If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Хайде сега, ще си задаваме въпроси, които дори не се нуждаят от обяснение. Причината за "разминаване" на числата е в методиката на проучванията.
На въпроса "Ако изборите бяха днес, за коя партия щяхте да гласувате?", като възможни отговори са изброени партии, даден е отговор "други", както и отговор "няма да гласувам". Получените резултати са процент, от тези, които ще гласуват /напр. за ГЕРБ 26%/ и като се съберат с процентите и на другите управляващи, стават 37%, но не от всички, имащи право на глас, а от заявилите, че ще гласуват. В случая заявилите, че няма да гласуват са 36,8%.
Проучванията за подкрепа на правителството се правят на база на всички имащи право да гласуват, защото на въпроса "Подкрепяте ли правителството?" са дадени най-често три възможно отговора - "Да", "Не" и "Не мога да преценя" /или друг еквивалентен отговор, напр. "Без мнение"/.
Затова подкрепата или доверието в правителството е 26% но от всички, имащи право на глас, а за управляващите партии сборът от процентите е 37, но само от заявяващите, че ще гласуват. Отделно от това е полезно да се напомни, че лъвският пай от вота на не гласувалите отива при партията, събрала най-много проценти. Нека не гласувалите знаят, че на практика /на последните избори/ те са гласували най-вече за ГЕРБ, Реформаторите, Патриотите и АБВ/.
Пък после казват "Вие ги избрахте"?! Но нищо ново под слънцето - това е синдромът на незнаещия и не мислещия българин. С пасивността си те са избирали управляващите наравно с гласувалите. Не гласуването било наказателен вот, глупости на търкалета! Истинският наказателен вот би бил например гласуването за Св. Вътков или друга малка партия, която никога не е влизала в парламента. Само така се разтуря "статукво", но върви го обяснявай на вуйчо си на село или на някой дървен шоп. Просто българите са белязани с невероятно ниска политическа култура. За сметка на туй пък са с много претенции.
ПП. Държа да отбележа, че това си е само мое мнение и никого не задължавам с него. Нека всеки си я кара както си знае. То и без друго сме цъфнали, вързали, презрели и отдавна сме в кацата за джибри.
Доне да изпишеш толкова глупости ,без да видиш изследването по партии и колко са негласуващите ......
Не са закъсали, но поне от 11 години ги наблюдавам, че са на отделен бюджет-собствен! Винаги си разпределят 13-та заплата на гърба на общия бюджет, въпреки, че са най-хулената с-ма.
Разпределяха...преди. Имаше години, когато вземаха коледна заплата, новогодишна и великденска. Сега направо плачат.
Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Кабинетът започва сдоверие от 26%.Отбелязва се ръст от 10 пункта по този показател в сравнение с началото на предишния месец, когато правителството още се договаряше и не беше гласувано
Мутри ,да ми обясниш как по изследване за всяка отделна партия подкрепяща правителството ще гласуват 37 % а за самото правителство в момента само 26 % в този момент....
Хайде сега, ще си задаваме въпроси, които дори не се нуждаят от обяснение. Причината за "разминаване" на числата е в методиката на проучванията.
На въпроса "Ако изборите бяха днес, за коя партия щяхте да гласувате?", като възможни отговори са изброени партии, даден е отговор "други", както и отговор "няма да гласувам". Получените резултати са процент, от тези, които ще гласуват /напр. за ГЕРБ 26%/ и като се съберат с процентите и на другите управляващи, стават 37%, но не от всички, имащи право на глас, а от заявилите, че ще гласуват. В случая заявилите, че няма да гласуват са 36,8%.
Проучванията за подкрепа на правителството се правят на база на всички имащи право да гласуват, защото на въпроса "Подкрепяте ли правителството?" са дадени най-често три възможно отговора - "Да", "Не" и "Не мога да преценя" /или друг еквивалентен отговор, напр. "Без мнение"/.
Затова подкрепата или доверието в правителството е 26% но от всички, имащи право на глас, а за управляващите партии сборът от процентите е 37, но само от заявяващите, че ще гласуват. Отделно от това е полезно да се напомни, че лъвският пай от вота на не гласувалите отива при партията, събрала най-много проценти. Нека не гласувалите знаят, че на практика /на последните избори/ те са гласували най-вече за ГЕРБ, Реформаторите, Патриотите и АБВ/.
Пък после казват "Вие ги избрахте"?! Но нищо ново под слънцето - това е синдромът на незнаещия и не мислещия българин. С пасивността си те са избирали управляващите наравно с гласувалите. Не гласуването било наказателен вот, глупости на търкалета! Истинският наказателен вот би бил например гласуването за Св. Вътков или друга малка партия, която никога не е влизала в парламента. Само така се разтуря "статукво", но върви го обяснявай на вуйчо си на село или на някой дървен шоп. Просто българите са белязани с невероятно ниска политическа култура. За сметка на туй пък са с много претенции.
ПП. Държа да отбележа, че това си е само мое мнение и никого не задължавам с него. Нека всеки си я кара както си знае. То и без друго сме цъфнали, вързали, презрели и отдавна сме в кацата за джибри.
Поредното доказателство ,че ако нямаш връзки или не си член на някоя партия, не може да се реализираш .
23-годишната щерка на шефа на ВМА стана началник на кабинета на Петър Москов http://www.bgmak.eu/2014/12/%D0%BD%D...8%D0%BD/21700/
Продължение We view the situation as challenging for the following additional reasons:
-- European parent banks appear less willing and able to support their
Bulgarian subsidiaries, with deflationary implications especially pronounced
within the context of the currency board regime. Deleveraging of parent banks
in Bulgaria has been recurrent and large-scale.
-- Bulgaria's pre-crisis growth model, which relied upon net external
borrowing and net foreign direct investment (FDI) to drive growth in the
nontradables sectors, has yet to be fully replaced with a plan to revive more
diversified growth in the economy on a sustainable basis; and
-- The fallout from the above may put additional pressure on the
government to spend more to support growth.
Previously, we did not factor in any benefits of the South Stream pipeline
project into either our growth or fiscal forecasts. (The project would have
brought Russian gas to Eastern Europe, through Bulgaria, with expected transit
fees of about 1% of government revenues.) Therefore, the project's recent
cancellation has not had an impact on our ratings on Bulgaria.
We see the general government deficit narrowing gradually to 3% of GDP by
2017; this differs from the government's target of 2% of GDP because we assume
weaker nominal GDP growth. As a result, we expect that general government debt
will increase by an annual average of 4.3% of GDP in 2014-2017, materially
higher than our previous expectation. We also think that net general
government debt will rise to just below 30% of GDP in 2017, from 12% in 2013.
We expect the currency composition of government debt will not materially
differ over this period; about 70% of government debt is currently denominated
in foreign currency.
External auditors' comprehensive assessment of KTB's accounts has revealed
poor lending standards, optimistic asset valuations, unrealistic loss
recognition, and inadequate disclosure practices. Impairments based on the
auditors' analysis have indicated that KTB has negative equity of about BGN4.5
billion (5.7% of GDP).
We believe that supervisory lapses helped contribute to the systemically
important KTB's problems. While the new government is seeking to reform the
supervisory framework, it remains to be seen whether deeper governance issues
will be addressed. In the interim, while our general debt forecast does not
explicitly include future government support to banks, we believe the risk of
additional support is material. We note that, given the currency board
arrangement, BNB can only provide liquidity support to the banking system to
the extent that its reserves exceed its monetary base. Even then, support can
only occur under certain conditions and at short maturities against liquid
collateral. As of September 2014, BNB reserves covered monetary liabilities by
1.8x.
Bulgaria's exchange rate regime and high euroization (about 60% of loans are
non-lev denominated) restrict Bulgaria's monetary flexibility while limiting
BNB's ability to act as a lender of last resort. In this context, we believe
that the BNB's limited success in stimulating credit growth in the face of
anemic domestic demand and in effecting a reduction in the banking sector's
gross nonperforming loans--about 17% of its total loan book--reflect a
weakened transmission channel for monetary policy.
Bulgaria's political environment has remained in flux, with five governments
and two general elections since early 2013. Parliamentary elections held in
October yielded a minority coalition of GERB (the Citizens for the European
Development of Bulgaria) and the Reformist Bloc, the latter itself a grouping
of five parties. The government relies on outside support from the Patriotic
Front (an alliance of two parties) and the Alternative for Bulgarian Revival.
With the numerous changes in power over the last two years, there have been
several policy reversals, including on fiscal policy, which have weighed on
business and consumer confidence.
The new government faces the tasks of rebalancing government finances,
resolving KTB, addressing deeper governance issues, un-freezing suspended EU
funds, devising a credible strategy for the energy sector, and stimulating
growth--all against a backdrop of muted external demand, foreign bank
outflows, sluggish domestic credit growth, and high unemployment. Given that
the government relies on extra-coalition support to pass legislation and is
itself composed of several factions, we think policy uncertainty may persist.
OUTLOOK
The stable outlook balances the risks we see from potential vulnerabilities
building up in the financial sector against still-low levels of government
indebtedness.
We could lower the ratings if the domestic financial system requires further
government support. We could also lower the ratings if funds on the financial
account of the balance of payments continue to flow out without abating.
Стандарт енд Пуърс намали кредитния рейтинг на България 2014/12/12 | 17:52:49
DJN
Press Release: S&P Downgrades Bulgaria To 'BB+/B'; Outlook Stable
The following is a press release from Standard & Poor's:
OVERVIEW
-- Liquidity support to weakened domestic banks has pushed up Bulgarian
general government debt.
-- In our view, persistent deflation and an overhang of impaired private
sector debt represent future risks to growth, financial stability, and
budgetary outcomes.
-- We are therefore lowering our long- and short-term sovereign credit
ratings on Bulgaria to 'BB+/B' from 'BBB-/A-3'.
-- The stable outlook balances the risks we see from potential
vulnerabilities mounting in the financial sector against still-low levels of
government indebtedness.
RATING ACTION
On Dec. 12, 2014, Standard & Poor's Ratings Services lowered its long- and
short-term foreign and local currency sovereign credit ratings on the Republic
of Bulgaria to 'BB+/B' from 'BBB-/A-3'. The outlook is stable.
RATIONALE
The downgrade reflects:
-- Our view of a weakened domestic banking system, which has obligated
Bulgaria to directly and indirectly support the third- and fourth-largest
banks.
-- The risk that further state support to the domestic financial sector
might be required.
-- A broader deterioration in general government finances--owing to weak
growth and persistent deflation--which could require higher borrowing over
2014-2017.
In June this year, Bulgaria's fourth-largest bank--Corporate Commercial Bank
(KTB)--suffered large deposit withdrawals and was placed under special
supervision by its regulator, the Bulgarian National Bank (BNB), Bulgaria's
central bank. Shortly afterwards, Bulgaria's third-largest bank, First
Investment Bank (FIB), also experienced large deposit withdrawals prompting
the Bulgarian government to provide it with exceptional liquidity financing.
Five months later, KTB's licence was revoked and subsequently, the government
provided a loan of Bulgarian lev (BGN) 2 billion (2.5% of GDP) to the Deposit
Insurance Fund (DIF). The loan funded the DIF's shortfall for the repayment of
KTB's obligations to its guaranteed depositors. Taken together, state support
to the financial sector has totaled 3.5% of GDP in 2014.
On top of its support of the financial sector, we expect Bulgaria's underlying
general government deficit will widen to 3.5% of GDP, from 1.2% in 2013.
Overall, we project that the government will issue the equivalent of 11% of
GDP in debt this year, the highest increase in gross debt since Bulgaria
established its currency board in 1997. Some of this financing will remain in
its fiscal reserve, which at end-October totaled BGN7.6 billion or 9.4% of GDP
excluding EU receivables. We anticipate the fiscal reserve will decline in
early 2015 as about one fifth of the funds are earmarked to redeem a sovereign
bond (issued in 2002) in January.
Reflecting our view of Bulgaria's financial stability, and our expectation of
weaker domestic demand and lower net export growth, we have lowered our
forecast for 2014-2017 average real GDP growth to 1% from just under 2%. Since
the onset of the global financial crisis, the convergence of Bulgarian incomes
toward European averages has slowed considerably. Further, following our
expectation of output and price growth, we expect per capita GDP to remain
where it is currently, at around $7,500 (EUR5,500), over the forecast horizon.
This would leave Bulgarian per capita GDP at just below one-sixth of
Germany's. From 2010 up until 2014, exports had been growing at an average
annual rate of nearly 10% in real terms. However, this export performance has
not led to a recovery in business investment or meaningfully reduced overall
unemployment levels.
Challenges to Bulgaria's banking system and a deterioration of the fiscal
position have been exacerbated by a sustained deflation of consumer prices
which in October were 1.5% lower than in October 2013. Domestic demand has
also been depressed by parent banks' net withdrawals of funding from their
Bulgarian subsidiaries and banks' increasing external assets. Between 2009 and
2013, 93% of financial sector external debt on average has been rolled over
per year. The direct link between money growth and balance-of-payments inflows
under the currency board has magnified the impact of these recent
balance-of-payments outflows on the economy, particularly on prices.
The banking sector's overall liquidity appears to have accommodated the banks
winding down their external debt positions by $4.6 billion between 2008 and
2013, while also increasing assets held abroad by $6.8 billion over the same
period (according to international investment position data). Net outflows
from the financial system during the five years to 2013 have cumulatively
constituted more than 20% of 2014 GDP. We expect that Bulgaria's financial
account will remain in deficit until 2015, and that this will continue to
depress domestic credit conditions, and hence the money supply, and prices.
следва
Всичко е много просто. Искаш ли нещо - бориш се...Не ти ли стиска - губиш го!
Явно много са я закъсали. Преди вземаха по две заплати за Коледа. Сега ще има много недоволни...
Не са закъсали, но поне от 11 години ги наблюдавам, че са на отделен бюджет-собствен! Винаги си разпределят 13-та заплата на гърба на общия бюджет, въпреки, че са най-хулената с-ма.
Ще споделя друг интересен факт, който гаранция не го знае широката публика. Има назначени експертизи от съдебната с-ма, които плаща МВР. И те са огромна част от експертизите и експертните справки. После всички журналя се прицелват в огромния бюджет на МВР и защо бил такъв, а никой главанак-чантаджия не потърси сметка от СС.
Браво бре .Коледни бонуси по 1/3 заплата в съдебната власт
12.12.2014 17:28
По една трета заплата отгоре ще получат всички магистрати, съдебни служители и членове на Висшия съдебен съвет (ВСС) по Коледа. Решението е взето на заседанието на ВСС в четвъртък измежду многото „бюджетни“ точки, съобщиха членове на съвета.
Конкретно коледните премии ще са по 34,28% от основната заплата, няма да ги получат само дисциплинарно наказаните магистрати и онези с висящи дисциплинарни производства.
Съдиите, прокурорите и следователи в страната са около 4700 човека, служителите – над 9000. Членовете на ВСС в момента са 23-ма – без уволнения Камен Ситнилски и оттеглилия се след изтичането на мандата му Лазар Груев.
Изчисленията показват, че сега премиите на магистратите ще варират от 500 до 1000 лв. При членовете на ВСС те ще са около 1000 лв.
Парите са бонусите са от последния бюджетен транш от 10 млн.лв., отпуснат с постановление на кабинета на 3 декември. Средствата трябваше да покрият неотложни разходи за ток, вода, парно, обезщетения по Кодекса на труда, съдебния закон, Закона за отговорността на държавата, както и заплащане на труда на съдебните заседатели. Разчетите на бюджетната комисия на ВСС обаче са показали, че ще останат около 6 млн.лв. за премии. В същото време в края на октомври ВСС отчете 13 млн.лв. неизпълнение на собствени приходи в съдебния бюджет – основно от такси по дела.
Миналата година кадровиците, магистратите и служителите също поручиха бонуси, но по-скромни – по 13,7% от основната заплата. През 2012 г. премии не бяха раздавани.
Заемът отива за изплащане на депозитите от КТБ. Бюджетът беше провален още в средата на годината - ниски приходи и растяще разходи. Това то призна и правителството на Орешарски.
Извод - вината за новия дълг следва да се поеме от кръвосмесителната Тройна коалиция БСП-ДПС-Атака. Те нямат право нса критика, те имат право само да са виновни и да мълчат засрамено....
Това го призна и червения шаман Андрей Райчев:
"Галъп": Крехка надежда и желание за стабилизация 26% заявяват, че биха гласували за ГЕРБ, срещу 13% - за БСП
Изборите и създаването на правителство са донесли известно намаляване на обществената тревожност. В масовото съзнание е доминиращо желанието за стабилизация, а не за резки промени. Партиите във властта запазват подкрепата си, а останалите, с изключение на ДПС, са в тежък момент. По нива на стартово доверие правителството прилича най-вече на другите кабинети, създадени в условията на сложни преговори или тежки компромиси. Това са част от изводите от декемврийското издание на редовния "Политически и икономически индекс" на "Галъп".
Кабинетът започва сдоверие от 26%.Отбелязва се ръст от 10 пункта по този показател в сравнение с началото на предишния месец, когато правителството още се договаряше и не беше гласувано
Мутри ,да ми обясниш как по изследване за всяка отделна партия подкрепяща правителството ще гласуват 37 % а за самото правителство в момента само 26 % в този момент....
Заемът отива за изплащане на депозитите от КТБ. Бюджетът беше провален още в средата на годината - ниски приходи и растяще разходи. Това то призна и правителството на Орешарски.
Извод - вината за новия дълг следва да се поеме от кръвосмесителната Тройна коалиция БСП-ДПС-Атака. Те нямат право нса критика, те имат право само да са виновни и да мълчат засрамено....
Това го призна и червения шаман Андрей Райчев:
"Галъп": Крехка надежда и желание за стабилизация 26% заявяват, че биха гласували за ГЕРБ, срещу 13% - за БСП
Изборите и създаването на правителство са донесли известно намаляване на обществената тревожност. В масовото съзнание е доминиращо желанието за стабилизация, а не за резки промени. Партиите във властта запазват подкрепата си, а останалите, с изключение на ДПС, са в тежък момент. По нива на стартово доверие правителството прилича най-вече на другите кабинети, създадени в условията на сложни преговори или тежки компромиси. Това са част от изводите от декемврийското издание на редовния "Политически и икономически индекс" на "Галъп".
Това е положението в БГ ! В случая Димитър Иванов е прав като казва :'' Бюджетът по същество не поисква нищо от богатите българи, докато в същото време поставя своите тежести върху заетите, върху безработните и продължава със своята несправедлива данъчна мрежа да спира всъщност възстановяването на българската икономика. За мен няма терапия в този бюджет, няма и политика. Има само едно дребно късогледо бакалско разплащане, разплащане с цел да зашием поредната година, да задържим правителството, ако можем – да спасим мандата си'' .Цялото интервю на Даниела Големинова с Димитър Иванов чуйте в звуковия файл на http://bnr.bg/post/100496759/dimitar...skite-grajdani
Всичко е много просто. Искаш ли нещо - бориш се...Не ти ли стиска - губиш го!
Коментар