IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Грешно черно пророчество - 50% по-малко туристи през 09

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от marketleverage
    Първоначално изпратено от luboil
    Първоначално изпратено от ТЕЛЕ
    Вчера бях в една туристическа агенция и случайно слушах разговор между служителка и клиент на когото му търсиха почивка ол инклузив в 3-4 звезден хотел по българкото черноморие.Проверяваха Албена, Сл.бряг, Дюни,Елените и докато бях там не можаха да намерят свободни места.Така че положението не е толкова зле, а това дето го пишат че искат до оберат туристите с разни номера го има навсякъде.Просто където и да отидеш трябва да си отваряш очите начетири.На мен например ми предлагаха в Франция на български език часовник Ролекс за 8 евро "оригинал материал"
    Сигурен ли си, че просто не те зарибяваха
    кофти агенция търси ласт минит едно приятлче си взе нонеим (граднхотел варна или прилежащите му три дни преди да почне почивката на 69 лева на вечер ол инклузив 5 яденета на ден с българския алкохол и Местна бира.... преди да са остналиняколко дни до настаняваето си седят на скъпите цени ама като опре ножа до кокъла някои се научават да правят туризъм другите ще пофалират лекинко освен ако не са пералня ...
    пп Вчера се върна по телефона каза че е много доволен ще питам за подробности

    ппп и една стара хотелиерска мъдрост най-скъпият хотел е празният

    пппп някъде четох турция няма спад има 5% ръст ама щом на авторката и се иска да е спад .... те просто избиха рибата с оферти за по 200 -300 евро
    Аз също бях на Но Нейм и останах сравнително доволен. 1-2 страници назад съм описал впечатленията си.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от luboil
      Първоначално изпратено от ТЕЛЕ
      Вчера бях в една туристическа агенция и случайно слушах разговор между служителка и клиент на когото му търсиха почивка ол инклузив в 3-4 звезден хотел по българкото черноморие.Проверяваха Албена, Сл.бряг, Дюни,Елените и докато бях там не можаха да намерят свободни места.Така че положението не е толкова зле, а това дето го пишат че искат до оберат туристите с разни номера го има навсякъде.Просто където и да отидеш трябва да си отваряш очите начетири.На мен например ми предлагаха в Франция на български език часовник Ролекс за 8 евро "оригинал материал"
      Сигурен ли си, че просто не те зарибяваха
      кофти агенция търси ласт минит едно приятлче си взе нонеим (граднхотел варна или прилежащите му три дни преди да почне почивката на 69 лева на вечер ол инклузив 5 яденета на ден с българския алкохол и Местна бира.... преди да са остналиняколко дни до настаняваето си седят на скъпите цени ама като опре ножа до кокъла някои се научават да правят туризъм другите ще пофалират лекинко освен ако не са пералня ...
      пп Вчера се върна по телефона каза че е много доволен ще питам за подробности

      ппп и една стара хотелиерска мъдрост най-скъпият хотел е празният

      пппп някъде четох турция няма спад има 5% ръст ама щом на авторката и се иска да е спад .... те просто избиха рибата с оферти за по 200 -300 евро
      mWPCloud.com

      Коментар


      • АЗ гледах на Гръцки плаж как един индвид представяш се за Гръцки ром продаваше слънчеви очила уж оригинал кристиян диор за 20 евро парчето.
        Като доказателство за автентичността им твърдеше: Аз съм циганин и ги крада от хората по плажа

        Мисълта ми е че такива мили картинки могат да се видят по целия свят, не са само при нас .....
        Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ТЕЛЕ
          Вчера бях в една туристическа агенция и случайно слушах разговор между служителка и клиент на когото му търсиха почивка ол инклузив в 3-4 звезден хотел по българкото черноморие.Проверяваха Албена, Сл.бряг, Дюни,Елените и докато бях там не можаха да намерят свободни места.Така че положението не е толкова зле, а това дето го пишат че искат до оберат туристите с разни номера го има навсякъде.Просто където и да отидеш трябва да си отваряш очите начетири.На мен например ми предлагаха в Франция на български език часовник Ролекс за 8 евро "оригинал материал"
          Сигурен ли си, че просто не те зарибяваха

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mesoiadess
            Много бизнеси взеха да работят като за последно - да оберат клиента дори никога да не се върне повече.

            Явно схемата работи ама неутрализира рекламата и зарежда с дългосрочно негативно настроение.
            Точно поради този български манталитет кризата в туризма в БГ ще удари най-силно догодина. И много трудно ще се възстанови. Причините са много, една от които е, че и останалия малко кадърен персонал ще отиде да работи другаде.

            Коментар


            • Много бизнеси взеха да работят като за последно - да оберат клиента дори никога да не се върне повече.

              Явно схемата работи ама неутрализира рекламата и зарежда с дългосрочно негативно настроение.

              Коментар


              • Вчера бях в една туристическа агенция и случайно слушах разговор между служителка и клиент на когото му търсиха почивка ол инклузив в 3-4 звезден хотел по българкото черноморие.Проверяваха Албена, Сл.бряг, Дюни,Елените и докато бях там не можаха да намерят свободни места.Така че положението не е толкова зле, а това дето го пишат че искат до оберат туристите с разни номера го има навсякъде.Просто където и да отидеш трябва да си отваряш очите начетири.На мен например ми предлагаха в Франция на български език часовник Ролекс за 8 евро "оригинал материал"

                Коментар


                • Мамят ол инклузив по морето
                  21 август 2009 / News.dir.bg
                  В пика на кризата нагли хотелиери по морето дерат по 10 кожи от клиентите си, вместо да ги ухажват, за да дойдат пак, пише "Стандарт".
                  Собственици на заведения също прилагат всякакви брутални номера, за да надуват сметките и да мамят все по-малкото туристи. Не остават по-назад и таксиджиите, които си определят тарифи на око и често вземат по 10 лв. на километър.
                  Вместо да се съобразят с тежката икономическа обстановка, всички тези категории "професионалисти в бранша" продължават да действат на принципа "ден година храни". И изглежда, целта им е, ако може, туристът просто да си остави парите на рецепцията и веднага да си ходи.
                  Пристигналите на море гости с невероятни промоции за почивки изведнъж се оказват в капан. При настаняването става ясно, че изгодните цени са били валидни за март или октомври и хората трябва да доплащат за летните месеци. Други пък разбират на място, че трябва да сменят 2-3 хотела за седемдневна промоция, за да се запълвала легловата база.
                  За тази "екстра" летовниците са поставени пред свършен факт.
                  Трети, пристигнали с привлекателни оферти за 35 лв. на легло в двойна стая, научават на рецепцията, че трябва да плащат и комунална такса. Ако пък са и с малко дете, дължат по още 23 лв. на ден.
                  Модерният през последните години ол инклузив на много места е в побългарен вариант. След като уж всичко е включено предварително в цената, чужденецът изведнъж научава, че е платил само за нощувки и храна. И че за чадър и шезлонг на басейна трябва да се бърка допълнително между 5 и 7 лв. на ден.
                  В някои случаи от предплатения пакет се изключват и напитките, защото туристите злоупотребявали и се наливали денонощно. Родни тарикати стигат и дотам, че да печелят от минералната вода, като я подменят с чешмяна.
                  Така прецакани туристи по схемата "български ол инклузив" си тръгват уверени, че никога повече няма да дойдат у нас.
                  При наемането на частни вили или стаи пък се прилага друг вид измама. Ниската цена се обявява за едно легло, но туристът е принуждаван да плаща всичките 3-4 в стаята. В пика на сезона пазарът е залят с хиляди обяви, които обещават морски изглед и лукс само срещу 10-15 лева! Това обаче е само в рекламата. Собствениците "случайно" пропускат да споменат дали обявената цена е за легло или за стая и когато летовниците пристигнат на място, разбират, че са излъгани. Обиграни хотелиери и ресторантьори прилагат всякакви номера, за да дерат клиентите си. Най-често срещаният трик е с допълнително начислена такса за кабелна телевизия, която естествено никъде не е обявена. Едва когато си е събрал багажа и си тръгва, туристът бива неприятно изненадан на рецепцията с новината, че дължи още 30-ина лева. Обяснението е, че кабеларката, която е гледал, струва по 3 лева на ден.
                  Според Комисията за защита на потребителите подобни номера са недопустими. Измама е умишлено заблуждаващите реклами, които обещават евтина почивка. Символичните цени, обявени в стотици сайтове, обикновено се оказват "сгрешени" или неактуални. Кръчмите с наточени брадви Капанчета и ресторанти по морето също посрещат туристите с "наточени брадви". Нищо неподозиращите гости широко отварят очи, едва когато им представят сметката. Например цаца за 1,20 лв. е атрактивна цена, но при внимателен прочит на менюто неприятната изненада е, че става въпрос само за 100 г. При 300 г е 3,60. Все по-чест трик е в менюто да се поставя подвеждаща снимка на ястието. Ако видите няколко апетитни рибки за 2,60 лв. или пълнени чушки по 1,80, внимателният прочит ще покаже, че става въпрос само за една бройка. Редовен номер на капанчетата е и намаленият грамаж. Друг обичаен трик е евтините ястия винаги да са свършили и туристите трябва да поръчват от основното меню, където гозбите са 2-3 пъти по-скъпи. Успешно се прилага и номерът с надписване на сметката. Ако не си носите калкулатор, ще платите двойно повече. Ако пък клиентът поиска ревизия на сумата, сервитьорът без капка срам обяснява, че е объркал сметките със съседна маса. Номерът с размазани цифри в менюто е класика в жанра. Цените са написани с флумастер върху гланцирана хартия, което лесно замъглява написаното. Така на финала ще разберете, че порцията калмари, която сте поръчали за 3,50, струва 8,50 лв. Картофите от 1,80 пък всъщност са по 4,80 лв. Таксиджиите по морето също са тежък бич за туристите. Такова нещо като "тарифа" там няма. Бакшишите возят кой за колкото свари. Цената се определя на око, според това как изглежда клиентът.
                  Ако граджаните станат жертва на измами, нека се обърнат към горещия телефон на Комисията за защита на потребителите - 0700 111 22. На него денонощно може всеки да подаде сигнал за нередност, обясниха от комисията. След това задължително нейни експерти ще направят проверка и ще глобят нарушителите.

                  Коментар


                  • http://www.capital.bg/show.php?storyid=349936

                    Коментар


                    • Да ви пейстна и аз нещо тогава, че да се успокоят някой момци-сривляци

                      Днешния в. Пари:

                      Спадът в туризма през лятото се оказа по-малък от очакваното

                      България и Турция се представят най-добре в региона

                      година 2009, брой 152, от 13.08.2009 г.

                      Дарина Черкезова


                      Спадът на туристите, избрали България за лятната си почивка, ще бъде не повече от 10% в сравнение с миналата година. Това показа допитване на в. Пари до представители на бранша.
                      България има „добро” ниво на спад за Лято 2009 в сравнение с други държави, коментира за в. Пари Донка Соколова, председател на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА). Според нея при чуждите туристи ще се отчетат между 7 и 10% по-ниски резултати.
                      Надяваме се обаче приходите да са на нивото от миналата година - 2.5 млрд. EUR, допълва тя.
                      Около 7% по-ниски резултати очакват и от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). Като цяло положението не е много зле и към момента хотелите имат добра запълняемост, коментира за в. Пари и Любомир Панковски, изпълнителен директор на Алма Тур. Според него не само кризата, но и съкращаването на летния сезон е съществена причина за по-слабите резултати това лято.

                      Регионално
                      България и Турция ще бъдат единствените две страни в региона, които ще отчетат само едноцифрен спад от около 7-8%, смята Панковски. Според неговите наблюдения двете държави заради кризата са увеличили и разнообразили офертите си.
                      гръцките туроператори не са били много склонни да правят отстъпки поради опасения, че после трудно ще вдигнат цените на старите им нива, когато пазарът се нормализира.
                      Друго любопитно обяснение за по-голямата активност на българските и турските туристически играчи е свързано с нивото на инвестициите и кредитната задлъжнялост. За да може да покриват разходите си във връзка с новите и сравнително големи вложения, хотелиерите са склонни да правят отстъпки, с което да си гарантират по-висока заетост, т.е. и по-високи приходи, обяснява Панковски. За сравнение хотелиерите в Испания или Португалия, които вече са си покрили голяма част от кредитните задължения, не са чак толкова склонни да предлагат по-евтини оферти.

                      Туристи
                      Германският, руският и румънският пазар се представиха добре тази година, отчита Панковски. Има и увеличение на български туристи по родното Черноморие за сметка на намалели излизания в чужбина.
                      Един от пазарите, на който България традиционно разчита, е Русия, но проблемът с визите там още е на дневен ред. От БАТА предлагат правителството да прекрати договора за аутсорсинг при издаването на визи за България с индийската компания VFS и да възстанови практиката на организираните руски туристи да се издават документи директно в консулските служби. В момента VFS изпълнява просто куриерски услуги, коментира Панковски. По думите му държави като Финландия, Кипър, Малта и Австрия, които имат силен интерес към руския пазар, също не ползват услугите на индийската компания.

                      Коментар


                      • Сами си спасяваме летния сезон
                        13 август 2009 / News.dir.bg
                        Времето, в което българите трудно припарваха в родните морски курорти заради високите цени, отмина.
                        Вместо да бият път до Турция, това лято нашенци окупираха черноморските комплекси и така почти успяха да попълнят опразнената от ударените от кризата западняци, пише в. "Труд".
                        Българите са двойно повече на Златни пясъци, а в курорта Албена, който единствен се запази зелен и непокътнат от строителите, през юли нашенци са резервирали 50% повече нощувки, отколкото за същото време на миналия сезон. През август се чака ръстът на заявките да е 60 на сто. Повечето българи предпочитат да купуват пакети ол инклузив, сочат данните и от Златните, и от Албена. Това лято офертите за този тип почивки у нас вече излизат по-евтини, отколкото в прехвалената Турция. В пиковия август нощувка в ол инклузив базите на Албена излиза от 50 до 60 лв., а седем от 42-та хотела в курорта предлагат и ултра вариант. В него, освен яденето и пиенето на корем край басейна, е включен безплатен обяд на плажа и се ползват гратис чадър и шезлонги. Не липсват и предложения за хората с по-скромни възможности - в 2-звездни хотели те могат да се настанят само за 15 лв. с включена закуска. А резервиралите онлайн в сайта на курорта 5-дневна ваканция получават бонус от още един безплатен ден за трупане на тен.
                        Невижданите промоции, които Албена прави това лято, за да тушира ефекта от отлива на чужденци, провокиран от кризата, се оказаха печеливш ход. От 14 500 души, които почиват в курорта в топсезона, близо 5000 са българи. Част от тях резервират буквално в последния момент и печелят от ниските цени. За първи път от години нашенците са най-многолюдната група курортисти в комплекса, който от няколко години успешно се бори да върне българите на българското море. Кризата не е секнала и мерака на румънците да отмарят в Албена. Броят им не е спаднал спрямо миналата година - 26% от августовските гости са от северната ни съседка. Трети по брой са руснаците - 12%, макар че на този пазар се отчита 20% спад. Шумните германци и скандинавци, които минали години бяха топклиенти, са се стопили. В най-отпускарския месец те са едва по 8,5% от всички летуващи на Албена. Последни в листата с 6,3% са французите. Обеднелите западняци ще дойдат на море през септември, когато ваканциите са още по-евтини, твърдят служители от персонала на хотелите. И немците, и българите, и румънците са фенове на ол инклузив пакетите. Доказва го статистиката, според която 60% от гостите на Албена са предпочели тази формула за почивка. Защото удобството да забравиш за портфейла си, докато си на море, е наистина разтоварващо.
                        Минусът остава за капанчетата, които разчитат да навъртят оборот основно от идващите на плаж през уикендите добричлии и варненци. За да привлекат клиенти, съдържателите им са смъкнали цените и опитват да зарибят клиенти с промоционални менюта. Проблемът с оборота не тревожи продавачите на атракционни услуги. Защото Албена е семеен курорт и повечето хора идват с малките си деца. След като не им се налага да бъркат в портфейлите си през час за сокчета, сладолед и пица, те са по-склонни да угодят на прищевките за отрочетата си да се возят на люлки или да се спускат по надуваемите дворци и кораби пързалки, разположени до самия плаж. Цената е 6 лв. за 15 минути. Десетачка излиза пък най-модната атракция - обиколка на басейна в прозрачна топка. Огромните сфери се пълнят с въздух, закопчават се и цели 10 минути можеш да се търкаляш в тях по водната повърхност. Забавлението почва след 18 ч, достъпно е за хора до 100 кг, но най-често клиентите са малчугани, които умират от кеф, правейки кълбета в прозрачния балон. След това врънкат родителите си да се повозят на велорикша. Половинчасовата обиколка излиза между 8 и 14 лв. според големината на рикшата, а за колело се искат 4 лв. Пълнят се и влакчетата по двете линии, които кръстосват курорта надлъж и нашир и играят ролята на градски транспорт. Цената на билетчето е 2,50 лв. Тренчетата се препълват след 17 ч, когато спират совалките на безплатните рейсчета от хотелите в парковата зона до плажа. Хляб почти няма само за такситата, които искат за прехода от един хотел до друг цяла десетачка. 10 лв. излиза и разходката с банан, а с ринг е двойно по-скъпо. 20 лв. за час струват също водното колело и уиндсърфа. Въпреки това кандидати вият опашки всеки ден, за да се забавляват, порейки вълните. В събота и неделя над плажа се реят нонстоп и шарени балони, дърпани от моторници. Въпреки солената тарифа от 50 лв. за 10-минутна въздушна разходка за един човек и 80 лв. - за двойка, мераклии не липсват. Такива има, макар и по-малко, за масажите в кабинки край плажа. Цените варират от 20 до 65 лв.
                        Въпреки че лято 2009 бе спасено от провал, ще има около 15% спад на нощувките за сезона, прогнозират отсега мениджърите на Албена. До момента намалението е около 10 на сто. За да привлекат повече гости догодина, отсега в курорта разработват нов продукт - организация на сватби. Албена ще ги рекламира чрез специален каталог, който ще бъде готов до Нова година и ще изобилства от предложения за екзотични бракосъчетания и медени месеци. Специалните сватбени пакети ще се продават както на българи, така и на чужденци, обясниха от курорта. С промоцията на новия вид ваканции от комплекса се надяват догодина да успеят да задържат сегашното ниво на посещаемост и дори да го увеличат леко.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от цар плъх
                          имай предвид, че малко е скъпичко!
                          Мисля, че някъде към април правят намаления за българи.

                          Коментар


                          • имай предвид, че малко е скъпичко!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от drakkar
                              Малко не е по темата ...Дайте идея за круиз по Дунав за двама, предложения за 10 дневна екскурзия с кораб по реката - агенции, цени и т.н. Може и на лични.
                              Виж на страницата на Дунав турс.
                              Може да има нещо.

                              Коментар


                              • Малко не е по темата ...Дайте идея за круиз по Дунав за двама, предложения за 10 дневна екскурзия с кораб по реката - агенции, цени и т.н. Може и на лични.

                                Коментар

                                Working...
                                X