Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Коронавирусът ще прерастне ли в пандемия?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...rcial_aircraft

    Вижте списъка с катастрофи от последните 20 години и как в кратки промеждутъци, с различни самолети, на различни авиокомпании падат самолети в рамките на две три седмици. Нещо което иначе е много рядко.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
      човек никога не трябва да пътува в самолет след като е паднал самолет. Вероятността след това да има още един паднал е много по-висока от нормалното. Това се обяснява с психиката на пилотите. Една част от тях са със сигурност с депресия. И ако видят паднал самолет желанието им за самоубийство стават много по-високо.
      Според мен пилотите не са такива кекави, каквито ги съдиш според вас сегашните.

      Те са запознати с много повече случаи на катастрофи, отколкото средния пасажер и са повече готови за действие в крайни ситуации.

      Споко, педерасчета като некои страхливци тука просто не могат да излетят, да се вдигнат над пистата, па камо ли да са пилоти на самолети с хиляди часове във въздуха и стотици успешни кацания.
      Last edited by Мачу Пикчър; Днес, 13:08.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение

        Не, причината са си точно пилоти с депресия. Това е доказан през фактите пример за стадно поведение. Има си доста псипологически пейпъри на тази тема. За това и например по новини не се съобщава за самоубийства по принцип. Въпреки че самоубисттвата са от водещата причини за смъртност сред млади хора, често надвишаваща даже катастрофите. Но сега паднал самолет се налага да се съобщи
        Във филма "Breaking Bad" пилот разбива самолет с пътници защото дъщеря му е наркоманка и т.н. Не че съм съгласен нс теб за депресираните пилоти, но просто се сетих за изключителния филм.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от alex1001111 Разгледай мнение

          Причината е съвсем друга. Очаква се, че има още дефектни части произведени по същото време които също могат да дадат дефект. Спират се всички самолети от конкретен производител от конкретен модел.
          Не, причината са си точно пилоти с депресия. Това е доказан през фактите пример за стадно поведение. Има си доста псипологически пейпъри на тази тема. За това и например по новини не се съобщава за самоубийства по принцип. Въпреки че самоубисттвата са от водещата причини за смъртност сред млади хора, често надвишаваща даже катастрофите. Но сега паднал самолет се налага да се съобщи

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
            човек никога не трябва да пътува в самолет след като е паднал самолет. Вероятността след това да има още един паднал е много по-висока от нормалното. Това се обяснява с психиката на пилотите. Една част от тях са със сигурност с депресия. И ако видят паднал самолет желанието им за самоубийство стават много по-високо.
            Причината е съвсем друга. Очаква се, че има още дефектни части произведени по същото време които също могат да дадат дефект. Спират се всички самолети от конкретен производител от конкретен модел.

            Коментар


            • човек никога не трябва да пътува в самолет след като е паднал самолет. Вероятността след това да има още един паднал е много по-висока от нормалното. Това се обяснява с психиката на пилотите. Една част от тях са със сигурност с депресия. И ако видят паднал самолет желанието им за самоубийство стават много по-високо.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от representjah Разгледай мнение

                Добре, задраскваме една нула от 69 хиляди полета и остават 6 900 годишно катастрофи. Това означава всеки ден около 19 самолетни катастрофи. Деветнайсет. Горе долу на нивото в първите години на авиацията: https://en.wikipedia.org/wiki/Aviati...hours%20flown.

                Въпроса ми отново остава към теб - ти би ли се качил в самолет при тези цифри? И защо не? Защо просто не пренебрегнеш тази невероятно ниска вероятност и не пътуваш до Виена с 10 Евров билет?

                Целта ми не е да те убеждавам, а да видиш колко зле се справя ума на човека с вероятности. Особено когато са някакви абстрактни цифри от типа едно на еди колко си. И веднага отива в графата "това не може да ми се случи на мен" = "невъзможно". Когато го видиш в пример като по-горе, започваш да се замисляш. Лично аз, със здравето си хазарт не играя. Виж, нямам проблем да залагам на чуждото.


                Има един виц
                На влизане в самолет хващат пътник с граната в багажа. Обяснението му е "Вероятноста да има 1 бомба в самолета е 1/100 000, но да има две бомби е 1/1 000 000". Човека просто намалявал вероятноста да има втора бомба на борда.
                Мен винаги ме е било страх да летя. Преди няколко години изгледах набързо десеттина епизода за самолетните катастрофи на Нат Гео. Скоро след това се качих на самолет и летях най-спокойно. И вече е така.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Мачу Пикчър Разгледай мнение



                  Това 78-10 някакъв лаф ли е

                  Лаф е. Доста тъп при това

                  Коментар



                  • Коментар


                    • Първоначално изпратено от representjah Разгледай мнение

                      Добре, задраскваме една нула от 69 хиляди полета и остават 6 900 годишно катастрофи. Това означава всеки ден около 19 самолетни катастрофи. Деветнайсет. Горе долу на нивото в първите години на авиацията: https://en.wikipedia.org/wiki/Aviati...hours%20flown.

                      Въпроса ми отново остава към теб - ти би ли се качил в самолет при тези цифри? И защо не? Защо просто не пренебрегнеш тази невероятно ниска вероятност и не пътуваш до Виена с 10 Евров билет?

                      Целта ми не е да те убеждавам, а да видиш колко зле се справя ума на човека с вероятности. Особено когато са някакви абстрактни цифри от типа едно на еди колко си. И веднага отива в графата "това не може да ми се случи на мен" = "невъзможно". Когато го видиш в пример като по-горе, започваш да се замисляш. Лично аз, със здравето си хазарт не играя. Виж, нямам проблем да залагам на чуждото.


                      Точно така, тези числа, които ти и аз си прехвърляме, не говорят нищо на чувството ми, така че бих се качил или не бих на самолет въз основа на личната ми информация в годините за преживели авоикатастрофа познати/близки, а такива около мен няма. Между прочем, с интерес гледам поредицата на НатГео за самолетните катастрофи и тяхното разследване. Те повече могат да влияят на решението ми да се кача или не и да ти кажа твърдо се качвам.
                      Качвам се на самолета!

                      Коментар


                      • Хаха...

                        Виж го по друг начин: на 1 юни 6 нови случая, на 5 юли 180 нови

                        Сега това не означава, че на 15 септември ще има по 5000 нови на ден ама...

                        Първоначално изпратено от Kiro Разгледай мнение




                        segabg.com








                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Мачу Пикчър Разгледай мнение

                          Моля за извинение!

                          Числото на смъртността от вируса, доколкото е вярна (с/от?), е стотни от процента от цялото население, а не както съм написал десети от процента. Моя грешка.

                          В Германия го изкараха около 0,035% по данни от май месец.
                          Другаде е 0.05% и т.н.
                          Добре, задраскваме една нула от 69 хиляди полета и остават 6 900 годишно катастрофи. Това означава всеки ден около 19 самолетни катастрофи. Деветнайсет. Горе долу на нивото в първите години на авиацията: https://en.wikipedia.org/wiki/Aviati...hours%20flown.

                          Въпроса ми отново остава към теб - ти би ли се качил в самолет при тези цифри? И защо не? Защо просто не пренебрегнеш тази невероятно ниска вероятност и не пътуваш до Виена с 10 Евров билет?

                          Целта ми не е да те убеждавам, а да видиш колко зле се справя ума на човека с вероятности. Особено когато са някакви абстрактни цифри от типа едно на еди колко си. И веднага отива в графата "това не може да ми се случи на мен" = "невъзможно". Когато го видиш в пример като по-горе, започваш да се замисляш. Лично аз, със здравето си хазарт не играя. Виж, нямам проблем да залагам на чуждото.



                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от marketleverage Разгледай мнение

                            78-10 Седя и ти се чудя как може толкова грешно да ги схванеш нещата маските по принцип са средство срещу контрола !!!!
                            Много вярно, не бях се замислял от такава гледна точка.

                            Но маските са мижи да те лажем, с тях или без тях този вирус, по-малко или равно смъртоносен на грипа, ще се разпространи, няма къде да ходим.

                            Така отпада и въпроса с маските като средство против контрола на властите, а те могат да ни го наложат когато и както си поискат и няма много даже да търсят правдоподобни здравни оправдания за желанието си за максимално пълен контрол чрез дезинтеграцията на хоризонталните връзки в обществото, такива като семейство, работен колектив, приятелски кръгове и кръгове по интереси, включително политически, като по този начин вертикалните връзки в обществото, това са властовите, остават с колкото може по-малко конкуренти и структури, независещи от произвола на властите.

                            Това 78-10 някакъв лаф ли е, не го разбрах?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от representjah Разгледай мнение

                              Да приемем че си прав и вероятността от смърт от Ковид 19 е 0.1% (едно на хиляда). До погледнем примера в друга светлина.
                              Ти лично би ли се качил на самолет, който има вероятност 1 на 1 000 да се разбие?
                              През изминалата 2019 година са извършени около 69 милиона полета (https://www.flightradar24.com/blog/f...y-the-numbers/). СПоред твоите сметки (0.1% вероятност смърт), 69 Хиляди полета (69 000) ще са завършили с катастрофа/смърт. Пак да попитам ти при тези цифри би ли се качил в самолет? Представяш ли си за какъв Хаос в небето говорим при тези цифри?

                              За мен 1/1 000 е много кофти вероятност, и далече не е толкова "невероятна" колкото звучи. И ако мога с едно носене на маска да я намаля до 1/ 100 000 мисля да се възползвам. Не нося постоянно маска навън, нито ме е страх. Но когато пазарувам в магазин или ходя до банка предпочитам да си я сложа (временно). No downside, only upside, или с други думи - нищо не губиш ако сложиш маска за 10-20 минути на лицето си, можеш само да спечелиш като снижиш вероятността да се заразиш/умреш.
                              Моля за извинение!

                              Числото на смъртността от вируса, доколкото е вярна (с/от?), е стотни от процента от цялото население, а не както съм написал десети от процента. Моя грешка.

                              В Германия го изкараха около 0,035% по данни от май месец.
                              Другаде е 0.05% и т.н.

                              ПП. Когато за първи път открих този сайт флайтрадар24 няколко пъти с тръпнене следях полета на самолета с мои близки в него с опасение да изчезне от радарите. После претръпнах и си казах ако стане, стане, ще се разчуе, не зависи от това дали го следя.
                              Така и с наблюденията на числата на ковида. Ако е писано, всекиму може да се случи, но страха от 0.035% вероятност за смърт не си заслужава предварително да си загробвам живота заради него. Ще премине през всички ни или през повечето. 99% няма и да го разберат. Ти или аз може вече да го имаме в комплекта си, хайде да ходим да легнем на гробищата и да чакаме умирачката ли?
                              Last edited by Мачу Пикчър; Днес, 08:41.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от marketleverage Разгледай мнение
                                And just like that увеличихме капацитета за тестване пет пъти и евентуално ще можем 10 пъти незам дали не е гледал какво обяснява щаба и си говори на изуст или го прави нарочни за да сее съмнения
                                Типично сме купили по-евтините и по-непрезицни тестове (70% прецизност), вместо малко по-скъпите от 90% прецизност,
                                но се изписват на тройна цена за държавата, предполагам.
                                И за това се правят пулове от 5 проби, вместо 10, за да се оправдаят купените милиони тестове.

                                *в Астрия на летището ПСР-а е 190 евро и е готов за 2-3 часа

                                Коментар

                                Working...
                                X