Близо 600 милиона в повече е платила държавата за ремонта на 76 пътища, обявени за такива в „лошо състояние“ в периода 2018-2020 година. Това заяви на брифинг министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова. В него участваха и директорът на ДНСК Влади Калинов, както и министърът на вътрешните работи Бойко Рашков.
Каква е била схемата – ремонтите на въпросните отсечки, първоначално определени от държавата за „основни“, били в последствие преквалифицирани като „текущи“. И въпреки че не се подменял целият асфалт, а само се „кърпели дупки“, цената им надвишавала значително първоначалните разчети заради разходите за логистика.
Преквалифицирането от „основни“ в текущи ремонти е дело на бившият шеф на АПИ Христо Терзийски“, отговори на въпрос на News.bg регионалният министър Виолета Комитова.
Основният ремонт много често не по-скъп от текущия, за текущ ремонт е нужна повече техника, повече работници, повече машини, обясни и шефът на ДНСК Влади Калинов.
Към момента държавата обаче е намерила решение на проблема, увериха от МРРБ. Въпреки „голямата съпротива“ от фирмите, по думите на Комитова, е договорено до началото на 2022 г. ремонтите или да бъдат завършени, или замразени, като договорите се разтрогват. „Оттук нататък ще се работи по коренно различен начин“, заяви главата на регионалното ведомство.
Нередности били установени и при ремонта на печално известния участък на АМ „Тракия“ край Чирпан. В края на 2018 г. по искане на тогавашният министър Николай Нанков ремонтът на отсечката бил оценен на 207 милиона лева, докато първоначално от АПИ сметнали, че са нужни едва 59 милиона„, разкри заместник-министър Иван Шишков.

leaderstoday.eu
Комитова: Близо 600 милиона в повече е платила държавата за ремонта на 76 пътища 2018-2020 г.
Каква е била схемата – ремонтите на въпросните отсечки, първоначално определени от държавата за „основни“, били в последствие преквалифицирани като „текущи“. И въпреки че не се подменял целият асфалт, а само се „кърпели дупки“, цената им надвишавала значително първоначалните разчети заради разходите за логистика.
Преквалифицирането от „основни“ в текущи ремонти е дело на бившият шеф на АПИ Христо Терзийски“, отговори на въпрос на News.bg регионалният министър Виолета Комитова.
Основният ремонт много често не по-скъп от текущия, за текущ ремонт е нужна повече техника, повече работници, повече машини, обясни и шефът на ДНСК Влади Калинов.
Към момента държавата обаче е намерила решение на проблема, увериха от МРРБ. Въпреки „голямата съпротива“ от фирмите, по думите на Комитова, е договорено до началото на 2022 г. ремонтите или да бъдат завършени, или замразени, като договорите се разтрогват. „Оттук нататък ще се работи по коренно различен начин“, заяви главата на регионалното ведомство.
Нередности били установени и при ремонта на печално известния участък на АМ „Тракия“ край Чирпан. В края на 2018 г. по искане на тогавашният министър Николай Нанков ремонтът на отсечката бил оценен на 207 милиона лева, докато първоначално от АПИ сметнали, че са нужни едва 59 милиона„, разкри заместник-министър Иван Шишков.

leaderstoday.eu
Комитова: Близо 600 милиона в повече е платила държавата за ремонта на 76 пътища 2018-2020 г.
Коментар