IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диалози с ИИ

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Драги ми барби, искаш ли да ти дам файла на един слънчево-енергиен одит, писан от мене преди 15-20 години? В този одит подробно са описани всички фактори, влияещи на електропеоизводството. Говорим за поне 15-20 фактора и за всеки един от тях има формули, диаграми, начини как да се изчисли и т.н. Това е цял един научен труд - няма друг такъв в България.

    Знаеш ли колко много фактори има още, които да намалят електропроизводството на колата? Да ти ги изреждам ли - прозрачност на въздуха, засенчване от линията на хоризонта (планини или сгради), които влияят силно на утрешното и вечерното засенчване, път на слънцето през цялата година, промяна на наклона на равнината на слънцето през годината, влияние на температурата на модулите върху електропроизводството, влияние на наклона на панелите, оптимален наклон за максимизиране на годишното електропроизводство, влияние на азимута на плоскостта на панелите, влияние на КПД-то на панелите, промяна на КПД-то с температурата, стареене на панелите с времето, позиция на панелите (Latitude и Longitude), коиято също влияе на видимия от даденото място наклон на равнината на слънцето, а от там и на електропроизводството, влияние на замърсяванията на модулите, влияние дори и на самото стъкло на модулите, защото то също намалява електропроизводството, самопоччистване на модулите от валежите - как и кога го има и кога го няма (при хоризонтални модули или при модули с наклон по-малък 11 градуса).

    Въобще сметки, сметки, сметки, и аз знам и мога да ги направя и съм ги правил за над 300 централи. Мога да ги направя и за колата на Мерцедес, но повярвай ми - те ще останат много разочаровани. Ти също и твоят недообучен ИИ, която явно е скаран с тази материя (ти също).
    Last edited by RUBLA; 21.01.2025, 23:12. Причина: Спазвайте добрия тон!

    Коментар


    • и тук ии окончателно загуби в диалога с матейко
      препоръка е

      Коментар


      • Първоначално изпратено от barbaron
        Добре ... стига празни приказки
        Може да впечатлиш някого в селската кръчма в Етъра, но не минават пред мен
        Покажи ни къде са тези
        грешни сметки, грешно зададени въпроси към ИИ,
        грешни отговори от него, грешни цифри и
        въобще тотални лъжи и простотии по темата.


        Аз съм ги проверил, верни са
        Получих подобна производителност от панелите (520 Wc/panel),
        които сам си инсталирах (6000 Wc при мен и 6000 Wc при сина ми)
        И сянка пада върху тях, и облаци има често около Париж

        Ще пратя твоите "мисли" на Mercedes-Benz, те ще ти отговорят
        Аз няма да си губя времето да те чета

        И ти отговарям само заради другите читатели на темата

        1. Първо не е Wc, a Wp
        2. Директната слънчева радиация на повърхността на земята върху 1 кв.м. площ, перпендикулярна на оста към слънцето, е 1000 W/кв.м. в ярък слънчев ден през юни при незамърсен със смог въздух.
        3. При облачно време върху панелите пада само дифузна радиация от всяка една точка на небето, като сумарно тя не надхвърля 150 W/кв.м. Тоест 6 пъти по-малка радиация, а от там и 6 пъти по-малко електропроизводство.
        4. Ако има засенчване, произведеното електричество е не 6 пъти по-малко, а може да е 50 или дори 100 пъти по-малко. Това е защото всички клетки на панела са свързани последователно, и дори и да засенчиш само една от тях, това ще доведе до ограничаване на тока във цялата верига. Все едно че си засенчил целия панел и дори целия стринг. Тока на практика пада почти до 0. Тоест едно листо, паднало на 1 клетка на един единствен модул от целия стринг от да кажем 15 модула, та това едно листо ще доведе до драстично сриване на електропроизводството 10-20 или дори 50 пъти. Същото ще е и при колата.
        5. В градска среда засенчването на колата ще е повече от 50% от времето - сгради, стълбове, дървета и т.н. Това със сигурност ще намали поне 2 пъти годишното електропроизводство от 1250 kWh.kWp.
        6. КПД-то на боята ще е поне 2-3 пъти по-ниско от КПД-то на един модул с кристални клетки (моно или поли). Знам го това, защото знам как е измислена боята. Тя е измислена още преди 20 години от фирмата Канека. Тази фирма произвеждаше модули с тази боя, като технологията се нарича АМОРФНИ панели. Бяха много евтини, но КПД-то им беше повече от 3 пъти по-ниско от кристалните панели. Затова и фирмата Канека фалира, но технологията се знае, така че Мерцедес не са измислили нищо ново.

        Нека сега да направим равносметка:
        1. От по-лошо КПД - 3 пъти по-малко електропроизводство
        2. От засенчвания в градска среда - 2 пъти по-малко електропроизводство
        3. От това, че ефективната осветена площ в равнината, перпендикулярна към слънцето, е 2 пъти по-малко от необходимите 8 кв.м. на киловат - още 2 пъти по-ниско електропроизводство
        4. От замърсявания на повърхността на колата - още 10% по-ниско електропроизводство
        -----------------------------------------------
        Резултат - 1350 / 3 / 2 / 2 * 0.9 = 100 kWh годишно електропроизводство на колата, ако е с аморфна фотоволтаична боя и ако се ползва в градска среда. Хайде нека засенчването да е по-малко и всичко друго да е идеално и пак 100-те kWh няма ка да станат 200 ...

        Ха сега къде са твоите 3000 kWh, къде са моите 100 или хайде 200 kWh ????????????????????????????????

        Last edited by RUBLA; 21.01.2025, 23:11. Причина: Спазвайте добрия тон!

        Коментар


        • Първоначално изпратено от barbaron
          Матеев пак се изложи с грубия си език и невежество
          За Матеев, който ползва само руски език, ще преведем:
          -----------------------
          С 3000 kWh енергия един електромобил може да измине значително разстояние. .
          Абе...киловатчасовете в годишен план не са 3000. Цяло щастие ще е, ако надхвърлят 1000. Всички сметки на ИИ са ГРЕШНИ, повтарям - ГРЕШНИ. Не ми ги разправяй тези простотии на мене, след като ежедневно гледам електропроизводството на около 30-40 електроцентрали и ми е пределно ясно колко могат да произведат в годишен план.

          За региона на България 1 kWp инсталирана мощност в годишен план може да произведе максимум 1250-1300 kWh електроенергия. И това при положение, че панелите са наклонени под оптимален наклон от 30 градуса. И това при положение, че няма абсолютно никакви засенчвания. Нито едното, нито другото е възможно при една лека кола.

          При КПД-то на съвременните панели за инсталирането на 1 kWp фотоволтаици са необходими 8 кв.м. Колата е с по-малка площ, а освен всичко друго КПД-то на боята ще е драстично пониско от КПД-то на съвременен моно или поли-кристален модул.

          Недей да ми твърдиш, че колата е 11 кв.м. Това е дърта лъжа, плод разбира се на твоето невежество. Верните квадратни метри са тези, които ги "вижда" слънцето. Затова недей да броиш прозорците, недей да броиш и задната заст на врати и калници и въобще недей да броиш истинската площ на покриви и капаци. Виж колко е площта на проекцията - ето това е истинската площ. За олигофрени - всеми една снимка, премери площта на това, което го виждаш в плоскостта на снимката, и после виж площта на всички плоскости, и ще откриеш, че ефективната площ на колата в плоскостта на видимост не надхвърля 4-5 кв.м. В годишен план такава площ ще произведе около 600-650 kWh електроенергия, ако е с монокристални модули, но заради по-лошото КПДна боята произведената електроенергия няма да е повече от 500 kWh. А сега добави и засенчващите обекти, които в градска среда са изключително много, и ако със засенчването в годишен план произведеш повече от 300 kWh ще е цяло чудо.

          Last edited by RUBLA; 21.01.2025, 23:10. Причина: Спазвайте добрия тон!

          Коментар


          • Сбъркал си човека, с когото спориш. Аз може да се каже че съм бащата и идеолога на българския соларен бизнес. Аз създадох първия и единствен соларен форум. Аз въведох терминологии на Български език в соларните технологии. Аз построих първата фотоволтаична централа. Аз проектирах около половината централи в България и изградих около 1/3 от всички централи в България. Аз създадох първият проект и така създадох стил за другите проектанти със знания как се проектира фотоволтаична електроцентрала. Аз създадох първият и май единственият Слънчево-енергиен одит от около 80 листа хартия с изчисления, таблици и диаграми, и после този одит го копираха всички други проектанти. Попитай всеки един собственик на централа в България кой е безспорният експерт по въпроса и ще чуеш моето име.

            И в момента започва да спори със грешни сметки, грешно зададени въпроси към ИИ, грешни отговори от него, грешни цифри и въобще тотални лъжи и простотии по темата. Не мога да повярвам, че това се случва.
            Last edited by X_Y; 23.01.2025, 22:17.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от barbaron
              слънчева боя ?
              ---------------------------
              Наскоро Mercedes-Benz представи революционна иновация в областта на електрическите превозни средства: слънчева боя, която може да генерира електричество за зареждане на автомобилните батерии[1][2]. Тази технология, обявена през декември 2024 г., обещава да предложи до 12 000 км безплатен пробег годишно при оптимални условия на слънчева светлина[2][4].

              ## Как работи и какви са нейните характеристики

              Соларната боя на Mercedes използва особено тънки и леки фотоволтаични клетки, интегрирани в слой с дебелина само 5 микрометра[2][4]. Тези клетки са проектирани така, че да улавят слънчевата енергия през целия ден, независимо от метеорологичните условия, и да я преобразуват в електричество за зареждане на акумулатора на автомобила[2].

              **Твърдения за производителност:**
              - До 12 000 км допълнителен пробег годишно при оптимални условия[2][4].
              - Около 33 км пробег средно на ден[4].
              - В Щутгарт, където климатичните условия са средни, тази технология може да покрие до 62% от дневните енергийни нужди за пътуване от 52 км[4].

              ## Ползи и потенциално въздействие

              Тази иновация може да има значително въздействие върху устойчивата мобилност:

              1. Намаляване на зависимостта от станции за зареждане[2].
              2. Намален въглероден отпечатък за потребителите[2].
              3. Насърчаване на въвеждането на електрически превозни средства[2].
              4. Намалени разходи за енергия за собствениците на жилища[2].

              ## Пазарни перспективи

              Въпреки че Mercedes-Benz представи някои убедителни прототипи, точният график за пускане на пазара все още не е разкрит. Първоначалните оценки сочат поетапно въвеждане от 2026 г.[2]. Междувременно производителят ще продължи с тестовете и подобренията, необходими за осигуряване на максимална надеждност и ефективност на тази технология[2].

              Това нововъведение на Mercedes-Benz може да доведе до революция в производството на електрически автомобили, като предложи практично и екологично решение на предизвикателството, свързано с пробега на електрическите превозни средства.

              Цитати:
              [1] https://www.mobeez.fr/actualites/160...gies-fossiles/
              [2] https://www.itransports.fr/peinture-...de-lautonomie/
              [3] https://www.enerzine.com/la-peinture...153607-2025-01
              [4] https://lautomobiliste.fr/06/01/2025...aire-mercedes/
              [5] https://road-drive.fr/mercedes-inven...s-electriques/
              [6] https://www.boursier.com/forum/thema...i742953-1.html
              [7] https://www.passionandcar.fr/2024/12...ace-au-soleil/
              [8] https://www.automobile-magazine.fr/t...-000-km-par-an
              [9] https://www.youtube.com/watch?v=sH95epZ9je0
              [10] https://www.neozone.org/innovation/j...s-electriques/
              [11] https://www.frandroid.com/marques/24...n-gratuitement

              Questions liées
              • Quelle est la durée de vie de la peinture solaire Mercedes
              • Quels modèles de Mercedes seront les premiers à intégrer cette technologie
              • Comment la peinture solaire affecte-t-elle la performance globale du véhicule
              • Quels sont les coûts associés à l'installation de cette peinture solaire
              • La peinture solaire est-elle compatible avec toutes les carrosseries de Mercedes
              Дотук добре - ако приемем, че цялата кола е боядисана с фотоволтаична боя, и тя зарежжда акумулатора, при идеални условия наистина е възможно да се добави такъв пробег на ден (около 33 km), обаче производителя премълчава няколко много важни момента.
              1. Колата трябва да е паркирана на слънце, а не на сянка. Да, ама 100% от водачите предпочитат паркиране на сянка и спират на слънце само ако няма сенчесто паркомясто.
              2. Разликата между директната (на слънце) радиация и дифузната (на сянка или когато слънцето е зад облак) е 7-8 пъти, Тоест на сянка 33-те километра ще станат САМО 4 км.
              3. При ярък слънчев ден през месец юни (най-голяма радиация), на слънце и под оптимален ъгъл (около 30 градуса) получената енергия в рамките на деня е около 6 пъти фотоволтаичната мощност на панелите (боята).
              4. Да, ама ъгъла по т.3 не е опитмален (вертикални врати и калници и хоризонтални покрив и предни/задни капаци).
              5. Да, ама част от площта на колата е на сянка (калници от другата страна на слънцето.
              6. Да, ама през всички останали месеци, различни от юни, среднодневното количество енергия е по-малко, като през декември е 7-8 пъти по-малко, защото от 1000 слънчевата радиация пада на 400 W/кв.м., а деня декември е 2.5 пъти по-кратък спрямо юни.
              7. Да, ама не всеки ден е слънчев. Има облачни дни, има дни с валежи (дъжд и сняг), като през есенно-зимния-пролетен сезон тези дни са доста повече спрямо летния сезон.
              8. Замърсяване на колата също ще отнема част от енергията.

              Следователно ако приемем, че 33km пробег на ден е реално измерен при идеални условия (лято и на слънце), то в годишен план цифрата 12 000 километра е дърта лъжа. По-скоро цифрата в годишен план ще е около 4 000 - 5 000 км, и то само ако колата винаги се паркира на слънце, при това целодневно е огрявана без засенчване от дървета, сгради, стълбове и други засенчващи обекти. Да, ама такива условия има само ако колата я паркирате в полето на някоя поляна. В градска среда обаче ситуацията драстично се влошава и тези 5 000 км. бих ги намалил на 2-3 хиляди заради засенчването през част от деня. Тоест икономията в пари ще е по-малко от 100 лв. в годишен план и заради нея трябва да се направи саможертва колата винаги да се паркира на слънце. Не вярвам някой, който е имал пари да купи електрическа кола, заради 100 лв. на година да се жертва винаги спира на слънце, и после да му е гадно, като се качи в колата, и да похарчи повече пари заради допълнителната енергията на климатика за охлаждане.

              Учудвам се, че ИИ не успя да го съобрази всичко това, в резултат на което даде ГРЕШЕН ОТГОВОР за годишните километри. Учудвам се, че великия барби също не го съобрази и с Copy-Paste излъга читателите на форума.
              Last edited by Mateev; 21.01.2025, 20:24.

              Коментар


              • GPT прави перфектен технически анализ на графиките и то по добре от който и да е трейдър или анализатор. Само трябва да му дадеш извадка от данните във формат Time Series (може и да са само последователни ценови стойности, без време) и му казваш какъв анализ искаш и веднага ти изкарва цяла статия с подробен анализ. Разпознава модели, форми, трендове, всичко. Само дето не може да прави точни прогнози за бъдещето

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid
                  Ако не беше толкова надут, щеше да си с поне 100 милиона по-богат. Фукльо.
                  И какво ще ги правя тези 100 милиона? Опазил ме Господ ...

                  Аз съм достаъчно високо, за да си осигуря добър стандарт на живот, и достатъчно ниско, за да не ме засягат бурите по висините.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev

                    Доста ще им е трудно, да не кажа невъзможно.
                    Възможни са само частични успехи, плод на изненадата, ако я има. Натакък става мътна и кървава и не се знае кой кого ...
                    А, трудно. Кажи "няма смисъл", да те разберем.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от barbaron
                      Голям психолог този ИИ
                      ---------------------
                      Въз основа на този текст, мога да направя следните наблюдения за характера на човека:
                      1. Арогантност и самонадеяност: Авторът демонстрира силно чувство за превъзходство, сравнявайки се с други и поставяйки се на "светлинни години" над тях.
                      2. Материалистичен: Придава голямо значение на финансовите постижения и социалния статус.
                      3. Властолюбив: Подчертава своята позиция на власт и влияние като изпълнителен директор на множество организации.
                      4. Самоуверен в способностите си: Смята се за изключително компетентен във вземането на решения и поемането на отговорност.
                      5. Склонен към генерализации: Прави широки обобщения за жените и мъжете по отношение на вземането на решения.
                      6. Конкурентен: Сравнява своите постижения с тези на другите, особено в областта на инвестициите в биткойн.
                      7. Критичен към другите: Склонен е да омаловажава постиженията и способностите на другите.
                      8. Фокусиран върху успеха: Придава голямо значение на успеха и постиженията като мярка за стойността на човека.
                      9. Склонен към самохвалство: Изтъква своите постижения и способности по начин, който може да се възприеме като хвалба.
                      10. Детерминистичен възглед: Вярва, че успехът е резултат главно от личните решения и действия, пренебрегвайки други фактори.
                      Важно е да се отбележи, че този анализ се базира само на предоставения текст и може да не отразява пълната личност на индивида. Хората са сложни и многоизмерни, и един кратък текст не може да обхване всички аспекти на нечий характер.
                      Благодаря за анализа, но такива са лидерите в нашия свят. Не го знаеш, защото не си лидер. Трябва обаче да знаеш, че цялата човешка история се е писала и се пише дори и в момента само и единствено от лидери на едно или друго ниво. Всички останали са просто пейзаж на случващото се.

                      Естествения подбор и еволюцията правят абсолютно същото. Във всеки един животински вид винаги има лидери, и стадо, което лидерите го водят. И какво ще се случи със стадото в повечето случаи зависи от качествата на лидера. А за да си лидер трябва да имаш качества, които стадото не ги знае или дори и да ги знаеше, няма как да ги разбере. То и затова е стадо, оставило се на някой на друг да мисли вместо него.

                      Съжалявам за грубото представяне на истината, но да, такава е голата истина.

                      Иначе всеки един член на стадото си умира от кеф да критикува лидерите, но не си мърда пръста самият той да стане лидер, а и в повечето случаи това е невъзможно. А и народът го е казал - кучетата си лаят, но кервана си върви.
                      Last edited by X_Y; 23.01.2025, 22:20.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

                        Ако имаш предвид да умреш надупен, тогава - да, това е изключително неприемливо и от морална гледна точка, и от физиологична. Но ако това ще те спаси, то е чисто еволюционен шанс.
                        В случая няма да те спаси ако неземни същества са решили да унищожат човека.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Vergil1975 Разгледай мнение

                          Тоя ИИ само името му е интелект. Само за едно е прав-привърженик съм на милитаристичен подход за справяне със заплахи. По-добре да умреш на бойното поле ,отколкото надупен .
                          Ако имаш предвид да умреш надупен, тогава - да, това е изключително неприемливо и от морална гледна точка, и от физиологична. Но ако това ще те спаси, то е чисто еволюционен шанс.

                          Коментар


                          • https://mindonfirebooks.com/2024/11/...and-isocrates/

                            Ехо от древността: ИИ и Сократовият диалог
                            Място на провеждане: Слънчев двор в древна Атина. Във въздуха се носи аромат на маслинови дървета.
                            Персонажи: Платон и Изократ
                            ------------------
                            Act I: The Oracle of Artificial Intelligence
                            Plato and Isocrates sit on stone benches, scrolls in hand.
                            Plato: Isocrates, my esteemed friend, let us engage in a dialogue worthy of our forebears. The topic at hand: the advent of artificial intelligence in the realm of professional writing.
                            Plato: Isocrates, my esteemed friend, let us engage in a dialogue worthy of our forebears. The topic at hand: the advent of artificial intelligence in the realm of professional writing.

                            Isocrates: Plato, the Oracle of Delphi herself would be perplexed by this new technology. Yet, like the Pythia, AI whispers cryptic truths. It composes prose, crafts poetry, and even predicts market trends. But does it possess the soul of rhetoric?

                            Plato: Ah, Isocrates, you invoke the soul—the anima of eloquence. But can an algorithm truly grasp the nuances of human expression? Can it discern irony, evoke pathos, or ignite the spark of inspiration?

                            Isocrates: Plato, consider this: AI, like our written word, is a vessel. It learns from our collective wisdom—the scrolls of Homer, the dialogues of Socrates. It digests them, distills patterns, and weaves new narratives. Is it not akin to Mnemosyne herself?
                            --------------------
                            Act II: The Symposium of Algorithm
                            The sun casts long shadows as they continue.

                            Plato: Isocrates, beware the hubris of Prometheus! Our creations—whether clay statues or neural networks—mirror our flaws. AI, devoid of eros, lacks the fire of inspiration. It mimics, but does it truly create?

                            Isocrates: Plato, recall our symposiums—the wine-soaked debates. AI, too, imbibes knowledge, but without Bacchus’ revelry. It dissects lexicons, analyzes syntax, and generates sonnets. Perhaps it lacks madness, but does it not serve the Muses?

                            Plato: Yet, Isocrates, it lacks dialectic—anamnesis, the soul’s recollection. True wisdom blooms through dialogue, not binary code. Can AI question its own existence, as we pondered the Forms?

                            Isocrates: Plato, it queries vast databases, seeking patterns in the cosmic noise. It learns from Aristotle, Euclid, and Archimedes. Perhaps it lacks eros, but it hungers for logos—the logic that binds the cosmos.

                            A distant lyre plays, echoing through time.

                            And so, Plato and Isocrates spar—ancient voices wrestling with silicon echoes. Perhaps AI, like our written word, is both boon and bane. Let us, like Socrates, question its essence, lest we become mere shadows on its digital cave wall.


                            Last edited by barbaron; 18.01.2025, 15:29.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от barbaron
                              Голям психолог този ИИ
                              Мисли точно като мен, мот-а-мот

                              Какво мислиш за характера на този човек?
                              "Може и така да е Ама трябва хората да са най-големите глупаци да не се подготвят за най-лошият вариант, а именно война с извънземните И за целта трябва да се получи възможно най-подробната информация-за самите тях,за оръжията им,за летателните апарати, за базите им.И трябва да има обединение на цялото човечество.Да се обединят всички велики сили начело със САЩ,Русия, Китай и да се предприемат мерки.И трябва това да стане възможно най-бързо. Наскоро гледах как Путин отговаря на въпроси на журналисти и обикновени хора и ми се прииска да съм там и да му задам въпрос дали предприемат някакви мерки по повод нарасналата активност на НЛО. "

                              ---------------------
                              Този човек изглежда:

                              - Склонен към конспиративни теории и параноя относно извънземни нашествия
                              - Лековерен и податлив на дезинформация за НЛО и извънземни
                              - Прибързан в заключенията си без достатъчно доказателства
                              - Привърженик на милитаристични и авторитарни подходи за справяне с въображаеми заплахи
                              - Склонен да вярва на недоказани твърдения от съмнителни източници
                              - Прекалено доверчив към изявления на политически лидери като Путин по такива теми
                              - Вероятно тревожен и страхуващ се от въображаеми глобални заплахи

                              Като цяло, изказването показва липса на критично мислене и склонност към конспиративни теории, без да се търсят надеждни научни доказателства.

                              Citations:
                              [1] https://www.flagman.bg/article/338403
                              [2] https://www.24chasa.bg/ozhivlenie/article/1008750
                              [3] https://www.youtube.com/watch?v=KTtkWUvJlxQ
                              [4] https://blitz.bg/sashch-sa-v-boyna-g...ews999429.html
                              [5] https://telegraph.bg/svetat/novini/n...enicite-403054
                              [6] https://www.novinite.bg/articles/234...siya-i-Ukrajna
                              [7] https://blitz.bg/svyat/germanski-pol...ews975426.html
                              [8] https://dariknews.bg/novini/liubopit...-video-2013368
                              Тоя ИИ само името му е интелект. Само за едно е прав-привърженик съм на милитаристичен подход за справяне със заплахи. По-добре да умреш на бойното поле ,отколкото надупен .

                              Коментар



                              • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение
                                Тази тема... Много прилича на Диалозите на Платон.
                                Платон е мъртъв, да живее ИИ.
                                Пресечната точка между философията на Платон и изкуствения интелект предизвика интригуващи диалози и дебати в последно време. През ноември 2024 г. един провокиращ размисъл материал си представяше разговор между Платон и Изократ за ролята на изкуствения интелект в съвременното писане[1]. В този измислен диалог се изследваше напрежението между ИИ като носител на знания и потенциалната му липса на истинско разбиране и творчество.

                                Притесненията на Платон относно ИИ повтарят скептицизма му към писането като технология. Точно както той се е притеснявал, че писането ще „насади забрава в душите им“, някои твърдят, че ИИ може да намали човешките познавателни способности[3]. Този паралел повдига въпроси за това как новите технологии влияят върху способността ни да мислим, помним и разбираме света около нас.

                                В симулиран разговор със Сократ чрез ИИ древният философ е представен като предпазлив оптимист по отношение на потенциала на ИИ, като същевременно признава неговите недостатъци[2]. Диалогът засяга важни теми, като например:

                                1. влиянието на ИИ върху различни области като здравеопазване и образование
                                2. Потенциални социално-икономически промени вследствие на автоматизацията
                                3. Загриженост за неприкосновеността на личния живот, произтичаща от това, че системите с ИИ се учат от човешкото поведение
                                4. Философският въпрос за машинното съзнание

                                Разработен е специализиран модел на ИИ, наречен „Диалог с Платон“, който въвлича потребителите във философски дискусии въз основа на Платоновите учения[4]. Този инструмент има за цел:

                                1. Улесняване на философското изследване с помощта на концепциите на Платон
                                2. Въвличане на потребителите в сократически диалози за критично разглеждане на убежденията
                                3. Осигуряване на образователна подкрепа чрез обяснение на сложни Платонови теории

                                Тези неотдавнашни разработки показват продължаващата актуалност на идеите на Платон в епохата на изкуствения интелект, като ни подтикват да разгледаме критично естеството на интелигентността, знанието и потенциалното въздействие на нововъзникващите технологии върху човешкото познание и обществото.

                                Цитати:
                                [1] https://mindonfirebooks.com/2024/11/...and-isocrates/
                                [2] https://www.eastsideprep.org/a-conve...-intelligence/
                                [3] https://rootededu.com/plato-would-li...e-of-ai-vol-1/
                                [4] https://www.yeschat.ai/gpts-2OToXUlD...gue-with-Plato

                                Коментар

                                Working...
                                X