Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моят портфейл в момента е следния.... а вашия ?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение
    разкарах софарма и купих още Schaeffler
    https://www.schaeffler.com/remotemed...esentation.pdf

    сектора може да е цикличен, но п/е от под 8 i 4.9% дивидент е смешно. импе, ще ти правя задвижващите системи за бмв-тата
    Ми хубаво: действай.
    Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

    Коментар


    • СОФАРМА - 40%
      Химимпорт - 20%
      ФНИ Б-я - 10%
      Корадо - 10%
      дребосъци - 20%

      Коментар


      • разкарах софарма и купих още Schaeffler
        https://www.schaeffler.com/remotemed...esentation.pdf

        сектора може да е цикличен, но п/е от под 8 i 4.9% дивидент е смешно. импе, ще ти правя задвижващите системи за бмв-тата
        destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

        Коментар


        • Първоначално изпратено от PetraV Разгледай мнение

          https://www.novonixgroup.com/

          Имат си разработки за подобрения на батериите, оборудване за тестване на батерии, а основните им клиенти са:
          https://www.novonixgroup.com/customers/

          "For confidentiality reasons there are a number of major global automakers, battery makers, medical device and electronics companies that are customers but cannot be disclosed."
          ама кеша гори

          https://www.novonixgroup.com/download/1174/
          destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

            абе кобалта има доста технологии, които могат да го направят излишен, ама ще отнеме поне десетилетие. в момента за колите най-добрия елемент, който осигурява мощност е никел, а кобалта е най-добрия за стабилизацията му. за тесла дето ползват най-малко кобалт, защо мислиш че само техните коли се запалват сами?

            материалът, който ме убеди в бъдещето на кобалта поне за следващото десетилетие е този
            https://seekingalpha.com/article/415...mand-forecasts

            общо взето идеята е следната - предишното поколение са lithium-iron-phosphate и lithium-manganese-oxide нямат кобалт, но тези батерии са слабички и колите не могат да се движат много без да презареждат. тесла ползват NCA, които ги правят панасоник. почти всички други ползват NCM, които са с повечко кобалт за сметка на никел, но поне не гърмят. Та въпроса е как да се намали кобалта без да гърми, нали? защото кобалта е скъп, но дава стабилност. затова в момента се върви от сътношение никел-кобалт-магнезий 1:1:1 и 5:3:2 към 6:2:2 и 8:1:1. но смяната на технологията е много бавна:

            https://www.novonixgroup.com/

            Имат си разработки за подобрения на батериите, оборудване за тестване на батерии, а основните им клиенти са:
            https://www.novonixgroup.com/customers/

            "For confidentiality reasons there are a number of major global automakers, battery makers, medical device and electronics companies that are customers but cannot be disclosed."

            Коментар


            • Допълних си още малко Газпромченца... щяха ми се по на сгода - ама: какво да се прави. Вярвам в огромните перспективи пред най-могъщата газова компания на света... апропо - малко хора знаят, че Газпром е и сред лидерите по добив на слуз в Русия.
              Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

              Коментар


              • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

                А аз все си мисля че Тръмп е донякъде практичен човек, и когато види че митата по-скоро пречат, отколкото да помагат на американската икономиката, ще ги махне. Факт е че дори американските автомобилопрозводители не са доволни от митата, и това ме кара да мисля че те ще паднат или силно ще се редуцират. И все пак това си е риск, които съм склонен да поема. Все пак при връх от 85-90 евро на акция, да си купиш на 58 не е зле. След вчерашната корекция можеше още малко по-надолу, но вече няма значение. Таргета ми при тях е ако мога да взема поне един дивидент и ако мога да направя над 13-15% капиталова доходност.
                Според мен тепърва ще се засилват търговските удари и явно са готови за идваща криза от подобна политика вярвайки че доларът и САЩ ще са убежището за глобалният капитал. Тръмп води политика на определени кръгове и едва ли сам взима тия решения Успех за инвестицията !

                Коментар


                • Първоначално изпратено от SoHo Разгледай мнение

                  За Тръмп и митата мисля че политиката е твърда и няма връщане назад докато не се постигне по приемлив търговски дисбаланс за САЩ тоест очаквам войната с тарифите да е в огромни размери. В този ред на мисли автопроизводителите ще са ударени стабилно.
                  А аз все си мисля че Тръмп е донякъде практичен човек, и когато види че митата по-скоро пречат, отколкото да помагат на американската икономиката, ще ги махне. Факт е че дори американските автомобилопрозводители не са доволни от митата, и това ме кара да мисля че те ще паднат или силно ще се редуцират. И все пак това си е риск, които съм склонен да поема. Все пак при връх от 85-90 евро на акция, да си купиш на 58 не е зле. След вчерашната корекция можеше още малко по-надолу, но вече няма значение. Таргета ми при тях е ако мога да взема поне един дивидент и ако мога да направя над 13-15% капиталова доходност.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение
                    Софарма имоти АДСИЦ - 29,21%
                    Daimler - 10,20%
                    Telenor - 9,95%
                    Корадо България АД- 9,39%
                    Софарма трейдинг АД - 9,15%
                    Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ - 7,34%
                    Хидравлични елементи и системи АД - 6,31%
                    Стара планина холд АД - 5,25%
                    М+С хидравлик АД - 2,26%
                    Градус АД - 2,22%
                    Софарма АД - 2,12%
                    Елана агрокредит АД - 1,50%
                    Адванс Терафонд АДСИЦ - 1,46%
                    Спиди АД - 1,34%
                    Монбат АД - 1,33%
                    Индустриален Капитал Холдинг АД - 0,66%
                    Арома АД - 0,31%

                    Какво се случи през последните 2 месеца. Доста от акциите са надолу, но няма съществено разместване в позициите. Корадо минава от втора на четвърта позиция. Продадох Екинор заради добрата капиталова печалба (малко над 9%), и с още малко кеш си купих Даймлер. Сега ме е яд че не ги задържах още (Екинор), но цената на Даймлер ми се струва доста приемлива. Надявам се Тръмп да се откаже от митата за САЩ, и смятам че ако това се случи, може да се надявам на дори двуцифрена доходност в обозримо бъдеще. Допълних много малко Софарма трейдинг на 7,45лв. с включен дивидент. Участвах на ИПО-то на Градус, но не с толкова колкото ми се искаше. Занапред може и да допълня, ще видя как ще се движи цената в първите няколко седмици и ще преценя. Ще продължавам да следя: Wereldhave, Equinor, Marine Harvest, British American Tobacco, alstria office REIT и петролните ако цената на петрола падне с 7-8$.
                    За Тръмп и митата мисля че политиката е твърда и няма връщане назад докато не се постигне по приемлив търговски дисбаланс за САЩ тоест очаквам войната с тарифите да е в огромни размери. В този ред на мисли автопроизводителите ще са ударени стабилно.

                    Коментар


                    • Благодаря, Пандов, ще ги видя

                      Манцев - хубаво е, че си нагувичил Daimler и аз се замислям дали да не си взема още.
                      Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Bf109 Разгледай мнение

                        Ахаа, опитват се да се изкарат екологични, ясно. Ще разгледам по подробно кобалта значиии.
                        абе кобалта има доста технологии, които могат да го направят излишен, ама ще отнеме поне десетилетие. в момента за колите най-добрия елемент, който осигурява мощност е никел, а кобалта е най-добрия за стабилизацията му. за тесла дето ползват най-малко кобалт, защо мислиш че само техните коли се запалват сами?

                        материалът, който ме убеди в бъдещето на кобалта поне за следващото десетилетие е този
                        https://seekingalpha.com/article/415...mand-forecasts

                        общо взето идеята е следната - предишното поколение са lithium-iron-phosphate и lithium-manganese-oxide нямат кобалт, но тези батерии са слабички и колите не могат да се движат много без да презареждат. тесла ползват NCA, които ги правят панасоник. почти всички други ползват NCM, които са с повечко кобалт за сметка на никел, но поне не гърмят. Та въпроса е как да се намали кобалта без да гърми, нали? защото кобалта е скъп, но дава стабилност. затова в момента се върви от сътношение никел-кобалт-магнезий 1:1:1 и 5:3:2 към 6:2:2 и 8:1:1. но смяната на технологията е много бавна:


                        Attached Files
                        destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение

                          лъжат

                          RPT-After cobalt-free pledge, Panasonic to triple consumption for auto batteries - sources

                          https://www.reuters.com/article/pana...-idUSL8N1TH165

                          Импе, кобалт съм през две австралийски компании които имат никел, кобалт и скандий - Ardea и Clean Teq. Ето презентации ако ти е интересно:

                          https://ardearesources.com.au/downlo...2018050901.pdf

                          http://www.cleanteq.com/wp-content/u...esentation.pdf

                          проблемът на кобалта е, че няма чисти мини, засега е само една в мароко и тя е държавна. има го заедно или с мед или с никел, никела ме кефи повече от медта затова съм се насочил натам
                          Ахаа, опитват се да се изкарат екологични, ясно. Ще разгледам по подробно кобалта значиии.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Bf109 Разгледай мнение
                            “We have already cut down cobalt usage substantially,” Kenji Tamura, who is in charge of Panasonic’s automotive battery business, said at a meeting with analysts.
                            “We are aiming to achieve zero usage in the near future, and development is underway.”

                            https://www.reuters.com/article/us-p...-idUSKCN1IV14Y
                            лъжат

                            RPT-After cobalt-free pledge, Panasonic to triple consumption for auto batteries - sources

                            https://www.reuters.com/article/pana...-idUSL8N1TH165

                            Импе, кобалт съм през две австралийски компании които имат никел, кобалт и скандий - Ardea и Clean Teq. Ето презентации ако ти е интересно:

                            https://ardearesources.com.au/downlo...2018050901.pdf

                            http://www.cleanteq.com/wp-content/u...esentation.pdf

                            проблемът на кобалта е, че няма чисти мини, засега е само една в мароко и тя е държавна. има го заедно или с мед или с никел, никела ме кефи повече от медта затова съм се насочил натам
                            Last edited by Black and white cat-foot; 11.07.2018, 11:08.
                            destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                            Коментар


                            • Софарма имоти АДСИЦ - 29,21%
                              Daimler - 10,20%
                              Telenor - 9,95%
                              Корадо България АД- 9,39%
                              Софарма трейдинг АД - 9,15%
                              Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ - 7,34%
                              Хидравлични елементи и системи АД - 6,31%
                              Стара планина холд АД - 5,25%
                              М+С хидравлик АД - 2,26%
                              Градус АД - 2,22%
                              Софарма АД - 2,12%
                              Елана агрокредит АД - 1,50%
                              Адванс Терафонд АДСИЦ - 1,46%
                              Спиди АД - 1,34%
                              Монбат АД - 1,33%
                              Индустриален Капитал Холдинг АД - 0,66%
                              Арома АД - 0,31%

                              Какво се случи през последните 2 месеца. Доста от акциите са надолу, но няма съществено разместване в позициите. Корадо минава от втора на четвърта позиция. Продадох Екинор заради добрата капиталова печалба (малко над 9%), и с още малко кеш си купих Даймлер. Сега ме е яд че не ги задържах още (Екинор), но цената на Даймлер ми се струва доста приемлива. Надявам се Тръмп да се откаже от митата за САЩ, и смятам че ако това се случи, може да се надявам на дори двуцифрена доходност в обозримо бъдеще. Допълних много малко Софарма трейдинг на 7,45лв. с включен дивидент. Участвах на ИПО-то на Градус, но не с толкова колкото ми се искаше. Занапред може и да допълня, ще видя как ще се движи цената в първите няколко седмици и ще преценя. Ще продължавам да следя: Wereldhave, Equinor, Marine Harvest, British American Tobacco, alstria office REIT и петролните ако цената на петрола падне с 7-8$.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Eon Разгледай мнение
                                Saudi Aramco? Или само газа гледаме?
                                В случаят - газчицата. А и някои данни от написаното са малко старички - например в случаят с Мидичката - това е извънредно важно - 15 беше преломна за газовият бизнес на.
                                Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                                Коментар

                                Working...
                                X