Айде да залагаме на кой ще е следващия данък дето ще се вдигне 
Веднага като го назначат бюрократа има една единствена цел - да се издигне и да си назначи заместник.
Откак е измислена бюрокрацията тя винаги се е разраствала и винаги ще се разраства, може отвреме навреме някой да дойде да я посакрати, но това са откъслечни опити. И това не става въпрос само за България, но и за целия Свят, който е приел Западния модел на централно правителство и централно бюджетиране.
В тоя ред на мисли, правителствата като вземат да им привършват парите и почват да се оглеждат кои данъци да вдигнат или какви нови данъци да вкарат, за да вържат бюджета, щото по традиция разходите са винаги повече от приходите.
В нашата най-нова история има един единствен път когато въвеждат плоския данък (демек намаляне на данъците). Нооооо тука причината е че тогава събираемостта беше доста по-ниска от сега. И въпреки въвеждането на плоския данък на следващата година приходите от него скачат - парадокс. Просто за 10% не се струва да се "оптимизира" или крият данъци.
Да се върнем на данъците.
Едно време беше само Данък МПС, парите за инфраструктурата се вземаха от бюджета.
После казаха, дайте да вкараме акцизи върху горивата. И тези пари ще отиват за инфраструктура и екология. Звучи логично. Даже доста логично звучи. А Данък МПС ще остава само в общините те да си оправят там градските улици.
Така акцизът върху горивата е логичен - караш кола, която гори много логично зареждаш повече, логично рушиш пътищата повече, логично плащаш повече акциз, който логично отива за инфраструктура или екология както бяха обещали в началото.
Караш много, зареждаш много, плащаш много акциз. Караш малко, зареждаш малко, плащаш малко акциз. Има логика, има справедливост.
Както и да е. Скоро този данък почна да отива за пенсии и пари за инфраструктура па немаше.
И тогава въведоха винетките. Което е нов приход за държавата и поредно скубане на електората.
При винетките обаче няма справедливост - дали караш много или малко извънградско все плащаш една сума. Но в началото и леки автомобили и камиони плащаха винетки на база на тонажа без да се гледа колко км си изминал.
После и тези пари свършиха и решиха ТОЛ система за тежкотоварните камиони. Което е нов приход за държавата и поредно скубане на електората.
Плащаш на база тонаж и изминати км. Има логика. Превозвачите помрънкаха малко, срещнаха се с правителството в случая с Баце, поговориха се и накрая сметката отиде при клиента. То е ясно.
За да се следи кой колко се движи и плаща спретнаха една държавна агенция или там каквото се води БГ ТОЛ и назначиха едни хора да се грижат тези пари да се събрат.
Това повтарям не е наш патент. От Запад идва.
Следващи логични стъпки тука са да се вкара ТОЛ система за автомобилите или магистралите да се направят платени, както е в някои държави на Запад. Съседна Гърция магистралите са платени.
Както виждате бюрокрацията се разраства и събирането на пари, данъци и такси от държавата също се разраства с течение на времето.
Та аз залагам след няколко години тези мерки дето сега ги готвят и сигурно ще влязат. Та казвам, че след няколко години пари па няма да има и па ще говорим за нови данъци или увеличение.
ДДС може да се вдигне.
Може магистралите да се направят платени. Щото в момента пари за инфраструктура нема и тя ще почне да се скапва скоро и ще почнат приказки и дебати как е добре да ги дадем на концесия и как е добре да сложим по 2 Евро на лек автомобил за 100 км, примерно.
И плоския данък най-вероятно ще го вземат на мушка.
Така че аз залагам след 5 години - вдигане на ДДС
Малко внимание да обърнем и на пенсионния модел. В момента вноската за пенсия е 19% и става 21%. Само дето половината пари за пенсия идват от бюджета, а не от вноски.
Демек ако някой ти каже "Електорате мои ще ти вземаме 40% от каквото изкараш в продължение на 40-45 години с мъгливи обещания за пенсия в бъдеще време, дето я вземаш 10 години, я не."
Електората сещайте се какво ще направи.
И затова слагат ДДС, което е 20% но то може лесно да се финтира, крие и точи.
И затова слагат акцизи на горивата и други разни данъци и такси.
И пак ти вземат над 40% само че по други начини. Е сега държавата щяла да преразделя 45% от прогнозния БВП.
Честито дето се вика, след няколко години чекаме да е над 50%

Веднага като го назначат бюрократа има една единствена цел - да се издигне и да си назначи заместник.
Откак е измислена бюрокрацията тя винаги се е разраствала и винаги ще се разраства, може отвреме навреме някой да дойде да я посакрати, но това са откъслечни опити. И това не става въпрос само за България, но и за целия Свят, който е приел Западния модел на централно правителство и централно бюджетиране.
В тоя ред на мисли, правителствата като вземат да им привършват парите и почват да се оглеждат кои данъци да вдигнат или какви нови данъци да вкарат, за да вържат бюджета, щото по традиция разходите са винаги повече от приходите.
В нашата най-нова история има един единствен път когато въвеждат плоския данък (демек намаляне на данъците). Нооооо тука причината е че тогава събираемостта беше доста по-ниска от сега. И въпреки въвеждането на плоския данък на следващата година приходите от него скачат - парадокс. Просто за 10% не се струва да се "оптимизира" или крият данъци.
Да се върнем на данъците.
Едно време беше само Данък МПС, парите за инфраструктурата се вземаха от бюджета.
После казаха, дайте да вкараме акцизи върху горивата. И тези пари ще отиват за инфраструктура и екология. Звучи логично. Даже доста логично звучи. А Данък МПС ще остава само в общините те да си оправят там градските улици.
Така акцизът върху горивата е логичен - караш кола, която гори много логично зареждаш повече, логично рушиш пътищата повече, логично плащаш повече акциз, който логично отива за инфраструктура или екология както бяха обещали в началото.
Караш много, зареждаш много, плащаш много акциз. Караш малко, зареждаш малко, плащаш малко акциз. Има логика, има справедливост.
Както и да е. Скоро този данък почна да отива за пенсии и пари за инфраструктура па немаше.
И тогава въведоха винетките. Което е нов приход за държавата и поредно скубане на електората.
При винетките обаче няма справедливост - дали караш много или малко извънградско все плащаш една сума. Но в началото и леки автомобили и камиони плащаха винетки на база на тонажа без да се гледа колко км си изминал.
После и тези пари свършиха и решиха ТОЛ система за тежкотоварните камиони. Което е нов приход за държавата и поредно скубане на електората.
Плащаш на база тонаж и изминати км. Има логика. Превозвачите помрънкаха малко, срещнаха се с правителството в случая с Баце, поговориха се и накрая сметката отиде при клиента. То е ясно.
За да се следи кой колко се движи и плаща спретнаха една държавна агенция или там каквото се води БГ ТОЛ и назначиха едни хора да се грижат тези пари да се събрат.
Това повтарям не е наш патент. От Запад идва.
Следващи логични стъпки тука са да се вкара ТОЛ система за автомобилите или магистралите да се направят платени, както е в някои държави на Запад. Съседна Гърция магистралите са платени.
Както виждате бюрокрацията се разраства и събирането на пари, данъци и такси от държавата също се разраства с течение на времето.
Та аз залагам след няколко години тези мерки дето сега ги готвят и сигурно ще влязат. Та казвам, че след няколко години пари па няма да има и па ще говорим за нови данъци или увеличение.
ДДС може да се вдигне.
Може магистралите да се направят платени. Щото в момента пари за инфраструктура нема и тя ще почне да се скапва скоро и ще почнат приказки и дебати как е добре да ги дадем на концесия и как е добре да сложим по 2 Евро на лек автомобил за 100 км, примерно.
И плоския данък най-вероятно ще го вземат на мушка.
Така че аз залагам след 5 години - вдигане на ДДС
Малко внимание да обърнем и на пенсионния модел. В момента вноската за пенсия е 19% и става 21%. Само дето половината пари за пенсия идват от бюджета, а не от вноски.
Демек ако някой ти каже "Електорате мои ще ти вземаме 40% от каквото изкараш в продължение на 40-45 години с мъгливи обещания за пенсия в бъдеще време, дето я вземаш 10 години, я не."
Електората сещайте се какво ще направи.
И затова слагат ДДС, което е 20% но то може лесно да се финтира, крие и точи.
И затова слагат акцизи на горивата и други разни данъци и такси.
И пак ти вземат над 40% само че по други начини. Е сега държавата щяла да преразделя 45% от прогнозния БВП.
Честито дето се вика, след няколко години чекаме да е над 50%







Коментар