IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • http://www.duma.bg/2008/0708/280708/dumi.htm

    Учение до живот

    Стоян Костадинов

    Покрай развихрилите се страсти около доклада на Еврокомисията и спрените пари няколко родни министри признаха, че страната ни няма капацитет да усвоява средства и още дълго ще трябва да го гради. Т.е. няма подготвени хора и строго разписани механизми за прозрачно усвояване на европарите и за контрол върху този процес. И вчера премиерът Сергей Станишев заяви, че България все още се учи в изразходването на евросредствата. В същото време години наред няколко кабинета гръмко прогласяваха как усвояваме стотици милиони, дадени от Брюксел именно с тази цел - за създаването на знаеща и можеща администрация, за антикорупционни програми и механизми, за прозрачност и ефективност на така критикуваната сега съдебна власт и т.н., и т.н. И какво се оказа - от гледна точка на обществото и държавата парите явно са хвърлени на вятъра. От гледна точка на някои индивиди обаче парите са отишли в техните джобове. Което пък поставя въпроса за моралния капацитет на хората във властта. Защото чужди езици и общностно право могат да се учат непрекъснато, но моралният капацитет се трупа през първите години от живота.
    Добре е да погледнем защо предните правителства не са подготвили достатъчно добре администрацията за да има капацитет да усвоява еврофондовете. Защото както е казано са били изхарчени много пари от предните правителства, а резултат май няма. Сега явно ще трябва наново да започваме да изграждаме необходимите структури за усвояването на средствата, защото предните правителства нищо не са направили по въпроса.

    Коментар


    • http://www.segabg.com/online/article...d=5&id=0000901

      ЕВРОПЕЙСКА КОМИСИЯ
      Генерална дирекция "Регионална политика"
      Генерален директор

      До Пламен Орешарски,
      Министър на финансите
      Министерство на финансите
      Ул. "Раковски" № 102
      1040 София
      БЪЛГАРИЯ

      Брюксел, 22.07.2008*006860

      Драги Министре,
      Тема: Прекратяване на авансови плащания по пътни проекти от Кохезионния фонд

      През януари 2008 г. бяха отправени твърдения за конфликт на интереси срещу изпълнителния директор на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (ФРПИ). Също така за вземане на подкупи бяха арестувани директорът на дирекция "Усвояване на средства от Европейския съюз" във фонда (Любомир Лилов, бел.ред.) и началникът на отдела по програма ИСПА (сектор "Подготовка на търгове и договаряне" Иван Владимиров). В писмото си от 24 януари 2008 г. моята служба поиска от Министерството на финансите да не сертифицира каквото и да е плащане, нито да сключва каквито и да е нови договори с Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" като специфичен бенефициент, докато не се разберат резултатите от разследванията по тези твърдения.
      Оттогава българските власти предприеха някои действия да поправят положението: извършени бяха няколко ревизии, съставен бе план за действие, започна трансформация на ФРПИ и в Парламента бе внесен законопроект за конфликта на интереси. Комисията (на ЕС) приветства също назначаването на заместник министър-председател, отговорен за фондовете на ЕС.
      Без да се отричат действията, извършени от вашите служби досега с цел да бъдат отстранени значителните недостатъци в системите за управление и контрол, те не успяха да дадат на Комисията достатъчно гаранции, че ИСПА/Кохезионният фонд не са били предмет на тежки злоупотреби или измами. Все още се очаква да бъдат взети важни решения в резултат на одиторските проверки и да бъдат приложени произтичащи от тях ефективни мерки.
      Затова ви пиша да ви информирам съгласно член Н от Приложение II на Правилник 1164/1994 г., че предлагам на Комисаря (по регионалната политика Данута) Хюбнер да спре авансовите плащания от Кохезионния фонд за следните проекти:
      2001/BG/16/P/PT/004 - Магистрала "Люлин" - от Околовръстен път София до пътен възел Даскалово, намиращи се в България.
      2006/BG/16/P/PA/003 - Техническата помощ за изготвяне на пътни проекти за общоевропейските транспортни коридори през България.
      По мнението на Комисията ръководният орган на посочените проекти, а именно Фонд "Републиканска пътна инфраструктура", не успя да изгради системи за управление и контрол, гарантиращи безупречно финансово управление на Кохезионния фонд съгласно общоприетите принципи и стандарти, и в частност да даде подходящи гаранции за законност и порядъчност при правилното използване на процедурите за публично възлагане на проекти.
      ФРПИ е единствен бенефициент по една цяла приоритетна ос на Оперативна програма "Транспорт" за периода 2007-2013 г. с бюджет от над 1 млрд. евро. Сигурен съм, че ще се съгласите, че би било неприемливо да продължат плащания дори при най-малко подозрение за честността на ФРПИ, като се имат предвид тежките недостатъци, които бяха разкрити по текущи проекти от Кохезионния фонд, а също случаи на измами и конфликт на интереси.
      Комисията има отговорност към европейските данъкоплатци, включително към българското общество, да гарантира, че бюджетът за кохезионната политика се изразходва правилно и че всички нередности могат да бъдат предотвратени, разкрити и поправени. Ако бъдат загубени средства в резултат на грешки или небрежност от страна на българското правителство, то ще бъде отговорно да възстанови сумите, изгубени от общия бюджет на Европейския съюз.
      За да бъде отменено прекратяването (на плащанията), Комисията очаква:
      (1) По-нататъшно разследване и ясни заключения, които да определят дали е имало някакъв действителен конфликт на интереси, за да се гарантира, че нито една процедура за възлагане и сключване на договори не е довела до злоупотреба с пари от Кохезионния фонд.
      (2) Нов детайлизиран и изчерпателен план за действие спрямо ФРПИ, визиращ всяка от нередностите, открити от KPMG спрямо съфинансираните от Кохезионния фонд проекти. Планът за действие трябва ясно да посочва набелязаните поправителни мерки с точни и реалистични срокове за изпълнение. След това българските власти са призвани да дадат доказателства за приложението на тези мерки, така че службите на Комисията да бъдат в състояние да проверят резултатите.
      (3) Да се изработи актуализирано предписание на системите за управление и контрол на ФРПИ след неговото преструктуриране.
      Позовавам се също на моето писмо от 17 юли 2008 г. относно становището на Комисията за необходимите действия във връзка с разкритията в най-новите одиторски доклади на KPMG за конфликта на интереси във ФРПИ, в доверителните доклади и одитния доклад за съответствие.
      Освен това Комисията съветва вашите власти да извършите пълен анализ чрез вашия орган за оценка на съответствие спрямо системите за управление и контрол на ФРПИ като част от процеса за оценка за съответствие по отношение на Оперативните програми, в които бенефициент е ФРПИ.
      Желая ви всичко най-добро в успешната трансформация на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура". Позволете ми да ви уверя, че моите служби са на разположение да дадат каквато могат помощ, както са правили и в миналото.

      Искрено ваш:
      Дирк Анер
      "Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."

      Коментар


      • Доган пак удари в десетката! :-(
        Лидерът на ДПС Ахмед Доган формулира по смущаващо откровен начин каква е била грешката на управляващите: "Дълго време ние мислехме, че управляването на еврофондовете е по същата схема като разходването на бюджетните средства. Но тази технология е съвсем различна. Става въпрос за средства на европейските данъкоплатци и тъкмо затова този въпрос е изключително деликатен, тъкмо затова и ЕК е твърде строга в оценките си, и включително в санкциите си". Той спомена, че ще има затягане на финансовата дисциплина и ще се формулират по-ясно конкретните отговорности, защото досега имало размиване.

        Коментар


        • Уж отричаха инфото на Сега, а то се оказа истина :-(

          ЕВРОПЕЙСКА КОМИСИЯ
          Генерална дирекция "Регионална политика"
          Генерален директор

          До Пламен Орешарски,
          Министър на финансите
          Министерство на финансите
          Ул. "Раковски" № 102
          1040 София
          БЪЛГАРИЯ

          Брюксел, 22.07.2008*006860

          Драги Министре,
          Тема: Прекратяване на авансови плащания по пътни проекти от Кохезионния фонд

          През януари 2008 г. бяха отправени твърдения за конфликт на интереси срещу изпълнителния директор на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (ФРПИ). Също така за вземане на подкупи бяха арестувани директорът на дирекция "Усвояване на средства от Европейския съюз" във фонда (Любомир Лилов, бел.ред.) и началникът на отдела по програма ИСПА (сектор "Подготовка на търгове и договаряне" Иван Владимиров). В писмото си от 24 януари 2008 г. моята служба поиска от Министерството на финансите да не сертифицира каквото и да е плащане, нито да сключва каквито и да е нови договори с Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" като специфичен бенефициент, докато не се разберат резултатите от разследванията по тези твърдения.
          Оттогава българските власти предприеха някои действия да поправят положението: извършени бяха няколко ревизии, съставен бе план за действие, започна трансформация на ФРПИ и в Парламента бе внесен законопроект за конфликта на интереси. Комисията (на ЕС) приветства също назначаването на заместник министър-председател, отговорен за фондовете на ЕС.
          Без да се отричат действията, извършени от вашите служби досега с цел да бъдат отстранени значителните недостатъци в системите за управление и контрол, те не успяха да дадат на Комисията достатъчно гаранции, че ИСПА/Кохезионният фонд не са били предмет на тежки злоупотреби или измами. Все още се очаква да бъдат взети важни решения в резултат на одиторските проверки и да бъдат приложени произтичащи от тях ефективни мерки.
          Затова ви пиша да ви информирам съгласно член Н от Приложение II на Правилник 1164/1994 г., че предлагам на Комисаря (по регионалната политика Данута) Хюбнер да спре авансовите плащания от Кохезионния фонд за следните проекти:
          2001/BG/16/P/PT/004 - Магистрала "Люлин" - от Околовръстен път София до пътен възел Даскалово, намиращи се в България.
          2006/BG/16/P/PA/003 - Техническата помощ за изготвяне на пътни проекти за общоевропейските транспортни коридори през България.

          По мнението на Комисията ръководният орган на посочените проекти, а именно Фонд "Републиканска пътна инфраструктура", не успя да изгради системи за управление и контрол, гарантиращи безупречно финансово управление на Кохезионния фонд съгласно общоприетите принципи и стандарти, и в частност да даде подходящи гаранции за законност и порядъчност при правилното използване на процедурите за публично възлагане на проекти.
          ФРПИ е единствен бенефициент по една цяла приоритетна ос на Оперативна програма "Транспорт" за периода 2007-2013 г. с бюджет от над 1 млрд. евро. Сигурен съм, че ще се съгласите, че би било неприемливо да продължат плащания дори при най-малко подозрение за честността на ФРПИ, като се имат предвид тежките недостатъци, които бяха разкрити по текущи проекти от Кохезионния фонд, а също случаи на измами и конфликт на интереси.
          Комисията има отговорност към европейските данъкоплатци, включително към българското общество, да гарантира, че бюджетът за кохезионната политика се изразходва правилно и че всички нередности могат да бъдат предотвратени, разкрити и поправени. Ако бъдат загубени средства в резултат на грешки или небрежност от страна на българското правителство, то ще бъде отговорно да възстанови сумите, изгубени от общия бюджет на Европейския съюз.
          За да бъде отменено прекратяването (на плащанията), Комисията очаква:
          (1) По-нататъшно разследване и ясни заключения, които да определят дали е имало някакъв действителен конфликт на интереси, за да се гарантира, че нито една процедура за възлагане и сключване на договори не е довела до злоупотреба с пари от Кохезионния фонд.
          (2) Нов детайлизиран и изчерпателен план за действие спрямо ФРПИ, визиращ всяка от нередностите, открити от KPMG спрямо съфинансираните от Кохезионния фонд проекти. Планът за действие трябва ясно да посочва набелязаните поправителни мерки с точни и реалистични срокове за изпълнение. След това българските власти са призвани да дадат доказателства за приложението на тези мерки, така че службите на Комисията да бъдат в състояние да проверят резултатите.
          (3) Да се изработи актуализирано предписание на системите за управление и контрол на ФРПИ след неговото преструктуриране.
          Позовавам се също на моето писмо от 17 юли 2008 г. относно становището на Комисията за необходимите действия във връзка с разкритията в най-новите одиторски доклади на KPMG за конфликта на интереси във ФРПИ, в доверителните доклади и одитния доклад за съответствие.
          Освен това Комисията съветва вашите власти да извършите пълен анализ чрез вашия орган за оценка на съответствие спрямо системите за управление и контрол на ФРПИ като част от процеса за оценка за съответствие по отношение на Оперативните програми, в които бенефициент е ФРПИ.
          Желая ви всичко най-добро в успешната трансформация на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура". Позволете ми да ви уверя, че моите служби са на разположение да дадат каквато могат помощ, както са правили и в миналото.

          Искрено ваш:
          Дирк Анер
          http://www.segabg.com/online/article...d=5&id=0000901

          Коментар


          • Само едно ми идва, като от оня виц: "Цицероне, Цицероне...майката Цицероне!"
            “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Alee
              Дано не звуча твърде песимистично, вече и излишък няма да си имаме:

              Замразените европроекти ще се спасяват с излишъка

              Над 1 млрд. лв. ще се разпределят от септември между ФАР, ИСПА, САПАРД, Сребърния фонд и коледни пенсии
              http://evropa.dnevnik.bg/show/index.php?storyid=531201

              От туй по зле, здраве му кажи!!!
              Пак ще крадем, но този път от излишъка. Дреме им, от дет' дошло там отишло. Нещастници!
              Ама са красавци ненагледни Фотогалерия - Заседание на управляващата коалиция в Банско http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=531078&pic=5#pic_5
              http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

              Коментар


              • Дано не звуча твърде песимистично, вече и излишък няма да си имаме:

                Замразените европроекти ще се спасяват с излишъка

                Над 1 млрд. лв. ще се разпределят от септември между ФАР, ИСПА, САПАРД, Сребърния фонд и коледни пенсии
                http://evropa.dnevnik.bg/show/index.php?storyid=531201

                От туй по зле, здраве му кажи!!!
                Пак ще крадем, но този път от излишъка. Дреме им, от дет' дошло там отишло. Нещастници!
                “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

                Коментар


                • Върховна наглост!

                  На масрафа в Банско, платен с парите на данъкоплатците, изродите гнусни обсъждат да се дадял бонус (Познайте с чии пари) на "работещите" с еврофондовете паразити (чиновници), понеже били стресирани от негативната кампания срещу тях.
                  http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Jay Gould
                    1. Кой плаща масрафа на свинете в Банско?
                    2. Колко струва на данъкоплатците този масраф?
                    3. Смятате ли, че с проблемите може да се борим така както свинете предлагат? (С още бюрокрация и още едно министерство)
                    4. Нужно ли е да хрантутим свине, струващи ни милиарди годишно?
                    Svinete vuv Sibir pri Putkin!!!!!!!!!!!!!

                    Коментар


                    • 1. Кой плаща масрафа на свинете в Банско?
                      2. Колко струва на данъкоплатците този масраф?
                      3. Смятате ли, че с проблемите може да се борим така както свинете предлагат? (С още бюрокрация и още едно министерство)
                      4. Нужно ли е да хрантутим свине, струващи ни милиарди годишно?
                      http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Kosto
                        http://www.segabg.com/online/sect.asp
                        Останахме без още 1,6 млрд. евро от ЕС - Правителството "спестило информация" - http://www.investor.bg/?id=66938

                        Смъртно наказание за всички изроди и помагачите им. Веднъж завинаги е нужно да сложим край с "прехода" и "преходниците".
                        http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                        Коментар


                        • http://capital.bg/show.php?storyid=530645

                          Сливенска перла
                          Човекът, който доведе Батко във властта, се оказа по-недосегаем и от него


                          "Аз съм известен с това, че винаги поемам отговорността лично и с цялото си съзнание, че тогава, когато вземеш дадено решение, което е в интерес на хората, нищо друго няма значение. Така че отговорности съм поемал и съм готов винаги да поема."

                          Тези думи принадлежат на Асен Гагаузов, а годината е 2001-ва. Поводът - решението му да напусне поста на сливенски кмет, за да стане депутат в 39-ото Народно събрание. Седем години по-късно вече като министър в кабинета "Станишев" той вече гледа по друг начин на въпроса за отговорността. Министърът, който е между основните виновници за спрените пари от еврофондовете, дори не дава знак, че е готов да подаде оставка. На въпроса кой ще поеме отговорността за отнетата акредитация по ФАР Гагаузов наскоро заяви: "Може би аз или националният ръководител - не знам." Но даде да се разбере, че това би било несправедливо.

                          За родения в Сливен 55-годишен член на кабинета "Станишев" важи с пълна сила максимата, че когато и да бъде освободен, все ще е късно. В последните няколко месеца Гагаузов натрупа толкова много черни точки, че напълно засенчи предшественика си на този пост Валентин Церовски. Злоупотребите в пътния фонд, провалът на концесията за магистрала "Тракия", опитите за скрита приватизация на държавни имоти под формата на голф игрища, спирането на парите по програма ФАР - във всички тези скандали главно действащо лице беше именно Гагаузов.

                          Гафът с магистрала "Тракия"

                          Годината е 2005-а. БСП се готви за властта. Предизборната кампания е в ход, а атаките към управляващите от НДСВ са концентрирани в три теми - магистрала "Тракия", затварянето на АЕЦ "Козлодуй" и царските имоти. По това време Гагаузов е един от най-яростните критици на договора за концесия на магистралата, наричана от тогавашната опозиция в парламента "Обирът на века". След изборите в качеството си на номиниран за регионален министър в проектокабинета на БСП и ДПС той заяви пред "24 часа": "Ще действаме максимално бързо. Нямаме никакво съмнение, че ще преразгледаме сделката за магистрала "Тракия".

                          Няколко месеца по-късно, вече като министър, Гагаузов направи рязък завой в позицията си. Във внесения от него доклад в правителството се казваше, че начинът на отдаване на концесията не е в противоречие с идеологията на Международния валутен фонд, Световната банка или с практиката на Европейския съюз. Документът, под който стои подписът на Гагаузов, завършваше с думите: "Финализирането на проекта съвпадна с предизборната кампания за парламентарните избори, където той бе размахван във всички посоки и от всички, без да знаят за какво става въпрос."

                          След което започна да убеждава всички, че никога не е бил против дадената без търг или конкурс концесия. "Не е вярно, че съм си променил позицията. Никога не съм бил яростен противник на концесията", заявяватой в интервю за в. "Сега" през октомври 2005 г. А в друго интервю за "24 часа" от същия период добавя: "Това, че политическата сила, към която принадлежа, се обявяваше остро срещу сделката за магистрала "Тракия", затварянето на АЕЦ "Козлодуй" и други, не означава, че сега трябва да отменим всички ангажименти на държавата, поети от предходните правителства, да изтрием всички договори, включително и международните, и да започнем на чисто."

                          Така от борец срещу сключената на тъмно концесия той се превърна в най-големия неин защитник. До степен, че отказа да разсекрети договора и анексите към него. След изрично решение на парламентарната комисия за борба с корупцията министърът изпрати цензурирана версия на документа, но не предостави допълнителните споразумения към него с аргумента, че те са търговска тайна.

                          След като изгуби три години в безплодни опити за предоговаряне на неизгодния договор, правителството се оказа изиграно от португалските фирми. В края на май те обявиха, че се оттеглят от проекта. Официалната версия бе, че не са успели да осигурят финансиране. Неофициалната гласи, че португалците са се отказали заради конфликт кой да избира подизпълнителите. Месеци преди това министър Гагаузов заяви, че това ще бъдат български компании и дори посочи поименно кои - "Трейс груп", "Холдинг Пътища" и "Главболгарстрой". Така или иначе фактът е налице - кабинетът тепърва ще търси начини за дострояване на магистралата в условията на глобална финансова криза и растящи цени на горивата и материалите. Гафът обаче не притесни особено министъра, който побърза да си заплюе парите от иракския дълг и бюджетния излишък. Той отново повтори, че магистралата може да се дострои от български фирми, въпреки че по закон трябва да се обяви международен търг или конкурс за лотовете.

                          Липсващите магистрали

                          При представянето на екипа си преди три години Гагаузов заяви, че основен приоритет на министерството му ще бъде отдаването на магистралите на концесии. "Концесионирането ще става прозрачно и пред очите на хората", заяви тогаватой. Освен довършването на "Тракия" министърът обеща да се организират бързо търгове за концесии и на магистралите "Струма", "Марица" и "Черно море".

                          "Нашата амбиция е да направим поне три пъти повече пътища, отколкото са правени през предходния мандат", каза Гагаузов в интервю за в. "Пари" през април 2006 г. Пред партийния орган "Дума" той добави: "До 2-3 години България вече ще има добри пътища."

                          Всички знаят какво стана после. Доведеният от Гагаузов шеф на пътищата Веселин Георгиев се прочу с раздадените на брат му поръчки за над 120 млн. лева, двама висши чиновници от пътния фонд бяха хванати с подкуп, а заради множеството случаи на конфликти на интереси (констатирани в доклад на одиторската компания KPMG) парите за пътно строителство от еврофондовете бяха замразени. Финалният акорд в тази поредица беше решението на ЕК да отнеме акредитацията на агенциите по ФАР в министерствата на Гагаузов и Орешарски. Това се случи само седмица след като министър Гагаузов убеждаваше на пресконференция ресорните журналисти, че програма ФАР е "успешна", въпреки че при половината от десетте спрени проекта има забавяния и нередности, а вероятността да връщаме пари на Брюксел заради калпаво изпълнение на договорите е съвсем реална. Това го признава вече и самият Гагаузов, който обаче по примера с магистрала "Тракия" отново не смята, че има проблем. След като еврокомисията реши да замрази парите за строителство на пътища по ФАР и ИСПА, министърът не се поколеба да заяви: "Животът е по-силен от всякакъв ФАР и всякакви ИСПИ." Така той обясни предстоящото ново бъркане в джоба на българските данъкоплатци, за да може да се довършат замразените от Брюксел проекти.

                          Любимият министър на Батко

                          Малцина си спомнят, че първите дни на кабинета "Станишев" съвпаднаха с потушаването на последиците от големите наводнения през 2005 г. Тогава в едно от първите си интервюта министър Гагаузов беше попитан какво ще предприеме в Агенция "Пътища", за да спре изтичането на публични средства в частни джобове. "Не съм стигнал до етап да видя какво и как изтича. Сега съм на етап да преодоляваме бедствията и авариите. След това, разбира се, ще направим всичко възможно, ако има такова нещо, то да бъде спряно. Ако някои от хората, работещи в агенцията, са го правили, те ще си получат и санкцията", заяви тогава пред "Труд" министърът.

                          Не е за вярване, че след тази заявка за прочистване на корупцията в пътните ремонти Гагаузов доведе начело на пътната агенция скандално известния вече Веселин Георгиев, който успя за две години да възложи поръчки за 120 млн. лева на управляваната от брат му фирма "Биндер". Важно е да се отбележи, че фирмата е регистрирана в Сливен и преди това е работила предимно в града, на който Гагаузов беше дълги години кмет. Наскоро Веселин Георгиев заяви в интервю за bTV, че се е познавал с Гагаузов пет години преди той да му предложи да стане шеф на пътната агенция. А при неговото назначаване в края на 2005 министърът е цитиран от медиите да казва: "И успехите, и неуспехите ще ги делим заедно." Звучи твърде многозначително.

                          Особено като се има предвид какво се случи после. Агенцията (която по-късно беше преобразувана във фонд, управляван от трима министри - Гагаузов, Орешарски и Мутафчиев) се превърна в емблема на корупцията и злоупотребите с европейски средства. Разследване на "Капитал" през януари показа, че за една година фирмата "Биндер" е успяла да увеличи сумата на възложените проекти от 5.6 млн. лева на 108.4 млн. лева. Това прави над 18 пъти ръст в обема на поръчките само за една година. След като упорито отричаше да има конфликт на интереси, Георгиев беше принуден да подаде оставка. А вместо да последва примера на своето протеже, министър Гагаузов продължи да заема поста си.

                          От януари досега той се изявява като личен адвокат на Батко. Още след първата публикация на "Капитал" министърът заяви в предаването "Неделя 150": "Няма конфликт на интереси. Братята му се занимават с бизнес от много дълго време, подобен, който обаче не е така, както е описано в самия материал." Същото той продължи да повтаря, докато на повърхността продължаваха да излизат скандални факти. Няколко месеца по-късно, когато Сметната палата потвърди нарушенията, а прокуратурата образува досъдебно производство срещу Веселин Георгиев за спечелени от брат му ремонти в нарушение на Закона за обществените поръчки, министърът каза в кулоарите на парламента: "Аз за себе си съм спокоен, защото никога не съм поръчвал да се правят далавери в пътния фонд."

                          Въпросът е дали някой е склонен да вярва на Гагаузов. Брюксел вече ясно показа, че му няма доверие. Опозицията отдавна настоява за неговото отстраняване. Дори и червени депутати вече не крият възмущението си от проваления министър.

                          За премиера Станишев всичко това се оказа недостатъчно, за да освободи съпартиеца си и "да го хвърли на вълците". Добре поне, че не се присъедини към оценката на бившия вътрешен министър Румен Петков, според когото Гагаузов "ще остане в историята като един от най-успешните министри".



                          Скандалът с "Фронтиер"

                          По странно стечение на обстоятелства името на Гагаузов се появява дори и в скандали, към които не би трябвало да има отношение. В разгара на скандала около "Топлофикация" миналата година се разбра, че в папките със събрани СРС-та съществуват данни за проведени 87 разговора между Гагаузов и собственика на фирмата "Фронтиер" Красимир Георгиев, за който се знае, че е близък до Румен Овчаров. Министър Гагаузов обясни тогава, че разговорите били само във връзка с участието на фирмата в проекта "Бургас - Александруполис". "Много пъти сме разговаряли, не знам дали разговорите са 87 или повече. Ако питате Церовски колко пъти е разговарял с тях, сигурно ще има 800 разговора", каза той.

                          Разходката до Монако

                          Гагаузов беше член на делегацията от висши държавници, която миналата година изкара петдневен луксозен воаяж до Монако на разноски на Българската федерация по мотоциклетизъм. В делегацията бяха още двама тогавашни министри - вътрешният Румен Петков и военният Веселин Близнаков. Компания им правеха председателят на Държавната агенция за младежта и спорта Весела Лечева и заместник-министърът на финансите Кирил Ананиев. Седмица след завръщането си от луксозната ваканция министрите разпределиха парите от излишъка, като на федерацията по мотоциклетизъм бяха дадени цели 3.9 млн. лева.

                          Голф или заменки

                          През февруари Гагаузов изуми всички с екстравагантната си идея да се строят държавни голф игрища край морето. Предложението беше да се учреди фирма "Голф развитие" ЕАД, в чийто капитал да бъдат апортирани атрактивни терени между Балчик и Топола, в района на Тузлата, оценявани на 9 млн. лева. Гагаузов оправда проекта с големите апетити, които имало към въпросните парцели. Само така те нямало да бъдат отмъкнати с познатата схема на заменките, които бяха специалитет на неговия колега Нихат Кабил. Идеята беше на по-късен етап държавата да отстъпи дял в дружеството на частници, които ще инвестират в новите игрища. Две седмици след тази инициатива на Гагаузов гръмна скандал със замени, одобрени от самия него. Разбра се, че с неговия подпис по тази са били приватизирани имот с бунгала в курорта Св. св. Константин и Елена и комплекс "Романтика" до курорта Камчия.

                          Синът му газифицира Стралджа

                          Асен Гагаузов има двама сина. По-малкият от тях - Павлин Гагаузов, учи мениджмънт в Лозана, Швейцария. Откакто баща му стана министър, Гагаузов-младши развива и успешен бизнес. Той е собственик на 50% от фирмата "Транс газ енд трейд" АД. Дружеството е създадено през 2006 г. Миналата година то получи лиценз без търг и конкурс от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране да газифицира Стралджа. Павлин Гагаузов е съдружник отскоро и във фирмата "Еко инвест 2004" ООД. То планира изграждането на две кули за добив на електрическа енергия от вятър в землището на с. Воденичане, община Стралджа. Съпругата на министъра Ваня Гагаузова пък е съдружник в компанията "Илва газ" ООД, чийто предмет на дейност е търговия с горива.
                          "Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."

                          Коментар


                          • ...

                            Коментар


                            • http://www.segabg.com/online/sect.asp

                              Коментар


                              • комунизма е вреден за българската нация!
                                трябва да се забрани със закон!!!

                                малоумните пропагандатори на БКП и нейните производни псевдосоциалистически и псевдодемократични трябва да се натикат обратно в дупките, от които са изпълзяли

                                ЕК спира още 1.6 млрд. евро
                                26 юли 2008 / News.dir.bg
                                Ударът на Брюксел срещу България тази седмица се оказа двойно по-тежък. Във вторник страната е била уведомена, че се замразяват 1.6 млрд. евро по една от седемте оперативни програми - "Транспорт".
                                Това съобщава вестник "Сега", цитиран от БГНЕС.
                                Тази сума е извън спрените вече 825 млн. евро по предприсъединителните фондове ИСПА, ФАР и САПАРД. Така сумарната загуба на страната заради корупцията може да надхвърли дори бюджетния излишък, който тази година се очертава да бъде 5 млрд. лв. (около 2.5 млрд. евро).
                                На 22 юли 2008 г. финансовият министър Пламен Орешарски е получил писмо от главния директор на Главна дирекция "Регионална политика" Дирк Анер (Германия), в което пише, че заради сигналите за злоупотреби във фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (ФРПИ) се спира финансирането от ЕК на Оперативна програма "Транспорт". Тя получава средства от Кохезионния фонд, предназначен главно за транспорт и екология в слаборазвити райони.
                                България има шест слаборазвити по европейските стандарти района. Този фонд е продължение на предприсъединителната програма ИСПА, която бе замразена още на 24 януари 2008 г. заради братската далавера за 120 млн. лв. между ФРПИ и фирма "Биндер", както и заради уличаването на двама подкупни служители в пътния фонд. (Виж линка)
                                Досега никой от управляващите не е признал публично за новия удар на Брюксел. В. "Сега" обаче разполага с писмото до Орешарски, разпратено с копия до регионалния министър Асен Гагаузов и транспортния министър Петър Мутафчиев, които си поделяха отговорността за управлението на ФРПИ. В него Дирк Анер пише: "ФРПИ е единственият бенефициент на цялата приоритетна ос в Оперативна програма "Транспорт" за периода 2007-2013 г. с бюджет от над 1 млрд. евро. Сигурен съм, че ще се съгласите, че би било неприемливо да продължат плащанията при наличието дори на най-малко подозрение относно честността на ФРПИ, като се има предвид тежестта на нередностите, открити в текущите проекти по Кохезионния фонд, както и случаите на злоупотреби и конфликт на интереси".
                                Анер напомня, че е препоръчал спиране на плащанията по два текущи проекта от Кохезионния фонд, които бяха част от ИСПА: автомагистрала "Люлин" от пътен възел Даскалово до София и техническата помощ за изготвяне на пътни проекти за общоевропейските транспортни коридори през България. От "Люлин" загубата е за 140-150 млн. евро., а от втория проект - близо 5 млн. евро.
                                Не е съвет за покупко-продажба на акции

                                Коментар

                                Working...
                                X