Кой е истинският Мистър Кеш на българската политика?
Analyses & Alternatives26th август 20240 Commentsдизелово гориво,ЕС,Русия,руски горива
По следите на внос на санкционирано дизелово гориво от Русия за България
Въпреки пълната забрана, вносът на руски горива в ЕС никога не е спирал и България е имала своя „достоен“ дял. Основният играч в схемите в началото беше Турция с нейния внос на предимно руско дизелово гориво през пристанищата Мерсин и Дортьол, където продуктът бе преетикетиран с нови сертификати за произход, издадени от местната търговска камара, и изпратен за ЕС. В този бизнес с размяна на сертификати няма светци и тази статия е опит да се повдигне капака на тайната зад неотдавнашното преминаване на посредническия порт от Мерсин в Турция към Александрия в Египет, където руските дизелови товари също се преетикетират като египетски продукт.
Цялата схема за заобикаляне на санкциите, използвана от руските компании за продажба на суров петрол или рафинирани петролни продукти в Европейския съюз, непрекъснато се модернизира, за да бъде в крак с най-новите технологии за санкции. В известен смисъл има състезание между тези, които създават санкциите, и тези, които ги заобикалят. Руските петролни компании, подкрепяни от руски дипломати и разузнавателни служби, са активни в различни държави, които препродават руски рафинирани продукти, като ОАЕ, Тунис, Либия и Турция, към които, както бе споменато по-горе, се прибави и Египет.
Приходите от продажбата на руски суров петрол остават на значително високи нива, като по последни оценки на МАЕ за юли те са около 17 милиарда щатски долара и няма признаци за намаляване на тази цифра. Тази тенденция се запазва въпреки санкциите, насочени към веригата за създаване на стойност на рафинираните продукти чрез схемата „тъмен флот“ след товаренето им в петролните терминали в Русия, включително застрахователите (Ингострах и СОГАЗ), чартьорите и търговците.
Нека да разгледаме една прясна схема за търговия „на тъмно“. При тази схема руски дизел, натоварен в Новоросийск, след плаване до Египет се озовава на пристанище Варна, от което се възползват известни български търговци на горива и известен петролен олигарх, свързан с още по-влиятелния политически олигарх Делян Пеевски. България е само една от многото държави – членки на ЕС, които внасят преетикетиран руски дизел. Да разгледаме само един от по-новите примери в тази схема в прогрес.
По данни на компанията за проследяване на енергийни товари в реално време Vortexa през последн.........................
Analyses & Alternatives26th август 20240 Commentsдизелово гориво,ЕС,Русия,руски горива
По следите на внос на санкционирано дизелово гориво от Русия за България
Въпреки пълната забрана, вносът на руски горива в ЕС никога не е спирал и България е имала своя „достоен“ дял. Основният играч в схемите в началото беше Турция с нейния внос на предимно руско дизелово гориво през пристанищата Мерсин и Дортьол, където продуктът бе преетикетиран с нови сертификати за произход, издадени от местната търговска камара, и изпратен за ЕС. В този бизнес с размяна на сертификати няма светци и тази статия е опит да се повдигне капака на тайната зад неотдавнашното преминаване на посредническия порт от Мерсин в Турция към Александрия в Египет, където руските дизелови товари също се преетикетират като египетски продукт.
Цялата схема за заобикаляне на санкциите, използвана от руските компании за продажба на суров петрол или рафинирани петролни продукти в Европейския съюз, непрекъснато се модернизира, за да бъде в крак с най-новите технологии за санкции. В известен смисъл има състезание между тези, които създават санкциите, и тези, които ги заобикалят. Руските петролни компании, подкрепяни от руски дипломати и разузнавателни служби, са активни в различни държави, които препродават руски рафинирани продукти, като ОАЕ, Тунис, Либия и Турция, към които, както бе споменато по-горе, се прибави и Египет.
Приходите от продажбата на руски суров петрол остават на значително високи нива, като по последни оценки на МАЕ за юли те са около 17 милиарда щатски долара и няма признаци за намаляване на тази цифра. Тази тенденция се запазва въпреки санкциите, насочени към веригата за създаване на стойност на рафинираните продукти чрез схемата „тъмен флот“ след товаренето им в петролните терминали в Русия, включително застрахователите (Ингострах и СОГАЗ), чартьорите и търговците.
Нека да разгледаме една прясна схема за търговия „на тъмно“. При тази схема руски дизел, натоварен в Новоросийск, след плаване до Египет се озовава на пристанище Варна, от което се възползват известни български търговци на горива и известен петролен олигарх, свързан с още по-влиятелния политически олигарх Делян Пеевски. България е само една от многото държави – членки на ЕС, които внасят преетикетиран руски дизел. Да разгледаме само един от по-новите примери в тази схема в прогрес.

По данни на компанията за проследяване на енергийни товари в реално време Vortexa през последн.........................
Коментар