Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

DAX

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Guest's Avatar
    Guest started a topic DAX

    DAX

    Niakoi ima li ideya za COMMERZBANK AG ? Struva mi se che nabliudavam propadane na 5-tata vulna ot vuzhodyashtiya trend , ako e taka se uchakva silen mechi pazar.

  • ПИЧ
    replied
    Не ми харесва пазара днес, този спад преди 16:30, вещае лоша щатска сесия,

    Напиши коментар:


  • k.o.
    replied
    Първоначално изпратено от buyvalue Разгледай мнение

    Много приказки.... Някой знае ли колко е РЕ на DAX? S&P с 27 е подценено, защото Джърмани DAX е 38!?!?! Never, ever seen!
    Аз го сравнявам обичайно с DJIA, но и то е около 27. При DAX много от компонентите им дърпат здраво надолу - Bayer, колите, че не ми се пише едно по едно. Общите нагласи са, че Европа и в частност Германия ще се възстанови с по - бързи темпове от САЩ, но ще видим.

    П.П.: При СОФИКС p/e е 12, там е парата!

    Напиши коментар:


  • buyvalue
    replied
    Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение

    Пропускаш:

    1. Дивидентът бе съкратен за първи път от ВСВ с 66% и нагласите са, че след като се стабилизира пазара ще бъде увеличен и текущата доходност ще бъде над 12%.

    2. Компания с приличен баланс и макар да увеличи рязко дълга, това е заради по - големите кешови наличности, които дължи. Регистрираната загуба последното тримесечие е изцяло от обезценки, а заради търговският им отдел - хеджиране и спекула, реализираха добри резлултати, които компенсираха ниските цени на петрол. Достатъчно ресурс има, за да реализира нови инвестиции в "зелено".

    3. Конкретно спрямо твоят въпрос: всяка зелена компания е с мега надута оценка, понеже секторът е модерен и горещ, доходността е слаба, докато при "Шел" дори и след 18 млр. обезценки, активите са подценени и се плаща прилична цена.

    4. Също е най - добре диверсифицираната компания в сектора, със силни инвестиции в LNG. Цените на газта са ниски, но има предпоставки за обръщане на тренда. Световна верига на бензиностанции, вече и зарядни станции за ел. автомобили, широка гама от продукти.

    До тук позитивите, остава въпросът кой колко търпение има, понеже тази трансформация няма да е за 1-2 години, а ще трае десетилетия, през които може още промени да настанат. Всеки, който е в "ШЕЛ" изпуска як ръст в редица други сектори, което пък е моята основна причина да не скачам с двата крака все още. Текуща доходност е малко над 4% и не впечатлява, а току виж резнали и още дивидента.

    Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
    Много приказки.... Някой знае ли колко е РЕ на DAX? S&P с 27 е подценено, защото Джърмани DAX е 38!?!?! Never, ever seen!

    Напиши коментар:


  • terziеv
    replied
    Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение

    Пропускаш:
    ....

    Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
    Коджа мерси.

    Напиши коментар:


  • k.o.
    replied
    Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
    Продължавам да не разбирам какво е атрактивното в Шела - петролна компания с 4% дивидент, която обявява, че вече не иска да е такава и ще става зелена. Защо направо не купите нещо зелено? Съвсем сериозен е въпросът. Какво пропускам?
    Пропускаш:

    1. Дивидентът бе съкратен за първи път от ВСВ с 66% и нагласите са, че след като се стабилизира пазара ще бъде увеличен и текущата доходност ще бъде над 12%.

    2. Компания с приличен баланс и макар да увеличи рязко дълга, това е заради по - големите кешови наличности, които дължи. Регистрираната загуба последното тримесечие е изцяло от обезценки, а заради търговският им отдел - хеджиране и спекула, реализираха добри резлултати, които компенсираха ниските цени на петрол. Достатъчно ресурс има, за да реализира нови инвестиции в "зелено".

    3. Конкретно спрямо твоят въпрос: всяка зелена компания е с мега надута оценка, понеже секторът е модерен и горещ, доходността е слаба, докато при "Шел" дори и след 18 млр. обезценки, активите са подценени и се плаща прилична цена.

    4. Също е най - добре диверсифицираната компания в сектора, със силни инвестиции в LNG. Цените на газта са ниски, но има предпоставки за обръщане на тренда. Световна верига на бензиностанции, вече и зарядни станции за ел. автомобили, широка гама от продукти.

    До тук позитивите, остава въпросът кой колко търпение има, понеже тази трансформация няма да е за 1-2 години, а ще трае десетилетия, през които може още промени да настанат. Всеки, който е в "ШЕЛ" изпуска як ръст в редица други сектори, което пък е моята основна причина да не скачам с двата крака все още. Текуща доходност е малко над 4% и не впечатлява, а току виж резнали и още дивидента.

    Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
    Last edited by k.o.; 16.09.2020, 22:21.

    Напиши коментар:


  • nomche
    replied
    Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

    Абе това е така. Лошо няма. Аз също съм се "набил", но не обвинявам никого, нито мога да кажа че ме е яд.Станалото станало. Като не ми харесва продавам и това е. Ако ми се чака - чакам. Въпроса е там че Шел е компания с над 100 годишна история,и едва ли някаква КОВИД криза може да я фалира. Уважавам мнението на всеки, стига то да е аргументирано и да не е от типа "всички ше умрем".
    Аз извадих едни пари от Wirecard и ги набих в мидата баш когато се чакаше ръст и от тогава имам около 30 % спад, обаче алтернативата ако бях останал в картичката изглежда и сега по-зле, така че няма от какво да се оплаквам.
    Днес гледам ръст на цената на петрола с 5 %. Дали пък няма да се обърне тренда?
    Ако съдя от това, което наблюдавам професионално, в момента има сериозен ръст на вноса от Китай, корабите си плават препълнени с контейнери за Европа, а чувам и търсенето от щатите се вдига. Така че, не всичко е само в черни краски. Разбира се туризмът е сериозно ударен и това влияе на потреблението на горива във въздухоплаването, а вероятно и при МПС-тата, но дали това оправдава настоящите цени на акцията е важния въпрос.

    Напиши коментар:


  • mancev
    replied
    Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение

    Целия сектор цикли, а като погледнем баланс големите частни, единствено "Шеврон" са по - добре, ако говорим за свършване, от хилядите компании, тези двете ще са последните мохикани.

    Единствено го разбирам, че ако се е набухал в "ШЕЛ" си е много яд, че целият пазар нагоре, а тези са мартенски нива и не иска да отлепи до едно 16 - 17 поне. За рев обаче ще стане, ако пак съкратят дивидента.
    Абе това е така. Лошо няма. Аз също съм се "набил", но не обвинявам никого, нито мога да кажа че ме е яд.Станалото станало. Като не ми харесва продавам и това е. Ако ми се чака - чакам. Въпроса е там че Шел е компания с над 100 годишна история,и едва ли някаква КОВИД криза може да я фалира. Уважавам мнението на всеки, стига то да е аргументирано и да не е от типа "всички ше умрем".

    Напиши коментар:


  • terziеv
    replied
    Продължавам да не разбирам какво е атрактивното в Шела - петролна компания с 4% дивидент, която обявява, че вече не иска да е такава и ще става зелена. Защо направо не купите нещо зелено? Съвсем сериозен е въпросът. Какво пропускам?

    Напиши коментар:


  • k.o.
    replied
    Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

    Ще 'свърши' книгата казваш Айде малко по-сериозно.
    Целия сектор цикли, а като погледнем баланс големите частни, единствено "Шеврон" са по - добре, ако говорим за свършване, от хилядите компании, тези двете ще са последните мохикани.

    Единствено го разбирам, че ако се е набухал в "ШЕЛ" си е много яд, че целият пазар нагоре, а тези са мартенски нива и не иска да отлепи до едно 16 - 17 поне. За рев обаче ще стане, ако пак съкратят дивидента.

    Напиши коментар:


  • mancev
    replied
    Първоначално изпратено от ПИЧ Разгледай мнение
    Много е тежка играта при Шел, как пък тази книга се оказа най-голямото лайнo на целия пазар. Дори книжа на авиокомпании, на boeing и други, които са най-пряко пострадаха от намаленото пътуване със самолети, са доста по-добре. След като пазарите се възстановиха и много от тях надминаха нивата от февруари.2020 , тази книга е 3 пъти по-ниско от преди пандемията.
    Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. (говоря за холандската емисия). Вземете само последните 3 дни при ръстове на пазара в щатите, тази книга не може да стигне 12.00, може да си представите за какъв булшит става дума
    Ще 'свърши' книгата казваш Айде малко по-сериозно.

    Напиши коментар:


  • ПИЧ
    replied
    Много е тежка играта при Шел, как пък тази книга се оказа най-голямото лайнo на целия пазар. Дори книжа на авиокомпании, на boeing и други, които са най-пряко пострадаха от намаленото пътуване със самолети, са доста по-добре. След като пазарите се възстановиха и много от тях надминаха нивата от февруари.2020 , тази книга е 3 пъти по-ниско от преди пандемията.
    Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. (говоря за холандската емисия). Вземете само последните 3 дни при ръстове на пазара в щатите, тази книга не може да стигне 12.00, може да си представите за какъв булшит става дума
    Last edited by ПИЧ; 16.09.2020, 11:45.

    Напиши коментар:


  • k.o.
    replied
    Първоначално изпратено от nomche Разгледай мнение

    +1
    Чудя се дали да си взема още малко Шел, да усредня загубата. На тази цена, ако почнат след време пак да дават стабилен дивидент, ще е добре. Какво мислите?
    Зависи какъв % ти е от портфейла и колко риск искаш да поемаш. В момента новините в петролния сектор са мега отвратителни и всичко от запаси до бъдещо потребление не допринася за оптимизъм в сектора. Възможно е да сме около дъното, единствено реално затваряне на области, карантини и т.н. би подействало унищожително и смъкнало бързо цената още, иначе пътят трябва да мине през леко стабилизиране и покачване в идните месеци.

    Напиши коментар:


  • k.o.
    replied
    Първоначално изпратено от Todor Sabev Разгледай мнение

    Тук ирачите се наиграха първо с банките след тва с картичката като от време на време прескачаха до БФБ .
    Са че гледаме играчите у темата NYSE.
    Хаха, заради скапаната картичка се загубиха ценни люде, ще изтъкна Protokol, но той може би ще направи някоя временна почивка, като MJ с бейзбола. Невероятна измама бе това, номер 1 на европейска борса в цялата й история.

    Темата бе по - съдържателна от NYSE, но и големият екшън се премести отвъд океана и никой не му се занимава с Bayer, Daimler или Intesa за центове, като дабъли и требъли се правят в САЩ.

    Има го и момента, че като дойде отрезвяване, Bayer няма да изгуби още 50% и да иде на 27 евро, а Apple, Tesla, Zoom и други мега звезди имат много какво да дадат, като милиони в паника тръгнат да събират остатъци от инвестициите си.

    Напиши коментар:


  • mancev
    replied
    Първоначално изпратено от nomche Разгледай мнение

    +1
    Чудя се дали да си взема още малко Шел, да усредня загубата. На тази цена, ако почнат след време пак да дават стабилен дивидент, ще е добре. Какво мислите?
    И аз на това се надявам. Зависи колко си готов да чакаш. Към момента най-вероятно има и много по-добри алтернативи, но като цяло на тези цени мисля че не е лошо като вариант. Друг е въпроса че в последно време по никакъв начин не ми се получава да "целя" тренда, и не се наемам да прогнозирам каквото и да било.

    Напиши коментар:

Working...
X