроса. Батериите работят при абсолютни пикове на товар, когато токът е доста по-скъп от тези 40 стотинки, осигуряват и много стабилно напрежение, зареждат се нощем с излишен ток (дори и с онзи ток с отрицателните цени за който съм говорил) и последните години са се доказали като много изгодни икономически. Е дедо ви Пешо тук може да ви обясни колко скъпо е да се развъртат големи генератори за подобни цели.

                        Коментар


                        • Много са 40ст. , ако тази батерия е 3 мегаватчаса, това са 3000 киловатчаса за 1 300 000 долара. Или разделяме тази цена на 3 000 киловатча и получаваме цената за киловатчас батерия - 433.33...долара за киловатчас. Батерията издържа 3000 цикъла на заряд и разряд, разделяме цената на тях за да получим колко струва един цикъл на заряд и разряд на батерия от 1 киловатчас - 0.14333.. цента или 0.25 ст.. Ще имаме и загуба на ток при зареждане и разреждане, два пъти минава тока през инвертори и ако те са от ефективните губят по 5 процента или 10 процента, зареждането е сравнително бавно и можем да сложим само 5 процента загуба на ток и при разреждане още 5..т.е. 10 процента или общо 20 процента. Да кажем че тока го купуваме по 70ст. , това са 14 ст. загубен ток.. Или станаха 39 ст.
                          Сега всички тези сметки са много надути, защото 400 долара за киловатчас батерия е много скъпо, в Китай ги продават по 100 долара за киловатчас литий желязо фосфат батериите, едни сини кутии..и 25 ст като ги разделим на 4..са само 5,25 ст..да не смятаме за батерии с пластмасов корпус - кутия, защото с тях цената ще е още по ниска.
                          Или 20 процента загуби от разряд и разряд са с по голяма стойност, но това са си 20 процента. Загубите в инверторите може да не може да се понижат, но загубата за зареждане и разреждане може да се смъкне на 5%, като не се презареждат и преразреждат.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • С поне 40 стотинки на киловатчас вдигат батериите цената на тока

                            • Автор: Марияна Бойкова, "24 часа"
                            • 22 Март 2022
                            • 913
                            • 8
                            Между 40 и 60 ст. за киловатчас струва преминаването на тока през батерия - зареждането ѝ, а след това и разреждането. Това каза за “24 часа” д-р Благой Бурдин, главен асистент в Института по електрохимия и енергийни системи към БАН. Батериите са скъпи, дори да имате нулева стойност на електроенергията, тяхното използване ще вдигне цената на киловатчас, казва ученият. “Последно гледах батерия на “Тесла” от 3 мегаватчаса, тя беше с цена от 1,3 млн. долара без ДДС за САЩ. В левове ще бъде към 2 млн., или излиза към 600 000 -700 000 лв. за капацитет на съхранение на 1 мегаватчас. Това трудно ще се избие ценово, смята Бурдин.



                            1,5 млрд. лв. са предвидени в българския план за възстановяване за съхраняване на 6000 мегаватчаса електроенергия в батерии. Това трябва да се случи до 2026 г. Според вицепремиера Асен Василев батериите ще се произвеждат в България, за да се гарантира националната сигурност. Ако някой иска да направи завод за това обаче, трябва да го финансира сам, пари в плана за него не са предвидени.



                            Батериите ще са собственост на държавна компания, която ще е под шапката на Българския енергиен холдинг. Идеята е това предприятие да предлага услуга по съхранение на електроенергия и тя да се ползва от възможно най-голям брой производители. Според експерта обаче между петата и осмата година тези батерии, ако са литиево-йонни, трябва да се сменят, защото всяка има около 1500 цикъла на зареждане. Бурдин казва, че не е ясно и за какви батерии в плана за възстановяване става въпрос - стационарни или мобилни, защото технологиите били различнви. Според експерта не е обосновано да се прави една голяма система за съхранение на ток, а ако са много и равномерно разпръснати, трябва да се определят тяхното положение, характеристики, кой ще ги направи.



                            Батерия за съхранение на 1 мегаватчас е с размери на еднотонажен контейнер. Това означава 6000 такива да се монтират в различни места в страната.



                            В Германия имало батерии за 2,5 гигаватчаса, от които 3/4 са инсталирани при крайните потребители. Обикновено домакинство има соларни панели на покрива, а в мазето - батерии. Така инсталациите за съхранение били доста добре разпределени в мрежата и това подпомагало регулирането. Първата индустриална батерия за съхраняване на електроенергия е на “Тесла” в Австралия за 100 мегаватчаса, но това беше преди пет години. Отогава нещата са се развили, коментира изпълнителният директор на Електроенергийния системен оператор Ангелин Цачев.



                            Според него батериите имат място като технология за съхранение ток, в по-кратки срокове. За дългосрочно съхранение по-скоро трябвало да се мисли за помпено-акумулиращи вецове и за електролизьори за производство на водород. Правилният подход бил да се работи в трите направления. Мощността на ПАВЕЦ “Чаира” например е към 800 мегавата, а капацитетът за съхранение - към 6000 мегаватчаса. Разширението и може да го увеличи до 11 000 - 12 000 мегаватчаса и ще работи 100 години, дава пример Бурдин.



                            В момента хит са литиевометал фосфатните батерии. Смята се, че те към момента са най-добрите, имат живот от около 10 години, или 3000 цикъла на зареждане и разреждане, посочва Ангелин Цачев. Има и оловни батерии, които са с най-кратък живот, но при тях цената е най-ниска и технологията за утилизация е много евтина.



                            И за едните, и другите трябвало да има решение как да се процедира след изтичане на експлоатационния срок, защото към този момент нямало технология за тяхното рециклиране.



                            Предвижданията в плана за възстановяване са площадките за батериите да бъдат разположени в близост до подстанции, или до производствени мощности с цел тяхното по-лесно присъединяване към преносната мрежа. Като единични мощности има батерии до 2 мегаватчаса, като най-често използваната е до 1 мегаватчас в 40-футов контейнер.



                            6000 мегаватчаса капацитет в зависимост от технологията на батериите може да се разрежда и зарежда в рамките на 2, 4, 6 или 12 часа. Оптималното време било 4 или 6 часа. 6000 мегаватчаса батерии, ако се инсталират у нас, трябва да отдават или да се зареждат от 1500 мегавата мощности за един час.



                            Според шефа на Електроенергийния системен оператор е необходимо сериозно проучване, преди да се пристъпи към изграждането на батерии, но със сигурност те щели да разнообразят възможностите на производителите на възобновяема енергия да я съхраняват.


                            Коментар


                            • Нещо твърде рязко и на моменти, офтопик но определено, свързано с темата. Изгледайте до края.
                               

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

                                Па моментно колко да е моментно, дори в тази криза. Разкажете моля за цените на урановото тия дни (за газта случи се квото предсказах за извиването на кунките)
                                [ATTACH=CONFIG]n3894681[/ATTACH]
                                Я, кой пак дошъл.

                                Коментар

                                Working...
                                X