Иноватори са Tesla и SpaceX, ние просто правим забавни и добре работещи игри, което не е точно "иновация" но пък в България гейминг студията са малко.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мобилен пазар
Collapse
X
-
Мобилен пазар
Здравейте преди 3 години пуснах тука тема и искам да ъпдейтна какво се случи и какво търсим в момента За съжаление не мога да спомена никакво име на проекта, да пускам снимки или видео материали, защото ще наруша правилата на форума.
Първо две думи за пазара. Сектора за социалните и мобилни игри в момента е на стойност $46 млрд, очаква се през 2018 да достигне $55 млрд. Пазара нараства с по 19% на година (източник Newzoo) измествайки "PC" и "Console" секторите. Потребителите във "Facebook" вече достигнаха 2 млрд души, на девелопърите е предоставена огромна маса от хора, които искат да бъдат забавлявани с качествени продукти. Статистика за дневни приходи на топ 200 игри за iOS в САЩ https://thinkgaming.com/app-sales-data/?page=1
По същество:
Кои сме ние?
Екип от 9 души, програмисти, дизайнери, маркетолози, биздев.
Вложена стойност?
130 хил.лв и 3 години труд.
Какво представлява продукта ни?
Игра в "puzzle" сектора за Facebook, iOS, Android, Kindle.
Дата на лансиране на продукта?
Септември 2017, продукта е във "Facebook" в момента със статус "closed beta".
Кой е таргет пазара ни?
U.S, EU, но не изключваме и APAC региона като най-бързо растящ.
Кои са преките ни конкуренти?
"King", "Disney", "Playrix".
С какво сме по-добри от тях?
- Дизайн.
Различаваме се с изключително качествен и силно отличаващ се в "puzzle" сектора премиум дизайн, разработван внимателно над 1 година от арт-дизайнер и UX дизайнер на професионален таблет Wacom 24HD. В допълнение имаме над 10 авторски героя, които могат да последват франчайз модел - анимации, играчки, аксесоари и т.н. Вече имаме подготвен договор за кратки анимации с главният ни герой към Френска фирма работила с "Dreamworks". Главният ни герой от своя страна е регистриран като европейска търговска марка по метода нa "Disney" с черно-бяла рисунка, както и логото (което е в опозиция за сходхно име с немски концерн за прах... и водим преговори).
- Технологии.
Използваме най-новите технлогии като WebGL, HTML5, благодарение на които имаме разработена наша грид-система и платформа, позволявайки на продукта ни да е с големина 15 MB при 275 нива (без оптмизация). Това прави зареждането и динамиката в играта много бърза и лека, за разлика от водещи световни конкуренти, които използват "Flash" и уеб продуктите им надвишават 100 MB. Разработената ни платформа поставя фундамента за следващите ни заглавия да бъдат разработени с лекота, вместо всеки път да започваме отначало, губейки ценно време и ресурси.
Цел
Целта ни е да правим качествени продукти, които да се харесват и забавляват потребители из цял свят. При създаването на първият ни продукт е вложено огромно внимание към детайлите, дизайн, гейм-механики и анализ какво прави една игра забавна. Вярваме че благодарение на екипа ни с дългогодишен опит сме постигнали целта ни.
Планове
Плановете за текущият продукт е пускането му през септември във "Facebook" и да се завърши мобилно до края на годината, използваме Unity за крос-платформ разработване. Плановете за самият продукт е да се поддържа поне 5 години и повече, като постоянно се добавят нови нива, ъпдейти и подобряваме качеството на самият продукт. За 2018 вече планираме ново заглавие, а и крайната ни цел е екосистема от наши заглавия и да се превърнем в студио от световен ранг.
Финансиране
Цената за разработването на качествен продукт с лекота достига четвърт милион долара в САЩ/ЕС, а въвеждането на иновации допълнително го оскъпява и забавя. Проста сметка показва че ако екип от 7 души работи за по 2000 лв / човек , имаме 14,000 лв месечен разход само за заплати без други разходи и годишно това са 168 хил.лв. При нас, цената на продукта излезна 130 хил.лв, с "cutting-edge" иновативна технлогия, които дори главните ни конкуренти с милиони в бюджета не успяха да въведат и продукта им е бъгав. Тази сравнително ниска цена обаче ни струваше доста повече от необходимото време, защото работихме по странични проекти за да се издържаме. За да завършим продукта на мобилните платформи по график (до края на годината) ни трябват 50,000 лв, възможно е и по-малко, но това може да доведе отново до поемане на странични проекти и забавяне.
Защо тук?
Финансирането на студио за игри е изключително трудно, по простата причина че много малко инвеститори разбират самият бизнес, банките у нас още по-малко. Имахме ходене до Лондон до инвеститори, но поради неизгодни условия нямахме сделка. Друго световно студио (ZeptoLab), искат да публикуват продукти ни, но под тяхен лиценз, което за нас не е опция (взимаме % приходи месечно, докато те контролират потребителите и статистиката). След някоя друга година и няколко заглавия може и да се поинтересуваме от продаване на студиото, ако ни предложат сериозна сума , но за момента имаме доста идеи за следващи заглавия и обичаме много това което правим! Имахме и контанти с няколко западни венчър фонда, всъщност някои от тях проявиха интерес, но желаят на по-късен етап, други като калифорнийският 500.VC заявиха че първо трябва да преминем 1-5-20 млн оборот.
Ще помоля (отново), ако може модерадорите да заключат темата. Не виждам смисъл да го дебатираме тук, който проявява сериозен интерес да пише на лични, ще го обсъдим на кафе, ще ви запознаем с екипа и ще ви въведем в детайли. Благодаря за отделеното време, приятен уикендLast edited by Johnnie458; 22.07.2017, 11:36.Тагове: Отмаркиране на всички
Коментар