IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика в България

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • https://glasove.com/tehnologii/fabri...stven-intelekt Фабриката за насекоми край село Лозен привлече 8 млн. евро за роботизация и изкуствен интелект


    "Ройтерс": България вече внася по-скъп петрол от Казахстан, Ирак и Тунис

    През януари „Лукойл“ започна да купува петрол за българското си предприятие „Лукойл Нефтохим Бургас“ в Казахстан, Ирак и Тунис, според данни от London Stock Exchange Group (LSEG). До 1 март компанията трябва напълно да спре да внася руски суровини, решние, прието от парламента в края на годината.

    Тъй като „Лукойл“ вече не е в състояние да снабдява бургаската рафинерия със собствения си нефт „Урал“, компанията трябва да използва нефт от други места, което повишава разходите в завода, коментира Ройтерс.

    През януари за рафинерията в Бургас са пристигнали две доставки казахстански петрол KEBCO от по 70 хиляди тона. Има и друга доставка иракски лек петрол Басра от 76 000 тона и 33 000 тона от Тунис.

    Търговците заявиха пред агенцията, че казахският петрол може да се превърне в заместител на руския петрол, но доставките му са ограничени и той е по-скъп от руския „Урал“.

    Не е известно дали „Лукойл“ използва участието си в проекти в Казахстан и Ирак за закупуване на петрол.

    През 2023 г. в България е внесен руски петрол в размер на 100 хиляди барела на ден, а страната е на четвърто място по внос на суровини от Русия с танкери.

    България получи дерогация от Европейския съюз за закупуване на руски петрол до края на 2024 г., но управляващите сами се отказаха предсрочно от дерогацията, без никой да го изисква от страната ни. През декември българският парламент прие поправки в закона, които забраняват вноса на суровини от Русия от 1 март 2024 г.

    „Лукойл“ доставяше петрол за България от Новоросийск, произведен от компанията в Каспийско море.

    Бургаската нефтена рафинерия е с капацитет от около 10 милиона тона годишно, а размерът на инвестициите на „Лукойл“ надхвърля 3,4 милиарда долара, според Ройтерс.

    След атаката от страна на българските власти и промени в закона компанията обяви, че ще преразгледа стратегията си за българските активи, включително тяхната продажба. Азербайджанската Socar заяви, че е готова да обмисли закупуването на петролната рафинерия в Бургас, ако има такава оферта.


    Last edited by v_tin; 13.01.2024, 16:07.

    Коментар



    • Имотът на Лорер е купен от “СТВ Консълтинг” 351 950 лв. преди малко повече от година. Тогава той е министър на иновациите от Промяната. На 07.09.2023 г. Лорер продава имота за 1 858 038.50 лв.
      Всичко е много просто - държавата при съмнение за занижени цени да има право да закупи имота за собственна сметка на изповяданата цена , после пълна проверка на двете страни поне за 10г назад ,когото и да питате от улицата ще каже че има занижена цена с цел неплащане на данъци или заплащане на услуга тоест корупция или пране на пари . Два три такива случая и тази пробойна ще бъде запушена

      Коментар


      • Да ни е честита деса-поетеса ....
        Още една ПДП в политиката и съдебната система. Във върха на пирамидата.
        Да илядее....

        Коментар


        • Ето и я цялата статия от Свободна Европа с размишления как веднага трябва да приемем поне 100 000 мигранти, щото не можело иначе.

          https://www.svobodnaevropa.bg/a/demo.../32759610.html


          Т.е. цитата от долната картинка си е абсолютно истински, а не е фейк.

          Коментар


          • Коментар


            • Малко интересно четиво за новите управляващи

              https://bird.bg/tollpass-queen-millions-ctw-lorer/

              Който му се чете да го отвори и да го прочете иначе малко пасажи тука подбрани.


              Бивша фирма на Асен Василев е с блокирани сметки заради иск на американски гражданин за 5 милиона лв., но е успяла да спаси имотите си с изгодна сделка. Купувач е фирмата на Станислава Арнаудова, известна като Кралицата на Винетките – привилегирован посредник, прибиращ 7% от всяка винетка. Въпреки заявките този процент да се промени, до момента промяна няма и комисионните си вървят. Освен това Арнаудова в лично качество е придобила и имот на Даниел Лорер за рекордна цена, което навежда на хипотезата за насрещна престация.


              На 29 декември 2023 г. Марио Иванов Сотиров, управител и настоящ собственик на “СТВ Консълтинг” ЕООД, както и приближен на “Продължаваме Промяната”, и министър Василев, подава в Търговския регистър внесената ден преди това молба до съда за обявяване на фирмата в несъстоятелност.

              Причината за това е, че на 17.11.2023 г. американският гражданин Себастиян Бретшнайдер е получил от съда обезпечителна заповед за над 5 милиона лв. (5 013 317.86), издадена на негово име, и е наложил запор на сметките на фирмата.


              Марио Сотиров е дългогодишен управител на фирми на Асен Василев, както и на “СТВ Холдингс” ЕООД и “СТВ България” ЕООД – и двете собственост на офшорката “Акселберт” (Akselbert Ltd), регистрирана на Британските Вирджински острови. Както разкрихме в наша публикация по-рано, офшорката и към днешната дата е собственост на министъра на финансите Асен Васков Василев, според информацията в Търговския регистър. Освен това, двете фирми не са подавали финансови отчети през последните три години и са в нарушение.


              Това обаче не е всичко. Арнаудова прави сделка и с Даниел Лорер, депутат от “ППДБ” и бивш министър от “Продължаваме Промяната” в кабинета на Кирил Петков. Той също има имоти в тази сграда на ул. “Чаталджа” 3 в София. Лорер ги продава в същия ден като “СТВ Холдингс”, но на Арнаудова в лично качество. Продава ги с огромна печалба.

              Имотът на Лорер е купен от “СТВ Консълтинг” 351 950 лв. преди малко повече от година. Тогава той е министър на иновациите от Промяната. На 07.09.2023 г. Лорер продава имота за 1 858 038.50 лв.





              Коментар


              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                ФАШИСТИТЕ пак са се появили. ... нашите ръце, победата е наша!


                Click image for larger version

Name:	419050950_335474629367388_3339455983729130057_n.jpg
Views:	1
Size:	102.0 КБ
ID:	4145844


                Коментар


                • Графът е убиец на Левски!

                  Коментар


                  • Що не отбелязахте днешната дата от "прехода" ни?

                    Беше атакувано т.н. Народно събрание.
                    И аз бях там.

                    Коментар


                    • ФАШИСТИТЕ пак са се проявили. Змията на умирачка най-яростно хапе. Близо е деня на смачкване на главата и


                      Това е паметникът на граф Игнатиев във Варна. Съборен е от неизвестни засега изверги преди часове в центъра на Варна. Миналата година точно на 3 март пък беше поруган с бяла боя. Тогава престъпникът беше оправдан от съда. Вероятно същото ще стане и с престъпниците, които са съборили паметника днес.
                      Същото нещо извергите от ППДБ и техните ортаци от ДПС и ГЕРБ подготвят и за Паметника на свободата на Шипка. Ще почнат поругавания, някой ще го надраска, друг ще го залее с боя, трети ще му счупи нещо, ще почнат да ни убеждават от телевизора как бил спорен, как бил в прослава на вражеска Русия и един ден ще го взривят. Няма да го демонтират, защото е много трудно, а директно ще го съборят. Ако не ви се струва възможно, спомнете си управляващата престъпна клика колко "невъзможни" престъпления извърши само за последните няколко месеца и се замислете.
                      Проклети да сме като народ, ако позволяваме гаврите с историята и културата ни да продължават по този начин! Българи, време е да се ядосате! Днес посегнаха за пореден път на граф Игнатиев, наричан с любов от нашия народ "графа на българите", утре ще посегнат на Шипка, накрая ще ликвидират и държавата ни!
                      Знаем всеки престъпник и няма да оставим никой от тях ненаказан. Задължителното условие за това е да вземем властта. Важна крачка в тази посока са изборите след пет месеца - на 9 юни. Спечелим ли ги, с подкрепата на нашите съюзници в Европа, ще променим хода на събитията не само в България, но и на континента. Бъдещето е в нашите ръце, победата е наша!
                      Last edited by bota156; 10.01.2024, 17:48.
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Добър анализ на Георги Ангелов. Препоствам от друга мрежа:

                        През декември Австрия за пореден път се оплака от таксата върху износа на газ, въведена от Германия, съобщава специализираното издание Argus. Преди две години Германия въведе временна такса (до 2027 г.) върху всеки газ, който напуска газопреносната мрежа на страната, с цел да покрие загубите от енергийната криза. Тази такса първоначално беше доста ниска, но германският регулатор я увеличи до 1.86 евро за мегаватчас от 1 януари 2024.

                        Германия, обаче, не се съобразява с протестите на Австрия и продължава да събира таксата върху газа. Надеждата на Австрия е европейските институции да обявят таксата за незаконна и да принудят Германия да я премахне, но засега това не се е случило. Австрия се страхува, че и други страни ще въведат подобни такси, особено ако германският подход се приеме за законен.

                        И точно това се случва. През декември Италия също започна подготовка за въвеждането на подобна временна такса върху износа на газ, с която да покрие загубите от енергийната криза. Ориентировъчната дата е 1 април 2024 година и размер от 2.19 евро на мегаватчас. Досега Италия налагаше такса само на вътрешното потребление на газ, но следвайки примера на Германия ще я разшири и към износа.

                        За Австрия се задава и друг проблем, тъй като през 2024 г. изтича договорът за транзит на руски газ през Украйна и украинската страна няма никакви намерения да подписва нов договор с руския агресор. Така Австрия би загубила основния си маршрут за доставка на газ. Австрия обмисля някакви алтернативни схеми, но засега не среща разбиране в украинската страна.

                        Заради членството в Шенген през декември България отмени своята такса върху руския газ. Но тази опция си стои на масата, особено ако Австрия твърде дълго ни бави за пълноправно членство в Шенген. Ако всички газопроводи водещи към Австрия събират такса за покриване на разходите от енергийната криза, България също може да наложи такава такса (в момента Булгаргаз негласно начислява такава "такса", но само върху българските потребители, за да си покрие загубите от скъпия газ в Чирен).

                        Но тук се отваря и нова възможност. Налагането на газови такси от Германия и Италия и очакваното затварянето на украинския маршрут за руски газ дава възможност на България да се наложи като основно трасе за доставки на природен газ за Централна и Източна Европа. Отваря се пазарна ниша, която България може да заеме за десетилетия напред. Причината е географска - единственият начин газ да стигне от Гърция и Турция към ЕС е през България.

                        Готов е интерконекторът със Сърбия, почти е готов терминалът за втечнен газ в Александруполис (Гърция), предстои разширяване на газовата връзка с Гърция, работи се по разширение на газопроводите от България към Румъния и Унгария. Така че съвсем скоро през България ще минава не само единственото трасе за пренос на руски газ към Европа, но и единственото трасе за пренос на неруски газ в региона. Eдин вид енергиен Шенген, в който България може да играе водеща роля.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение

                          Почне ли 'ударно' строителство на магистрали - край с ниския бюджетен дефицит, който им е цел номер 1 до приемането ни в Еврозоната.
                          За съжаление, нищо ударно няма да почне.

                          За да почне да се строи трябва да има поне един "кадър" дето разбира как стават нещата и да носи отговорност. Може да е като шефа на Метрополитен. Може да е като Баце или някой министър.

                          Но до като няма такъв кадър останалите са професионални бюрократи, които могат единствено да местят папки насам натам и да се оправдават.

                          И по дефиниция бюрократе ги е страх да поемат отговорност, щото ако нещо се обърка могат да ги съдят. Виж за бездействие никой не е осъден, освен ако нямаме ситуация в която да се действа. Но те тогава криво ляво се задействат и замазват положението.

                          Коментар


                          • Има шанс за тази държава

                            Коментар


                            • ФАШИСТИТЕ НЯМАТ СПИРКА ... гори паметникът на Българо-Съветската дружба във Варна

                              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                                Втора поредна година приключи с неизпълнени обещания за хиляди километри отремонтирани пътища и заявки през настоящата нещата рязко да се променят.

                                През 2023 г. основно са ремонтирани само 67 км пътища, за 2024 г. заявката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е процесът да бъде отпушен и забързан.

                                АПИ не е осъществила инвестиционната си програма през изминалата година за текущ ремонт и поддържане на 3000 км пътища,

                                Не е изпълнена и заявката в началото на 2023 година на предишния председател на пътната агенция Венцислав Ангелов за "ударно" строителство на магистрали.


                                Липсата на резултати с пътните ремонти и пътното строителство през 2023 г. е налице, въпреки че Ангелов беше сменен от регионалния министър Андрей Цеков още на 8 юни и оттогава пътната агенция е управлявана от сегашния си шеф Ясен Йорданов.

                                От АПИ уточняват, че са възлагани само аварийни дейности съгласно настоящите договори за зимно поддържане и възстановителни работи при аварийни ситуации по пътищата. Допълват, че през 2023 г. са изпълнявани текущи дейности: изкърпване на асфалт, подобряване на отводняването, отстраняване на крайпътна растителност, възстановяване на маркировка и сигнализация, подмяна и ремонт на ограничителни системи.

                                През 2023 г. единствената нова магистрална отсечка, пусната за движение, беше 14.5-километровият участък от магистрала "Европа".


                                Видеото е добро с подбрани предизборни изказвания - демек празни приказки изречени с надеждата някой да повярва, е имаше и такива.

                                https://www.facebook.com/kr.szkwarek...3188585243753/

                                Почне ли 'ударно' строителство на магистрали - край с ниския бюджетен дефицит, който им е цел номер 1 до приемането ни в Еврозоната.
                                това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                                Коментар

                                Working...
                                X