IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • РЕЗЮМЕ НА ДОКЛАДА


    НА ВРЕМЕННАТА АНКЕТНА КОМИСИЯ
    ЗА ПРОВЕРКА НА РАЗХОДИТЕ, НАЗНАЧЕНИЯТА И СДЕЛКИТЕ,
    ИЗВЪРШЕНИ В ПОСЛЕДНАТА ЕДНА ГОДИНА ОТ МАНДАТА НА
    ПРАВИТЕЛСТВОТО НА СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ



    II.1.3. АНАЛИЗ НА ФИНАНСОВОТО УПРАВЛЕНИЕ НА БЮДЖЕТА,
    ИМУЩЕСТВОТО И ПРОЦЕДУРИТЕ ПО ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ
    ПОРЪЧКИ ЗА ПЕРИОДА ОТ 01.01.2008 Г. ДО 30.06.2009 ОТ АГЕНЦИЯ „ПЪТНА
    ИНФРАСТРУКТУРА”

    Извършените анализи и проверки на данни, включително и данните от
    Одитния доклад на Сметната палата за дейността на Агенция „Пътна инфраструктура” показва, че честите структурни и персонални промени не са позволили да се създаде система за ефективен вътрешен контрол, която да минимизира рисковете в дейността на агенцията и да предотвратява нарушения на закона. В част от одитирания период се прилагат контролни дейности, но без необходимата ефективност. Липсва планиране на дейността, свързана с реконструкция, ремонт и поддържане на пътната мрежа. Няма утвърдени годишни програми и инвестиционни планове, както предвижда нормативната уредба.

    Установен е дисбаланс между планирани и предоставени средства, което води до невъзможност да се финансират договорени дейности по оддръжката на инфраструктурата. Сключвани са договори без осигурено финансиране, поради което агенцията системно не се е разплащала с изпълнителите. По тази начин са създадени рискове, изправните контрагенти да претендират за неустойки по договорите.

    Одитът установява още, че планирането на обществените поръчки не е съобразено с наличния финансов ресурс, поради което процедурите са били прекратявани впоследствие. Установено е, че контролът върху агенцията от страна на централната администрация е бил недостатъчно ефективен.

    Общата оценка е, че контролните дейности не са функционирали или са били неефективни. Тенденцията е провеждане на процедури на договаряния без наличие на основания за това, както и на процедури за избор на изпълнител, проведени фиктивно, след като договорите вече са били възложени. Тази практика е в противоречие на закона и е създала условия за непрозрачно разходване на бюджетни средства. В голяма част от случаите е разглеждана само една оферта, при липса на реална конкуренция.

    II.1.4. АНАЛИЗ НА ФИНАНСОВОТО УПРАВЛЕНИЕ НА БЮДЖЕТА
    И ИМУЩЕСТВОТО НА ДЪРЖАВЕН ФОНД „ЗЕМЕДЕЛИЕ” ЗА ПЕРИОДА ОТ
    01.01.2008 Г. ДО 30.06.2009 Г.

    Направеният анализ на финансовото управление на бюджета и имуществото на Държавен фонд „Земеделие” за периода от 01.01.2008 г. до 30.06.2009 г., позволява да се направят следните изводи:

    1. През анализирания период по Програма за развитие на селските райони /ПРСР/ са усвоени средно 8.71 на сто от бюджета за 2008 г. и 2009 г., а по ОПРСР -едва 0,20 на сто.
    Ниският относителен дял на усвоените средства е резултат от неподходящи и непоследователни управленски решения ръководството на ДФЗ и УО на ПРСР – дирекция „Развитие на селските райони” в МЗХ при планиране и откриване на периоди за прием и неадекватната оценка на административния капацитет, които създават риск от намаляване на положителните ефекти от прилагането на програмата и увреждане на финансовите интереси на кандидатите.

    Към 30.06.2009 г. по мярка 121 не са сключени договори по 872 проекта, което е 44 на сто от общия брой на постъпилите за анализирания период заявления. По мярка 112 не са сключени договори по 3 971 проекта, което е 76 на сто от общия брой на постъпилите за анализирания период заявления. За останалите мерки от ПРСР са постъпили 1 887 заявления, но договори не са сключвани.

    2. Необезпечаването на процеса по разглеждане и оценяване на постъпилите проекти в нормативноопределените срокове, от страна на ръководството на ДФЗ с необходимия експертен ресурс, съответстващ на сложността и обема на работата е довело до свръхнатрупване на заявления и пренатовареност на администрацията.
    Извършени са нарушения и са допуснати сериозни пропуски при разглеждането на постъпилите заявления и прикачени към тях документи, липсват ефективни вътрешни контролни механизми, допускани са пропуски при скючваните договори и последващия им контрол при изпълнението.

    ИЗВОДИ
    Гореизложеното дава основание да бъдат направени изводи за незаконосъобразни практики в управлението на дейностите и бюджетните средства, както и нецелесъобразно разходване на бюджета на ДФЗ. Вземаните решения, сключваните договори дават основания за съмнения за корупционни елементи и съмнителна целесъобразност в действията. Пропуските при спазването на закона в редица случай, незачитането на интересите на ведомството, съответно държавата, оставят съмнения за умишлено извършени престъпни деяния.

    ІІ.1.6. УКРЕПВАНЕ БРЕГОВЕТЕ НА РЕКА АРДА В РАЙОНА НА ГР.
    КЪРДЖАЛИ


    Дейностите по укрепване бреговете на р. Арда в района на гр. Кърджали са важни от гледна точка на неговата хидротехническа защитна функция, да предпази урбанизираната територия на град Кърджали от високите води на река Арда, при аварийно изпускане на язовир „Кърджали”.

    За корекция на река Арда в района на град Кърджали и за така нареченото „Водно огледало” от 1999 г. до 2009 г., общо са сключени договори за над 91 млн.лв., включително и за консервация на строежа.

    До 2002 г. главен изпълнител на строителството е Консорциум „Хидровиатехстрой” ООД, а инвеститорския контрол и строителния надзор е осъществяван от „Пловдивинвест” АД. Договорът, сключен по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) между МРРБ и консорциума е прекратен поради съществени нарушения на условията му и невъзможност да бъде изпълнен по уговорения начин.

    Към момента извършената проверка констатира редица нарушения – нарушения и пропуски в проектната документация, неизпълнение на законовите изисквания по ЗОП, финансиране на една и съща дейност многократно, неуредени вещни права върхуземята по даденото трасе от Община Кърджали и др.

    Този случай е показателен за механизма за източване на държавни средства чрез възлагане на обществени поръчки и облагодетелстване на изпълнители, близки до партийните централи. Една и съща дейност е финансирана многократно, липсва анализ на икономическата целесъобразност на проекта и ефективността на разходите.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Стамболов
      Първоначално изпратено от [color=red
      мейси[/color]]Резервният защитник и тайният свидетел отиват в Конституционния съд
      Противниците на промените в НПК са Станишев и БСП, чиито тези са често цитирани тук, Първанов, чието вето е изцяло стремеж да се реабилитира тройната коалиция, Доган и ДПС, и ред знайни и незнайни олигарси и мафиоти.

      Привържениците на промените в НПК са Европейската Комисия, по чието настояване те се приемат и която подчерта, че съдебната система е най-големия проблем в България, американския посланик, който многократно каза същото, жертвите на организираната престъпност и българското обществено мнение, основателно чувстващо се ограбено през 20-те години преход.
      Съгласна съм ,че трябва да има промяна ,но подходът ви е неправилен .С тоя член само давате възможност да осъждат невинни граждани .Интересно ми е да се попита посланникът на САЩ какво ще каже когато България бъде осъдена точно на база на това което прокарахте ???Бъдете сигурни ,че ще има дела с/у страната ни и след като същата бъде осъдена в Страсбург точно заради осъдителни присъди на база на използувани СРС -та и анонимен защитен свидетел да заплати присъдените суми на дадено лице, питам кой ще ги плаща??
      http://www.cross-bg.net/intervyuta/1...lnite-orazhiya
      Привържениците на промените в НПК са Европейската Комисия, по чието настояване те се приемат и която подчерта, че съдебната система е най-големия проблем в България
      Отговорът от адв.Василев-цитирам:По линия на нормативната уредба наказателно-процесуалното право се разви в посока на синхронизация с европейските изисквания. Между другото, заради това ние сега се противопоставяме на някои от измененията в Наказателно-процесуалния кодекс, които прави настоящото Народно събрание. Защото те са точно обратното на това, което досега се правеше във връзка със синхронизацията. , На базата на позитивното развитие имаше някакъв пристан за правото в съда, но в момента с тази бясна полицейска атака срещу съда този пристан го заля мътната вода. Защото и съдиите са хора. Вижда се, че много от тях в една или друга степен вече се повлияват от този натиск, включително и хора, които израснаха като изключително компетентни, бих казал, безпристрастни съдии с чувство за отговорност, с нужното поведение и в обществото, и в извънслужебната сфера. Полицейщината става все по-неприкрита, но по-страшното е, че в полицията и прокуратурата правото отдавна е чуждо тяло.....
      http://www.glasove.com/article-8074.php

      жертвите на организираната престъпност и българското обществено мнение, основателно чувстващо се ограбено през 20-те години преход.
      И продължават да я ограбват.И кой я създаде тая престъпност Стамбо??ВАШИТЕ хора комунягите и ДС.Сто пъти те питам ,защо Бойко не приеме Закон за Лустрацията като иска да премахне комунягите и ДС агентите от властта ,а ти не ми отговаряш?Защо ли избягваш тоя въпрос Стамбо?Знаеш ли какво ще ти отговоря аз ?Отговарям ти ,че Бойко никога няма да приеме такъв закон. Мартинчо Димитров /от СДС/и той много се пенеше в началото около скандала с Божидар Димитров, че аха ще внесе Закон за Лустрация, обаче и той млъкна. Явно и на него са му запушили устата по някакъв начин или просто е разигравал номера за пред публиката. Ами къде е бившия преподавател по политикономия, канидат-членът на БКП и женен за партийна секретарка Иван Йорданов Костов? Той нали едно време се правеше на голям антикомунист?
      йосиф-
      Ако баба ти беше мъжка теб нямаше да те има да цапаш форума...Говориш пълни глупости , стига толкова .Българите били овце , правителството били робовладелци , гонели инвеститорите .. това един рзумен човек не може и да си го помисли камо ли да го изрече..абсолютни простотии ръсиш.
      Обикновено когато свършат или липсват аргументите , тогава идват и обидите.
      Процедурата по свръхдефицит е започната. Тя става публична и наказателна, ако правителството не предприеме коригиращи мерки
      23.04.2010
      Процедурата по свръхдефицит, която Европейската комисия открива срещу държава членка на ЕС, протича в няколко етапа, Тя предполага засилено наблюдение на фискалната политика на държавата от страна на ЕК и останалите членки на ЕС и включва поредица от действия от страна на ЕК и Съвета на министрите, които имат за цел да подпомогнат и мотивират засегнатата държава за постигането на крайната цел. А тя е коригиране на прекомерния дефицит и привеждането му в съответствие с референтната стойност в определени срокове.

      Процедурата сама по себе си не е наказателно действие. Тя става такава, ако държавата под наблюдение не реагира своевременно на препоръките за коригиране на дефицита, за да коригира публичните си финанси, като сведе дефицита под референтната стойност.

      Според чл. 126, ал. 2 от Договора за функциониране на Европейския съюз, Европейската комисия следи дали държавите членки не надвишават референтните стойности за бюджетен дефицит и дълг, определени с Протокола за процедурата по свръхдефицит (в приложение към договорите).

      В случай, че дадена държава членка превиши референтната стойност за бюджетен дефицит в размер на 3% от БВП,

      ЕК започва прилагането на т. нар. ″процедура по прекомерен дефицит”

      с изключение на случаите, когато:

      - размерът на дефицита намалява съществено и има стойности, много близки до референтната стойност от 3%;

      - превишението е изключение и е много близко до референтната стойност (под ″много близка до референтната стойност” се разбира дефицит, не по-висок от 3,5%).

      След публикацията на Евростат в четвъртък на основните фискални данни на страните от ЕС стана ясно, че пет държави членки не превишават референтната стойност от 3% за бюджетния дефицит, а други две (Австрия и Германия), макар и с дефицит над 3%, попадат в категорията на второто изключение от чл. 126 (2) – регистрираното от тях превишение е много близко до референтната стойност и може да се приеме като изключение.

      Евростат обяви, че България регистрира бюджетен дефицит от 3.9% от БВП за 2009 г. Въпреки че до 2008 г. включително, страната ни формира фискални излишъци и 2009 г. е изключение от тази тенденция, България не може да избегне началото на процедурата по свръхдефицит, тъй като не се вмества в границата от 3.5%, която се тълкува като достатъчно близка до референтната стойност.

      В този случай се пристъпва към прилагането чл. 126 (3), при което

      Европейската комисия ще изготви доклад за България,

      в който описва в детайли факторите, довели до превишението на дефицита над референтната стойност. В доклада се дава и информация дали дефицитът превишава дела на публичните инвестиции в БВП, както и прогнози за средносрочните икономически и фискални перспективи на страната ни.

      Въз основа на този доклад Икономическият и финансов комитет (ИФК) ще приеме становище.

      Според чл. 126 (5), ако ЕК прецени, че е налице свръхдефицит, приема становище, адресирано до България и информира за това Съвета на ЕС. Той ще разгледа становището на ЕК и въз основа на получените допълнителни пояснения от българска страна ще вземе окончателно решение дали е налице свръхдефицит или не.

      Очаква се това да се случи на следващото заседание на ЕКОФИН през май.

      Ако решението на ЕКОФИН е положително и констатира наличието на свръхдефицит за България, по предложение на ЕК Съветът ще приеме препоръки към страната ни за преодоляване на проблема със свръхдефицита. Тези препоръки не са публични, освен ако правителството не успее да коригира прекомерния дефицит в рамките на указания срок.

      Като следваща стъпка за засилване на натиска към България, ако страната не успее да коригира дефицита си още на предходната фаза от процедурата по свръхдефицит, горните препоръки на Съвета стават публични.

      В случай, че и горната мярка не доведе до желания резултат, Съветът започва да прилага още по-стриктни мерки, които варират от засилване на мониторинга върху засегнатата държава членка до финансови санкции.

      До момента не се е стигало до финансови санкции за нито една държава членка на Европейския съюз.
      http://www.mediapool.bg/show/?storyid=164498&srcpos=7
      http://www.investor.bg/?cat=5&id=97088
      Еврокомисар Георгиева: Не са ясни антикризисните цели на кабината
      23.04.2010, 17:29
      Ина Друмева
      Еврокомисарят Кристалина Георгиева препоръча на правителството да погледне малко по-сериозно на задачата да обясни резултатите от целия пакет антикризисни мерки.

      „Моето впечатление е, че тъй като има комплекс от 60 мерки, покрай отделните дървета, може би се губи гората, т.е. губи се яснотата какво точно ще направим и какви са големите цели", посочи българският еврокомисар.

      Тя заяви, че това е пожеланието й към управляващите - „да обяснят, като стъпим назад как изглежда цялата гора".
      http://news.ibox.bg/news/id_1425862971
      Депутатите спряха първите антикризисни мерки.
      Данъкът върху печалбите от хазарт и облагането на застрахователите се оказаха неприложими на практика

      http://www.segabg.com/online/new/art...=16&id=0000101
      [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

      Коментар


      • Първоначално изпратено от мейси
        "barbaron обиждането е признак,не само на духовна слабост,но и на липса на най-елементарен морал и възпитание!Що се касае ,че другите държави от ЕС са с по голям дефицит ,това е така защото българите сме овце и бачкаме за жълти стотинки на държавата. Ако полицаи, лекари и учители предявят претенции за поне 50% от заплатите на колегите си в Англия или Франция, дефицитът ни ще стане 50%, щото тука няма производство и държавата е робовладелец на собствените си служители. Това си е самата истината . Другото са празни приказки и стъкмистика. Лошото е ,че управляващите с техните действия по-скоро плашат чуждите инвеститори, вместо да ги привличат. Затова е време час по скоро и да си ходият.
        Ако баба ти беше мъжка теб нямаше да те има да цапаш форума...Говориш пълни глупости , стига толкова .Българите били овце , правителството били робовладелци , гонели инвеститорите .. това един рзумен човек не може и да си го помисли камо ли да го изрече..абсолютни простотии ръсиш.

        Коментар


        • РЕЗЮМЕ НА ДОКЛАДА


          НА ВРЕМЕННАТА АНКЕТНА КОМИСИЯ
          ЗА ПРОВЕРКА НА РАЗХОДИТЕ, НАЗНАЧЕНИЯТА И СДЕЛКИТЕ,
          ИЗВЪРШЕНИ В ПОСЛЕДНАТА ЕДНА ГОДИНА ОТ МАНДАТА НА
          ПРАВИТЕЛСТВОТО НА СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ



          МАКРОПОГЛЕД ВЪРХУ „АНТИКРИЗИСНОТО” ХАРЧЕНЕ НА
          ПРАВИТЕЛСТВОТО НА СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ


          През месец декември 2008 г. депозитът на правителството в БНБ (където е по-голямата част от фискалния резерв) намаля с почти 3.5 милиарда лева. Това е отражение на решението за допълнителни бюджетни разходи както и на решението да се предостави финансиране „под черта“ на БЕХ и ББР.



          Решението за разпределение на излишъка беше одобрено от правителството и парламента в периода на най-голяма паника на световните финансови пазари и то допринесе за решението за намаление на суверенния кредитен рейтинг на българското правителство. От своя страна, това изпрати негативни сигнали към чуждестранните инвеститори и банките кредитори, лихвите започнаха да се вдигат, а кредитирането беше замразено.

          Увеличеното „антикризисно“ харчене на правителството на Сергей Станишев не помогна за овладяване на кризата. Точно обратното, то засили опасенията и притесненията за стабилността и перспективите пред икономиката и финансите на страната, с което допринесе за задълбочаване на влошаването на стопанските показатели.

          Опасността за българската икономика е била свързана с фискалната политика и с интервенциите на правителството. Предизборните харчове на правителството на Тройната коалиция през последните седмици от мандата им са източник за заплаха от гледна точка на влошаващия се общ платежен баланс и намаление на резервите на БНБ.

          През месец май 2009 г., правителството е събрало с около 160 млн. лева по-малко в сравнение с месец май 2008 г. В същото време, отново през месец май 2009 г., правителството е похарчило с над 500 млн. лева повече в сравнение с месец май на предходната 2008 г. (и в двата варианта разглеждаме единствено националния бюджет, тоест без европейските средства).

          Приходите наистина се свиват, но водеща роля за състоянието на публичните финанси играят високите правителствени разходи.

          Ако българското правителство беше разумно и отговорно, по време на
          кризата и непосредствено преди изборите, фискалният резерв можеше да бъде над 15 млрд. лв. или двойно на това което имаме към момента. „Анти-кризисните" (предизборни) харчове обаче, промениха нещата чувствително в отрицателна посока.

          ИЗВОДИ:

          Основният извод от гореизложеното е, че бездействието на предходното правителство през първите седем месеца на 2008г. е било съзнателно допуснато, за да може, използвайки раздутата рамка в разходите, предизборно и ударно, в подкрепа на изборната кампания на коалицията, да се похарчат огромни суми. На всички от правителството на Станишев е било ясно, че неизпълнените на приходите е било в размери, които предполагат незабавно допълнително ограничаване на разходите. Въпреки това реални действия не са били предприети, а в края на мандата на предходното правителство бе прието ПМС №156/17.06.2009 г. за ограничаване на нелихвените разходи на бюджетните предприятия, което е чисто популистко, тъй като одобрените мерки са само пожелателни и липсват конкретни разчети за ефекта от тяхното прилагане. Това заедно с поетите сериозни ангажименти за разходи и сключените договори за сериозни суми в последните месеци предопредели огромните проблеми, пред които новото правителство бе изправено още от самото начало на своя мандат.

          При анализ и изследване на допълнителните харчове на Българските правителства за периода 2000 -2007 година се вижда, че точно годините предхождащи парламентарни избори, а именно 2000 г. и 2004 г., са и годините с най-висок процент на одобрените допълнителни разходи, съответно 7.7% (2000г.) и 7.1% (2004г.) спрямо разходите по консолидираната фискална програма.

          Вярна на традицията да оставя страната в пагубно състояние след всеки свой мандат, правителството, доминирано от БСП е натрупало над 1.2 млрд. лева извънбюджетни задължения в края на мандата си. Анализът сочи, че Тройната коалиция съзнателно е подвела бизнеса, че криза в България няма и няма да има. По този начин -фирмите, бизнесът и гражданите, които са имали шанса да се преструктурират и да намалят ефекта от кризата, са били умишлено подведени, съзнателно заблуждавани, че криза няма и няма да има и са изгубили ценно време.

          Ударното харчене на близо огромна част от фискалния резерв само за два месеца по никакъв начин не може да бъде обяснено като стабилизиране и поддържане на този буфер на относително постоянно равнище в контекста на последвалото драстично влошаване на икономическите тенденции през 2009 г.

          Тези разходи в действителност са свързани с политическия цикъл и са началото на предизборното харчене на предишните управляващи, които вместо да предприемат реални мерки за минимизиране на ефектите от кризата и да защитят бюджетната позиция на страната излизаха с декларации, че икономическата криза в България няма да засегне сериозно икономиката.

          Кабинетът „Станишев" е подвел бизнеса, че ще бъде напълно защитен чрез мерките на тогавашната антикризисна програма, които, както става ясно през 2009 г., или не проработиха или имаха ограничен ефект.

          По отношение одобряването на споменатите по-горе тридесет и седем постановления на Министерския съвет от началото на 2009 г. до края на мандата на предходното правителство, с които са разпределени малко над 1,2 млрд. лв., което става на фона на остър недостиг на средства за осигуряване на стабилна бюджетна позиция в условията на драстично свиване в приходите, следва да се отбележи, че правителството не е имало право да изразходва допълнителни бюджетни средства по този начин, защото тези средства не са били бюджетирани и предварително заложени в рамката и предвижданията на бюджета. Обещани и разпределени са били разходи, за които реално не е имало осигурено финансово покритие и по този начин се е отворил сериозен дефицит.
          Всички тези процеси са били администрирани и решавани самостоятелно от правителството на Станишев, без категоричното одобрение и дебата на Народното събрание. Последното предпоставя нелегитимност и незаконосъобразност на цитираните постановления на Министерски съвет, с които на практика е бил заобиколен закона за държавния бюджет (ЗДБ) и неговата рамка.

          Необоснованото и предизборно харчене на излишъци от фискалния резерв от страна на правителството на Станишев доведе до следните негативни ефекти:

          - агенциите за кредитен рейтинг веднага след това намалиха рейтинга на България;
          - това даде много лоши сигнали към чуждите инвеститори и кредитори, лихвите започнаха да се вдигат;
          - фискалните и валутните резерви на страната намаляха, което
          допълнително уплаши наблюдателите;
          - премията за риск на България (CDS) скочи рязко до 700 базисни точки, което допълнително повиши лихвите и намали инвестициите и кредитите;
          - всички чужди наблюдатели започнаха да говорят, че България неизбежно ще има нужда от МВФ -което е много лоша реклама за страната като инвестиционна дестинация;
          - икономиката се влоши рязко -от 3.5% растеж през последното тримесечие на 2008 достигнахме 3.5% спад през първото тримесечие на 2009, т.е. рекордно влошаване от цели 7 процентни пункта за едно тримесечие;
          - за тези негативни ефекти правителството беше предупредено многократно както от независими български икономисти, така и от представители на ППГЕРБ, но всички полезни и разумни съвети не бяха умишлено взети под внимание от представителите на Тройната коалиция;
          Категоричен извод и предложение с оглед гореизложеното следва да бъде преустановяването и недопускането на описаните по-горе порочни практики на вземане на решения за правене на допълнителни разходи в нарушение и със заобикаляне на рамката на ЗДБ, както и нереализирането на разходи, за които няма предварително осигурено финансиране. На следващо място, гореизложеното подчертава необходимостта от въвеждане на програмно бюджетиране и въвеждането на трайна практика всяко ведомство, когато предлага и иска определен бюджет да прави обоснована защита на програмата и исканията си, както и да представя обективна информация за обществената полза и ефекти от похарчването на исканите средства.В продължение, бихме подчертали, че горните констатации и препоръки, включително за преминаване и въвеждане на програмното бюджетиране, се съдържат и в докладите и препоръките, давани от Европейската комисия и Съвета на Европейския съюз по икономически и финансови въпроси (ЕКОФИН), с оглед постигане на максимална прозрачност и публичен контрол, както и подобряване усвояването на европейските средства.

          Съществуват още много други знайни и незнайни решения на правителството, свързани с разходи, които са не дотам логични или необходими в условията на глобална икономическа криза. Още повече, че това са средства от бюджета и всеки има право да знае какво се случва с тях, как и за какво се харчат, ефективно ли се действа и инвестира. Анализът на данните води до преценката, че правителството на Станишев е харчило бюджетните средства непрозрачно, нецелесъобразно и в противоречие с икономическите процеси и логика.

          По-долу представяме анализи на изразходването на бюджетните средства и дейностите в отделни ведомства, структури и програми, както от държавната администрация, така и от контролираните от държавата предприятия, сделки и назначения, които представляват особено фрапиращи случаи на злоупотреби и нецелесъобразни решения и разходи, извършени през последната една година от мандата на правителството на Сергей Станишев, извършени на базата на постъпилите в Комисията материали от отделните ведомства, включително предоставените одитни доклади на Сметната палата и др.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от [color=red
            мейси[/color]]Резервният защитник и тайният свидетел отиват в Конституционния съд
            Противниците на промените в НПК са Станишев и БСП, чиито тези са често цитирани тук, Първанов, чието вето е изцяло стремеж да се реабилитира тройната коалиция, Доган и ДПС, и ред знайни и незнайни олигарси и мафиоти.

            Привържениците на промените в НПК са Европейската Комисия, по чието настояване те се приемат и която подчерта, че съдебната система е най-големия проблем в България, американския посланик, който многократно каза същото, жертвите на организираната престъпност и българското обществено мнение, основателно чувстващо се ограбено през 20-те години преход.

            Коментар


            • Резервният защитник и тайният свидетел отиват в Конституционния съд
              петък, 23 април 2010
              Президентът Георги Първанов подписа указ за обнародване на Закона за изменение и допълнение на НПК, но ще поиска Конституционният съд да се произнесе по текстовете, които предизвикаха остри спорове. Държавният глава не се съгласи с приетите от парламента промени в НПК за резервния защитник и за възможността съдът да чете присъда само при наличието на СРС-та и анонимни показания, които бяха гласувани в края на март и наложи вето. Преди два дни обаче депутатите отхвърлиха президентското вето.

              Дебатите при повторното гласуване на Закона за изменение и допълнение на НПК не промениха разбирането, че атакуваните разпоредби нарушават основните права и свободи на гражданите, участващи в наказателното производство. Поради това президентът ще поиска Конституционният съд да се произнесе по противоречието на текстове от закона с основни конституционни разпоредби и международни актове, аргументираха се от “Дондуков” 2.

              Наложеното от президента вето върху някои текстове на НПК стана причина за разделение в Синята коалиция и двете основни партии в нея – СДС и ДСБ гласуваха по различен начин. Синята партия подкрепи държавния глава за ветото, а хората на Костов, както и “Атака” бяха плътно зад ГЕРБ. Опозицията в лицето на БСП и ДПС също подкрепи ветото.

              Основният аргумент на противниците на въвеждането на резервния защитник и на анонимния свидетел е, че България ще се превърне в полицейска държава.

              “Ако имаме една ръка и с нея трябва да гласуваме, не можем да гласуваме и за свободата, и за сигурността. Аз ще гласувам за сигурността. Много често в живота така се прави – избира се едно, не могат да се вземат и двете неща”, контрира пък лидерът на ДСБ Иван Костов по време на дебатите за президентското вето.

              „Нека да погледнем на ветото с други очи. Не като полицаи, а като законотворци”, аргументира се пък Христо Бисеров от ДПС, който бе сред най-активните депутати при обсъждането на НПК. Създаваме предпоставки за полицейски произвол, заявиха от БСП и ДПС.

              От ГЕРБ пък категорично отхвърлиха твърденията на опозицията, че България се превръща в полицейска държава. Според съпредседателя на ГЕРБ Искра Фидосова трябва да има още мерки, които да гарантират ефективност и качествено правораздаване в срокове, както и то да бъде справедливо.
              http://www.vsekiden.com/?p=68522
              МВР готви акция "Перачите"
              23 април 2010
              Следващата полицейска акция ще се казва "Перачите" и ще бъде насочена към прането на парите при строителството на хотели и сделките с недвижими имоти. Това твърди главният комисар на МВР Калин Георгиев.
              Според него акцията ще започне от смолянската областна дирекция. Георгиев твърди, че в Пампорово има много хотели, които "са интересни за проверка с какви средства са построени".
              http://www.legalworld.bg/show.php?storyid=19945
              Интересно дали ще проверят Пампорово” АД и хотелите на Цветито Карагьозова или ще ги подминат???
              http://www.slava.bg/news/20874.html
              [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

              Коментар


              • Стамболов''-Кристалина Георгиева: И с 3,9 % дефицит България е далеч от страните, които са в сложно финансово положение
                23 април 2010 | 10:39 | Агенция "Фокус"
                Начало / Европейски съюз
                .................................................. ...

                На въпрос - за това как Европейската комисия е оценила конвергентната програма на България, еврокомисарят каза: „Европейската комисия внесе своята оценка за конвергентната програма на България, тази оценка е общо положителна. На неформална среща на министрите на финансите тя беше получена, но тъй като срещата има неформален характер, не може да се стигне до заключение от страна на министрите, тоест такова заключение, потвърждаване на мнението на ЕК може да стане само в контекста на формална среща”.

                20.04.2010г
                До момента Европейската комисия не е правила преоценка на конвергентната програма на България с оглед на новите данни за скрития бюджетен дефицит. Това съобщи във вторник Амадео Алтафаж, говорител на еврокомисаря по икономическите и валутни въпроси Оли Рен. Той уточни, че на неформалния съвет на икономическите и финансови министри в Мадрид в края на миналата седмица НЕ са оценявани конвергентни програми на която и да е страна, предаде БНР. "Данните на Евростат ще са основа за оценките ни", заяви говорителят. Министърът на финансите Симеон Дянков съобщи по-рано в Мадрид, че Европейската комисия и финансовите министри на ЕС (ЕКОФИН), са оценили българската конвергентна програма като адекватна, въпреки появилия се свръхдефицит и че това дава шанс до края на годината да кандидатстваме за подготвителния механизъм за Еврозоната. Говорителят на Оли Рен не се ангажира с коментар по думите на Дянков, но беше категоричен, че В МАДРИТ ДИСКУСИИ, ИЛИ РЕШЕНИЯ, СВЪРЗАНИ С БЪЛГАРИЯ НЕ Е ИМАЛО.
                http://mediapool.bg/show/?storyid=164345
                Ха сега специалисти кажете КОЕ Е ИСТИНАТА
                [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

                Коментар


                • РЕЗЮМЕ НА ДОКЛАДА


                  НА ВРЕМЕННАТА АНКЕТНА КОМИСИЯ
                  ЗА ПРОВЕРКА НА РАЗХОДИТЕ, НАЗНАЧЕНИЯТА И СДЕЛКИТЕ,
                  ИЗВЪРШЕНИ В ПОСЛЕДНАТА ЕДНА ГОДИНА ОТ МАНДАТА НА
                  ПРАВИТЕЛСТВОТО НА СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ




                  НАЛИВАНЕ НА СРЕДСТВА В ДЪРЖАВНИ ПРЕДПРИЯТИЯ

                  В последните седмици на декември 2008г. са налети огромни суми в
                  държавни компании като Български енергиен холдинг ЕАД (БЕХ) и Българска банка за развитие АД (ББР). Операциите по увеличаването на държавното участие в капитала на търговски дружества според бюджетната методология не се отразяват в дефицит на правителството и е начин за заобикаляне на ограниченията в разходите, без да се отчита дефицит.

                  Основната част от увеличението на капитала на БЕХ (общо в размер на 500 млн. лв. за 2008 г.) са насочени към финансирането на дейности по изграждането на АЕЦ „Белене” и към Булгаргаз ЕАД, като и в тези компании бяха констатирани редица нарушения. През първите месеци на 2009 г. операциите по увеличаване на дяловото участие на държавата в капитала на държавни дружества продължават, като общо през декември 2008 г. и първите седем месеца на 2009 г. са изразходвани близо 1.4 млрд. лв.

                  Още през месец януари 2009 г. е одобрено разходването на 400 млн. лв. от резерва за непредвидени и неотложни разходи, от частта му за допълнителни фискални мерки, за реализиране на мерки в земеделието (за национални доплащания на хектар земеделска земя и за национални доплащания за животновъдите – общо 211 млн. лв.) , железопътния транспорт (за НК „Железопътна инфраструктура” и „БДЖ” ЕАД – общо 94.5 млн. лв.), социалната инфраструктура (строителство и основен ремонт на социални заведения, детски градини, училища и др., както и за ремонт и оборудване на студентски общежития и столове и подобряване на образователната инфраструктура на ДВУ – общо 94.5 млн. лв.) През месец февруари 2009 г. с две постановления на Министерския съвет са разпределени нови 100 млн. лв., с които държавата увеличава своето дялово участие в капитала на „Национална компания индустриални зони” ЕАД. С това одобрените от началото на годината допълнителни средства до края на февруари вече надвишават 500 млн. лева.

                  През месец март 2009г. с нови единадесет Постановления на Министерския съвет са одобрени допълнително около 273 млн. лева. Основната част от средствата (155 млн. лв.) са насочени за финансиране на капиталови разходи по бюджетите на общините, като оставатнеясни критериите по които е станало това разпределение.

                  Непрозрачните критерии и съмнителната ефективност на допълнително
                  одобрените разходи говорят за предизборно насочване на средствата към симпатизиращи на предишната коалиция общини. Освен това с отделно ПМС са одобрени 100 млн. лв. за плащания по договори с крайни бенефициенти по спряната по това време програма САПАРД. С това одобрените средства от началото на годината до края на март 2009г. вече доближават 800 млн. лв.

                  През април 2009г. отново има нови девет Постановления на Министерския съвет за одобряване на допълнителни средства в общ размер на около 383 млн. лева. От тях 76,7 млн. лв. са разпределени по бюджетите на различни министерства и ведомства (вт.ч. Администрация на президента – 56 хил. лв.; Министерски съвет – 500 хил. лв.; Министерство на отбраната – 69 500 хил. лв.; Министерство на външните работи –2 792 хил. лв.; Държавна агенция „Национална сигурност” – 2 700 хил. лв.; и др.). За формиране на капитала на „Български нанотехнологичен център” ЕАД – София са одобрени 50 млн. лв. Също така с ПМС 89/21.04.2009 г. са одобрени 207 млн. лв. за заемообразно осигуряване на средства за плащания по договори по Програма ФАР, управлявани от Изпълнителните агенции по Програма ФАР към МФ и МРРБ.



                  Раздуването на фискалната рамка в разходите е средството, чрез което предходното правителство оправда предизборното харчене в последните месеци от мандата си. Влошаването на бюджетната позиция на страната за периода февруари-юли 2009 г. е близо 1.3 млрд. лв. В последните месеци от мандата на предходното правителство с 37 отделни Постановления на Министерския съвет са одобрени и разпределени допълнителни средства за разходи в общ размер на около 1.2 млрд. лв., включително и 400 млн. лв. от резерва за непредвидени и неотложни разходи, за който така настоятелно се твърдеше, че осигурява надежден буфер срещу задълбочаващата се икономическа криза.

                  Разпределението на този огромен ресурс е непрозрачно и е в пълно противоречие с протичащите в икономиката неблагоприятни процеси и сериозното задълбочаване на икономическата и финансова криза през 2009 г. Одобрените допълнителни средства превишават заложената фискална рамка със ЗДБРБ за 2009 г. и оказаха сериозен натиск върху бюджетната позиция на страната в условията на осезаемо свиване в приходите в резултат на негативните ефекти от кризата.

                  Неизпълнението на приходите и изпреварващият темп на ръст на разходите през първите седем месеца на годината доведоха до дефицит още в средата на годината. При сериозното влошаване на икономическите показатели и изготвените още в началото на годината прогнози за очаквано неизпълнение в приходите от над 6 млрд. лв. на годишна база е било абсолютно задължително правителството да ограничи разходите за да компенсира очертаващото се неизпълнение в приходите.

                  С одобряването на тези 37 постановления на Министерския съвет от началото на 2009 г. до края на мандата на предходното правителство са разпределени малко над 1,2 млрд. лв., което става на фона на остър недостиг на средства за осигуряване на стабилна бюджетна позиция в условията на драстично свиване в приходите. Още в първото тримесечие на 2009 г. експертните оценки на Министерството на финансите са показвали неизпълнение на приходите от над 6 млрд. лв., което впоследствие достигна до над 7.5 млрд. лв. Въпреки това, министрите на Станишев са приемали решения за допълнителни разходи с ясното съзнание, че подобни ангажименти няма как да бъдат финансирани без да се изпадне в свръхдефицит.

                  ПРОПУСКИ В БЮДЖЕТНАТА ПРОЦЕДУРА ЗА 2009Г.

                  Друг основен „пропуск” в политиката на предходното правителство е свързан с подготовката и приемането на ЗДБРБ за 2009 г. Последният етап от бюджетната процедура за 2009 г. съвпада с ясните сигнали за променената икономическа ситуация в България и първите фискални ефекти от това вече се бяха проявили.



                  Отново съвсем целенасочено в макрорамката към Бюджет 2009 се залага прекалено оптимистичен сценарий, като се предвижда икономически ръст от 4.3% за 2009 г. По този начин фискалната рамка в разходите е раздута, като по-високите разходи са оправдани с планиран ръст в приходите, който както видяхме не само че не се състоя, но приходите за 2009 г. се свиха значително спрямо тези за 2008 г. Нереалистичните допускания по макрорамката се оправдават с високата степен на несигурност при изготвянето на разчетите за 2009 г., но в действителност найправилната стратегия е била да се заложи песимистичен макроикономически сценарий, като това би принудило правителството да намали разходите за годината в съответствие с новите по-реалистични оценки за приходите. Ако правителството бе следвало тази стратегия и не бе раздуло изкуствено разходите през 2009 г. стабилността на фискалната позиция би била гарантирана и основната част от проблемите, които възникнаха в хода на изпълнението на бюджета щяха да бъдат избегнати. В ЗДБРБ за 2009 г. обаче бе предпочетена нереалистична макрорамка, като се твърдеше, че фискалните буфери ще осигурят стабилност за фискалната позиция, независимо от развитието на неблагоприятен икономически сценарий. В действителност обаче неизпълнението в приходите за 2009 г. превиши значително заложените буфери.

                  Неизпълнението на приходите за 2009 г. спрямо разчетите към ЗДБРБ за 2009 г. е около 7.5 млрд. лв. и в случай, че не бяха предприети решителни мерки за стабилизиране на бюджетната позиция, както по линия на разходите, така и по линия на увеличаване на събираемостта на приходите, България би изпаднала в ситуация на свръхдефицит по бюджета.

                  Ако още от първия ден на мандата на новото правителство на ПП ГЕРБ не беше започнало да се работи изключително активно по игуряването на мерки за компенсиране на изоставането в приходите и осигуряване на стабилна бюджетна позиция дефицитът по консолидирания бюджет би превишил 5.4% от БВП, при прилагане на всички заложени в ЗДБРБ за 2009 г. буфери (неизпълнение на приходите 7.5 млрд. лв. – заложени буфери в ЗДБРБ за 2009 г. 3.9 млрд. лв. би се отразило като дефицит в размер на 3.6 млрд. лв. или 5.4% от БВП).

                  Коментар


                  • Докладът за деянията на кабинета "Станишев" отива в прокуратурата
                    http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2930931

                    Народното събрание изпраща на Главния прокурор копие от Доклада за разходите, назначенията и сделките, извършени през последната една година от мандата на правителството на Сергей Станишев.

                    Депутатите приеха това решение със 114 гласа "за" и 42 - "против", след като дебатираха по документа на днешното и вчерашното пленарно заседание.

                    Заедно с доклада, който е над 120 страници, до главния прокурор ще бъде изпратена и препоръка прокуратурата да провери законосъобразността и целесъобразността на случаите, посочени в документа.

                    Парламентът иска от прокуратурата да провери дали не е нарушен обществения интерес и да информира народните представители дали са предприети действия и ако е така, какви са те.

                    Парламентарната анкетна комисия предложи още сигналите в доклада й, свързани със слабости на законовата уредба, с неподготвеност при прилагането на закона, неработещи контролни механизми, да бъдат обсъдени и съобразени при изготвянето на проектите за изменение и допълнение на съответните законови норми.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от barbaron
                      Първоначално изпратено от мейси
                      И понеже не разбирам я ме светни какво значи това??Европейската комисия започва процедура за свръхдефицит срещу България, съобщи Амадеу Алтафаж, говорител по икономически и финансови въпроси на институцията."
                      "19:02 на 22 апр 2010
                      След като днес Евростат публикува статистическите данни за страните-членки е ясно, че дефицитът на България за 2009г. е над 3%. Следователно процедурата се задейства автоматично," ...
                      Процедура за свръхдефицит беше започната днес и срещу Кипър. Подобна процедура се води срещу още 21 страни-членки на Евросъюза.
                      http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/..._svruhdeficit/
                      пп:Ето и данните на Евростат
                      http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2010-BP-EN.PDF
                      Злобно, подло, гадно същество "Мейси", не се прави на глупава,
                      а сметни и ни кажи към колко страни от ЕС не се води процедурата за свръхдефицит
                      и колко е дефицита на другите държави от ЕС !!!

                      Цитирам Вуте:
                      "Ирландия отчита бюджетен дефицит от 14.3%, Гърция (-13,6%) Великобритания (-11,5%), Испания (-11,2%), Португалия (-9,4%), Латвия (-9.0%), Литва (-8,9%), Румъния (-8,3%), Франция (-7.5%) и Полша (-7,1%).
                      Голяма част от горепосочените дори са в ЕВРОЗОНАТА , та ние с -3.9% сме си направо за награда.
                      "barbaron обиждането е признак,не само на духовна слабост,но и на липса на най-елементарен морал и възпитание!Що се касае ,че другите държави от ЕС са с по голям дефицит ,това е така защото българите сме овце и бачкаме за жълти стотинки на държавата. Ако полицаи, лекари и учители предявят претенции за поне 50% от заплатите на колегите си в Англия или Франция, дефицитът ни ще стане 50%, щото тука няма производство и държавата е робовладелец на собствените си служители. Това си е самата истината . Другото са празни приказки и стъкмистика. Лошото е ,че управляващите с техните действия по-скоро плашат чуждите инвеститори, вместо да ги привличат. Затова е време час по скоро и да си ходият.
                      [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

                      Коментар


                      • "по-добре комунист или депутат при Костов?" Урааааа,,за другаря Станишев.

                        Вие нали чухте какво е завършил и каква дипломна работа е писал.Урааа...браво на "такива" хора се Позволява да управлават.Как е.

                        Как е вижте какво им се струва на болните корунпирани прасета от БСП: http://www.dnes.bg/politika/2010/04/...na-90-te.89848

                        ето и саботьора от едно време: http://www.dnes.bg/politika/2010/04/...te-v-npk.89862

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от barbaron
                          Първоначално изпратено от мейси
                          И понеже не разбирам я ме светни какво значи това??Европейската комисия започва процедура за свръхдефицит срещу България, съобщи Амадеу Алтафаж, говорител по икономически и финансови въпроси на институцията."
                          "19:02 на 22 апр 2010
                          След като днес Евростат публикува статистическите данни за страните-членки е ясно, че дефицитът на България за 2009г. е над 3%. Следователно процедурата се задейства автоматично," ...
                          Процедура за свръхдефицит беше започната днес и срещу Кипър. Подобна процедура се води срещу още 21 страни-членки на Евросъюза.
                          http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/..._svruhdeficit/
                          пп:Ето и данните на Евростат
                          http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2010-BP-EN.PDF
                          Злобно, подло, гадно същество "Мейси", не се прави на глупава,
                          а сметни и ни кажи към колко страни от ЕС не се води процедурата за свръхдефицит
                          и колко е дефицита на другите държави от ЕС !!!

                          Цитирам Вуте:
                          "Ирландия отчита бюджетен дефицит от 14.3%, Гърция (-13,6%) Великобритания (-11,5%), Испания (-11,2%), Португалия (-9,4%), Латвия (-9.0%), Литва (-8,9%), Румъния (-8,3%), Франция (-7.5%) и Полша (-7,1%).
                          Голяма част от горепосочените дори са в ЕВРОЗОНАТА , та ние с -3.9% сме си направо за награда.
                          Не се ядосвай, barbaron. Маце мейси няма никакво понятие от икономика и финанси и не разбира за какво става въпрос......

                          Ето малко образование за нея.....

                          Кристалина Георгиева: И с 3,9 % дефицит България е далеч от страните, които са в сложно финансово положение
                          23 април 2010 | 10:39 | Агенция "Фокус"
                          Начало / Европейски съюз

                          София. Няма риск спрямо България да се предприемат наказателни действия заради по-висок бюджетен дефицит. Това каза еврокомисарят по Международни сътрудничество, хуманитарна помощ и реагиране при кризи Кристалина Георгиева след среща с председателя на Народното събрание Цецка Цачева, предаде репортер на Агенция „Фокус”. "Ние, все още в тези условия на криза, сме в рамките, в които можем да си кажем - нашето правителство, министърът на финансите и парламентът, държат здраво бюджета и няма риск за нас да се окажем в положение спрямо нас да се предприемат наказателни действия" - каза Кристалина Георгиева. „Ние трябва да сме обективни. България, даже с 3,9 % дефицит, е далеч от страните, които се намират в сложно фискално положение. Ние сме далече от там. Процедурата я стартират автоматично, но не значи, че изведнъж ние сме се оказали от позицията на страна в добро фискално положение, в страна с лошо фискално положение. Чисто логично ако го мислим, ако сме на трето място по фискална дисциплина, едва ли ни ние сме тези, за които трябва да се притеснява ЕК или Европейската банка”.

                          На въпрос - за това как Европейската комисия е оценила конвергентната програма на България, еврокомисарят каза: „Европейската комисия внесе своята оценка за конвергентната програма на България, тази оценка е общо положителна. На неформална среща на министрите на финансите тя беше получена, но тъй като срещата има неформален характер, не може да се стигне до заключение от страна на министрите, тоест такова заключение, потвърждаване на мнението на ЕК може да стане само в контекста на формална среща”.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от мейси
                            И понеже не разбирам я ме светни какво значи това??Европейската комисия започва процедура за свръхдефицит срещу България, съобщи Амадеу Алтафаж, говорител по икономически и финансови въпроси на институцията."
                            "19:02 на 22 апр 2010
                            След като днес Евростат публикува статистическите данни за страните-членки е ясно, че дефицитът на България за 2009г. е над 3%. Следователно процедурата се задейства автоматично," ...
                            Процедура за свръхдефицит беше започната днес и срещу Кипър. Подобна процедура се води срещу още 21 страни-членки на Евросъюза.
                            http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/..._svruhdeficit/
                            пп:Ето и данните на Евростат
                            http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2010-BP-EN.PDF
                            Злобно, подло, гадно същество "Мейси", не се прави на глупава,
                            а сметни и ни кажи към колко страни от ЕС не се води процедурата за свръхдефицит
                            и колко е дефицита на другите държави от ЕС !!!

                            Цитирам Вуте:
                            "Ирландия отчита бюджетен дефицит от 14.3%, Гърция (-13,6%) Великобритания (-11,5%), Испания (-11,2%), Португалия (-9,4%), Латвия (-9.0%), Литва (-8,9%), Румъния (-8,3%), Франция (-7.5%) и Полша (-7,1%).
                            Голяма част от горепосочените дори са в ЕВРОЗОНАТА , та ние с -3.9% сме си направо за награда.

                            Коментар


                            • Стамбо-СКЛЮЧЕНИ ДОГОВОРИ БЕЗ ОСИГУРЕНО ФИНАНСИРАНЕ В
                              РАЗМЕР НА 2.158 МЛРД. ЛВ.дъра бъра.........
                              Прилагаме Справка за договорите за обществени поръчки, сключени от първостепенните разпоредители с бюджетни кредити и второстепенните разпоредител с бюджетни кредити (ВРБК) към тях (от системата на централната изпълнителна власт за периода 2007 г. – 2010 г.) ( Приложение 3 към настоящия доклад).
                              Дай справката за договорите за да я видим какво пише в нея.Хе Стамбо интересно какво ли значи това???Управляващите не желаят публикуване на договорите по ЗОП
                              16 Април 2010

                              16 Април 2010

                              Депутатите от ГЕРБ отхвърлиха в комисия законопроект на СДС, в който се предвижда да се публикуват договорите, сключвани по Закона за обществени поръчки (ЗОП).

                              В момента в сайта на Агенцията за обществени поръчки се публикува само информация за договорите, но не и самите договори и анексите към тях, поясниха депутати от СДС.

                              Опитите на пресата и на гражданите да получат достъп до текстовете на договорите по ЗОП обикновено удрят на камък. Администрацията отказва достъп като се мотивира с наличието на лични данни, фирмена тайна и други подобни аргументи.

                              Законопроектът на СДС предвижда договорите и анексите да се публикуват веднага онлайн, като в тях са заличават личните данни.

                              По-рано през седмицата стана ясно, че министрите на ГЕРБ отказват на медиите достъп до договорите на предишното правителство, за които премиерът Борисов твърди, че са сключени в нарушение на Закона за държавния бюджет и са станали причина за бюджетния дефицит. Министерствата се оправдаха с това, че договорите са предоставени на прокуратурата за разследване.

                              Така, въпреки първоначално заявената воля за прозрачност, ГЕРБ се вписа в традицията на предишни правителства да се укриват от обществото договорите от голям обществен интерес.
                              http://www.mediapool.bg/show/?storyid=164230
                              Май тия прословути договори с които се оправдавате , ще се окажат въздух под налягане??И понеже не разбирам я ме светни какво значи това??Европейската комисия започва процедура за свръхдефицит срещу България, съобщи Амадеу Алтафаж, говорител по икономически и финансови въпроси на институцията."
                              "19:02 на 22 апр 2010
                              След като днес Евростат публикува статистическите данни за страните-членки е ясно, че дефицитът на България за 2009г. е над 3%. Следователно процедурата се задейства автоматично," посочи Алтафаж пред "Дневник". Първата стъпка е доклад по темата, с препоръки към държавата, който комисията ще представи на 12 май, обясни говорителят. Докладът ще бъде изпратен до Съвета на финансовите министри на ЕС.

                              По-рано днес Евростат обяви, че по негова преценка българският бюджетен дефицит е 3,9% от БВП на страната. Алтафаж посочи, че Еврокомисията "е наясно, че България е поела ангажимент да намали дефицита си в рамките на 3% от БВП през тази година". Според европейските правила обаче, "процедурата за свръхдефицит не се започва, ако излишъкът на бюджетния дефицит над 3-процентния праг се смята за временен и изключителен и ако дефицитът е на ниво, близко до прага".

                              "Очевидно е, че това ще влоши шансовете на страната за членство в ERM2 (чакалнята на еврозоната)," каза пред "Дневник" икономистът Даниел Грос от Центъра за изследване на европейските политики в Брюксел.

                              Процедурата може да бъде прекратена в следващите месеци, ако България докаже убедително, че дефицитът й за 2010г. ще бъде под 3%, какъвто е прага на Пакта за стабилност," каза източник на "Дневник" в дирекцията по икономически и финансови въпроси на Еврокомисията. Дали институцията смята, че това е възможно, ще стане ясно в Пролетната икономическа прогноза, която ще бъде представена на 5 май.

                              Европейската комисия следи бюджетният дефицит на страните-членки и ако той надвиши допустимата норма от 3% от БВП, институцията задейства процедура за бюджетен свръхдефицит чрез доклад до Съвета на министите по финанси и икономика на ЕС (ЕКОФИН). След като получи становището на комисията, Съветът формализира допълнително процедурата, като също отправя препоръки към страната за корективни мерки, и задава срок, в който дефицитът да бъде намален - най-често няколко години. Препоръките на ЕКОФИН може да се направят публични, ако министрите сметнат, че е нужно. При липса на корективни мерки, може да се стигне до финансови санкции - например глоби, или искане от Съвета към Европейската Инвестиционна Банка да преразгледа политиката си за заеми към страната, която не е коригирала дефицита си.

                              Процедура за свръхдефицит беше започната днес и срещу Кипър. Подобна процедура се води срещу още 21 страни-членки на Евросъюза.
                              http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/..._svruhdeficit/
                              пп:Ето и данните на Евростат
                              http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2010-BP-EN.PDF
                              [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

                              Коментар


                              • РЕЗЮМЕ НА ДОКЛАДА


                                НА ВРЕМЕННАТА АНКЕТНА КОМИСИЯ ЗА ПРОВЕРКА НА РАЗХОДИТЕ, НАЗНАЧЕНИЯТА И СДЕЛКИТЕ, ИЗВЪРШЕНИ В ПОСЛЕДНАТА ЕДНА ГОДИНА ОТ МАНДАТА НА
                                ПРАВИТЕЛСТВОТО НА СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ



                                БЮДЖЕТ И РАЗХОДИ

                                Последните дванадесет месеца от мандата на правителството на Сергей Станишев (2005г.-2009г.) преминаха под знака на драстично влошаване на икономическата среда и навлизане на България в най-тежката рецесия от повече от десетилетие.

                                ЛИПСА НА АНТИКРИЗИСНА ПРОГРАМА

                                Промените в икономическата конюнктура и внимателният анализ на протичащите процеси в икономиката изискваха държавата в лицето на правителството да предприеме незабавни и решителни действия за минимизиране на негативните ефекти за икономиката и фиска от разрастващата се икономическа криза, които да бъдат разписани в ясна и широко приета антикризисна програма.

                                На фона на тази тревожна картина правителството на Тройната коалиция съзнателно заблуждаваше обществото и бизнеса с декларации, че криза в България няма и нашата страна по-някакъв странен начин ще бъде един остров на стабилност на картата на Европа.
                                "Светът е във финансова криза. Слава Богу, тази криза засега не засяга България", казва премиерът Станишев на 17 септември 2008 г., цитиран от www,vsekiden.com.

                                Последвалите действия на правителството говорят, че това се е правило съвсем целенасочено, с единствената цел фокусът на общественото внимание да бъде изместен от важните въпроси за предприемането на наистина работещи анткризисни мерки и гарантиране на стабилност за фискалната позиция на страната при драстични ефекти на кризата върху приходната част на бюджета. По този начин предходното правителство успя за рекордно кратко време необезпокоявано да изхарчи огромен ресурс за финансиране на неясно дефинирани политики и спорни проекти.

                                Много от разходите са правени на ръба на закона и често са използвани различни методи за заобикаляне на закона в името да се усвоят до последно отпуснатите лимити за разход. Освен това периодът, през който са направени тези разходи оставя сериозни съмнения за предизборно харчене и ниска ефективност при усвояването на средствата.

                                Съзнателното заблуждаване на обществото започна още през септември 2008 г., когато по предложение на Министерския съвет предходното Народно събрание одобри със свое Решение допълнителни бюджетни кредити за финансиране на важни социалноориентирани политики и инфраструктурни проекти.

                                Важно е тук да отбележим, че периода между внасянето на предложението до Народното събрание от предходното правителство и неговото гласуване съвпада с периода на разразилата се буря на международните финансови пазари и фалитите на някой от най-големите финансови институции в САЩ.

                                Това обстоятелство обаче по никакъв начин не бива взето под внимание и Народното събрание гласува предложението на Министерския съвет на 10 октомври 2008 г.

                                Ситуацията обаче се променя драстично още от месец октомври 2008г., когато започва сериозно забавяне в приходите, поради свиването във външната търговия и свитите приходи от ДДС от внос. Това са първите сериозни сигнали за предстоящото драстично влошаване на приходите през последните месеци на 2008 г. и
                                цялата 2009 г.

                                СТОПЯВАНЕ НА ФИСКАЛНИЯ РЕЗЕРВ

                                Тези сигнали обаче са пренебрегнати и правителството на Тройната коалиция през месеците ноември и декември 2008 г. успява ударно да похарчи огромен ресурс само за два месеца. Това харчене стопи фискалният резерв с близо 30% -от рекордните 12.1 млрд. лв. към 31.10.2008 г. на 8.4 млрд. лв. към края нагодината. Всички тези разходи бяха извършени по един непрозрачен начин и назначените проверки констатираха редица нарушения при спазването на законовите изисквания.

                                От друга страна по голямата част от тези разходи не само бе възможно да бъдат спестени, но на фона на първите сигнали за настъпващата икономическа криза, това бе абсолютно задължително.

                                Ударното харчене, което за декември 2008г. е почти двойно на нормалните средномесечни разходи на консолидирано ниво за останалите месеци на 2008 г., предполага, че голяма част от средствата са похарчени неефективно и непрозрачно, като стремежът е бил единствено да се усвоят до последно одобрените лимити за разход.



                                СКЛЮЧЕНИ ДОГОВОРИ БЕЗ ОСИГУРЕНО ФИНАНСИРАНЕ В
                                РАЗМЕР НА 2.158 МЛРД. ЛВ.


                                Анализът на данните показва, че бизнесът е бил подведен да сключи
                                договори, за които не разполага със средства. В нарушение на параграф 79 на Закона за държавния бюджет за 2009г., предишното правителство е сключило договор в размер на 2.158 млрд. лв.

                                Съгласно параграф 79 от Закона за държавния бюджет за 2009 година,
                                разпоредителите с бюджетни кредити не могат да сключват договори за доставки на материали и медикаменти с годишна задача по-висока от утвърдените им по бюджета за тази цел кредити за 2009 година.

                                От анализа на получеените данни става ясно, че предишното правителствто е сключило 150 договора и анекси към тях, за които не е осигурено финансиране.

                                Министерството на регионалното развитие и благоустройството е сключило договори за 302 910 217 лв., Министерството на отбраната -644 974 млн. лв.; Министерството на вътрешните работи – 64 261 870 лв; Министерството на физическото възпитание и спорта – 108 000 000 лв.

                                Общото неосигурено финансиране е в размер на 2 158 455 515 лв.

                                Прилагаме Справка за договорите за обществени поръчки, сключени от първостепенните разпоредители с бюджетни кредити и второстепенните разпоредител с бюджетни кредити (ВРБК) към тях (от системата на централната изпълнителна власт за периода 2007 г. – 2010 г.) ( Приложение 3 към настоящия доклад).

                                Коментар

                                Working...
                                X